Skocz do zawartości

Umowa z Cyfrą - pytania, problemy


Koran
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich. Proszę o pomoc w takiej sprawie. Mianowicie 27.06 po uprzednim wypowiedzeniu umowy (tvn warszawa) zgodziłem się na warunki przedłużenia umowy o kolejne 19 m-cy na canal+ optimum (zastanawiałem sie nad HBO + optimum, jednakpo krótkiej dyskusji pozostałem przy canal+ optimum). Oczywiscie podczas rozmowy zgodziłem sie na wszystkie zapisy dot niemożności rozwiązania umowy oraz obniżenia pakietu przed upływem 19 m-cy. Po kilku dniach, tzn w czwartek 30.06 dzwonię z prośbą,aby jednak zamienićmi ten canal optimum na optimum + HBO , gdyz 8 kanałów sportu mnie nie interesuje i pozostają 2 canale na 19 m-cy za 88PLN (z pvr) . Pani mnie poinformowała , iż się nie da , na co ja poprosiłem aby jeszcze raz rozpatrzyła moją prośbę, gdyż nie chcę rozwiązywać umowy przed upływem 10dni od podpisania a wręcz przeciwnie, chciałem zwiększyć pakiet na wyższy za 96 zł. Pani mnie zapewniła, że nie mam takiej możliwości, gdyż rozwiązanie telefonicznie zawartej umowy jest niemożliwe, dotyczy to tylko akwizytorów. Po zakończeniu dyskusji znalazłem informację, iż est to umowa zawarta na odległość , na stronach UKE http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?pla ... &page=text , po czym skorzystałem z gotowego wzoru na rozwiązanie przed upływem 10 dni i wysłałem list w piątek rano za potwierdzeniem. Jednak będąc kompletnym laikiem w dziedzinie prawa,proszę o informację, czy rzeczywiście mam takie prawo, bo może to jest szczególny rodzaj umowy zawieranej przez telefon (bo np ja zadzwoniłem a nie oni). Z góry dziękuję za poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak wg mnie Aneks w dalszym ciągu jest umową, jest to zmiana warunków i postanowień. Posiada wszystkie elementy definicji umowy , tzn miedzy kim zawarta, data, podpis itd. No i przede wszystkim w kwestiach nieuregulowanych odnosi sie do umowy. Są zapisy w umowie, które są niezmienialne bez zgody , w związku z czym zmienia się je aneksem, jednak w dalszym ciągu jest to zmiana warunków umowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vodzu413, ogólnie rzecz biorąc definicja aneksu brzmi mniej więcej tak:

Aneks - pisemna zmiana warunków wcześniej zawartej umowy.

Natomiast 10 dniowy termin na odstąpienie od umowy przysługuje na nową podpisaną dopiero co umowę (w wypadku cyfry o świadczenie jakiś usług).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy mogę się odnieść do art.56 ust.6 UPT , która mówi:

"6. Dostawca usług może umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy, o których mowa w ust. 3 pkt 2, 4-7 i 9 za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie. W takim przypadku dostawca usług obowiązany jest utrwalić oświadczenie abonenta złożone w powyższy sposób i przechowywać je przez okres 12 miesięcy. Jednocześnie dostawca usług obowiązany jest do potwierdzenia abonentowi faktu złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzenia zmian, w formie pisemnej, w terminie 14 dni od dnia jego złożenia. Abonentowi przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy, bez podania przyczyn, poprzez złożenie stosownego oświadczenia w formie pisemnej w terminie 10 dni od dnia otrzymania pisemnego potwierdzenia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem." ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vodzu nie da rady - nie podpisywałeś umowy tylko aneksowałes obowiązującą, w tym co podałeś 2 posty wyżej jest mowa o umowie nie o aneksie.

Do ramzes nie wiem jak jest z aktywacją obecnie, ale jak zamówisz przez telefon (zawsze można coś wyjaśnić, nie ma obawy "przekliknięcia" czegoś, i jeszcze dasz zarobić konsultantowi) to też masz 41 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vodzu nie da rady - nie podpisywałeś umowy tylko aneksowałes obowiązującą, w tym co podałeś 2 posty wyżej jest mowa o umowie nie o aneksie.

Do ramzes nie wiem jak jest z aktywacją obecnie, ale jak zamówisz przez telefon (zawsze można coś wyjaśnić, nie ma obawy "przekliknięcia" czegoś, i jeszcze dasz zarobić konsultantowi) to też masz 41 zł.

 

dino83, pozwolę się odnieść do postu kolegi wonsik, który słusznie przytoczył definicję, iż aneks jest właśnie zmianą warunków umowy .

 

vodzu413, ogólnie rzecz biorąc definicja aneksu brzmi mniej więcej tak:
Aneks - pisemna zmiana warunków wcześniej zawartej umowy.

Natomiast 10 dniowy termin na odstąpienie od umowy przysługuje na nową podpisaną dopiero co umowę (w wypadku cyfry o świadczenie jakiś usług).

 

Natomiast ja podałem artykuł,. w którym mowa jest o zmianie warunków umowy już zawartej.

 

Generalnie możliwość takiej 10 dniowej reklamacji wynika z faktu podpisywania czegoś "na odległość" co automatycznie jest obłożone ryzykiem , iż klient może czegoś niedosłyszeć, źle zinterpretować lub zostać naciągniętym, niezależnie czy jest to umowa , czy aneks.

 

No nic, szykuję się na "batalię" i wnioskując po wypowiedziach i doświadczeniach na forach , sprawa raczej w sądzie znajdzie swój koniec. Mam nadzieję, co potwierdzają dzisiejsze konsultacje z radcą prawnym, że na moją korzyść ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze gwoli uzupełnienia, dziś otrzymałem odpowiedź od Rzecznika Praw Konsumenta:

" Prezes UOKiK jak podano w komunikacie z dnia 25 marca 2011r.dotyczącym podobnej sprawy, aneksu do umowy zawartej na odległość z operatorem sieci komórkowej, uznała,że zgodnie z prawem konsument ma prawo do odstąpienia w terminie 10 dni od momentu potwierdzenia dokonanej zmiany warunków umowy. Moim zdaniem mając na względzie paralelność sytuacji, można zastosować to rozstrzygnięcie do przedstawionego przypadku."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...