Skocz do zawartości
  • 0

sygnał pomiedzy nboxem a tv sie popsul


krzyssztof_wro
 Udostępnij

Pytanie

Witam

przepraszam z gory za malo techniczny jezyk i byc moze bledy techniczne ale bardzo daleko mi do specjalisty w dziedzinie laczenia sprzetu tv-sat

mam nadzieje, ze ktos jest w stanie pomoc.

 

Po kolei:

do wczoraj wszystko działało idealnie w następującej konfiguracji

 

nbox hdtv połączony kablem HDMI z TV Sharp LC 32 AD 5E

 

po włączeniu dzisiaj w około 1/5 od dołu ekranu pojawiła się czarna krecha i

część obrazu jest pod ta kreską, pod kreską jest to co powinno być na górze

ekranu. Dodatkowo cały obraz miga przy rozdzielczości 1080. przy rozdzielczości

576P obraz nie miga ale nadal jest przesunięty.

 

nie pomogło wyłączenie/włączenie wszystkiego po kilka razy. Ten sam problem

występuje jeśli połączę nboxa z telewizorem za pomocą kabli component - miganie

i przesunięcie.

 

Wszystko działa ok po podłączeniu prze eurokabel ALE Jakość tego połączenia..

jest jak jest i chciałbym to co było przez hdmi

 

Czy problemem może być telewizor?

ALE sprawdziłem, że odtwarzacz dvd podłączony tym samym kablem component działa

OK, obraz jest prawidłowy.

 

czy problem może być po stronie anteny mimo iż nbox pokazuje następujące

parametry sygnału:

siła 85%

jakość 60%

BER 2:0 E-2

 

i takie wartości były do wczoraj.

 

Nie zmieniło się nic od wczoraj.

 

 

TV działa normalnie na zwykłej antenie i na dekoderze przez scart.

 

będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie

 

z gory dzieki za jakakolwiek pomoc

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Obydwa sprzęty są napewno sprawne. Coś, mimo woli, namieszałeś w ustawieniach obrazu w nbox-ie lub w telewizorze. Ja stawiam na telewizor i tam należy coś zmienić w ustawieniach obrazu. Ale przedtem w ręce, dla zapoznania się, powinna iść instrukcja obsługi tego telewizora.

Tylko tak, na odległość mogę "pomóc"

 

Tak na wszelki wypadek, sprawdź połącznia kabli, czy aby porządnie są usadowione w gniazdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

DZIĘKI wielkie za tak szybkie odpowiedzi

Już się martwiłem, że TV się popsuł, mimo iż na gwarancji (ma 10 miesięcy) to i tak byłoby kiepsko.

 

Nie zmieniłem nic na 100% w telewizorze. Wczoraj w nocy wyłączyłem wszystko a dzisiaj po włączeniu pojawił się problem.

Po wszelkich możliwych kombinacjach bez efektu jedyne co mi pozostało to reset ustawien telewizora - i pomogło ALE tylko częściowo - obraz przez hdmi jest OK przy rozdzielczosci 1080 ALE nie ma dźwięku z dekodera.

Zmieniałem już kilka razy ustawienia w nboxie na dzwiek z dolby i bez dolby - bez zmian, dzwieku nie ma.

na normalnej antenie dzwiek jest, jest też na component z kablem audio a na hdmi nie ma i już.

W menu telewizora mam ustawiony kraj PL i dźwięk w systemie d/k. Zmieniałem też na "inny" i dźwięk auto i nic.

 

Gdzie jeszcze mogę coś zmienić. Nic w instrukcjach nie znalazłem.

 

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Hmmm... a podczas eksperymentów z nboxem nie przełączyłeś fonii? Spróbuj przytrzymać na nboxie klawisz RES przez ok. 5 - 10 sekund - aż pojawi się napis na wyświetlaczu - jeśli nie pomoże - odwróć to jak było - ponownie 5 - 10 sekund RES.

 

Jezu, dzięki takim ludziom internet wart jest swojego istnienia!

DZIĘKUJĘ

 

działa wszystko!

 

z szacunkiem prawdziwym pozdrawiam,

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...