Skocz do zawartości

TOYA


Rekomendowane odpowiedzi

...W tym cyfrowym pakiecie oczywiscie dekoderek na wielu kanalach sama piksloza np. Polsat 2, TV Biznes itp.

arturro o problemach z jakością obrazu pisałem wcześniej (3 i 11 listopada). Radzę Ci złożyć reklamację. Ja po pierwszej byłem załamany, bo technik przyszedł i stwierdził, że wszystko jest OK. Za drugim razem przyszli przyzwoici fachowcy i okazało się, że obraz mi się poprawił.

Wykonane czynności to:

1.sprawdzenie wzmacniacza blokowego

2.sprawdzenie linii od wzmacniacza do gniazda

3.poprawienie przewodów w gnieździe antenowym (było zakładane kilka lat temu)

4. sprawdzenie kabla antenowego gniazdo-dekoder (zalecany jest gruby kabel antenowy ekranowany z metalowymi wtykami tzw. efki)

5.pomiar całej lini miernikiem (czy nie ma gdzieś problemów typu przerwa, zwarcie - lekką utratę sygnału wykazywało w miejscu przejścia przez gniazdo abonenckie)

6.wymiana kabla Scart (mam dekoder SD nie posiadający HDMI, wymieniałem kilka różnych kabli, poprawa na kablu przyniesionym przez techników - jako ciekawostka kabel jest płaski a nie okrągły)

Panowie zrobili to bardzo rzetelnie w przeciwieństwie do partacza który był na pierwszej reklamacji i muszę przyznać że nastąpiła poprawa obrazu. Pikseloza zdarza się sporadycznie, poprawił się dźwięk, czasami tylko zdarza się drganie obrazu ale to już wina dekodera SD (nie jest najwyższej jakości). Ogólnie odbiór jest dość dobry, na Polsat2 i TV Biznes pikseloza nie występuje.

Niestety trzeba naciskać przy reklamacji żeby przyszli DOBRZY fachowcy, tylko wtedy jest szansa na poprawienie jakości odbioru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arturro proponuję Ci żebyś zgłosił ponownie reklamację informując, że już raz u Ciebie był serwisant, ale nic się nie zmieniło ( u mnie pomogła dopiero druga wizyta serwisu). Poproś o sprawdzenie miernikiem linii antenowej, ale przy mierniku podłączonym do końcówki kabla wchodzącej do dekodera a nie do gniazda - dzięki temu będzie wiadomo, czy połączenia nie mają gdzieś przerwy lub upływu (np. na gnieździe). Panowie mają takie sprytne urządzenie które jest w stanie pokazać na którym metrze podłączonego kabla następuje jakiś problem.

Może warto by było wymienić kabel między gniazdem a dekoderem na gruby antenowy z metalowymi wtykami (są lepsze od plastikowych).

Dobrze by także było, żeby serwisant przyniósł kabel jakiś dobry kabel łączący dekoder z telewizorem - ja podłączałem trzy różne kable kupowane w marketach, a kabel przyniesiony przez serwisanta pokazał, że wina jest także w tym marketowym kablu Scart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj a możesz zeskanować całą gazetkę i przesłać mailem ( michalx1974@tlen.pl ) lub podać linka do gazetki.

 

Z góry dzięki

 

Czyżby TOYA zaczęła czytać to forum (Pozdrawiam ;) ) Gazetka i wcześniejsze wydanie do pobrania ze strony:

http://moya.toya.net.pl/docs/magazyn_abonenta_18.pdf

 

Droga dotarcia do gazetek: ""(na górze zakładka) Telewizja > Pakiety/Oferta"" i na samym dole strony są dokumenty do pobrania.

 

Dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable dołączane do dekodera są kiepskie (ale tanie). Sugeruję podejść do sklepu zajmującego się sprzedażą elektroniki i tam dopytać o dobry kabel antenowy, koniecznie ekranowany i założyć metalowe wtyki (w niektórych sklepach można na miejscu poprosić o założenie wtyków, robią to za grosze od ręki). Warto też kupić porządny kabel dekoder-TV. Na własnej skórze przekonałem się, że warto to zrobić - wymiana kabli znacznie poprawiła jakość odbioru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

A może ktoś wie czy Toya planuje w końcu wydać nowy firmware do dekodera Motorola?

Bo ja już mam dość zbywania, że lada chwila naprawią problem, a dekoder jak działał beznadziejnie ta działa.

I czy brak funkcji opisanych w instrukcji i ogólnie wadliwe działanie dekodera jest podstawą do rezygnacji z niego i powrót bez konsekwencji do dekodera SD ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

W związku z faktem ze Toya nie potrafi od prawie pół roku wydać nawego oprogramowania do dekodera hd, może ktoś próbował zerwać umowę ze wzgledu na niezgodność umowy ze stanem faktycznym ?

 

Całkowicie dyskwalifikujące jest brak możliwości zaplanowania nagrań, brak portalu aboneta, itd, w dekoderze hd mimo ze instrukcja mówi ze taka możliwość jest.

 

Co więcej system kodowania conax cas7 uniemożliwia uruchomienie karty w np własnym dekoderze hd, lub np module CAM, co jest wkurzające jak sie ma tv z dekoderem DVB-C z obsługą mpeg4 - wrrrr

 

może by to zgłosić do Uokik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu dzisiejszym wreszcie zaktualizowano oprogramowanie w dekoderach HD !!! a aktualizacja przyniosła coś więcej niż tylko mało widoczne poprawki .

Najważniejsze z nich to :

- dodano skróconą listę kanałów pod przyciskiem "ok" na pilocie , umożliwiającą szybkie ich odszukiwanie podobnie jak to ma miejsce w dekoderze sd . Rozbudowana lista kanałów wraz z programem po aktualizacji znajduje się pod przyciskiem niebieskim . Duży plus

- zmieniono spis list ulubionych i sposób ich przełączania - teraz nie trzeba już naciskać żółty przycisk do skutku a wystarczy nacisnąć raz i wybrać interesującą nas listę .

- dodano faq zawierający pomocne informacje odnośnie obsługi pilota i korzystania opcji dekodera (przycisk zielony )

- w menu , w opcjach ustawienia obrazu dodano wybór rozdzielczości w jakiej ma być przekazywany obraz z dekodera do tv

- działają już ikonki w pasku info a informujące o rozdzielczości danego kanału , opcjach językowych , trybie dźwięku itd.

- napisy - jeszcze nie sprawdzałem

więcej informacji niebawem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście - odbiornik hd sam wykrył i zapytał czy zainstalować nowe oprogramowanie. Trwało to dość długo (jak to w toya), ale udało się. Wprowadzone poprawki były potrzebne, ale nie wyczerpały listy koniecznych do wprowadzenia zmian. No ale coś się w końcu ruszyło - mam nadzieję, że toya będzie teraz częściej wypuszczać update'y. btw - czy u Was także na kanale luxe.tv nie ma informacji na pasku, że to kanał hd? dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż w końcu się coś ruszyło.

Fakt ze wprowadzone zmiany są w dobrym kierunku, ale w dalszym ciągu nie da się zaplanować nagrań !!a

To po prostu zakrawa na kpinę ze strony tvk toya !!!Przecież ta funkcjonalność jest opisana w instrukcji !!

Jak czytają to spece z toya to może byś się ktoś tym zainteresował !! (i nie mowie tu o usunięciu tego z instrukcji tylko wprowadzeniu tej funkcjonalności do dekodera)

 

Cały czas się zastanawiam jak pobieranie opłaty za dekoder ma się do polskich regulacji w tych sprawach?

Rozumiem gdyby Toya dawała wybór: nasz dekoder lub własny ale tak to jest coś nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W dniu dzisiejszym zgłosiłem kilkanaście uwag na infolinii dotyczących funkcjonowania dekodera HD a mianowicie

- zacinający się od dobrych kilku dni kanał Luxe tv co sprawia , że nie można go po prostu oglądać

- częste przywieszanie się dekodera przy przełączaniu kanałów - od czasu do czasu po zmianie kanału na ekranie zostaje pasek info z poprzedniego , który się blokuje więc naciskanie "back" na pilocie nic nie daje a w efekcie trzeba dekoder zresetować

- problem z przełączeniem się na niektóre kanały lub też długie ich "wskakiwanie" - czasem trzeba przełączyć na następny i wrócić ( miałem tak z Nat Geo )

- w dalszym ciągu niefunkcjonujące napisy choćby na kanałach z grupy c+ (pracują nad tym )

- brak portalu abonenta (pracują nad tym )

i wiele innych , pomniejszych .

Na dzień dzisiejszy poradzono przywrócić mi ustawienia fabryczne (menu - konfiguracja odbiornika -ustawienia systemowe (pin : 9876 ) ) co również i wam polecę .

Po zastosowaniu się do tej rady na razie mam wrażenie , że dekoder działa ciutke stabilniej nie mniej prawdziwym testem będzie najbliższy weekend , kiedy to będę miał więcej czasu na takie zabawy .

W innym wypadku należy zamówić wizytę montera , który sprawdzi zarówno dekoder jak i instalację .

 

edit. W toyi w dalszym ciągu pracują nad oprogramowaniem więc jego aktualizacje będą się od czasu do czasu pojawiać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...