jon_ka Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Otóż mam następujący problem: Nabyłem mojej matce tuner BigSAT BS-S 77CX w celu oglądania Telewizji na Kartę. Tuner ten firmowany jest przez Golden Interstar, jednak przyznam że był bardzo tani i to głównie zdecydowało o tym że go zakupiłem. Kartę TnK aktywowałem przez internet - trwało to tylko kilka sekund. Jednak z obserwacji mojej matki i moich po kilku dniach stwierdziłem że z tunerem jest coś nie tak. Otóż tuner ten się jakby zawieszał ale tylko w odkodowywaniu programów i konieczne jest wyjmowanie karty z czytnika a nieraz nawet wyłączanie z sieci. Po ponownym włożeniu karty wszystko jest w porządku. To zjawisko występuje głównie na programach tvn-u, podczas długiego oglądania jednego programu. Podczas przełączania programów zjawisko to nie występuje. Nieraz podczas oglądania tuner się zawiesza, pojawia się napis "Conax card failed" lub "Conax card status failed" - po wyjęciu i włożeniu karty pojawia się napis "Conax card - OK" i można dalej oglądać. Jednak takie zjawisko wkurza, zwłaszcza podczas oglądania filmu. Zaznaczam w tym miejscu, że soft jest oryginalny i najnowszy i przy tunerze nic nie było "dłubane". Po za tym zauważyłem że gdy na tunerze wyłączy się dźwięk to w głośnikach telewizora słychać "buczenie" Tuner podłączony jest kablem euro - posiadam jeszcze Comsata Polonię FTA i po podłączeniu tym samym kablem, żadnego "buczenia" nie słychać. Dodatkowo gniazdo euro w BigSACIE jest bardzo luźne, i jak się nim rusza to nieraz znika dźwięk - ale "buczenie" dalej występuje. Może ktoś ma taki tuner i wie czy "ten typ tak ma" czy też oddać go do naprawy? A może ze względu na to że jest to tuner klasy "budżetowej" moja matka będzie musiała pogodzić się z tymi "niedogodnościami"? Więc jeżeli ktoś miał doświadczenia z tym tunerem niech tu je opisze, i będę wiedział co robić dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan69 Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Raczej nie pomogę a jeszcze "dołożę" Parę dni temu mój sąsiad kupił ten produkt jak w tytule,kartę TnK chciał uruchomić i nic z tego.W moim BS S780CRCI TnK-a ''ruszyła"natychmiast.Szkoda,tani braciszek nie daje rady.Droższe są naprawdę dobre! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jon_ka Opublikowano 15 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Z tego co wyszukałem w internecie, wynikało że na najnowszym sofcie nie ma żadnych problemów - ludzie sobie go chwalili. Dowiedziałem się również że w sprzedaży są ze starszym softem - i w takim przypadku konieczne jest uaktualnienie. Może twój sąsiad kupił ze "starym" softem? Kupując go sugerowałem się ceną, i możliwością zmiany oprogramowania w przypadku gdyby w przyszłości mojej matce odechciałoby się TnK. I niby wszystko jest w porządku - oprócz tych "zawieszek" i "buczenia". Czy też tak ktoś ma? Oddawać do naprawy już teraz, czy czekać aż coś jeszcze się "sypnie"? Gwarancja jest na dwa lata. Czy też pogodzić się z tymi "przypadłościami"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr. Orbita Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 @stan69 - tak jak pisze @jon_ka - masz stary soft. @jon_ka - z czytnikiem takie niespodzianki mogą się zdarzać, ale buczenie i poluzowany SCART - nie. Spróbuj, jeśli masz taką możliwość - zbadać go jeszcze na innym TV i ew. zgłosić temat do reklamacji, wspominając przy okazji o problemie z kartą - może sprzedawca ma na to jakieś lekarstwo. Ja niestety nie znam bliżej sprzętu, wiem tylko, że były z nim jakieś numery, dlatego był bardzo tani Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitter Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Soft - z października zeszłego roku, na nim powinno wszystko działać. Wieszanie się i brak odczytu karty - pierwszy raz o czymś takim czytam, albo zmiana oprogramowania, albo jakaś wada fabryczna. Buczenie, luźny scart - chyba po przejściach do reklamacji. Co do softu jeszcze - gdzieś widziałem jakąś wersję ze stycznia, oznaczoną niby jako przystosowaną zarówno do TNK jak i Cyfry. Niestety nie wiem co to dokładnie jest, jak działa i czy jest legalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jon_ka Opublikowano 16 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Soft jest z października ubiegłego roku, a mimo to tuner się wiesza. Czyli z tego wszystkiego wynika że będę musiał oddać go do reklamacji, i tym samym pozbawić matkę oglądania TnK. Nie lubię tego robić ponieważ z reklamacjami innego sprzętu zawsze miałem jakieś "przeboje". Albo po naprawie było jeszcze gorzej albo "wiekami" czekało się na naprawę - a na koniec oświadczenie że to z winy użytkownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitter Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Tutaj może być podobnie. Na oficjalnym forum Golden Interstara widziałem wpis, że nie będą przyjmowane tunery "pochodzące spoza oficjalnej sieci sprzedaży". Niech ktoś mi wytłumaczy o co chodzi? Odnoszę wrażenie, że będą chcieli zrobić wszystko aby odrzucić gwarancję, a BigSat to w dodatku takie "niechciane dziecko", tuner z odpadów poprodukcyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Szybkie wnioskie, w dodatku blędne. Poczytaj to forum dokładnie, swoje tunery serwisują w 100%, ale importu prywatnego nie (trudno się dziwić), ot cała różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitter Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Zdefiniuj import prywatny. Jak na razie ja rozumiem to w ten sposób: Golden Interstar Polska mówi, że nie pośredniczył w imporcie tej partii, nic na tym nie zarobił, więc nie przyznaje się to danej partii odbiorników i niech klienci się "bujają". Klient miał pecha, kupił nie w tym sklepie co trzeba. Mimo, że sprzęt tej firmy, to nie zarobiono na nim dostatecznie dużo i FOCH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr. Orbita Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Z tego co mi wiadomo, to jest tak, że Golden Interstar Polska serwisuje tylko tunery, które sprzedawał Golden Interstar Polska. Dlaczego takie ostrzeżenie? Bo byli spryciarze, co sprowadzali tunery bezpośrednio z Niemiec z pominięciem GI Polska - przy dobrym kursie euro były w świetnych cenach. Czemu więc GI ma serwisować tunery nie pochodzące od GI Tak więc faktycznie tak jest, że kto miał pecha i kupił u sprzedawcy mającego BigSat z lewego źródła - serwis załatwia u sprzedawcy, który tuner musi słać tam, gdzie go kupił, czyli do Niemiec, a GI Polska do tego nic nie ma. Moim zdaniem to uczciwe - czemu mam bawić się z serwisem czegoś, czego nie sprzedawałem - zarobił ktoś inny, a ja mam naprawiać Dokładnie tak samo podchodzi Hollex do tematu - jeśli sprzęt nie był kupowany u nas - serwis jest, ale płatny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitter Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Sklep to inna sprawa. Jak się kupi w jednym to co to obchodzi inny. Jednak Golden Interstar Polska (oficjalny dystrybutor na Polskę czy coś) czyli niby trzeba traktować to jako jedną firmę, oddział w innym kraju... więc "brzydzą się" własnym sprzętem? Ja tu się wypowiadam jako bezstronny obserwator i potencjalny klient, a takie coś po prostu wstrząsa i mówi aby omijać te produkty szerokim łukiem. Niech mi się trafi jakiś sprzęt z wadą fabryczną, na starcie utopiona kasa? :> Oczywiście zawsze zostaje sprzedawca (sklep w którym dokonano zakupu i nie ważne skąd ten sklep to sprowadził), który jakoś jest zobowiązany do rozwiązania problemu, ale żeby producent (oficjalny dystrybutor, serwis) powiedział "cmoknij mnie"...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Po pierwsze - reklamacje załatwiasz tam gdzie kupiłeś (sklep) i generalnie nic Cie nie obchodzi kto ją bedzie realizował. Wiec polityka firmy nie ma nic do tego. Po drugie - uprzedzili, że taka sytuacja może mieć miejsce, po trzecie - można zawsze u nich zweryfikowac źródło pochodzenia sprżętu.Po kolejne - serwisują te odbiorniki, bo sami je również sprowadzali. I na koniec - te tunery sprowadzały również inne firmy, nie tylko osoby prywatne (widziałem oferty na Allegro na kilkaset sztuk w zeszłym roku). Za obsługę reklamacji odpowiada ten, kto sprzedał i/lub wystawił gwarancję - co ma do tego foch? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechoo1899 Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Witam, Kupiłem ten tuner dla TNK w sumie dla kilku meczy Ligi Mistrzów i Pucharu Polski bo restza mnie nie interesuję. Będę sprzedawał w maju jak Nsport straci Ligę Mistrzów. Do tunera nie mam większych zastrzeżeń, po 2h złapał uprawnienia dla TNK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechoo1899 Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Czy da się wgrać do tego dekodera soft dla systemu kodowania Viaccess 3.0? Chciałbym użyć go do karty Al Jazeera Sport. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzypek43 Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Witam kupiłem big-sata i mam identyczne objawy zwiesza sie i buczy ,z buczeniem poradziłem sobie tak ze głos na tunerku dałem na maksa i praktycznie nic nie słychać a co do zwieszania to nie jest to zbyt często wiec wyciagam wtyczkę na moment i już gra.Zresztą co tu wymagać za taką kase pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tosislaw Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 Witam. Również posiadam ten tunerek i miałem podobne objawy jakie podał/podała jon_ka. Na brak możliwości aktywacji TNK podziałała zmiana sofu. Na zawieszanie się czytnika kart conax - i te uciążliwe wyjmowanie, wsadzanie karty (czasem wyjęcie z sieci) pomógł śrubokręt - wystarczyło tylko przy czytniku odchylić 2 kondensatorki od siebie. U mnie to pomogło. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giga2 Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 Drogi Tosisławie, Jakie kondensatorki jak to wszystko jest w SMD? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tosislaw Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 Wybacz mi moją niewiedzę elektroniczną. Ten czarny półokrągły "kondensator" to pewnego rodzaju uproszczenie, które jako laik pozwoliłem sobie zastosować. Jeśli wiesz jak poprawnie nazywa się to czarne półokrągłe ustrojstwo to podaj - człowiek nigdy nie jest za stary by się uczyć nowych rzeczy. Ale wracając do sedna sprawy u mnie ten zabieg pomógł. Fakt, faktem straciłem gwarancję rozkręcając ten tuner ale już nie ma z nim problemów z kartą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ddd3 Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 @tosislaw - czy chodzi o te dwa kondensatory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giga2 Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Raczej nie chodzi o te bo te są na płycie, a nie na czytniku. Odnośnie samego tunera mogę tylko powiedzieć, że to mina jak [beep]a. Autoryzowany serwis stosuje spychotechnikę: pyta gdzie był kupiony w/w tuner, następnie stwierdza, że to nie jest autoryzowany sprzedawca )) (mimo, że jest oryginalna gwarancja ogólnopolska) - więc rozumiem, że uznają tylko tunery zakupione bezpośrednio u nich we Wrocławiu. PORAŻKA !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurek10 Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Co głuchy nie usłyszy, to zmyśli Reprezentuję ten serwis i jedyne co weryfikujemy, to numer fabryczny sprzętu, pod kątem czy pochodzi z naszej sieci.Wszystko. Miejsce zakupu nie ma żadnego znaczenia, osoba/firma które go sprzedały również. Za naprawę tunerów z prywatnego importu nie zamierzamy płacić, to chyba zrozumiałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giga2 Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Uderz w stół a nożyce się odezwą. Piszę jak było. Sklep z Nowego Sącza, który sprzedał ten nieszczęsny tuner dzwonił do serwisu i mu podali to co napisałem. Jak jesteś Jurku reprezentantem tego serwisu to proszę napisz co trzeba zrobić z tym tunerem, żeby się nie wieszał na kanałach kodowanych. Bo odpowiedź, że trzeba zrobić reset fabryczny po 1 nie pomaga, po 2 jest śmieszna bo nie tu leży przyczyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurek10 Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Przysłowie nietrafione, bo ewidentnie pisałeś w naszym kierunku. A poważnie to sklepu o którym piszesz kompletnie nie znam, dostali info, że tuner nie od nas i to wszystko. Podaj wersję softu, którego używasz (zakładam, że tuner pracuje z kartą TnK), 90% tego co trafiło na rynek z prywatnego importu ma niewłaściwy soft. Poprawny ma datę 7.10.2008r. Jak masz inny skontaktuj się z nami mailowo i dostaniesz właściwy. Odpowiedź, że trzeba zrobić w takim przypadku reset fabryczny to "autorska" produkcja tego, kto CI podał tą informację, masz rację , że bez sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giga2 Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Pisałem w kierunku tych, którzy rozważają zakup tego tunera. Zapewniam Cię, że soft mam dobry (właśnie z 7.10.2008). Jeżeli twierdzisz, że tuner z oryginalną (żółtą gwarancją) kupiony od Firmy , która na 100% kupiła u Was i sprzedała potem dalej, jest tunerem pochodzącym z "lewego" źródła to niestety potwierdza moją teorię "spychotechniczną". Sklepu w Nowym Sączu nie musisz znać (bo i skąd) ale ważna jest ta gwarancja. Domyślam się, że weryfikacja każdego tunera nie powiedzie się i koło się zamyka. Proces gwarancyjny tylko u Was rozpoczyna się od weryfikacji danych jak u żadnego innego dystrybutora w kraju. Sugerujesz, że podrobiono wasze gwarancje? Toż to sprawa kryminalna i na dodatek łatwa do wyłapania (kto i kiedy). Co do porady o resecie fabrycznym jest to cytat z forum G-I, gdzie na moje pytanie z 31.01 dostałem odpowiedź : "Przeładuj oprogramowanie, lub zrób reset fabryczny i zaprogramuj na nowo kanały" (koniec cytatu) . Odpowiedź firmował niejaki Jurek Ciągniemy dalej dyskusję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurek10 Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Połączenie przeładowania oprogramowania z resetem jest chyba czymś innym niż sam reset? Możemy pociągnąć tą wymianę postów w nieskończoność, tylko po co? Zakładając z góry, że weryfikacji numerów nie przechodzi u nas 100% sprzętu sam sobie odpowiadasz na pytanie, co moją obecność w dyskusji czyni bezprzedmiotową. Mógłbym podać ( i każdy inny dystrubutor/importer sprzetu) 100 przykładów tego, co sprzedawcy lub klienci robią ze sprzętem, tylko po co? Co to obchodzi klientów? Informacje o procedurze reklamacyjnej są CI znane skoro trafiłeś na naszą stronę więc nie zawracaj Wisły kijem. Z mojej strony EOT, jesli chcesz jakichś dodatkowych rad zapraszam na priv lub stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.