Skocz do zawartości

Rezygnacje z Cyfry+


deejay.m
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ogólnie jest to 10 dni. Tylko że ktoś w innym wątku w dziale CP ( https://forum.satkurier.pl/viewtopic.php?f=7&t=16057&p=387311#p387311 - przeczytaj pierwszy post, tam jest to opisane) pisał, że też chciał odstąpić od umowy z C+ przedłużonej telefonicznie i ponoć dostał odpowiedź, że nie dotyczy to tego przypadku, a jedynie nowych umów :roll: Tak czy siak próbuj, conajwyżej dostaniesz pismo, że nie możesz rozwiązać tego aneksu i będziesz musiał zacząć to jakoś inaczej wyjaśniać :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są, zapraszam do kodeksu cywilnego.

 

10 dni obowiązuje w przypadku zawarcia nowej umowy, a nie aneksowania starej na mocy oświadczenia woli stron/-y, których/-ej to dotyczy. Gdyby tak nie było jak napisałem operator CYFRY+ rozwiązywałby umowy przedłużone telefonicznie, a tego nie robi. Nie na mocy zapisu w ustawie o produktach niebezpiecznych.

 

Dobra, zmarnuję trochę czasu, co mi tam..

Art. 60

Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola osoby dokonującej czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również przez ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej (oświadczenie woli).

Art. 61

§ 1. Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią. Odwołanie takiego oświadczenia jest skuteczne, jeżeli doszło jednocześnie z tym oświadczeniem lub wcześniej.

 

Do tego polecam abyś przeczytał sobie: USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.(Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.); Rozdział 2, Umowy zawierane na odległość.

 

Rozdział ten mówi o zawarciu umowy, nowej umowy, nie aneksowaniu już istniejącej.

W przypadku kontaktu z prawnikiem czy przedstawicielem urzędu, który pomaga w "walce" z operatorami, należy wyraźnie przedstawić sytuację: nastąpiło przedłużenie(aneksowanie) umowy już istniejącej na podstawie oświadczenia woli wyrażonego telefonicznie.

 

Tego typu przedłużenia umowy nie podpisuje się. W tym przypadku decydująca jest deklaracja w trakcie rozmowy z Kosnultantem. Prawo odstąpienia w ciągu 10 dni dotyczy nowych umów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja moze tez opowiem swoja historie z Cyfra +. To, ze sa namolni i natretni to juz swoje, ja jednak mam do czynienia z inna historia. Otoz okazuje sie, ze chcialem rowniez zrezygnowac z formy zawarcia "aneksu do umowy" w przeciagu 10 dni, co mi uniemozliwono powolujac sie na par 60 k.c Ba, aby bylo smieszniej konsultant zapewnial mnie o mozliwosci rozwiazania umowy w miesiacu sierpniu , w calosci bez konsekwencji. Taka byla rozmowa, zapewnienia, co tez powinno byc na zarejstrowanej rozmowie telefonicznej z konsultantem. No i co sie okazuje ? Istnieje jedynie czesc nagrania na ktorej wyrazam wole, natmomiast ta z zapewnieniami konsultanta, adnotacjami w systemie dajaca mi ww mozliwosci ulegla cudownemu samozniszczeniu z przyczyn technicznych. :brawo: Nie ma jej. Jest tylko: odczytanie oswiadczenia i moja zgoda. Slow brak, ale chcac uniknac wpisania do KRD i BIKow i innych fajnych instytucji, zaplace tym hxxx dla swietego spokoju rok z gory i niech sie bujaja. Duzo nie ma, ale coz.... No i zapewniam Was, choc nie musze, ale przede wszystkim siebie, ze nigdy, ale to nigdy nie zgodze sie na zadne g****** przez telefon, niezaleznie czy bedzie to TV, bank, pizzernia, siec komorkowa czy inne badziewie. Nauczka jest, cale szczescie ze nie AZ tak droga. Niedlugo im uprzykrze zycie, bo wystepuje o fakture VAT na swiadczone przez nich uslugi dla osob prywatnych, przed czym wzbraniaja sie rekami i nogami. Sam nie wiem dlaczego. A niech tylko cos wycofaja z pakietu..... bede pierwszy co kopnie ich w zad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizyta u prawnika sie oplacila. Nie bede szujom placil. Niech sie cmokna w trabke. Wyjasniono mi, iz kodedeks cywilny jest zbiorem zasad, zas ustawa w ktorej jest mowa o odstapieniu w przeciagu 10 dni jest szczegolowa. Tak wiec de facto nie tyle jest wazniejsza ale brana w ew sporach bardziej pod uwage. Aneks do umowy moze sie nawet nazywac "super oferta" lub "mamy frjera" czy czymkolwiek, ale jest to NOWA UMOWA. Aneks jest NOWA UMOWA. Nie jest to stara umowa. Niezaleznie od nazewnictwa. Jesli sprzedaje sie samochod, a pozniej dogadujemy sie ze dorzucamy opony, to dorzucenie opon jest juz nowa umowa, a nie umowa o sprzedazy samochodu, choc mozna nazwac ja aneksem.

 

Cyfra + jest dymaniem na maksa. Jak wyjasnil prawnik, zwyklych obywateli na tym sie bzyka, zas prawnikow bzyka sie przy kladzeniu plytek czy w warsztatach samochodowych kiedy sie mowi co trzeba wymienic ;)

 

Junak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za poprzednią odpowiedź dot. wysłania listu (wypowiedzenia umowy) do Cyfry.

 

Jeszcze jedno małe zapytanie. Proszę o cierpliwość. Pytam może o banalne rzeczy, ale chcę rozwiązać umowę z Cyfrą, i zależy mi na bezproblemowym załatwieniu tej sprawy (co by Cyfra nie wyszukiwała dodatkowych utrudnień). Bo kablówka już puka do drzwi :jupi:

 

Podpisywałam umowę z Cyfrą w 2006 roku. Umowa podpisana była wtedy na czas określony , na 18 miesięcy. Po tym czasie umowa przedłużyła się jakby automatycznie , jak rozumiem , na czas nieokreślony. Czyli obowiązuje mnie 3 miesięczny okres wypowiedzenia . Poprawcie mnie jak coś źle piszę .

W piśmie , informującym o rezygnacji z Cyfry+ , muszę podać m.in. numer umowy. Czyli: podaję numer umowy, tej , którą podpisałam w 2006 roku , na czas określony , tak ? Żadnego aneksu, ani innej umowy nie otrzymałam.

 

Proszę, nie nabijajcie się z takich pytań :oops: , ale naprawdę mi zależy na sprawnym rozwiązaniu umowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam obecnie pakiet prestiżowy +, premium hd i hd mix. Płacę jakieś 80 parę zł. ale zaraz kończy się promocja i będzie dużo więcej. Niestety wyprowadzam się, a w nowej lokalizacji nie mam możliwości instalacji anteny. Co mogę zrobić by maxymalnie obniżyć koszty. Umowa do lutego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, już wiem co i jak w moim przypadku, wiec się podzielę info.

Zadzwoniłem do centrum cyfry w Poznaniu i potwierdzili taką możliwość rozwiązania umowy. Przyślą kolesia, który potwierdzi brak możliwości odbioru sygnału w nowym miejscu zamieszkania. Jest to niestety usługa serwisowa- koszt 80-100 zł. Ale chyba lepsze to niż się bujać do lutego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bitwa z Cyfra + zostala wygrana. Wiem z doswiadczen forumowiczow ze straszenie ich sadami, procesami a ze strony Cyfry + podpieranie sie paragrafami z kodeksu cywilnego, ze aneks nie jest umowa a ta jest wazna w swietle ich widzimisie to walka z wiatrakami. Musialby sie znalesc taki nawiedzony prawnik jak przy placeniu za autostrade, ze go zatrzymano bezprawnie, naglosic medialnie to moze bylby spokoj. Ale ile osob pojdzie na noze ? 1 na milion, jak w ogole. Jednak do rzeczy. Po tym jak moja rozmowa w ktorej zostalem poinformwoany przez pracownika Cyfry, ze bede mogl rozwiazac umowe przypadkowo zaginela, napisalem reklamacje. Skoro zaginela, nie ma dowodu, a ja nie przypominam sobie abym sie kiedykolwiek na cokolwiek zgadzal. Po tym jak sie cudownie rozmowa jednak odnalazla, potwierdzono ze poninformowano mnie o mozliwosci odstapienia od umowy. Gdybym o to nie spytal przy "aneksie" telefonicznym --> zjedliby mnie. Jesli by nie chcieli rozwiazac --> wprowadzono by mnie taka rozmowa w blad (nagranie dowodem w sprawie) Jesli by zaginela --> nie ma dowodu, ja sie na nic nie zgadzalem.

 

Wiele osob sobie odpuszcza, bo moze i slusznie, 300 PLN rocznie za abo, a wpis do KRD i innych, nie warte gry. To jednak przy bardzo niskim abonamencie. A prestizowy ? Tak jednak jest ze jedna niezadowolona osoba zaraza 11 innych niechecia, ale widocznie firma ma to gleboko w powazaniu. Coz.... konkurencja widocznie jeszcze za mala.

 

Cala sytuacja doprowadziala do tego, ze takie dzialanie mozna nazwac zwyklym :censored: Szujstwo, badziewie, wrecz oszukanstwo.........

 

Pozdrawiam

 

Junak

 

P.S Nic wiecej na telefon, zadnych propozycji. Tylko listownie lub tydzien do zastanowienia zanim sie da odpowiedz. Zero dzialania pod wplywem impulsow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, podpisałem umowę 6 listopada 2009 r. na okres 13 miesięcy i chciałbym teraz zrezygnować z zachowaniem 1 miesięcznego czasu wypowiedzenia umowy na czas określony. Według moich obliczeń umowa kończy się 6 grudnia 2010 r.

 

Kiedy najlepiej wysłać wypowiedzenie? Czy jak zrobię to na dniach to nie będzie z tego tytułu problemów, że za szybko?

 

PS Czy na czas trwania umowy miało wpływ przejście (przez konsultanta telefonicznego) z 5xHD na HD Mix w czerwcu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Zaczyna mnie denerwowac polityka cenowa i sposób w jaki przedłużaja umowy. Oferuja na dzien dobry beznadziejne waruki i mysla ze dam sie złapac na haczyk. 31 października konczy sie umowa wiec przejde na N chyba. Tam jest dekoder za niewielka opłata na własnosc + za 54 złote niezła oferta (duzo prgramów HD). Jesli cyfra kaze mi płacic za dekoder PVR i da beznadziejne warunki chyba na świeta sprezentuję sobie N-kę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...