szczecin Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Czy ktoś ma doświadczenia. Oddałem FK 6900 na gwarancji .Dobrze pochodził 10 miesięcy Był sprawdzany na wiele sposobów z zamianą dekoderów , powrotem do ustawień fabrycznych i zawsze te same objawy wyłaczał się po nagrzaniu.Pytam o servis bo karta gwarncyjna własciwie nakłada same opłaty na korzystającego z gwarancji od czyszczenia z kurzu wewnątrz ( a plomba musi być zachowana) po nieuzasadnioną wysyłkę a mój tuner chodzi jak chce kilka, kilkadziesiąt minut sprawnie i sięwyłącza .Czy mieliście z servisem jakieś sporne sytuacje.Jak tak to napiszcie. Czy są producenci tunerów którzy oferują w kilku miejscach wnp w duzych miastach czy tylko sąservisy centralne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
annaud Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Ja mam bardzo niedobre wspomnienia zwiazane z serwisem fergusona sprzed kilku lat. Zakupiłem kiedys PVR 9000 - tuner z dyskiem. Mial on fabryczną wadę niewyeliminowana do dzis ze raz na jakis czas sie zacinal (przerwa trwala niecałą sekunde ale bylo to meczące na dłuższą mete. Wysyłałem ten dekoder do naprawy cztery razy. Trzy razy wrócił mi nie tylko nie naprawiony ale za to z wyczyszczonym dyskiem i z wyzerowanymi ustawieniami początkowymi - jakies wpisy lakoniczne byly w gwarancji ale w każdym razie sprawa nie byla naprawiona. Za czwartym razem wyslalem trochę inaczej ponieważ nie moglem złapać ich kuriera - firmy GLS. Wyslalem wiec na swoj koszt i dokladnie opisalem problem załączając kartę gwarancyjną (bylo juz na skraju gwarancji - chciałem wyminic na nowy tuner). Po ok tygodniu gdy nikt sie do mnie nie odezwal zadzwonilem. A oni stwierdzili że nie znalezli gwarancji ani opisu usterki i odesłali tuner ma mój koszt. po otwarciu - znalazłem zarówno mój opis jak i gwarancję ale juz bylo po gwarancji. A poniewaz nic nie moglem im zrobic postanowilem ze chociaz im namieszam "marketingowo" za to jak mnie potraktowano. Biorąc powyższe pod uwage nie polecam wyrobów Fergusona choc niektóre wyroby wydają sie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HarrisonBergeron Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Zakupiłem kiedys PVR 9000 - tuner z dyskiem. Mial on fabryczną wadę niewyeliminowana do dzis ze raz na jakis czas sie zacinal Ten model tak ma. Serwis nic nie jest w stanie na to poradzić. Nawet gdyby odbiornik został wymieniony na nowy, otrzymałbyś nowy odbiornik z taką samą wadą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
annaud Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Tak, z tym ze nie chodzi o te wade a o sposób "unikania" wymiany i serwisu gwarancyjnego. Nie mogli sie przyznac do bubla produktu to robili markowane naprawy i "nie widzieli" gwarancji. A to niezbyt dobrze o nich swiadczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczecin Opublikowano 30 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 po Twojej odpowiedzi napisałem szybko im posta z opisem swojej usterki żeby nie wykpili się że nie znalezli opisu. Ty też mogłeś reklamować dalej , bo gwarancja jest przedłużona o czas naprawy.W razie czego można iść do federacji konsumentów nic to nie kosztuje ale mozna ich zmusić do starania się skoro rynek na nich tego nie wymusza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczecin Opublikowano 16 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 A właściwie Ferguson to producent jakiej narodowości.Czy w Kościanie jest produkcja czy tylko magazyny? Chyba to nie jest chińszczyzna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczecin Opublikowano 16 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 dopiero 5 krotna naprawa powoduje wymianę sprzętu .przy cenie tunera 160 zł trzeba powiedzieć że dbają o zarobki poczty ( 5 razy 2 razy 20 zł daje 200 zł za pocztę) i cenią pracę swoich serwisantów ( 5 napraw razy 4 godziny to 20 godzin pracy plus koszt części)to mogliby dać klientowi tunera z wyższej półki i by im się opłacało .Ekonomicznie gdybym był zarządzajacym ustalił bym ilość napraw na egzemplarzu od wartosci sprzętu.Np. Do 200 zł wymiana po drugiej naprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigcyc123 Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Ferguson czy polski to nie pamiętam . ale jest Koreanski AF , FX chyba HF HD i zdaje sie ariva ( wszystko kolny tunerów innych marek dostepne w internecie pod innymi nazwami ) czyli w sumie wszystko i stamtąd maja części i składają to wszystko w Polsce ......... http://www.ferguson-digital.eu/pl/o-firmie.html swoje to maja dvd i wzmacniacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczecin Opublikowano 19 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 sytuacja jest taka .Przyszedł od nich z nowym wgranym softem. Od razu sprawdziem i po 10 minutach padł czyli zachowywał się tak jak przed naprawą.Nowe wgranie nie pomogło.W miedzyczasie jak FK był w serwisie na mojej instalacji chodził stary opticum FTA oraz jakiś analog prehistoryczny( jak dobrze nie wyrzucać starych rzeczy).Znalazłem też 2 kumpli którzy mieli instalacje sat. i mi go podłączyli pod swoje i podziałał tak jak u mnie kilka minut. Mnie napisali że tuner sprawdzony dobry wgrano nowe oprogramowanie i to zauważyłem bo lista kanałów mi się zmieniła ( chyba takie są objawy wgrania nowego softu) Chociaż przez te 10 minut jak sprawdziłem kanały TNK mi nie działały tylko FTA .Może oni sprawdzają napiecia a nie patrzą na ostateczną uzyteczność czyli jak sprawuje się w działaniu .Ciekawe czy przy złym sofcie na który oni się tak upierają ,tuner powinien działać przez chwilę i paść czy jednak od razu nie powinien zadziałać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigcyc123 Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Soft nie ma nic do elementów elektroniki czyli brak sygnału , ciemny wyświetlacz czy padanie Warystor ( coś jak bezpiecznik ) oraz bezpiecznika czy bezpiecznika termiczny czy padanie głowic oraz kondesatorów , czyli typowe objawy Firmy ferguson która ma czeęci i sprzęt z Korei.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mars28 Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Ja mam mieszane uczucia jeśli chodzi o ich serwis, jednak z przewagą na "NIE". W moim 8900HD jest problem z wyjściami analogowymi, obraz się rozjeżdża co jakiś czas, wysłałem go do serwisu, wszystko dokładnie opisałem, dołączyłem wydrukowane zdjęcia, nagrania na płycie DVD z zewnętrznej nagrywarki. Tuner wrócił po 2 tygodniach z wpisem "wymiana płyty głównej", niestety już po 2 godzinach widać było, że nic się nie zmieniło, nie wysyłałem go po raz kolejny bo doszedłem do wniosku, że szkoda kasy na wysyłki, bo i tak się pewnie nic nie zmieni, a gwarancja już się kończyła niedługo, poza tym chciałem obejrzeć mistrzostwa w HD. Kilka tygodni po upływie okresu gwarancji (12 m-cy wg karty gwarancyjnej) tuner po resecie (który muszę wykonywać okresowo, ze względu na usterkę z obrazem na analogu) już nie wstał, zapętlał się na S/W 1.20.4A i resetował, wysłałem do serwisu, wrócił po tygodniu z wpisem na karcie gwarancyjnej o wymianie czegoś tam (już nie pamiętam dokładnie nazwy) i jak na razie działa, ale co dziwne - nic za to nie zapłaciłem. Teraz już sam nie wiem, czy zapomnieli mnie obciążyć, czy może gwarancja na ten tuner to 24 a nie 12 m-cy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczecin Opublikowano 15 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Gwarancja obejmuje okres 24 miesiace.Ale własnie wrócił z serwisu mój FK6900 i napisali że nic nie zrobili ale zaczął działać poprawnie .Nie wnikam co było ale teraz jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lpm11 Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Czyli wszystko z Chin, nasi tylko składają. I na tym kończą się ich umiejętności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ygal Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Kiedyś miałem AF-7318 i po półtorarocznym użytkowaniu nagle z jednego z kondensatorów zrobił się pędzel i tunek przestał działać. Wysłałem go do serwisu i... odrzucono reklamację zasłaniając się jakoby moją winą, ponoć złe użytkowanie sprzętu. Szczerze przyznać muszę, że mógłbym go "źle użytkować" np. gotować na nim wodę na herbatę albo kawę bo grzał się niemiłosiernie. Ale z racji tego że nadchodziła era HD a i do uszkodzenia tunera wszystko było ok zdecydowałem się na wersję HF-8800 i w późniejszym czasie kolejny ferdek HF-8900. Jak widać pierwsza wtopa niczego mnie nie nauczyła i tak oto jestem łącznie ponad 2 tys w d... z powodu indolencji Firmy Ferguson bo za brak nowego softu też odpowiada pion serwisu. Moim zdaniem każda szanująca się firma handlująca elektroniką powinna przynajmniej przez dwa lata od zakończenia sprzedaży supportować swój sprzęt a w przypadku wersji 8900 są jeszcze ludziska którzy mają ten sprzęt na gwarancji !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacper0058 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Pytanie do tych którzy korzystali z serwisu fergusona na gwarancji. Po ilu dniach od wysyłki sprzęt wrócił do Was po naprawie ?. Nie chodzi mi o odpowiedż typu mają na to czternaście dni roboczych a o konkretną liczbę dni . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franco78 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 jednemu wyślą w 5 dni, innemu w 11 a jeszcze innemu po 2...... niestety musisz się liczyć z tym, że mają 14 dni roboczych na naprawę gwarancyjna i lepiej tak przyjąć.... ja kiedyś wysłałem tunerek i dostałem do domu po ok 2 tygodniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wfred Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Zakupiłem tuner ariva t65 który po około 2 tygodniach przestał się załanczać. Naprawa z przesyłką trwała długo około 34 dni. Przy czym musiałem dzwonić do serwisu i domagać jego naprawy. Pani odbierająca telefon bezczelnie powiedziała że uznano mi gwarancję jakby to była jakaś łaska. Po naprawie tuner się załączał ale nie odbierał stacji co najwyżej 3. Znowu wysłałem tuner do powtórnej naprawy. Tym razem znowu musiałem wydzwaniać i dopytywać się o zwrot sprzętu. Ponadto po dwu dniach dostałem list z warszawy że sprzęt jest sprawny i nie podlega naprawie. Opisałem moją sytuację na kartce i zostawiłem w sklepie (znanej sieci euro...). Wreszcie po długim czasie - obydwie naprawy trwały 76dni- dostałem go z powrotem. Sprzęt jest w dalszym ciągu niesprawny i uszkodzony najprawdopodobniej przy przesyłce. Po drugiej naprawie nic nie zrobiono poza wymianą oprogramowania. Dowiedziałem się jedynie że w tej sieci sklepów (euro...) wysyła się sprzęt najpierw do warszawy a później dopiero do właściewgo serwisu. Zapytałem się znajomego sewisanta a on odpowiedział mi że z serwisem się nie wygra. To są moje doświadczenia z serwisem fergusona - dziadostwo!!! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lpm11 Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Standard.. na przyszłość kupuj w sklepie, gdzie będą się sami użerać z niesprawnym sprzętem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacper0058 Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Z Twojej wypowiedzi wnioskuję że tunerek reklamowałeś i oddałeś do naprawy w euro .... tam gdzie go kupiłeś, a nie w serwisie fergusona (adres na stronie www, ferguson). Jeżeli tak było to te Twoje problemy są związane właśnie z taką decyzją. Ja dwukrotnie wysyłałem tunerek Ariva T60 do serwisu tego ze strony internetowej firmy i jestem zadowolony z efektów pracy serwisu jak i czasu w jakim ta reklamacja była dokonana. Za pierwszym razem wymienili mi w nim płytę główną. Jednak po powrocie do mnie okazało się że dalej tunerek nie działa tak jak trzeba i dalej sporadycznie występuje ta usterka. Więc nagrałem filmik z tymi objawami, zadzwoniłem do kierownika serwisu i powiadomiłem go że dalej jest coś nie tak, uzgodniłem też z nim że wysyłka do nich tym razem będzie na ich koszt. Po kilku dniach dostałem telefon od serwisu że ta usterka nie może być usunięta (wadliwa jakaś część) więc zaproponowano mi wymianę na inny nowy tunerek (Ariva T55) oczywiście bez żadnych dopłat. Zgodziłem się i T55 śmiga jak należy gdzieś od dwóch lat. W Twoim przypadku widać że owa sieć handlowa aby zaoszczędzić na kosztach wysyłki do serwisu fabrycznego fergusona sama w swoim serwisie nieudolnie próbowała napraw wgrywając tylko nowe oprogramowanie - to akurat mogłeś zrobić samemu. Tak więc może niepotrzebnie obarczasz serwis fergusona (Kościan koło Poznania) swoimi przykrymi doświadczeniami z naprawą swojej Ariva T65. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewako Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Dekoder Ariva 253 Combo na gwarancji wysłany P.P w dniu 15.07.2019 wrócił 1.08.2019 naprawiony (wymiana flash procesor) Termin zwrotu zgodny z informacją telefoniczną.Naprawa odbyła się w serwisie w Kościanie. Jestem zadowalona i usatysfakcjonowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewako Opublikowano 5 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2019 Ten sam dekoder znowu padł wysłałam ponownie do Kościana 14.10.br. I czekam.Za każdym razem płacę 21 złotych za wysyłkę. W serwisie poinformowali mnie że po PIĄTEJ naprawie mogą mi wymienić na nowy ! Bez komentarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewako Opublikowano 18 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2019 Na początku listopada serwis odesłał "naprawiony" sprzęt (ponowna wymiana procesora+stabilizatora) a po TRZECH dniach użytkowania przestało działać wejście HDMI. Zostało mi wejście scart tyle że nie wiedzieć czemu obraz przerywa. Wypadałoby znowu po raz trzeci odesłać ten złom tym partaczom z Kościana ale nie mam już siły walczyć.Córka kazała mi wywalić na śmietnik to badziewie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barti Opublikowano 11 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2019 @ewako W takim przypadku korzystniej jest złożyć reklamację u sprzedawcy tego tunera i to od niego domagać się wymiany sprzętu na nowy. Nie korzystać tutaj z gwarancji producenta (gdyż w tym przypadku to właśnie on sam ustala warunki gwarancji, ba, może nawet nie udzielać jej wcale, bo nie ma takiego obowiązku), tylko z tzw. rękojmi (zwie się to chyba "niezgodność towaru z umową", czy jakoś tak), która jest prawem ustawowym i z reguły korzystniejszym, niż gwarancja producenta. Rękojmia obowiązuje przez okres 2 lat od daty zakupu sprzętu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.