Skocz do zawartości

Sagem ESI-88


Xenomorph
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a ja mam nny prolem z nagryaniem:

 

wybieram w epg wybraną pozycję i nagrywa pięknie, ale po zakończeniu programu nie przestaje nagrywać mimo zakończenia programu w epg. Sam muszę nacisnąć stop i przestaje nagrywać. Wczoraj zaplanowałem jedną z pozycji i nagrało tak film jak i całą nocną ramówkę TVN w sumie 590 minut :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja 18 października złożyłem reklamację w związku z nagrywaniem pierwszej minuty i komunikatem "nagra tego kanału...." Wezwanie o wznowienie świadczeń i powołałem się na kodeks cywilny:

Art. 495.

§ 1. Jeżeli jedno ze świadczeń wzajemnych stało się niemożliwe wskutek okoliczności, za które żadna ze stron odpowiedzialności nie ponosi, strona, która miała to świadczenie spełnić, nie może żądać świadczenia wzajemnego, a w wypadku, gdy je już otrzymała, obowiązana jest do zwrotu według przepisów o bezpodstawnym wzbogaceniu.

§ 2. Jeżeli świadczenie jednej ze stron stało się niemożliwe tylko częściowo, strona ta traci prawo do odpowiedniej części świadczenia wzajemnego. Jednakże druga strona może od umowy odstąpić, jeżeli wykonanie częściowe nie miałoby dla niej znaczenia ze względu na właściwości zobowiązania albo ze względu na zamierzony przez tę stronę cel umowy, wiadomy stronie, której świadczenie stało się częściowo niemożliwe.

 

Dziś zadzwoniłem ponownie na party line i dostałem odpowiedź, że akceptują część dotyczącą 2 paragraf ale kasy nie oddadzą. Jak ktoś chce zrezygnować to proszę bardzo. Od prawnika z UOkiK dowiedziałem się, że nie ma znaczenia że coś można oglądać. Ma działać tak jak w instrukcji i koniec. Uwaga na Polsat. Treść reklamacji którą złożycie jest usuwana z systemu i jest widoczna tylko dla działu reklamacji do którego nie można się dodzwonić. Czyli jak zgłosicie telefonicznie reklamację konsultantowi i za kilka dni zadzwonicie ponownie, podacie numer zlecenie i poprosicie go o odczytanie zgłoszenia, facet powie, że go nie widzi. Tak samo z mailami. Wysłałem pismo mailem, dostałem informację o przyjęciu i ponowną od osoby odpowiedzialnej, że je przyjęła. Dziś dowiedziałem się, że nic nie zostało zanotowane. Jutro poproszę o odpowiedz na piśmie, że mogę oddać im dekoder. Niech mi to jeszcze raz potwierdzą. Znam gościa, któremu oddali też kasę za okres od 5 lipca jednak wymaga to już interwencji rzecznika praw konsumenta.

 

Teraz regulamin CP który podpisaliście:

Rozdział 9.

Odpowiedzialność Cyfrowego Polsatu

§ 14

1. Cyfrowy Polsat ponosi odpowiedzialność za szkody, jakie Abonent/Użytkownik poniósł

w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Usług, wyłącznie w zakresie określonym

w Regulaminie, Umowie, Promocyjnych Warunkach Umowy, o ile nie przewidziano inaczej w innych

przepisach prawa.

2. Krótkotrwałe, nietrwające dłużej niż 12 godzin w Okresie Rozliczeniowym, przerwy

w możliwości korzystania z Usług lub znaczne pogorszenie jakości Usług spowodowane prowadzonymi

przez Cyfrowy Polsat niezbędnymi pracami konserwacyjnymi urządzeń nadawczych lub

innymi uzasadnionymi przyczynami, nie stanowią naruszenia Umowy.

3. W przypadku, gdy Awaria trwa dłużej niż 12 godzin w ciągu Okresu Rozliczeniowego, Abonentowi

przysługuje odszkodowanie za każdy kolejny dzień przerwy w odbiorze lub pogorszenia

jakości sygnału Usług w wysokości 1/30 wysokości Opłaty Abonamentowej za Okres Rozliczeniowy,

w którym nastąpiło takie zdarzenie. W przypadku, gdy Awaria obejmuje niektóre Usługi,

z których korzystał Abonent/Użytkownik, przysługuje mu odszkodowanie za każdy kolejny dzień

przerwy w odbiorze lub pogorszeniu jakości tych Usług w wysokości 1/30 Opłat za dane Usługi

za Okres Rozliczeniowy, w którym nastąpiło takie zdarzenie.

4. Przyznanie odszkodowania następuje na podstawie reklamacji złożonej przez Abonenta/

Użytkownika w trybie określonym w Rozdziale 12. Regulaminu.

5. Sposób wypłaty odszkodowania, o którym mowa w ust. 3 powyżej, uzależniony jest od decyzji

Abonenta/Użytkownika i następuje w formie wypłaty środków pieniężnych na rzecz Abonenta/

Użytkownika bądź przez zaliczenie kwoty odszkodowania na poczet przyszłych zobowiązań

Abonenta/Użytkownika wobec Cyfrowego Polsatu, bądź przez udostępnienie dodatkowej Usługi

o wartości nieprzewyższającej wysokości przysługującego odszkodowania.

6. Termin wypłaty odszkodowania wynosi 30 (trzydzieści) dni od dnia rozpatrzenia reklamacji.

 

 

Rozdział 12.

Tryb postępowania reklamacyjnego

§ 21

1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usług przez Cyfrowy Polsat lub

nieprawidłowego obliczenia należności z tytułu świadczenia Usług Abonent/Użytkownik ma prawo

złożyć reklamację.

2. Reklamacja powinna być złożona pisemnie – na adres Cyfrowy Polsat, Centrum Obsługi

Klienta, ul. Łubinowa 4a, 03-878 Warszawa, telefonicznie – w Centrum Obsługi Klienta, lub ustnie

do protokołu sporządzonego przez przedstawiciela Centrum Obsługi Klienta lub w Autoryzowanym

Punkcie Sprzedaży, a także przy wykorzystaniu innych środków porozumiewania się na

odległość, w tym drogą elektroniczną na adres: kontakt@cyfrowypolsat.pl, o ile jest to technicznie

możliwe.

3. Reklamacja powinna zawierać:

a) imię i nazwisko oraz adres zamieszkania Abonenta/Użytkownika,

B) przydzielony Abonentowi numer, którego reklamacja dotyczy lub numer identyfikacyjny nadany

Abonentowi,

c) numer Karty,

d) określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego Okresu Rozliczeniowego,

e) przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,

f) wysokość kwoty odszkodowania lub innej należności – w przypadku, gdy Abonent/Użytkownik

żąda ich wypłaty,

g) numer konta bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności

albo wniosek o ich zaliczenie na poczet przyszłych płatności – w przypadku, gdy Abonent/

Użytkownik żąda wypłaty odszkodowania lub innej należności,

h) podpis Abonenta/Użytkownika – w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej.

4. Reklamacja może być złożona w terminie 12 (dwunastu) miesięcy od ostatniego dnia Okresu

Rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu Usługi lub od dnia, w którym

Usługa została nienależycie wykonana lub miała być wykonana. Reklamację złożoną po upływie

tego terminu pozostawia się bez rozpoznania, o czym jednostka Cyfrowego Polsatu rozpatrująca

reklamację niezwłocznie powiadamia Abonenta/Użytkownika.

5. W przypadku, gdy reklamacja złożona pisemnie, ustnie do protokołu lub telefonicznie

nie spełnia warunków określonych w ust. 3 pkt a)–e), g) lub h), Przedstawiciel Cyfrowego Polsatu

przyjmujący reklamację jest obowiązany do niezwłocznego poinformowania Abonenta/

Użytkownika o konieczności jej uzupełnienia.

6. Cyfrowy Polsat, o ile uzna, że jest to konieczne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji,

niezwłocznie wzywa Abonenta/Użytkownika do jej uzupełnienia, określając termin, nie krótszy

niż 7 (siedem) dni i zakres tego uzupełnienia, z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji

w określonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Po bezskutecznym

upływie wyznaczonego terminu, reklamację pozostawia się bez rozpoznania.

7. W przypadku złożenia reklamacji pisemnie lub ustnie do protokołu w Centrum Obsługi

Klienta lub w Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży, Przedstawiciel Cyfrowego Polsatu przyjmujący

reklamację jest obowiązany niezwłocznie potwierdzić jej przyjęcie w formie pisemnej.

8. W przypadku złożenia reklamacji pisemnie, telefonicznie lub przy wykorzystaniu innych

środków porozumiewania się na odległość, w tym drogą elektroniczną, Cyfrowy Polsat

jest obowiązany w terminie 14 (czternastu) dni od dnia złożenia reklamacji do potwierdzenia

jej przyjęcia w formie pisemnej z podaniem nazwy, adresu oraz numeru telefonu jednostki Cyfrowego

Polsatu rozpatrującej reklamację.

9. Przepisu ust. 8 nie stosuje się w przypadku udzielenia odpowiedzi na reklamację w terminie

14 (czternastu) dni od dnia jej złożenia.

10. Cyfrowy Polsat udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej w terminie 30 (trzydziestu)

dni od dnia jej złożenia. W przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części

odpowiedź na reklamację powinna dodatkowo zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne oraz

zostać doręczona reklamującemu przesyłką poleconą.

11. W przypadku nierozpatrzenia reklamacji w terminie 30 (trzydziestu) dni od dnia jej wniesienia

uważa się, że reklamacja została uwzględniona.

 

Ktoś z was dostał odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej w terminie 30 (trzydziestu)

dni od dnia jej złożenia? Bo jak nie to uważa się, że reklamacja została uwzględniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram słuszne idee... a poważnie to nie wyborazam sobie, zeby mój Turbacz nie nagrywał choćby jeden dzień, a co dopiero 2 miesiące jak to jest w CP. Z takimi cwaniakiami trzeba walczyć, ale konkretnie i rzeczowo jak kolega wyżej. Życze powodzenia i napisz jak sprawa się zakonczyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś z was dostał odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej w terminie 30 (trzydziestu)

dni od dnia jej złożenia? Bo jak nie to uważa się, że reklamacja została uwzględniona.

Pismo wysłane 6 września, do dziś dnia nie ma pisemnej odpowiedzi. Odbywają się tylko tzw. konsultacje telefoniczne. Ustalenia na dzień dzisiejszy (poranna rozmowa) są takie że mam dostać świeżynkę (dekoder) prosto z centrali CP. Czym on ma się różnić od tych na zapleczach APO? Nie wiem. Czekam na kuriera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja też tak miałem. W ostatniej reklamacji napisałem ,że :

Wzywam Państwa w nich do natychmiastowego wznowienia świadczeń wynikających z zawartej umowy z dnia S2010/10/****/**** przez wymianę mojego oprogramowanie w dekoderze na wersję pozbawioną wad które powstały w wersji 3.1.97. Proszę również o zwrot abonamentu za okres od 6-7-2011 roku do dnia dzisiejszego na konto nr . Umocowanie prawne Art. 495 kodeksu cywilnego § 1 i 2. Regulamin Świadczenia Usług Cyfrowego

Polsatu § 14 punkt 1,3,5 Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej Artykuł 8

DZIENNIK USTAW Z 2002 R. NR 141 POZ. 1176.

 

Dzwoniła do mnie kobita codziennie. Sciemniała, że pracują nad moją sprawą i jaki ja jestem wyjątkowy i żebym im wszystko wyjaśnił bo oni nic nie wiedzą o problemach z nagrywaniem. Robiła wszystko żeby zyskać na czasie. W końcu po miesiącu zadzwoniła i jej powiedziałem, że moja reklamacją się przedawniła. Przyznała się, że wiedzą o problemie od dawna, software jest w produkcji ale nie wie kiedy wyjdzie. Proponowała mi wymianę na Echostara 7400 ale powiedziałem, że się już nie zgadzam. Reklamacja rozpatrzona pozytywnie znaczy, że mogę im odesłać ten dekoder z i rozwiązać umowę z ich winy. Mają miesiąc na naprawę Twojego dekodera lub rozpatrzenie Twojej reklamacji. Jeżeli po odesłaniu będą Cię straszyć windykacją to wystarczy jeden mail http://www.federacja-konsumentow.org.pl ... ?story=342 Dostaniesz jeszcze zwrot kasy od Polsatu. Porady prawników w federacji konsumentów są za darmo. Sprawy w sądzie Ci nie założą bo się do nich UOKiK doczepi i będą musieli płacić znów milion kary i oddawać ludziom za brak świadczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój gust artykuł 8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej dotyczy się towaru konsupcyjnego zakupionego przez konsumenta. Dekoder Sagemcom ESI-88 nie jest takim towarem ponieważ nie został on sprzedany abonentowi tylko mu (abonentowi) udostepniony w celu odbioru płatnych kanałów.

 

Oraz w umowie w części: Protokół odbioru udostępnionego sprzętu znajduje się klauzula wyłączająca roszczenia abonenta za brak możliwości nagrania/odtworzenia/utraty nagrania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artykuł 8 dotyczy świadczenia wzajemnego a nie kupna towaru.

Świadczenie wzajemne - to zachowanie jednej ze stron umowy będące odpowiednikiem świadczenia drugiej strony. W umowie sprzedaży świadczeniami wzajemnymi są wydanie rzeczy oraz zapłata za nie.

Umowa kupna zawiera się w definicji świadczenia wzajemnego ale jest szersza. Dotyczy też wszelkich usług, wypożyczeń, użyczeń itp.

Nagra - brak kanału w twoim abonamencie, brak możliwości cofania i zatrzymywania obrazu też jest w gdzieś wpisany? Za coś musi odpowiadać ta firma.

 

Pod hasłem świadczenia ekwiwalentne w googlu będzie lista co wchodzi w zakres świadczeń wzajemnych. Kilka postów wyżej cytowałem ustawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi już o ten dekoder tylko o całą postawę CP. Dali du**y z tym Esi-88 o czym świadczy ilość postów w tym wątku i nic tego nie zmieni. Jestem wściekły, że wciskają kit. Ludzie dzwonią na te ich infiolinie, tracą kasę, słuchają idiotycznych wymówek. Ostatnio dowiedziałem się, że nie mam głosu przez HDMI bo złą stroną włożyłem kabel. :censored: cyt:"tą wtyczkę co jest w TV powinien Pan wsadzić do sat i odwrotnie". Każą ludziom jeździć i wymieniać dekodery, palić paliwo i tracić czas mimo tego, że wiedzą że winny jest soft. Poprawiają go już rok z kawałkiem. Gdzie jest dział testów. Czy ja żądam zbyt wiele? Chciałbym trochę uczciwości. Odpowiedzi "tak wiemy o problemie i pracujemy nad tym. Nowy sof jest jest tworzony i będzie z x tygodni. Jeżeli chce pan zrezygnować z naszych usług ma pan takie prawo bo takie są przepisy w Polsce." Czy ja musiałem tracić godziny na telefonie żeby usłyszeć prawdę. "Tak problem jest nam znany od dawna , nie mam informacji kiedy zostanie poprawiony" Pozdrawiam Panią Hannę z działu reklamacji CP. Ta Pani przez 1.5 miesiąca dzwoniła do mnie i podawała mi jakieś dziwne procedury do testów wiedząc, że nic to nie da. Rozumie, że nie jest jej wina tylko taka jest polityka tej firmy. Ktoś kazał jej tak robić. Każda firma ma wpadki, samochodowe, informatyczne. Satelity rozbijają się o Marsa bo ktoś źle wpisał dane do softu. Jednak jakoś światowe firmy potrafią przyznać się do winny i powiedzieć : Tak jest błąd w naszym produkcie, pracujemy nad jego naprawą. Myślę jednak, że lepiej i taniej jest zatrudnić dodatkowe 1000 studentów żeby odbierali telefony i mówili ludziom głupoty niż strata setek czy tysięcy klientów. Przecież klient nie zna swoich praw, nie będzie łaził po prawnikach czy federacjach konsumentów i tracił czas na telefony i paliwo. A zresztą jak zacznie zbyt głośno krzyczeć to przyjmie się jego dekoder i na wszelki wypadek postraszy paragrafami żeby czuł się wyjątkiem.

Ludzie zamiast pisać do Polsatu czy tutaj i tracić kasę na partyline CP piszcie na adres uokik@uokik.gov.pl czy tutaja http://www.federacja-konsumentow.org.pl ... ?story=342 . To naprawdę nic nie kosztuje a satysfakcja z newsa, że CP musi zapłacić kolejną karę za łamanie prawa będzie bezcenna. Proście o radę, na co trzeba się powołać i co można żądać, jak napisać reklamację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzieeeeeeeeeeeeeee ... jest godz.10.00 - właśnie CP udostępniło nowe oprogramowanie !!!!!!!

I tak na szybciutko - jakie zmiany zauważyłem:

1. lista EPG - dodano ikonkę P+/- , możemy przesuwac teraz listę dodatkowo przyciskami +/- oprócz strzałek menu <>

2. info o Nagra - zmiana IP pobierania - ale to pewnie poprzez zmianę softu

... i na razie to tyle ... teraz sprawdzę nagrywanie ...

A i jeszcze jedno - jakie mają być ustawienia przy 2 połączeniach SAT ?

Ja mam tak:

liczba poł.SAT - 2

liczba Diseqc - 2

SAT A - HotBird 6/8/9

SAT B - HotBird 6/8/9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soft 3.1.c19

Zmiany, które można zauważyć:

Dodano ikonkę DD na pasku.

Dodano komunikat o braku kanału na liście jeśli wybierzemy zły numer.

Poprawiono działanie kanału 310. Teraz da się wybrać wszystkie dostępne stacje.

Kosmetyczne zmiany EPG.

Zmieniono opisy dostępnych napisów i ścieżek dźwiękowych.

Zmieniono troszkę komunikaty w czasie wyszukiwania kanałów.

Pewnie są też zmiany, których nie widać.

 

Rewolucji nie ma. Raczej kosmetyka. Mam nadzieję, że teraz wszystkim będzie działać nagrywanie :D

 

Ja mam tak:

liczba poł.SAT - 2

liczba Diseqc - 2

SAT A - HotBird 6/8/9

SAT B - HotBird 6/8/9

Tak powinno być:

liczba poł.SAT - 2

Liczba Diseqc:1

SAT A - HotBird 6/8/9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie skończyłem podwójne nagrywanie i z przykrością muszę stwierdzić, że ............................................... nagrywa ! (ciekawe jak długo ?)

Zauważona zmiana - można włączyć/wyłączyć pasek przewijania nagrania (do tej pory włączał się automatycznie przy przewijaniu).

Na kanałach TVN działa DD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

 

Umnie po zmianie softa jest bardzo dziwny problem.

przed zmianą softa mogłem nagrywać 2 różne kanały równocześnie a po zmianie softa moge nagrywać 1 kanał a innego już nawet niemoge oglądać.

Po przełączeniu na inny kanał wyskakuje czarny ekran i nic

co to moze być za problem.

proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak zwykle cp coś zje...o! Po ostatniej zmianie softu nieraz nie było sygnału na kablu hdmi teraz przed chwilką wgrał się nowy soft i głośność na dekoderze nie reaguje musze ściszać i podgłaśniać pilotem od tv co dziwne na kablu scart wszystko jest ok. Zamiast lepiej to coraz gorzej jeszcze z dwa softy i będe musiał programy przełanczać na dekoderze bo pilot pszestanie działać. Może ktoś ma podobny problem i znalazł na to rozwiązanie? Dzwonienie do biura obsługi i tak nic nie da , tylko mocniej się człowiek wnerwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do poprawek to właśnie pojawił mi się komunikat Nagra - tego kanału.... przy nagrywaniu 2 kanałów równocześnie.

Nie wiem czy nagrywa prawidłowo bo dekoder zawiesił się wtedy na amen. Dużo częściej pojawia się fałszywy komunikat "Nagrywanie - za chwilę zacznie się nagrywanie .... co zrobić przełączyć na kanał .... anuluj." Widziałem go już dziś 3 razy przy trzech nagraniach. W tym czasie nagrywałem dwa kanały równocześnie, przestał działać mi przycisk stop i nagrania nie można było zakończyć. Pomogło wybranie kanału innego niż nagrywane i zaakceptowanie komunikatu o "przerwaniu nagrania aby zmienić kanał. " Zobaczymy po nocy ale obawiam się że lepiej już było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...