Skocz do zawartości
  • 0

Problem z dekoderem czy instalacją?


bucum
 Udostępnij

Pytanie

Witajcie,

 

od jakiegoś czasu borykam się z problemem w odbiorze.

Mieszkam od roku w niedużym bloku i korzystam ze zbiorczej satelitarnej instalacji antenowej. Antena z tego, co widzę z daleka na pewno nie przekracza 80 cm (Wrocław).

 

Moja konfiguracja to:

 

1) Salon:

TV LCD z Ferguson Ariva 102E podłączony przez HDMI.

Doprowadzony kabel entenowy z korytarza z multiswitcha (doprowadzenie wykonane przez instalatora zarządzającego instalacją w budynku).

Tym samym kablem jest podpięty Internet Vectra. Zastosowano rozgałęźnik sygnału na SAT i NET.

 

2) Sypialnia:

TV LCD z Ferguson Ariva 102E podłączony przez HDMI

Doprowadzony drugi osobny kabel z korytarza z multiswitcha (j/w) - tylko TV.

 

Objawy:

 

a) I dekoder

Od niespełna miesiąca występuje błąd "No Signal" na wybranych kanałach, t/j HBO2, HBO COMEDY, TVN, TVN 7, TVN TURBO, itd po kilkunastu sekundach od włączenia danego kanału. Jakość (wskaźnik) skacze od 85% w dół, a współczynnik BER rośnie do wartości kilkuset-kilku tysięcy.

Zaktualizowano firmware do wersji V1.26B9 - problem nadal występuje.

Zgodnie z informacją ze strony:

http://www.ferguson-digital.eu/pl/compo ... 1/323.html

wysłałem odbiornik do serwisu Ferguson, ale po 2 tyg testów i rozmowie telefonicznej z nimi dostałem informację, że w serwisie ta usterka nie występuje.

Odbiornik ten ma 2,5 roku i przez cały czas działał (1,5 roku w innym miejscu).

 

B) II dekoder:

Podczas oglądania TV pojawiają się poprzeczne pasy - sporadycznie i chwilowo (np. na Eska TV, CANAL+ SPORT).

Firmware zaktualizowany do wersji V1.26B9 - problem nadal istnieje.

Zdjęcia "pasów":

2hrzy3c.jpg

 

Drugi odbiornik ma niespełna rok.

 

Lubię "grzebać" i rozwiązywać samemu tego typu problemy, więc poświęciłem sporo godzin na testy.

Oczywiście sprawdziłem oba dekodery Fergusona zamiennie we wszystkich konfiguracjach (w każdym z pomieszczeń, na każdym kablu, z każdym z wymienionych TV).

Zamieniłem nawet kable doprowadzające sygnał z klatki miejscami: do Sypialni idzie TV + Internet na I kablu, do Salonu sam sygnał TV na II kablu.

Podłączałem sygnał TV po odpięciu Internetu.

Podłączałem sygnał TV bezpośrednio z kabla wychodzącego ze ściany (z korytarza) - po wyeliminowaniu wszystkich innych kabli i gniazd w mieszkaniu.

Objawy nadal istnieją w takiej samej konfiguracji (na I dekoderze brak sygnału, na drugim pasy).

 

Obecnie od 3 tygodni korzystam jedynie w Salonie z odbiornika Philips DSR 7201 od Cyfra+.

 

Moje spostrzeżenia:

- problem z sygnałem częściej występuje w godzinach wieczornych - kwestia większej ilości użytkowników?

- na Philipsie permanentny problem "No Signal" nie występuje (póki co?)

- na Philipsie zdarzają się "zawiechy" po przełączeniu kanały - t/j na kilka sekund jest czarno zanim "zaskoczy"; sporadycznie po takim przełączeniu pojawia się "brak sygnału", ale to są ułamki sekundy. Gdy już "zaskoczy" to działa stabilnie.

- na Philipsie zaczynają pojawiać się podobne pasy jak w II dekoderze Ferguson. Na razie znacznie rzadziej.

- również od roku posiadam doprowadzony Internet od Vectry i początkowo były problemy z jego stabilnością. Mniej więcej w połowie roku Vectra wymieniła mi modem na nowy, twierdząc że poprzedni się spalił.

- mieszkam na I piętrze - u sąsiada z parteru problem (podobno) nie występuje (korzysta on z jednego z nowszych odbiorników od NC+).

 

Czy możliwe, że winna jest instalacja antenowa w budynku?

Czy możliwe jest, że z czasem podłączono zbyt wielu użytkowników do instalacji (do multiswitcha) i po prostu jest ona przeciążona? Dlatego problem zaczął występować po jakmiś czasie - roku, być może wraz z przyrostem użytkowników instalacji.

Czy możliwe jest, że doprowadzony sygnał jest za mocny (przesterowany)? A jeśli tak to czy możliwe jest, że za mocny sygnał prowadzi do uszkodzeń urządzeń?

Czy może są to po prostu objawy żle ustawionej anteny, która mogła się przesunąć podczas wichury?

 

Niestety z uwagi na charakter instalacji sam nie wejdę na dach i również nie będę kombinował przy multiswitchu.

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki co i jak jeszcze mogę sprawdzić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Ad. 1 (tuner 1) - wygląda na problem z instalacją, tylko nie wiadomo w którym miejscu. Dobowe wahania sygnału to norma, ale na prawidłowej instalacji są praktycznie niezauważalne.

Może tutaj zachodzi zakłócenie z zewnątrz, typu np. telefon bezprzewodowy. To forum zna takie przypadki.

 

Ad. 2 (tuner 2) - wygląda na problem z telewizorem, sprawdź na innych "rozdzielczościach" zarówno w TV jak i tunerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Oba problemy zostały ostatecznie wyeliminowane.

 

1) Po wizycie instalatora wadliwy okazał się multiswitch na moim piętrze.

Objawy nie były wykrywalne nawet przez urządzenia pomiarowe.

Po przełączaniu kabla antenowego do różnych portów problem się nasilał.

Podpięcie tunera do multiswitcha z innego piętra rozwiało wątpliwości - tam było wszystko ok.

Zastanawiające, że inni lokatorzy na piętrze nie zgłaszali problemów. To prawdopodobnie kwestia tunerów i czułości ich głowic.

Ostatecznie po wymianie multiswitcha problem zniknął.

 

2) Sugestia od pittera okazała się trafiona. W ustawieniach tunera należało wybrać tryb video "By Source".

Miałem ustawione na sztywno 1080p. Co ciekawe na drugim TV ten problem nie występował, więc to kwestia współpracy Arivy z tym modelem TV LG.

 

Dzięki za sugestie i mam nadzieję, że może wskazówki pomogą komuś jeszcze w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...