krzyssztof_wro Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Witam przepraszam z gory za malo techniczny jezyk i byc moze bledy techniczne ale bardzo daleko mi do specjalisty w dziedzinie laczenia sprzetu tv-sat mam nadzieje, ze ktos jest w stanie pomoc. Po kolei: do wczoraj wszystko działało idealnie w następującej konfiguracji nbox hdtv połączony kablem HDMI z TV Sharp LC 32 AD 5E po włączeniu dzisiaj w około 1/5 od dołu ekranu pojawiła się czarna krecha i część obrazu jest pod ta kreską, pod kreską jest to co powinno być na górze ekranu. Dodatkowo cały obraz miga przy rozdzielczości 1080. przy rozdzielczości 576P obraz nie miga ale nadal jest przesunięty. nie pomogło wyłączenie/włączenie wszystkiego po kilka razy. Ten sam problem występuje jeśli połączę nboxa z telewizorem za pomocą kabli component - miganie i przesunięcie. Wszystko działa ok po podłączeniu prze eurokabel ALE Jakość tego połączenia.. jest jak jest i chciałbym to co było przez hdmi Czy problemem może być telewizor? ALE sprawdziłem, że odtwarzacz dvd podłączony tym samym kablem component działa OK, obraz jest prawidłowy. czy problem może być po stronie anteny mimo iż nbox pokazuje następujące parametry sygnału: siła 85% jakość 60% BER 2:0 E-2 i takie wartości były do wczoraj. Nie zmieniło się nic od wczoraj. TV działa normalnie na zwykłej antenie i na dekoderze przez scart. będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie z gory dzieki za jakakolwiek pomoc Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 bogdan425 Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Obydwa sprzęty są napewno sprawne. Coś, mimo woli, namieszałeś w ustawieniach obrazu w nbox-ie lub w telewizorze. Ja stawiam na telewizor i tam należy coś zmienić w ustawieniach obrazu. Ale przedtem w ręce, dla zapoznania się, powinna iść instrukcja obsługi tego telewizora. Tylko tak, na odległość mogę "pomóc" Tak na wszelki wypadek, sprawdź połącznia kabli, czy aby porządnie są usadowione w gniazdach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Mr. Orbita Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Ja jeszcze tylko dodam, że na 100% nie jest to problem po stronie sygnału z anteny satelitarnej w nboxie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 krzyssztof_wro Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 DZIĘKI wielkie za tak szybkie odpowiedzi Już się martwiłem, że TV się popsuł, mimo iż na gwarancji (ma 10 miesięcy) to i tak byłoby kiepsko. Nie zmieniłem nic na 100% w telewizorze. Wczoraj w nocy wyłączyłem wszystko a dzisiaj po włączeniu pojawił się problem. Po wszelkich możliwych kombinacjach bez efektu jedyne co mi pozostało to reset ustawien telewizora - i pomogło ALE tylko częściowo - obraz przez hdmi jest OK przy rozdzielczosci 1080 ALE nie ma dźwięku z dekodera. Zmieniałem już kilka razy ustawienia w nboxie na dzwiek z dolby i bez dolby - bez zmian, dzwieku nie ma. na normalnej antenie dzwiek jest, jest też na component z kablem audio a na hdmi nie ma i już. W menu telewizora mam ustawiony kraj PL i dźwięk w systemie d/k. Zmieniałem też na "inny" i dźwięk auto i nic. Gdzie jeszcze mogę coś zmienić. Nic w instrukcjach nie znalazłem. Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Mr. Orbita Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Hmmm... a podczas eksperymentów z nboxem nie przełączyłeś fonii? Spróbuj przytrzymać na nboxie klawisz RES przez ok. 5 - 10 sekund - aż pojawi się napis na wyświetlaczu - jeśli nie pomoże - odwróć to jak było - ponownie 5 - 10 sekund RES. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 krzyssztof_wro Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Hmmm... a podczas eksperymentów z nboxem nie przełączyłeś fonii? Spróbuj przytrzymać na nboxie klawisz RES przez ok. 5 - 10 sekund - aż pojawi się napis na wyświetlaczu - jeśli nie pomoże - odwróć to jak było - ponownie 5 - 10 sekund RES. Jezu, dzięki takim ludziom internet wart jest swojego istnienia! DZIĘKUJĘ działa wszystko! z szacunkiem prawdziwym pozdrawiam, Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 bogdan425 Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Takie miłe i jednocześnie przyjemne Też pozdrawiamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
krzyssztof_wro
Witam
przepraszam z gory za malo techniczny jezyk i byc moze bledy techniczne ale bardzo daleko mi do specjalisty w dziedzinie laczenia sprzetu tv-sat
mam nadzieje, ze ktos jest w stanie pomoc.
Po kolei:
do wczoraj wszystko działało idealnie w następującej konfiguracji
nbox hdtv połączony kablem HDMI z TV Sharp LC 32 AD 5E
po włączeniu dzisiaj w około 1/5 od dołu ekranu pojawiła się czarna krecha i
część obrazu jest pod ta kreską, pod kreską jest to co powinno być na górze
ekranu. Dodatkowo cały obraz miga przy rozdzielczości 1080. przy rozdzielczości
576P obraz nie miga ale nadal jest przesunięty.
nie pomogło wyłączenie/włączenie wszystkiego po kilka razy. Ten sam problem
występuje jeśli połączę nboxa z telewizorem za pomocą kabli component - miganie
i przesunięcie.
Wszystko działa ok po podłączeniu prze eurokabel ALE Jakość tego połączenia..
jest jak jest i chciałbym to co było przez hdmi
Czy problemem może być telewizor?
ALE sprawdziłem, że odtwarzacz dvd podłączony tym samym kablem component działa
OK, obraz jest prawidłowy.
czy problem może być po stronie anteny mimo iż nbox pokazuje następujące
parametry sygnału:
siła 85%
jakość 60%
BER 2:0 E-2
i takie wartości były do wczoraj.
Nie zmieniło się nic od wczoraj.
TV działa normalnie na zwykłej antenie i na dekoderze przez scart.
będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie
z gory dzieki za jakakolwiek pomoc
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.