Skocz do zawartości

Telewizja naziemna cyfrowa kontra analogowa


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem laikiem w temacie telewizji cyfrowej. Obecnie odbieram kanały analogowe z nadajnika z Wrocławia i niektóre odbierają dobrze inne źle (np. TVP2 jest ok, natomiast Polsat śnieży). I w związku z tym mam pytanie, czy po odpowiednim ustawieniu anteny (np. ATX-91) odbierając sygnał telewizji cyfrowej występuje problem śnieżenia, czy wszystkie kanały będą odbierane w dobrej jakości (chodzi o śnieżenie)? I drugie pytanie (trochę mniej ważne) czy już dziś można odbierać telewizję cyfrową na pograniczu woj. opolskiego i łódzkiego (w rejonie miast Praszka, Wieluń). Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy cyfrowej telewizji nie występuje efekt śnieżenia. Albo jest obraz, albo go nie ma. Czasami zdarza się też takie przycinanie jak jest słaby sygnał. Jeżeli dobrze ustawisz antenę to złapiesz multipleks na którym jest nadawanych kilka kanałów, wtedy nie będziesz musiał dla każdego z osobna ustawiać anteny. Złapiesz jeden kanał z multipleksu, to wtedy odbierasz cały multipleks. Zaletą naziemnej cyfrowej telewizji jest to, że na jednej częstotliwości może być nadawane kilka kanałów. Poza tym cyfrowa jakość obrazu i dźwięk w AC3. Co do zasięgu tej telewizji w Twoim rejonie to się niestety nie orientuję.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Chciałbym tu podnieść kwestię możliwości odbioru DVB-T, aby ten kto jeszcze nie kupił odbiornika do naziemnej telewizji cyfrowej dobrze się zastanowił czy cokolwiek odbierze. :read: