Skocz do zawartości

Antena do internetu, a antena telewizyjna


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W temacie anten jestem dosyć zielony i mam takie pytanie. Jakiś czas temu znajomy postawił na naszym dachu maszt z anteną 5GHz(ubuntu). Pod anteną znajduje się urządzenie rozdzielające sygnał(coś jak switch). Do tego idzie zasilanie po kablu LAN-owskim. I teraz sytuacja wygląda tak. Mieszkamy w łączonych segmentach. Maszt stoi mniej więcej ok 3 metrów od anteny telewizyjnej sąsiada, a gdzieś z 7 metrów od naszej anteny telewizyjnej(zwykła antena, nie satelitarna). I teraz pytanie. Czy jest możliwe aby antena z masztu w jakikolwiek sposób zakłócała sygnał telewizyjny sąsiadowi? U nas TV odbiera ok, natomiast u niego nie ma dźwięku tylko jest buczenie. Wiem, że to niby łatwo sprawdzić odłączając zasilanie od masztu ale nie bardzo na chwilę obecną mam możliwość grzebania w TV sąsiada dlatego chciałbym zapytać czy w ogóle jest możliwość aby te zakłócenia powstawały przez mój maszt. Moim zdaniem to niemożliwe. Poza tym TV sąsiada jest bardzo stary i bardziej podejrzewałbym problem z TV. Nie mniej jednak zanim zacznę działać praktycznie chciałbym wysłuchać waszych opinii.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ubuntu (system operacyjny), tylko ubiquiti (producent sprzętu sieciowego) ;) Raczej nie ma możliwości aby powstawały takie zakłóćenia, jednak można odpiąć zasilanie od sieci wifi (co może wkurzyć korzystających z internetu) i sprawdzić czy to buczenie nadal występuje. Na pewno jest to spowodowane kiepską instalacją antenową sąsiada bądź tworzy się jeszcze w telewizorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach