Skocz do zawartości

Problem z siecią kablową.


Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj w ogóle już coś się porobiło nie wiadomo co z tym Canal+. Włączyłem by obejrzeć program i po mniej więcej 40-50 minutach wszystko zginęło.Jest tylko czarny ekran z kwadratem a w nim napis CONAX CA No access.I na tych 6 kanałach kodowanych nie ma nic. Wyjmowałem moduł z kartą,wyłączałem tv i nic. Czarny ekran!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w kablówce i zasugerowałem im to co napisali mi tutaj panowie,by spróbować wymienić kartę.Wymienili mi kartę,było ok przez parę dni i już sie cieszyłem że będzie dobrze.Ale jak zwykle,cieszyłem się na wyrost.Bodajże po czterech dniach znów zaczęło się ciąć tak jak poprzednio.Szlag człowieka już trafia bo nikt nie może znależć usterki i jej wyeliminować a abonament trzeba płacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem w regulaminie to nie ma opcji obniżenia abonamentu bo mają podpisaną umowę taką a nie inną z C+.Co do cierpliwości to ona już się kończy.Odnośnie dekodera,to jak dobrze pamiętam,to zasugerowałem jakiś czas temu któremuś z techników którzy byli u mnie,czy nie można by spróbować z dekoderem.Ale coś tam mruknął że nie posiadają dekoderów do odbioru pakietu C+. Z jednej strony,nie chciałbym rezygnować z tej kablówki bo mają bardzo dobrą ofertę programową za w miarę możliwą cenę,ale z drugiej strony człowiek ma dość już tych "niespodzianek" podczas oglądania.Po drugie u nas w mieście nie ma jako takiej konkurencji,pozostawałoby tylko przejście do platformy cyfrowej.Ale dobrze by było coś zrobić z tym pakietem C+ bym nie musiał rezygnować.Poproszę jeszcze raz o ten dekoder.Jeśli nie będą mieli to już nie wiem co dalej robić.

 

Jeszcze dodam że te cięcia się obrazu występują tylko i wyłącznie podczas transmisji sportowych.Na kanałach filmowych lub ogólnym Canal+ jest wszystko w porządku.Tną się jedynie transmisje sportowe.Dziwne trochę.Może to będzie jakąś wskazówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli stosują dla pakietu Canal+ system kodowania Conax jak napisałeś wcześniej a na dodatek jest on nieparowany, gdyż wpierw wymienili Ci moduł a później kartę to z tym użyczeniem dekodera coś ściemniają. Praktycznie każdy popularny dekoder dla kablówek ma wbudowany czytnik systemu Conax (z innymi systemami kodowania jest już znacznie gorzej). Moja teoria jest taka, że być może problem występuje ogólnie w całej ich sieci a użyczenie dekodera tylko by to potwierdziło. Przy transmisjach sportowych może być znacznie wyższy bitrate (chociaż nie analizowałem jak to wygląda w przypadku Canal+) i może być sytuacja taka, że zwyczajnie przepełnia im się multipleks - część danych się nie mieści i stąd te przycięcia obrazu. To się da bardzo łatwo sprawdzić na poziomie stacji czołowej i jest bardzo proste rozwiązanie - wystarczy przerzucić jakiś program na inny multipleks. W ogóle zapytaj techników kiedy ostatnio oglądali jakiś mecz na Canal+ ;) Jeśli możesz podaj tutaj parametry kanałów gdzie masz Canal+ (jaka modulacja QAM, jaki symbol rate oraz jakie programy są tam nadawane) to pozwoli w przybliżeniu stwierdzić czy może się tam coś przepełniać czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W międzyczasie doczytałem na stronie Twojej kablówki, że nadają z modulacją QAM 256 i SR 6900 - więcej wycisnąć się nie da ;) Przydałoby się jeszcze dowiedzieć ile programów (jakie) są nadawane na częstotliwościach gdzie masz Canal+. Z menu tv Samsung nie widać tego od razu niestety, pokazuje jedynie przy wyszukiwaniu ręcznym ile programów znalazł na danej częstotliwości :/ Trzeba by usunąć wszystkie programy i wyszukiwać ręcznie kolejne multipleksy a następnie sprawdzać co przybyło na liście programów - rozwiązanie dość męczące. Po zastanowieniu myślę, że prościej będzie poprosić w kablówce o rozpiskę multipleksów (co na jakiej częstotliwości jest nadawane). Jest możliwe, że multipleks zestawili w momencie, gdy Canal+ nie nadawał z maksymalnym bitrate i wydawało się im, że będzie wystarczający zapas pojemności a gdy bitrate ten wzrasta przy transmisjach sportowych trochę pasma brakuje i obraz się sypie ale to tylko moja teoria, którą myślę, że warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie. Czy cała oferta tej telewizji kablowej jest kodowana w conax, czy tylko paczka c+. Jeśli dostałeś moduł cam tylko do paczki c+ to jaką masz kartę z logiem kablówki czy nc+? Pytanie kto koduje sygnał, czy operator puszcza zakodowany sygnał do abonenta, czy w stacji rozkodowuje go i koduje ponownie. Jednak wątpię, że operator wykupił licencje na conax tylko do 6 kanałów... Podejrzewam, że tnie bo któryś moduł się nie wyrabia, albo w SC jakiś wielostrumieniowy albo u ciebie w TV, albo operator ma przepełniony mux, ale raczej wątpię by tego nie sprawdzili. Przecież byłby to kardynalny błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję poprosić w kablówce o tę rozpiskę multipleksów.Odpowiadam na pytania zadane przez kfm877- Kodowana w conax jest tylko paczka C+. Kartę mam z logiem kablówki. Co do kodowania sygnału to nie mam pojęcia kto koduje. PS: tnie się na paru telewizorach na których sprawdzałem.U mnie,u sąsiada na klatce,u brata na innym osiedlu.I tylko transmisje sportowe,przeważnie te które lecą na żywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kodowana jest tylko paczka Canal+ to bardzo możliwe, że karty/moduły dostają od jakiegoś dystrybutora - pośrednika pomiędzy Canal+ a małymi operatorami kablowymi i w stacji czołowej nie rozkodowują programów Canal+ i ponownie kodują tylko wpuszczają zakodowany sygnał w multipleksy (przez zastosowanie przemiany DVB-S2 --> DVB-C). W tej sytuacji odpada wątek o niewyrabianiu wielostrumieniowego modułu CAM w stacji czołowej. Jeśli sprawdzany odbiór był na kilku telewizorach i to w różnych lokalizacjach i wszędzie występuje ten sam problem to jest prawie pewne, że problem jest już na poziomie headendu ;) Jeśli wierzyć danym, które są dostępne w sieci to na transponderze 11411H łączny bitrate dla czterech programów Canal+ HD waha się w przedziale od niecałych 15 Mb/s do ponad 35 Mb/s więc jeśli mają jeszcze dużo dorzucone na multipleksie do tych Canal+ to się to może momentami wysypywać.

 

Na miejscu techników mając ciągle zgłaszany problem włączyłbym sobie Canal+ i obejrzał jakiś cały mecz, powinni mieć jedną kartę testową u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kodowana jest tylko paczka Canal+ to bardzo możliwe, że karty/moduły dostają od jakiegoś dystrybutora - pośrednika pomiędzy Canal+ a małymi operatorami kablowymi i w stacji czołowej nie rozkodowują programów Canal+ i ponownie kodują tylko wpuszczają zakodowany sygnał w multipleksy (przez zastosowanie przemiany DVB-S2 --> DVB-C). W tej sytuacji odpada wątek o niewyrabianiu wielostrumieniowego modułu CAM w stacji czołowej. Jeśli sprawdzany odbiór był na kilku telewizorach i to w różnych lokalizacjach i wszędzie występuje ten sam problem to jest prawie pewne, że problem jest już na poziomie headendu ;) Jeśli wierzyć danym, które są dostępne w sieci to na transponderze 11411H łączny bitrate dla czterech programów Canal+ HD waha się w przedziale od niecałych 15 Mb/s do ponad 35 Mb/s więc jeśli mają jeszcze dużo dorzucone na multipleksie do tych Canal+ to się to może momentami wysypywać.

 

Na miejscu techników mając ciągle zgłaszany problem włączyłbym sobie Canal+ i obejrzał jakiś cały mecz, powinni mieć jedną kartę testową u siebie.

Nie wiem czy to będzie możliwe,bo kablówka pracuje do 17-stej a mecze lecą raczej póżnym wieczorem albo w weekend.Ale i to spróbuję im podsunąć.Z tego co mi mówili parenaście dni temu,to się tnie niby tylko u mnie bo nikt inny nie zgłaszał problemów z pakietem Canal+ z tych abonentów co ten pakiet wykupili.Trochę to dziwne,bo się tnie przecież w różnych lokalizacjach miasta z tego co widziałem jak sprawdzałem. I jeszcze dodam taki niuans: Liga włoska,nie tnie się w ogóle. Liga francuska,tnie się sporadycznie. Liga hiszpańska,tnie się ale rzadko. Liga polska,tnie się dość często. Liga angielska,tnie się bardzo często. Koszykówka NBA,rzadko. Dlaczego tak jest??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest prawdopodobnie tego typu, że bitrate zmienia się bardzo dynamicznie na programach Canal+ i może być tak, że przykładowo jak jest polska liga jest on bardzo wysoki np. 15 Mb/s a jak inny mecz to jest na średnim poziomie np. 10 Mb/s i ta różnica 5 Mb/s ma zasadnicze znaczenie jeśli mają multipleks normalnie prawie cały "pełny". Nie wiadomo na ile jest prawdziwa informacja o trzydziestu klientach pakietu Canal+ w Twojej kablówce, może jest ich trzech a może inni też zgłaszają problem i mówią im, że nikt inny nie zgłasza ;) U siebie w stacji czołowej mogą przecież podpiąć jakiś dysk USB do dekodera/telewizora i nagrać jakiś mecz, który jest wieczorem a rano mogą go odtworzyć i się okaże czy zakłócenia mają w stacji czołowej czy nie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalczyłem użyczenie dekodera.Był u mnie technik,podłączył dekoder i mam obserwować co się będzie działo. Powiedziałem mu to wszystko co mi tu panowie napisali.Odpowiedział mi że nie mają przepełnionego multipleksu i jeszcze jest zapas i że nie ma zielonego pojęcia dlaczego były cięcia obrazu bo powinno być wszystko w porządku.Przynajmniej u siebie w siedzibie kablówki nic nie znależli co mogłoby powodować przycięcia obrazu.Jeżeli i na dekoderze będzie również się zawieszać to oni już nic nie mogą zrobić bo wszystko zostało zrobione.Tak więc,na razie będe obserwował,chociaż już nie mam wiary po tym wszystkim że będzie nareszcie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

778000 KHz(Canal+Sport HD i ponadto TVP Rozrywka,TVP ABC,FilmBox Action,TV 1(rosyjskojęzyczny),NTV(rosyjskojęzyczny), 24TV(białoruskojęzyczny). 770000 KHz(Canal+HD i ponadto FilmBox, FilmBoxHD, FilmBox Family, FilmBox Extra, TVR HD, TV Republika). 786000 KHz(Canal+Family HD, Canal+Family 2 HD, Canal+Film HD, Canal+Film 2 HD, tu bez innych kanałów spoza Canal+).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że multipleksy faktycznie mają zapas pojemności, podejrzewałem, że poza tymi czterema Canal+ HD na 786 MHz upchali coś jeszcze, na szczęście tak nie jest. Nie zostało nic innego jak poczekać i poobserwować kilka dni jak będzie się zachowywał dekoder. Tak przy okazji jaki dekoder użyczyli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...