Skocz do zawartości

Sprzęt do odbioru serwisów streamingowych – dyskusja ogólna


szunaj
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzałem na razie nowe filmy/seriale w 4K, z Atmos czy poprawnie wszystko widzi / steruje / wykorzystuje w pełni sprzęt (TV + Soundbar) - na nowych pozycjach jest na pewno wszystko ok, sprawdzę wieczorem więcej filmów, może jakieś starsze filmy, z różnymi szumami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Balrog306 napisał(a):

Nie mam Canal+ online tutaj się nie wypowiem, bardzo dobrze działa Netflix, Disney, HBO, Skyshowtime, CDA, Amazon.

A co z tych serwisów Ci zacinało na tizenie? Może masz 5letniego samsunga to lekkie zacinki mogą występować np na HBO MAX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wytrzymałem, kupiłem Apple TV 4K z 2022 64 GB - o klasę lepszy sprzęt od mojego Tizena, od systemu przez jakość obrazu, po pilota, ani razu jakiegokolwiek zacięcia czy innego problemu. Nie mam Canal+ online tutaj się nie wypowiem, bardzo dobrze działa Netflix, Disney, HBO, Skyshowtime, CDA, Amazon. Jedyny minus to że nie mogę zainstalować SmartTubeNext i mieć YouTube bez reklam (na Androidzie można). Za to cała reszta wyraźnie na plus dla Apple. Może pójdę za ciosem i wymienię niedługo smartfona na Apple : )
Też tak zrobiłem, wytrzymałem kilka miesięcy. Teraz mam odłączone Apple TV, bo wszystko mi lepiej działa na Tizenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Balrog306 napisał(a):

Sprawdzałem na razie nowe filmy/seriale w 4K, z Atmos czy poprawnie wszystko widzi / steruje / wykorzystuje w pełni sprzęt (TV + Soundbar) - na nowych pozycjach jest na pewno wszystko ok, sprawdzę wieczorem więcej filmów, może jakieś starsze filmy, z różnymi szumami.

Dokładnie. Ziarno na Netflix zdarza się tylko w starych pozycjach jak np. Breaking Bad, ale to na każdym systemie. W nowych pozycjach obraz jest czyściutki 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wiem czemu u mnie jest ten problem w nowszych pozycjach. Obraz wygląda fatalnie. 

 

E: Poszperałem trochę w internecie i znalazłem info, że tak się dzieje na przystawce podpiętej do TV Full HD, a u mnie właśnie tak jest. Na TV 4K nie ma tego problemu. Aż sprawdzę wieczorem. 

 

Jeśli ktoś miałby podobny problem to poniżej link do dyskusji:

https://discussions.apple.com/thread/254484661?answerId=258469007022&sortBy=best#258469007022

Edytowane przez mingo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetestowałem na Netflixie dokładnie Apple 4K, obojętne czy wybiorę materiał HD, czy 4K, z HDR czy bez, z różnymi wersjami dźwiękowymi, nie ma problemów żadnych, obraz jest na tym poziomie co na Tizenie lub lepszym. Ogólnie wydaje mi się że Apple stosuje jakiś filtr, nie zmieniałem żadnych ustawień na TV, cały czas te same osobno dla pozycji SDR osobno dla HDR, a na ekranie w obu jakby zwiększony kontrast, ale może mi się zdaje. Filmy z CDA w 1080 lub 720 też jakoś lepiej wyglądają, inny upscaling stosuje niż ten z TV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego filtra, tylko pewnie na stałe masz włączone HDR.  Ustaw tak:

Format – 4K SDR.

HDMI Output – YCbCr.

Chroma – 4:4:4.

Match Content – obie pozycje, czyli Range i Frame Rate, włączone (On).

Przy takich ustawieniach HDR będzie się włączał tylko tam gdzie powinien.

  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wodnik Szuwarek napisał(a):

Nie ma żadnego filtra, tylko pewnie na stałe masz włączone HDR.  Ustaw tak:

Format – 4K SDR.

HDMI Output – YCbCr.

Chroma – 4:4:4.

Match Content – obie pozycje, czyli Range i Frame Rate, włączone (On).

Przy takich ustawieniach HDR będzie się włączał tylko tam gdzie powinien.

A rzeczywiscie pomogło w filmach bez HDR-u, dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie bez VPN się nie obędzie. A spróbuj z telefonu ze sklepu play wybierając chromecasta. Oczywiście najpierw musisz sparować go. Ewentualnie powinno dać się castować z telefonu

Screenshot-20240212-080740-Google-Play-S

Edytowane przez Gizior89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to kupno konta w jakimś serwisie VPN, potem tylko aplikacja czy konfiguracja połączenia  vpn, załączyć i działa. 

 

Aplikacje zwykle mają  też możliwość wybrania aplikacji która będzie korzystałz z VPN a która nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Peja88 napisał(a):

Mam "głupie" pytanie. Czy jak na laptopie mam transmisje w 1080 p i podłącze kabel HDMI pod tv to czy obraz na tv będzie 1 do 1 czyli Full HD ? Czy będzie widać różnicę na niekorzyść telewizora. 

Tak, będzie 1 do 1, ale bez sensu się bawić w kabel. Lepiej bezprzewodowo przez AirPlay lub Chromecast, ewentualnie poprzez klonowanie ekranu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gale freakfight oglądam na TV przez AirPlay z laptopa lub smartfona i nie ma straty jakości. Zapomniałem wcześniej dodać, że oprócz AirPlay i Chromecast jest jeszcze Miracast. To właśnie przez Miracast jest strumieniowanie z Windows lub Linux na TV.

Edytowane przez Wodnik Szuwarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To mało ważne że akurat Tobie działa, zacznij porównywać sprzęt a nie powoływać się na swój. Ktoś zawsze może mieć inną konfigurację i działać mu będzie inaczej. Niestety taki urok pierdylionów chipsetów, producentów  i aplikacji. :/  

 

Sam mam do TV podłączone jeszcze 2 boxy i staram się zwykle dobrać właściwy do odtwarzania jeśli TV nie spełnia oczekiwań. Zwykle jest problem z aplikacjami jeśli chodzi o dźwięk ( głównie problem z prawidłowym dekodowaniem  Atmos bo załącza tylko DD+ czasami nawet z 5.1 )  ale co do jakości i bitrate to boxy działają  zwykle lepiej niż standard w TV i z tym się zgodzę można osiągnąć to maksymalne bitrate bez problemu.  Jakość kosztuje i potrzeba  na to trochę czasu poświęcić by mieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...