Skocz do zawartości

Sprzęt do odbioru serwisów streamingowych – dyskusja ogólna


szunaj
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

51 minut temu, Arkon napisał(a):

Na Androidzie i innych systemach jest 4K, a błąd jest tylko na Apple i to wina C+. Ty wszystko napiszesz, żeby usprawiedliwić ten sprzęt albo doskonały obraz na Viaplay. Dla mnie Twoja wiarygodność jest zerowa, bez urazy oczywiście. 

A ty bezmyślnie bronisz C+. We Francji mają 4K na Apple TV 4K, a w Polsce nie. Żebyś ty chłopaczku wiedział chociaż 1/1000 tego co ja 😂 Bez urazy oczywiście 😀

Edytowane przez Wodnik Szuwarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Cię chłopaczkiem nie nazywam, ale czego się spodziewać po istocie wszechwiedzącej. Ty nawet jakość Viaplay chwaliłeś, to o czym my mówimy. Ale co ja się będę z "ekspertem" spierał. Potem nic dziwnego, że jak tacy eksperci, to potem taka jakość w tym kraju. C+ nie bronię, bo sam ich krytykowałem, ale akurat 4K u nich wygląda rewelacyjnie. Bez odbioru, chłopaczku.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze wszystko można sprawdzić i zobaczymy kto wie więcej 😂 Ty nawet nie wiedziałeś, że we Francji mają 4K, a u nas olali i bezmyślnie zwalasz winę na sprzęt. Nawet gdyby we Francji nie mieli, to też nie można zwalać winy na sprzęt, bo w innych aplikacjach jest 4K, nawet w tym niby gorszym Polsacie i LM w jakości ponad 20 Mbps, ale skąd ty „ekspercie” możesz o tym wiedzieć 🤣

Bez odbioru, „ekspercie”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Androidzie i innych systemach jest 4K, a błąd jest tylko na Apple i to wina C+. Ty wszystko napiszesz, żeby usprawiedliwić ten sprzęt albo doskonały obraz na Viaplay. Dla mnie Twoja wiarygodność jest zerowa, bez urazy oczywiście. 
Apka francuskiego Canal+ jest taka sama. Nawet ikonke na Apple masz MyCanal, dopiero najeżdżając zmienia się w Canal+, do tego przy pierwszym uruchomieniu spośród kilku regionów wybierasz Polska, i dopiero wtedy jest brak treści 4K. Więc jaki cudem do wina Apple, a nie Canal+? Poza tym, uruchom 4 streamy w multiview równocześnie na dedykowanej przystawce Canal+ a później na Apple. Życze powodzenia i miłego oglądania na sprzęcie Canal+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 2.09.2023 o 22:56, Wodnik Szuwarek napisał(a):

Zawsze wszystko można sprawdzić i zobaczymy kto wie więcej 😂 Ty nawet nie wiedziałeś, że we Francji mają 4K, a u nas olali i bezmyślnie zwalasz winę na sprzęt. Nawet gdyby we Francji nie mieli, to też nie można zwalać winy na sprzęt, bo w innych aplikacjach jest 4K, nawet w tym niby gorszym Polsacie i LM w jakości ponad 20 Mbps, ale skąd ty „ekspercie” możesz o tym wiedzieć 🤣

Bez odbioru, „ekspercie”.

Jest 4k tylko na tym modelu który sami oferowali, reszta olewka.

Nie będą dotować komuś biznesu, by urządzenia lepiej się sprzedawały, szczególnie Apple które samo kasuje za wszystko :D certyfikacja słowo klucz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej to błąd programistów. Poza pustym kafelkiem C+4, jest jeszcze pusty kafelek z 2 filmami w środku, pusty folder Love Nature i z Eleven, do którego jak się wejdzie można klikać w nieskończoność w następny, zresztą tak samo jak na sprzęcie z Androidem. Podsumowując... ostatnio jak się patrzy na apke na tvOS czy też Android, to wygląda jakby to Canal+ wychodził z Polski a nie Viaplay

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wodnik Szuwarek

 

Shield ma swój chipset Tegra, kosztuje 1000 zł, a mimo to wykłada się na Viaplay - przynajmniej tak tutaj zostało napisane kilka postów wyżej.

 

Dla porównania Mibox 2gen kupiłem za 249 zł (chipset S905X4) i Viaplay działa perfekcyjnie, podobnie jak na Realme TV Stick 4k (chipset S905Y4), który nabyłem za około 220 zł :) Mało tego. Chromecast HD na chipsecie S805X2, przewidzianym dla budżetowych przystawek do streamowania treści w HD, Viaplay również działa perfekcyjnie. Chromecast HD kosztuje już poniżej 200 zł.

 

Co łączy te trzy chipsety? Wsparcie dla AV1.

 

Mediateki, dostępne w telewizorach z Android TV to zupełnie inna bajka.

 

Mam taki telewizor i tutaj faktycznie streamy live na Viaplay działają dobrze. Niestety retransmisje klatkują (typowo dla matryc 60Hz, wyświetlających kontent w 50 fps).

 

Tutaj apka Viaplay zachowuje się podobnie jak C+ Online po aktywowaniu opcji "Tunelowanie audio" w ustawieniach aplikacji. Funkcja ta sprawia, że kanały linearne nadające w 50 fps idą płynnie (np C+ Sport). Myślę, że Viapaly ma domyślnie "zaszytą" te funkcje w kodzie aplikacji, lub parametrach streamu live. W obydwu przypadkach charakterystyczną rzeczą jest to, że jak się przewinie stream live np wstecz, lub do przodu, to przez chwilę (przez około 2-3 sekundy) obraz jest nienaturalnie przyspieszony względem dźwięku.

 

Problem jest z przystawkami, które chodzą na chipsetach niewspierających kodeka AV1 i pisząc wcześniejszego posta o definitywnym potwierdzeniu miałem na myśli właśnie przystawki. Mam na tapecie Firestick HD (2021) z oficjalnej sprzedaży na amazon.pl i Viaplay klatkuje. Firesticki też są na chipsetach Mediatek.

 

Ktoś kiedyś pisał, że wszystko śmiga elegancko na Firestick 4k Max. Tak się składa, że ten model jako jedyny (póki co) z rodziny amazonowych Firesticków ma wsparcie dla AV1 (jest to chipset Mediatek, ale inny niż ten zastosowany w wersji HD). Dodatkowo chyba Fire Cube również takowe posiada, ale tym sprzętem aż tak się nie interesuję. Prawdopodobnie jutro lub w piątek będę miał tego sticka, bo chce go przetestować pod kątem aktywowania afr przez apke Refresh Rate (na wersji HD mi się to udało), więc przy okazji dam znać jak się sprawa ma z Viaplay.

 

Dlaczego Viaplay zachowuje się w ten sposób na chipsetach bez AV1? Jest to zapewne bug w aplikacji. Tak jakby apka sprawdzała wszystkie dostępne kodeki w urządzeniu i gdy wykrywa brak AV1 (którego i tak nie używa), to po prostu najzwyczajniej w świecie głupieje. Dla ogarniętego developera, jest to pewnie robota na 10 minut i jedna linijka kodu. Ale Viaplay to Viaplay...

 

Edytowane przez Emilio1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem, że sprawa dotyczy przystawek.

 

Na telewizorach z Mediatekiem wygląda to zupełnie inaczej. Przeczytaj dokładnie co napisałem.

 

Nie fetyszyzowałbym tego Mediateka, bo wiele wskazuje na to, że Firestick HD również nie radzi sobie z Viaplay, w przeciwieństwie do Firestick 4k Max. Różnica między tymi wersjami to, między innymi, inny chipset Mediatek. Pierwszy bez wsparcia AV1, drugi z wsparciem tego kodeka. Też o tym pisałem. Ale na 100% potwierdze to w weekend.

 

Viaplay zgłosiłem problem w połowie kwietnia, gdy tylko go odkryłem. Umówmy się: obsługa klienta, to jakaś zewnętrzna firma typu call center. Mają wklejać gotowe regułki, i w ten sposób zamykać sprawy, które po tygodniu trafiają do kosza, który to następnie raz na miesiąc jest czyszczony. To nie zostanie poprawione na moją prośbę, co najwyżej, gdy któryś z programistów się jorbnie że od ponad dwóch lat streamują ludziom totalny śmietnik.

 

W kwestii Apple TV, to sorry, ale nie posiadam tej przystawki i nie jestem Twoim rzecznikiem. Masz z tym sprzętem problem, pisz do C+. Różnica jest taka, że przyjmą zgłoszenie, coś tam przez miesiąc pościemniają że robią, a później napiszą że problem rozwiązany (mimo iż nie jest) i nara. Zostanie rozwiązany, albo tym samym sposobem co Viaplay, albo zupełnie przypadkowo podczas którejś aktualizacji aplikacji.

 

PS. Podobno na Apple Tv ten problem został rozwiązany już jakiś czas temu. Czy jednak nie?

Edytowane przez Emilio1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgłaszasz do call center, tylko do developera aplikacji. Mnie po prostu ciekawi, że nie widząc kodu aplikacji już wiesz, że jest to jedna linijka i że będzie to trwało 10 minut oraz widzisz związek z AV1, ale nie umiesz tego uzasadnić. Jedyne co można powiedzieć z punktu użytkownika, to fakt, że nie jest tak jak być powinno 😀
 

Nie został. C+ poprawiło, ale nie naprawiło i szarpnięcia obrazu są rzadziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Wodnik Szuwarek napisał(a):

Nie zgłaszasz do call center, tylko do developera aplikacji.

 

I odpowiada mi jakaś Halszka, Paulina, Bartek, że takie i takie urządzenie nie jest wspierane przez Viaplay oraz że przykro im, ze doświadczam niedogodności podczas korzystania z usługi. Bardzo kompetentna odpowiedź jak na developera.

 

56 minut temu, Wodnik Szuwarek napisał(a):

Mnie po prostu ciekawi, że nie widząc kodu aplikacji już wiesz, że jest to jedna linijka i że będzie to trwało 10 minut.

Bo to nie jest jakaś tajemna wiedza dla kogoś kto się na tym zna. Jak to możliwe, że wśród kilkudziesięciu, jeśli nie kilkuset aplikacji streamingowych, chyba tylko deweloperzy z Viaplay nie potrafią ogarnąć płynnego streamu od kiedy są na naszym rynku, czyli przeszło dwa lata? A wiele wskazuje, ze dłużej, bo zaraz po tym jak ogłoszono wejście do Polski, ludzie zaczęli wklejać screeny z Twittera jak subskrybenci rzucaja k...mi pod postami na ich oficjalnym koncie.

 

56 minut temu, Wodnik Szuwarek napisał(a):

oraz widzisz związek z AV1, ale nie umiesz tego uzasadnić.

🤣

 

Przypominam: problem odkryłem w połowie kwietnia tego, jako chyba pierwszy w Polsce, a już na pewno na tym forum.

 

Ja nie potrafię uzasadnić powiadasz... prędzej Ty czytać ze zrozumieniem.

 

Zatem jeszcze raz, ostatni już tłumaczę:

- chipset wspierający kodek AV1 - Viaplay chodzi płynnie

- chipset niewspierający kodeka AV1 - Viaplay klatkuje.

 

Zaistniały i zupełnie niezamierzony przez developerów związek wynika zapewne z zabugowanej aplikacji, o czym też pisałem wcześniej, ponieważ aplikacja Viaplay w streamach live nie używa tego kodeka, ale głupieje, gdy się okazuje że dana przystawka go nie wspiera.

 

Viaplay działa poprawnie z następującymi chipsetami:

- Amlogic S905X4

- Amlogic S905Y4

- Amlogic S805X2

- MediaTek MT8696 (dostępny w Firestick 4k Max, ale to jeszcze do potwierdzenia)

 

Wszystkie w/w chipsety obsługują kodek AV1

 

Chipsety Amlogic starszych generacji (S905X3/Y3 i starsze) oraz Mediatek zastosowany w Firesticku HD oraz Tegra od Shielda kodeka AV1 nie posiadają i Viaplay klatkuje.

 

Sprawdź sobie specyfikacje przystawek tutaj https://www.androidtv-guide.com/

 

Jeśli nadal nie widzisz związku, to sorry musisz z tym jakoś żyć.

Edytowane przez Emilio1985
  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Emilio1985 napisał(a):

Ja nie potrafię uzasadnić powiadasz... prędzej Ty czytać ze zrozumieniem.

Zdecydowanie. Tłumaczysz jak krowie na rowie a ten dalej: "ale udowodnij że ma to jakiś związek". 

 

Musi jakiś mieć skoro jak urządzenie obsługuje AV1 to płynność jest. 

 

Na Chromecast 4K klatkuje. Na HD nie, bo już AV1 obsługuje. I ta zależność występuje wszędzie tam, gdzie jest klatkowanie bądź go nie ma. Jest to dziwne bo AV1 nie jest Viaplay do niczego potrzebny, ale tak jest. 

Edytowane przez mingo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Emilio1985

To słabo jest to rozwiązane na Androidzie.

 

No tak, ale najpierw trzeba widzieć kod aplikacji, a nie wymądrzać się na forum, że zna się przyczynę skoro się jej nie zna.

 

Te 4 procesory z AV1 wykonane są w tym samym procesie litograficznym 12 nm. Mogę teraz napisać, że działanie Viaplay zależy od procesu litograficznego procesora. Czy to ma sens? Nie ma. Tak samo pisanie, że działanie Viaplay zależy od tego czy procesor ma AV1 nie ma sensu. Mam nadzieję, że już zrozumiałeś 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...