Skocz do zawartości

Mini Kablówka


lapizapi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym stworzyć w swoim mieszkaniu taką mini kablówkę tzn. Sygnał Cyfry i ew. jakieś innej platformy podzielić na kilka telewizorów. Chciałbym jednak nie mieć dekoderów przy każdym telewizorze tzn chciałbym mieć sygnał w gniazdku antenowym(takim zwykłym jak w telewizorze) Mam w mieszkaniu kabel pociągnięty przez ścianie z jednej strony zakończony gniazdkiem a drugiej(zakończony grubym złączem odkręcanym kluczem francuskim) podłączonym do gniazda z kablówki Aster. Z której chciałbym zrezygnować. Niestety nie znam się na tym. chciałbym też móc możliwość w przyszłości oglądania kanałów HD. Chciałbym też mieć możliwość oglądania Canal plus na chociaż jednym TV.

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Programów HD tak łatwo nie rozdzielisz, ponieważ wszystkie będą skalowane do 720x576 czyli do normalnego PAL, a to 5-krotnie mniejsza rozdzielczość. Jedyna możliwość to pociągnięcie do wszystkich telewizorów kabli RGB.

 

Nie ma możliwości podzielenia wszystkich kanałów tak aby na każdym telewizorze działało co innego. Natomiast możesz kupić do każdego telewizora odbiornik i splitter do kart (urządzenie do dzielenia uprawnień).

 

Jeśli chcesz mieć zwyczajną telewizję, to wystarczy zakupić normalny nadajnik (modulator) telewizyjny na allegro lub na innym serwisie. Urządzenie nie może być transmiterem, ponieważ transmiter przekazuje obraz tylko do jednego odbiornika (odbiornika transmitera), a nie telewizora. Do tego jeszcze sumator telewizyjny i dobrej jakości antena (nie siatkowa), aby odbierać analogowe naziemne programy (wtedy jeśli korzystasz tylko z kablówki).

 

Jeśli chcesz podzielić sygnał na dwa telewizory, wystarczy jeden rozdzielacz (nie wolno rozdzielać łącząc kable). Jeśli rozdzielasz na więcej niż dwa telewizory. Będzie trzeba zastosować rozdzielacz aktywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach