Skocz do zawartości

CANAL+ BOX 4K (Skyworth HY4001 i HY4001CD)


Anita Kaźmierska
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja znowu zauważyłem że gdy oglądam kanały z dvb-t2, to co jakieś 10-15 minut ekran na pół sekundy robi się czarny i za chwilę program leci tak jak wcześniej, tak jakby zmieniało się źródło-nie wiem, próbowałem się bawić w ustawieniach z częstotliwością ekranu i nic dalej raz na jakiś czas ,,mignie", zmiana kabla nic nie dała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcos1992 napisał:

ja znowu zauważyłem że gdy oglądam kanały z dvb-t2, to co jakieś 10-15 minut ekran na pół sekundy robi się czarny i za chwilę program leci tak jak wcześniej, tak jakby zmieniało się źródło-nie wiem, próbowałem się bawić w ustawieniach z częstotliwością ekranu i nic dalej raz na jakiś czas ,,mignie", zmiana kabla nic nie dała

Miałem właśnie teraz o tym napisać, ale mnie uprzedzileś. Mam dokładnie to samo co Ty. Ogólnie z DVB-T oglądsm praktycznie tylko tvp Sport i co kilkanaście, kilkadziesiąt minut ekran na sekundę czasem 2-3 sekundy robi się czarny ale dźwięk jest. Zmieniałem ustawienia anteny, ale nic to nie dało. Albo ta głowica w tym modelu jest jakaś "bardziej wrażliwa" na zakłócenia, albo to jakaś "wina" po stronie oprogramowania, no chyba na szczęście nie jest to wina uszkodzenia boxa skoro Ty i ja mamy to samo.

@lakiman

Można że strony głównej, a raczej z bocznego menu opcja "kanały na żywo", albo zainstalować aplikację "live Channels" od Google. Ta aplikacja ma epg. Chociaż ogólnie korzystanie z dvbt jest bardzo niewygodne. Nie można zmienić kolejności kanałów ani ich numerów. Na pilocie nie ma przycisków numerycznych itd.

Edytowane przez electro69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, lakiman napisał:

Żeby oglądać DVB-T2 , trzeba otwierać  odpowiednią aplikację, czy kanały z naziemnej pojawiają się na stronie startowej ?

po zeskanowaniu kanały są w zakładce telewizja na żywo i dalej w naziemna tv, możesz też oglądać przez aplikacje live channel z google play, wtedy masz epg do większości kanałów i jakąś podstawową możliwość ustawień głównie można usunąć kanały testowe, legia tv, przedszkole tv, na których i tak nic nie ma :D

2 godziny temu, electro69 napisał:

Miałem właśnie teraz o tym napisać, ale mnie uprzedzileś. Mam dokładnie to samo co Ty. Ogólnie z DVB-T oglądsm praktycznie tylko tvp Sport i co kilkanaście, kilkadziesiąt minut ekran na sekundę czasem 2-3 sekundy robi się czarny ale dźwięk jest. Zmieniałem ustawienia anteny, ale nic to nie dało. Albo ta głowica w tym modelu jest jakaś "bardziej wrażliwa" na zakłócenia, albo to jakaś "wina" po stronie oprogramowania, no chyba na szczęście nie jest to wina uszkodzenia boxa skoro Ty i ja mamy to samo.

Pisałem do supportu Canal+, to Pan Joachim polecił mi zaktualizować oprogramowanie w TV, szkoda że to 8-mio letni TV, a ostatnie oprogramowanie wypuścili do niego pod koniec 2014 :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie z Canal+ online można korzystać na 2 urządzeniach jednocześnie. Posiadanie Canal+ BOX teoretycznie daje możliwość korzystania z trzech. Tu pojawia się moje pytanie. Czy tym trzecim zawsze musi być ten BOX? Czy już sama aktywacja BOXa na koncie daje 3 urządzenia ale mogą być one dowolne?
Dlaczego pytam - potrzebuję opcji multiroom na 3 urządzenia ale mam lepszy sprzęt niż ten BOX. Chętnie bym go kupił, aktywował i wrzucił do szuflady jeśli by to zadziałało.

Testował ktoś lub mógłby to dla mnie sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, marcos1992 napisał:

Pisałem do supportu Canal+, to Pan Joachim polecił mi zaktualizować oprogramowanie w TV, szkoda że to 8-mio letni TV, a ostatnie oprogramowanie wypuścili do niego pod koniec 2014 :D 

Dobra też mam ok. 8 letni telewizor Samsunga tylko skąd pan "specjalista" Joachim wie, że to wina telewizora ? :D Podał jakiś powód co jest tego przyczyną ? Przecież ten czarny ekran występuje losowo co kilkadziesiąt minut, a nie cały czas. Po za tym, problem występuje tylko gdy korzystam z dvbt (gdy kabel antenowy był podpięty bezpośrednio do tv, to nie było takich problemów), więc niech nie opowiada głupot. Większość tych pseudio "specjalistów" z supportu, to umie tylko powiedzieć, że trzeba zrobić aktualizacje oprogramowania lub reset do ustawień fabrycznych, to jest ich główna regułka odpowiedzi. Tak jak myślałem nic z tym nie zrobią i trzeba będzie liczyć, że może któraś aktualizacja oprogramowania "nieświadomie" naprawi ten błąd.

Edytowane przez electro69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, electro69 napisał:

Dobra też mam ok. 8 letni telewizor Samsunga tylko skąd pan "specjalista" Joachim wie, że to wina telewizora ? :D Podał jakiś powód co jest tego przyczyną ? Przecież ten czarny ekran występuje losowo co kilkadziesiąt minut, a nie cały czas. Po za tym, problem występuje tylko gdy korzystam z dvbt (gdy kabel antenowy był podpięty bezpośrednio do tv, to nie było takich problemów), więc niech nie opowiada głupot. Większość tych pseudio "specjalistów" z supportu, to umie tylko powiedzieć, że trzeba zrobić aktualizacje oprogramowania lub reset do ustawień fabrycznych, to jest ich główna regułka odpowiedzi. Tak jak myślałem nic z tym nie zrobią i trzeba będzie liczyć, że może któraś aktualizacja oprogramowania "nieświadomie" naprawi ten błąd.

Konsultantom trzeba zrobić aktualizacje, bo w obecnej postaci nadają się co najwyżej na przekształcanie tlenu w dwutlenek węgla. 😄

  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję przetestować to urządzenie. Wrażenia ogólne mocno średnie. 

 

Plusy:

 

1. Wygląd urządzenia (poza diodą),

2. Porty,

3. Pilot (dobrze leży w dłoni),

4. Elastyczność oferty,

5. Brak zobowiązania,

6. Cena.

 

Minusy: 

 

1. Leży optymalizacja launchera / aplikacji głównej,

2. Brak EPG na DVB-T (trzeba posiłkować się zewnętrzną aplikacją),

3. Uciążliwe przełączanie kanałów,

4. Pilot (brak przycisków do przełączania programów P+ / P-),

5. Wiecznie aktywny HDR po uruchomieniu urządzenia, 

6. Brak płynnego działania więcej niż jednego kanału w opcji Multiview,

7. Brak możliwości ułożenia kanałów wg. własnego uznania,

8. Brak aktualizacji Androida (poprawki z września 2020),

9. Wolno rozwijająca się aplikacja i poprawa błędów,

10. Brak kabla HDMI w zestawie. 

 

Edytowane przez shevchenko1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcos1992

Powiedz mi jeszcze te problemy z czarnym ekranem przy oglądaniu dvbt masz od samego początku kupna boxa ? (jak długo go używasz ?). Jeśli to się pojawiło po jakimś czasie, to na pewno będzie to ich wina leżąca po stronie oprogramowania. Sam tego nie potwierdzę, bo box używam około tygodnia i w tym czasie nie było żadnej aktualizacji.

Edytowane przez electro69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

12 minut temu, shevchenko1987 napisał:

 

Jest opcja "Adaptive HDR" lub "Atctive HDR". 

 

Przełączenie na "Adaptive HDR" działa do czasu wyłączenia urządzenia. 

Na odwrót. Adaptive HDR zadziała, gdy ustawisz te opcje, a następnie wyłączysz i włączysz urządzenie. Od tej chwili masz stale wyłączony HDR. U mnie na ekranie telewizora po przełączeniu się na wyjście HDMI jest stosowne info o rozdzielczości, odświeżaniu oraz obecności HDR. Po zmianie na adaptive HDR, Nie wyskakuje informacja o aktywnym HDR (HDR10). Jest tylko info o rozdzielczości i częstotliwości odświeżania.

 

WAŻNE. Jak zrestartujesz dekoder, to HDR zostanie na nowo aktywowany i trzeba go będzie znowu przestawiać na adaptive. Ewentualnie włącz w ustawieniach dekodera szybkie uruchamianie lub coś w tym stylu, bo może problem u Ciebie jest w tym, że dekoder nie przechodzi w tryb czuwania, tylko całkowicie się wyłącza i po włączeniu efekt jest taki, jak po restarcie.

17 minut temu, kamil2505 napisał:

A na tym boxie można oglądać Netflixa w 4K? Bo na ich dekoderze 4K to nie do końca jest możliwe. 

Youtube w 4k działa, więc netflix tez powinien, tym bardziej że jest certyfikowany.

56 minut temu, electro69 napisał:

@lakiman

Jak to w ogóle sprawdzić czy ten HDR działa ? (widać zauważalną różnice w jakości obrazu?). Zresztą chyba musi ktoś inny wypowiedzieć się w tym temacie, ponieważ mam stary tv full hd.

Jak masz stary tv, full hd (bez 4k), to raczej żaden HDR Ci nie zadziała.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o użytkowanie tego boxa, to natrafiłem na dwa problemy. Pierwszy to oryginalny pilot bez problemu za każdym razem uruchamia boxa, ale później jakby się "usypiał" i trzeba raz lub dwa razy naciskać przycisk (wtedy nie reaguje" i dopiero za drugim lub trzecim wciśnięciem zaczyna działać. Później już normalnie reaguje.

Drugi problem dotyczył dziwnego spowolnienia internetu. Zdarzyło mi się to ok. 2-3 razy głównie wieczorem. Strona główna ładowała się powoli tak samo inne aplikacje tak jakby internet był bardzo wolny. Ustawione miałem wifi 2,4 GHz. Po zmianie na 5 GHz przynajmniej do tej pory śmiga już szybko o każdej porze dnia.

Edytowane przez electro69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że wieczorem jakieś urządzenie zakłócało prace dekodera na częstotliwości 2,4 GHz. Jak jest możliwość wyboru to zawsze lepiej jest używać 5 GHz. Co do pilota to mi nigdy takie coś się nie zdarzyło. Miałem swego czasu problem z pilotem do MiBoxa, kory się tak jakby rozparowywał i jedyne co działało to odłaczanie urzadzenia od zasilania i ponowne podłączenie, ale wyłaczyłem w ustawieniach opcje przejścia w tryb uśpienia i od tego czasu wszystko działa jak powinno. Problem był prawdopodobnie nie w pilocie, a w MiBoxie, który zasypiał snem wiecznym :)

Edytowane przez Sentence
Nie cytujemy ostatniej odpowiedzi w całości. Usunięto zbędne cytowanie.
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do braku możliwości wyłączenia "wiecznego" HDR podsyłam stary i znany trik.

Spoiler

screen-2021-05-31-142616.png


Sprawdźcie:
1. Z netu/ z AptoideTV czy skąd tam chcemy pobieramy Launcher Aktywności (Activity Launcher) >> Link do apkmirror
2. Instalujemy apkę na tv boxie przy pomocy pendrive, aplikacji na smartfona, bądź poprzez dysk internetowy (metoda dowolna)
3. Szukamy pozycji Opcje zaawansowane
4. Ponownie szukamy Opcje zaawansowane, gdy znajdziemy, wtedy patrzymy opis (druga linia) i szukamy pozycji z podpisem com.droidlogic.tv.settings,display.hdr.HDRSettingActivity.
5. Klikamy na nią i otwiera nam się menu Konwersja HDR do SDR.
6. Wybieramy włączone.

Edytowane przez Matheusz
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem niedzielnym graczem i czasem chętnie zagrałbym w jakąś gierkę dostępną na androidzie. Problem w tym, że wszystkie te lepsze gry wymagają do sterowania gamepada. Czy ktoś z Was korzysta z takiego sprzętu na android tv ? czy da się go kupić do 100 zł i nie rozleci się po miesiącu używania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...