Skocz do zawartości
  • 0

Sony KD-65AG9 nie widzi sygnału sat


Navy1
 Udostępnij

Pytanie

Mam prośbę o pomoc co zrobić w następującej sytuacji:

- mam instalację sat opartą o multiswich oraz antenę z dwoma konwerterami. Instalacja ma 10 lat, została założona w trakcie budowy domu

- moja instalacja jest multiroom: OLED Sony KD-65AG9 (z nim jest problem) z modułem CI+ ECP Canal+, plazma Panasonic z dekoderem 4K Ultra Box Canal+, LED Loewe z modułem CAM Polsat

- problem jest z Sony KD-65AG9 (kupiony 06.2020): TV normalnie odbiera program sat przez własny tuner i moduł CI+ ECP Canal+, poziom sygnału jest 100%, jakość sygnału zwykle około 90%, nie ma problemów jakością obrazu, kanały 4K działają dobrze. Jednak przy próbie przestrojenia TV aby np. skonfigurować nową listę kanałów lub sprawdzić czy są jakieś nowe kanały, Sony nie widzi sygnału sat w menu konfiguracji

- we wrześniu zgłosiłem naprawę serwisową, był u mnie serwis Sony. Stwierdzili najpierw, że "to dziwne". I tyle. Nie zrobili nic. Po miesiącu zgłosiłem powtórną sprawę serwisową. Wtedy przez telefon dowiedziałem się, że problem jest z moją instalacją sat, a konkretnie z tym że są dwa konwertery na antenie (tzw. "zez") i tego mój Sony 65-AG9 nie widzi. Mam zmienić instalację na taką z jednym konwerterem (+ multiswitch, który jest teraz) albo na system opartym na jednym kablu (unicable).

Jasne, że mogę zmienić instalację ale jeżeli diagnoza serwisu jest błędna, to wyrzucę w błoto ładnych parę groszy.

Proszę o Wasze zdanie na ten temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Też mam ten sam model tylko w mniejszej przekątnej, mam identyczny problem - przy czym mam monoblocka. Moim zdaniem instalacja SAT nie ma nic do rzeczy - problem jest w softwarze TV - czekam bo mają zmienić na Andka 10, chociaż co zmiana to na gorsze. Ja tam widzę jeszcze dużo więcej błędów których wcześniej nie było a pojawiały się systematycznie z kolejnymi wersjami softwaru.

Przecież kiedyś przy tej samej instalacji znalazł satelity i kanały. Poza tym skoro TV działa to konwerter i SAT widzi, on tylko wariuje w momencie jak chcemy zestroić. Nawet sam od wakacji już nie aktualizuje kanałów co wcześniej robił bez problemu - zmiany na satce sam znajdował. bez różnicy czy z listy operatora czy wszystkie dostępne.

Niestety ze względu że nie jest to popularny model jak w USA (w Polsce pewnie kilak sztuk się sprzedało w dodatku bezpośrednio pod moduł to już zupełnie jakaś egzotyka) to serwisy mają wywalone - trzeba do nich zgłaszać problem, im więcej zgłoszeń tym będą musieli coś zrobić, albo niech wymieniają TV na gwarancji na nowszy poprawiony model. - to nie jest wina instalacji tylko ich softwaru. Jakość obrazu super ale software-obsługa to porażka, ale dość długo wspierają nawet kilka lat to może coś poprawią. Poza tym serwis Sony to stado intelektualnych inaczej i robią z klienta również inteligentnych inaczej na swoje podobieństwo - ale o tym powieści można przeczytać gdzieindziej - również na ich forach.   

Na dziś jedynie reset do ustawień fabrycznych - może coś pomóc ale tylko na jakiś czas (bo go niedawno robiłem i po jakimś czasie dalej mam tak samo- daj znać czy faktycznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dziękuję za info.

Też uważam, że instalacja sat nie ma tu nic do rzeczy. Całkowicie zgadzam się z Twoim tokiem myślenia: było OK i nagle (jakieś dwie aktualizacje temu) coś się "zepsuło"? Ten brak możliwości przestrojenia mnie wkurza, do innych błędów software próbuję się przyzwyczaić.

 

Chcę zrobić tak: zwrócę się do serwisu (pewnie przez prawnika, żeby mądrzej) o mailowe potwierdzenie diagnozy, że wina leży po stronie instalacji oraz o jasną deklarację zwrotu kosztów zmian w instalacji, jeżeli takie zmiany zrobię a one nie przyniosą poprawy.

Jeżeli na to nie pójdą, to zrobię reset. Szkoda trochę kalibracji, bo też się zresetuje ale gdzieś na mailu mam wzorcowe ustawienia.

 

Co do samego TV, to zgadzam się, że jakość obrazu jest bardzo OK orz że software to porażka. Mnie dodatkowo in minus zaskoczyła przeciętna jakość dźwięku. Oczekiwałem więcej (na podstawie recenzji) a w miejscu, w którym ten TV wisi nie chce mieć soundbara ani innych urządzeń dodatkowych.

 

BTW: co to znaczy, że masz "monoblocka"?

OK, głupie było to moje pytanie o monoblock. Już sprawdziłem 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy telewizor ma dedykowaną listę Canal+ do zestrojenia? I takiej użyłeś?

Czy wyszukiwania używasz na tej dedykowanej liście kanałów, czy na tzw. "Ogólny satelita"

 

Spotkałem w telewizorach Sony z takim problemem, że jeśli najpierw użyje się dedykowanej listy do platformy, to zapisane parametry ustawień satelity tej listy nie pozwalają dostrajać kanałów z "ogólny satelita".
Rozwiązaniem było najpierw ustawienie konfiguracji dla "Ogólny satelita" z przełącznikami A, B i wyszukanie kanałów, a dopiero potem dostrajanie dedykowanej listy dla Canal+.
Tyle kojarzę z własnego doświadczenia. Jeśli podobnie zaczynałeś z konfiguracją u siebie, to możesz spróbować moim sposobem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wyszukiwanie robię na dedykowanej liście Canal+ w menu konfiguracji. 

Gdy zorientowałem się, że nie mogę zaktualizować listy kanałów to próbowałem w menu konfiguracji innych rozwiązań (lista NC+, "ogólny satelita") ale tam TV nie widzi sygnału.

Jutro spróbuję jeszcze raz Twoim sposobem i odezwę się.

Dzięki.

 

 

Zgodnie z tym, co napisałeś dzisiaj spróbowałem strojenia dla "ogólnego satelity" i Sony nie widzi tam sygnału sat.

Mógłbym jeszcze zaryzykować usunięcie listy Canal+ i wtedy spróbować ponownie "ogólnego satelitę" ale trochę się obawiam, że wtedy nie znajdę nowych kanałów a stracę obecne.

Wrzucę te kwestię jeszcze na forum hdtv. Nie sądzę, żeby tam ktoś miał gotowe rozwiązanie. Jakiś czas temu założyłem tam jednak temat "opinia użytkownika Sony KD-65AG9" i chcę to kontynuować bo sporo osób zagląda do tego tematu. Jeżeli Sony daje d*py z flagowym modelem to niech potencjalni klienci o tym wiedzą.

Edytowane przez Navy1
Połączenie wpisów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Moj problem polega na tym w Sony ag9 65, że zrywa sygnał. Siłe sygnałów pokazuje 80% i po kilku sekundach 0%.Jak troche pada to pixeloza sie robi na ekranie.Resetowalem już do ustawien fabrycznychi nic nie dało. Kilka razy trzeba szukac kanałów aż w koncu cos znajdzie. Mam konwerter monoblock i na innych urzadzeniach nie ma problemu, nawet po podpieciu dekodera pod ten sam sygnał co tv sony. Moim zdaniem głowice sat są słabe jak w niektórych lichych tunerach cyfry+. Dzwoniłem do obsługi sony, to pijany facet na 100% odebrał rano o 8.30 chyba po imprezie, nawet nie wiedzial o czym mówie.Chciał tylko imie i nazwisko żeby zarejestrowac zgloszenie. Taką pomoc ze strony sony to ja dziekuję. Nie wiem po co jest zdalna pomoc w tv sony jak oni nie wiedzą co to tuner DVB-S i moduł cam.

Edytowane przez Mariusz312
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...