Skocz do zawartości

Odbiorniki Polsat Box - pytania, problemy, komentarze


mpotasznik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam. Mam pytanie odnosnie dekodera sagem 4275, ktory zostal mi wymieniony za samsung dsr7000. jak przeprowadza sie aktualizacje dekodera sagem? probowalem poprzez wylaczenie z gniazda zasilajacego, nastepni ewcisniete klawisze <> i wlaczenia do gniazda zasilajacego. wyskoczylo 00-- i migalo, a po jakims czasie wyskoczylo r09. i drugie pytanie jak zrobic zeby po wyszukaniu kanalow z dwoch satelit hotbird i astra, ulozylo najpierw kanaly polsatu a pozniej pozostale, tak jak to mialem w samsungu. dziekuje z gory za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam problem z instalacją CP z dekoderem echostar dsb-717. Po zainstalowaniu anteny i odpaleniu dekodera na telewizorze mam czarny ekran, na wyswietlaczu dekodera z początku nic sie nie wyswietla, pozniej 4 kreski poziome (----). W punkcie sprzedaży koleś mówił, że aktywacja trwa 30 min lecz po pół godzinie dalej na AV w tv mam czarny ekran. Czy problemem jest podłączenie do tv dekodera przez przejsciowke scart->cinch ? Niestety telewizor jest starszy i nie ma scarta... Jak ktos sie zetknal z tym problemem badz ma jakies wskazowki bede wielce rad ;]

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z sugestią moderatora przenoszę wątek.

 

 

 

Aktualnie największym problemem jest długa kolejka połączeń oczekujących. Można temu zaradzić NIE DZWONIĄC z byle problemem do konsultantów. Na forum pojawiają się wskazówki, ja postanowiłem je tylko "zebrać do kupy". I tak zaczynamy zabawę:

 

1. ICOK - Tu można naprawdę wiele. Sprawdzić płatności, ponowić sygnał (kiedy i jak, za chwilę), wydrukować druki płatności... Po co czekać 20min słuchając muzyki i płacić za połączenie i dowiedzieć się że jest zaległość na abonamencie?

 

2. Automatyczna sekretarka - dla osób nie mających dostępu do neta tutaj da się zrobić to co na ICOK (trzeba tylko przygotować numer karty). UWAGA! Nie warto wybierać opcji ponowienia sygnału (bodajże 6)!!! Dlaczego? O tym za chwilę/

 

3. Błąd 04/Dekoder Zablokowany/Tego kanału nie ma w Twoim abonamencie - 04 najczęściej oznacza problemy z płatnościami (czasem wpłaty nie docierają na czas, tylko z opóźnieniem i mogą być przez to problemy). Zasadnicze pytanie brzmi - CZY TEN KOMUNIKAT JEST NA WSZYSTKICH KANAŁACH? Jeżeli tak to najprawdopodobniej sygnał został zakodowany przez CP. Jeżeli np. Cinemax działa, a Cinemax 2 już nie to po prostu zawiesił się dekoder....

RECEPTA na zawieszony dekoder:

1. RESET - czyli odłączyć od prądu włączony dekoder na jakieś 10-15sek. i podłączyć ponownie.

2. Sprawdzić oprogramowanie.

3. Przywrócić ustawienia fabryczne

4. Włączyć dekoder na kanał 54 (Discovery Civilisation) lub przy pakiecie MINI 10 (Dla Abonentów). Nie przełączać na 11 jak to gdzieś wyczytałem. Ponawianie uprawnień odbywa się na innej częstotliwości niż kiedyś - dlatego zaleca się włączenie któregoś z tych kanałów.

5. Ponowić uprawnienia przez ICOK (Echostar, Samsung nowy lub HD) lub automatyczną sekretarkę (tylko SAGEM, THOMPSON i stary SAMSUNG)

Ponowień sygnału są trzy sposoby. Dla nas przez automatyczną sekretarkę udostępniony jest tylko najsłabszy, który nie działa na nowe dekodery, ale sprawdza się przy starych. Przez ICOK można ponowić w ten najmocniejszy sposób. WAŻNE! System ma ograniczenia, jeżeli sami sobie ponawiamy sygnał to konsultant nam nic nie pomoże przez 12h. Sami możemy np. przez ICOK ponawiać do woli - ale nie jest to zalecane.

 

4. Problem z kartą - sposób prosty:

1. RESET

2. Wyjąc kartę

3. Przetrzeć chip

4. Oczyścić slot w dekoderze (czyli ten otworek gdzie się wkłada kartę)

5. Włożyć kartę PRAWIDŁOWO (chip ZAWSZE idzie pierwszy, czy do góry, czy do dołu to zależy od modelu dekodera)

6. Sprawdzić czy to jest karta do właściwego dekodera (jak ktoś ma np. dwa to przy wymianie kart można łatwo się pomylić)

7. Jeżeli mimo to nie działa to może być uszkodzona karta lub czytnik kart w dekoderze.

WAŻNE! Po otrzymaniu nowej karty, numeru starego już nie używamy (np. przy rozmowie z Konsultantem)

 

5. Długie oczekiwanie na aktywację - cóż... dużo wszelakiej maści zgłoszeń + awaria systemu = długie oczekiwanie. Nic nie poradzimy, trzeba przeczekać aż system przetworzy wszystkie polecania z ostatnich paru dni. Dodawanie nowych poleceń (ponowienia) tylko przedłuża tą sytuację.

 

6. HBO - do 14, czy tam 15 marca było nadawane na zasadzie gratisu. Jeżeli ktoś opłacał to niech sprawdzi czy nie włączyły mu się Cinemax (też kosztują 15zł jak HBO - tyle że można je aktywować bez umowy). Jeżeli ktoś wysyłał umowę i opłacił wyższą stawkę może zatelefonować i poprosić o uruchomienie. Ile to potrwa? Patrz pkt. 5..... Co do osób które niedawno kupiły dekoder i mają np. HBO od początku lub SuperFilm gratis i nie odbierają HBO to patrz pkt. 3.

 

7. Długie oczekiwanie na wszelakiego rodzaju pisma od CP - są opóźnienia, co by nie mówić. Jeżeli sytuacja dot. np. rozwiązania umowy, a abonament wciąż jest naliczany to proponuje wysłać maila na kontakt@cyfrowypolsat.pl z zapytaniem. Odpowiedzi mailowe przychodzą dosyć sprawnie

 

8. Brak Sygnału/Szukam Sygnału - sprawdzić podłączenie kabla antenowego do dekodera i konwertera. Potem sprawdzić parametry. Jeżeli wszystko jest OK to sprawdzić ustawiania anteny. Jeżeli i tu jest OK to mogła paść głowica dekodera. Jeżeli będziecie chcieli to mogę tu w niedalekiej przyszłości napisać parametry dla wszystkich dekoderów.

 

9. Nowe oprogramowanie na starym Samsungu - jeżeli nie aktualizuje się to zrobić RESET. Jeżeli i to nie pomaga to pójść z nim do dystrybutora (z kompletem dokumentów) - zostanie bez problemu wymieniony na inny, sprawny dekoder.

 

10. Rozmowa z Konsultantem - prawda, że czasem trafi się na kogoś kto nie potrafi czegoś sprawdzić, lub coś przeoczy. W końcu to też ludzie. Gdzieś na forum ktoś napisał, żeby zadzwonić i zagrozić zerwaniem umowy. Czy naprawdę to w czymkolwiek pomoże? Wątpię. Powiem z własnego doświadczenia - NIE! Lepiej być uprzejmym. Kiedyś miałem niedopłatę kilku groszy i po rozmowie włączyli mi po kilku godzinach. niedawno znów mi się taka sytuacja przytrafiła i będąc kulturalnym i grzecznie pytając się czy nie da się tego zrobić szybciej miałem włączone po paru minutach. Pamiętajcie że rozmawiamy z człowiekiem a nie maszyną. Jak "mięso" leci na lewo i prawo całymi dniami to nie dziwie się, że nie chce im się nic robić. Zawsze należy mieć numer karty i najlepiej być przy dekoderze w trakcie telefonowania. Wbrew obiegowej opinii to NIE musi dzwonić osoba na którą dekoder jest zarejestrowany.

 

 

To tyle na dziś... Mam nadzieje że te informacje komuś się przydadzą. Jeżeli będzie potrzeba mogę ten temat rozwijać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

 

Do końca kwietnia mam umowę z Cyfrą+, a później chce przejść na Polsat Cyfrowy. Interesuje mnie odbiornik z PVR. Słyszałem że Dekoder EchoStar DVR-747 jest dość kiepski i dość drogi, dlatego chciałbym kupić inny odbiornik PVR. Zastanawiam się nad odbiornikiem Lemon 070PVR lub Inverto IDL-7000m PVR. Czy jest jakaś różnica między nimi? I czy warto brać któryś z tych odbiorników do PC, czy może jednak Echostara? Na Lemon i Inverto mógłbym sobie dokupić jeszcze multipakiet Canal Plus. Czy na odbiorniku Lemon można oglądać np. PC a nagrywać w tym czasie z Canalu? I czy można oglądać np TVN a nagrywać TVP2? I jak to teraz jest z tymi kartami i modułami PC, bo piszą że wymieniają karty Nagravision2 na Nagravision3. I czy nowe moduły z kartami będą pasować do tych odbiorników (LEmon lub Inverto). Może polecacie inne odbiorniki PVR do Pc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to kiedyś pisałem, ale problem jest nadal aktualny i zauważyłem nowe szczegóły:

 

Mianowicie problem jest taki, że dość często ostatnio się zdarza, że gubi mi sygnał na większości kanałów. Tzn oglądam załóżmy Polsat i nagle znika obraz a na dole pojawia się informacja "szukam sygnału". Czasem są to krótkie przerwy, czasem dłuższe. Teraz np w ogóle niektórych kanałów nie może złapać obrazu. Nie mam pojęcia czego to jest wina. Ciekawostka - nigdy nie ma problemów na TVP1, TVP2 i AXN, możliwe że jeszcze na jakichś innych. Te kanały zawsze są i nigdy nie ginie na nich obraz nawet jak reszta w ogóle nie chce zaskoczyć.

Nie mam pojęcia czy to wina anteny czy konwertera czy jeszcze czegoś innego. Prawdopodobnie antena pójdzie do wymiany gdyż jest trochę mała (60 cm) i pewnie zastanowię się nad czymś większym żeby zamontować zeza. Ale może problem tkwi w czym innym i da się go jakoś inaczej tymczasowo rozwiązać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam problem z instalacją CP z dekoderem echostar dsb-717. Po zainstalowaniu anteny i odpaleniu dekodera na telewizorze mam czarny ekran, na wyswietlaczu dekodera z początku nic sie nie wyswietla, pozniej 4 kreski poziome (----). W punkcie sprzedaży koleś mówił, że aktywacja trwa 30 min lecz po pół godzinie dalej na AV w tv mam czarny ekran. Czy problemem jest podłączenie do tv dekodera przez przejsciowke scart->cinch ? Niestety telewizor jest starszy i nie ma scarta... Jak ktos sie zetknal z tym problemem badz ma jakies wskazowki bede wielce rad ;]

 

pozdr.

 

A czy na pewno masz dobrą przejściówkę scart-chinch? Bo w obie strony to nie działa i za pewne mesz przejściówkę w kierunku na scart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką o to historię choroby:

Dzień przed Wielkanocą mój Samsung za nic nie chciał się odpalić. Raźnym krokiem poszedłem do punktu i dokonałem wymiany dekodera otrzymując SAGEMA.

Zapomniałem wziąć instrukcję ale zasoby netu są bogate i już po paru chwilach z drukarki wyciągnąłem instrukcję obsługi.

Wykonywałem procedurę strojenia na MILION sposobów i powiedzcie co robię nie tak ale nigdy nie mogę uzyskać właściwego ustawienia kanałów. Krótko mówiąc zaraz mnie SZLAG jasny trafi!!! To , że z ergonomią ów dekoder ma niewiele wspólnego, jestem w stanie uwierzyć (szczególnie kiedy wcześniej używałem równie porąbanych thompsonów i samsungów), o tyle nie mogę pojąć systemu zapamiętywania kanałów. Mam tak, że na porcie A mam Astrę a na B Hotbirda. Kiedy stroję opcję "transponder" i z ręki wybieram HBirda to uzyskuję TYLKO kanały z Cyfrowego Polsatu (w tym trzy Discovery) i 9 kanałów radiowych. Kiedy w następnym kroku stroję dokładnie (przeszukiwanie), to wtedy przeszukiwane są oba satelity ale za to w nagrodę KASOWANE są wszystkie istniejące kanały do tej pory. No to myślę, że skoro tak, to pewnie wśród ponad tysiąca kanałów znajdę wszystkie te z CP. Nic mylniejszego. Części kanałów nie ma - choćby te Discovery.

Napiszcie proszę czy to jest właściwość tego tunera czy jest też jest jakiś magiczny myk dzięki któremu moje nerwy zostaną ukojone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety takie właściwości mają Sagemy:

- jak bierzerz opcję "Przeszukaj transponder" i wpiszesz wartość, któregokolwiek transpondera należącego do CP (11.158 V, 12.284 H, 12.188 V, 12.265 V) to uzyskasz tylko listę kanałów ułożoną przez operatora (czytaj CP); jeśli wpiszesz wartość transpondera nie należącego do CP, to wtedy przeszuka tylko ten jeden transponder;

- jeśli wybierzesz "Przeszukaj całego satelitę", to dekoder przeszukuje danego satelitę - a w przypadku odbioru dwóch lub więcej pozycji satelitarnych, dane satelity - i wtedy poprzednia lista (także ta od CP) zostaje skasowana i zastąpiona nową z nowego wyszukiwania.

 

Możesz po wyszukaniu tym pierwszym sposobem tzn. Transponder, tą listę kanałów od CP ustawić jako listę ulubionych kanałów (od B do H), a potem przeszukujesz całego satelitę i na liście A masz wtedy wszystkie kanały z HB i Astry, a na liście B - H (zależy którą wybierzesz literę) masz listę kanałów od CP. Trzeba pamiętać jednak, że CP co jakiś czas dodaje nowe kanały do swojej oferty i trzeba będzie wtedy zrobić ponowne przeszukiwanie.

Niestety nie wiem czemu brakuje niektórych kanałów po przeszukaniu całego satelity/obu satelit :roll: może są, ale poprostu gdzieś dalej na liście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam zamiar wymienić telewizor.Planuję zakupić jakiś LCD.Np.coś takiego :censored:

Mam pytanie do użytkowników którzy posiadają już telewizor tego typu,otóż chciałem się zorientować jak wyglądają kanały Cyfrowego Polsatu na takim właśnie telewizorze tzn.jaka jest ich jakość i czy dobrze się je ogląda.Proszę o jakąś szerszą informację.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z telewizorów LCD gorąco polecam 37AV501 TOSHIBA. Kontrast 14000:1. 2XHDMI. Rozdzielczość 1366X768 pikseli. Filtr Grzebieniowy 3D, to tylko niektóre dane. Cena 2599 zł. od 31 marca w sklepach NEONET. :lol:

I żeby było jasno, nie jestem pracownikiem itp. NEONET-u. Szukanie tanich i dobrych telewizorów to moja pasja - "obsesja". :wink:

Kurcze trochę tu nie na temat :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica może się zawierać po stronie transponderów w menu, może na Echostarze brakuje Tobie jakiejś częstotliwości. Ewentualnie oprogramowanie tego 717 jest tak napisane, że pomija "puste kanały", czyli tzw. przekazy danych.

 

@miniupiniu, nie sądzisz, że przeginasz trochę z tym awatarem? Już dawno miałem Ci zwrócić uwagę, tylko jakoś umknąłeś mojej uwadze... :>

 

Edit: Dzięki za zastosowanie się do mojej prośby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...