Skocz do zawartości

Dekoder Ultrabox 4K gubi sieć WiFi


naczesany
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Po uszkodzeniu się routera Tp-Link Archer C7 byłem zmuszony do kupna nowego. Jest to Tp-Link Archer AX50.

Soft ten sam co w starym więc problemów z konfiguracją nie miałem.
Problem pojawił się w momencie, kiedy sparowałem go po wi-fi z dekoderem nc+ 4K UltraBox+.
Otóż dekoder ten po jakimś czasie gubi sieć i pojawia się komunikat "Podłącz dekoder do Internetu". Ponowna próba skanowania sieci wi-fi nie przynosi rezultatu bo dekoder po prostu nie wykrywa sieci domowej. Pomaga ponowny restart dekodera i ponowne wprowadzenie haseł dostępu. Co ciekawe pozostałe urządzenia (laptopy, smartfony) takiego problemu nie mają - nie ma zrywania połączeń, urządzenia po uruchomieniu skanowania sieć wykrywają.
Łączę się kablem z routerem dostarczonym przez usługodawcę do mojego Archera, ustawienia w Archer to PPPoE z nazwą użytkownika i hasłem.
Archer pracuje jako serwer DHCP. Za każdym razem dekoderowi (i innym urządzeniom) jest przydzielany ten sam IP, więc spisałem z menu wyświetlanego na ekranie dekodera przydzielone IP i adres Mac'a i wprowadziłem je do Rezerwacji adresów przekonany, że urządzenie (w tym przypadku chyba router) "będzie trzymał" parametry, jednak po czasie znowu dekoder nie wykrywał sieci.

Zastanawia mnie po prostu dlaczego wszystkie urządzenia działają jak należy a jest tylko problem z dekoderem nc+ którego to (problemu) nie było w przypadku wcześniejszego routera TP-Link C7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Saturn45 napisał:

Też tak mam, po konfiguracji na 5 GHz zrywało połączenie, dlatego mam 2,4 GHz i jest ok.

Sprawdzę przy tej przepustowości. Ale chyba nie o to chodzi. Dekoder ma w specyfikacji 5 GHz. O ile sobie przypominam to na 2,4 GHz cięło mi obraz np. po przewijaniu.

Dzwoniłeś może do serwisantów nc+? Choć jak znam życie, to winą obarczą router i ustawienia.

Ja nie jestem biegły w sieciach, ich specyfikacji itd. co do czego, jak co działa. Może komuś wpadnie coś do głowy albo wie co odpowiada za ten stan bo możliwości konfiguracyjnych jest sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dr.STech napisał:

Miałem podobnie i dopiero wymiana dekodera pomogła. A podobnie bo po takim rozłączeniu dekoder nie widział żadnej sieci wifi i dopiero reset dekodera pomagał. Po wymianie wszystko działa. Pewnie padło mu radio wifi.

Dokładnie jest to samo u mnie. Będę starał się wymienić w placówce nc+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...