naczesany Opublikowano 1 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2021 Dzień dobry. Po uszkodzeniu się routera Tp-Link Archer C7 byłem zmuszony do kupna nowego. Jest to Tp-Link Archer AX50. Soft ten sam co w starym więc problemów z konfiguracją nie miałem. Problem pojawił się w momencie, kiedy sparowałem go po wi-fi z dekoderem nc+ 4K UltraBox+. Otóż dekoder ten po jakimś czasie gubi sieć i pojawia się komunikat "Podłącz dekoder do Internetu". Ponowna próba skanowania sieci wi-fi nie przynosi rezultatu bo dekoder po prostu nie wykrywa sieci domowej. Pomaga ponowny restart dekodera i ponowne wprowadzenie haseł dostępu. Co ciekawe pozostałe urządzenia (laptopy, smartfony) takiego problemu nie mają - nie ma zrywania połączeń, urządzenia po uruchomieniu skanowania sieć wykrywają. Łączę się kablem z routerem dostarczonym przez usługodawcę do mojego Archera, ustawienia w Archer to PPPoE z nazwą użytkownika i hasłem. Archer pracuje jako serwer DHCP. Za każdym razem dekoderowi (i innym urządzeniom) jest przydzielany ten sam IP, więc spisałem z menu wyświetlanego na ekranie dekodera przydzielone IP i adres Mac'a i wprowadziłem je do Rezerwacji adresów przekonany, że urządzenie (w tym przypadku chyba router) "będzie trzymał" parametry, jednak po czasie znowu dekoder nie wykrywał sieci. Zastanawia mnie po prostu dlaczego wszystkie urządzenia działają jak należy a jest tylko problem z dekoderem nc+ którego to (problemu) nie było w przypadku wcześniejszego routera TP-Link C7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn45 Opublikowano 1 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2021 Też tak mam, po konfiguracji na 5 GHz zrywało połączenie, dlatego mam 2,4 GHz i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
naczesany Opublikowano 1 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2021 27 minut temu, Saturn45 napisał: Też tak mam, po konfiguracji na 5 GHz zrywało połączenie, dlatego mam 2,4 GHz i jest ok. Sprawdzę przy tej przepustowości. Ale chyba nie o to chodzi. Dekoder ma w specyfikacji 5 GHz. O ile sobie przypominam to na 2,4 GHz cięło mi obraz np. po przewijaniu. Dzwoniłeś może do serwisantów nc+? Choć jak znam życie, to winą obarczą router i ustawienia. Ja nie jestem biegły w sieciach, ich specyfikacji itd. co do czego, jak co działa. Może komuś wpadnie coś do głowy albo wie co odpowiada za ten stan bo możliwości konfiguracyjnych jest sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.STech Opublikowano 1 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2021 Miałem podobnie i dopiero wymiana dekodera pomogła. A podobnie bo po takim rozłączeniu dekoder nie widział żadnej sieci wifi i dopiero reset dekodera pomagał. Po wymianie wszystko działa. Pewnie padło mu radio wifi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
naczesany Opublikowano 2 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2021 6 godzin temu, Dr.STech napisał: Miałem podobnie i dopiero wymiana dekodera pomogła. A podobnie bo po takim rozłączeniu dekoder nie widział żadnej sieci wifi i dopiero reset dekodera pomagał. Po wymianie wszystko działa. Pewnie padło mu radio wifi. Dokładnie jest to samo u mnie. Będę starał się wymienić w placówce nc+ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.