Skocz do zawartości

Umowa na Polsat Box - pytania, problemy i komentarze


Condor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem. Za miesiąc kończy mi się umowa z cyfrowym Polsatem(wiem, że za późno na wypowiedzenie) ale nie w tym rzecz. Otóż dekoder który CP mi udostępnił został zniszczony "doszczętnie". Polsatu nie odbieram już od jakiegoś pół roku. Mam natomiast możliwość dostania dekodera (dekoder jest spłacony, wzięty na własność) od znajomego. Zorientowaliby się gdybym oddał im inny dekoder? Nie mam pojęcia co zrobić. Cennik Polsatu mówi, że za zniszczony dekoder będę musiał zapłacić 350zł + pewnie jakaś kara za nie dotrzymanie terminu wypowiedzenia. Jest jakieś inne wyjście z tej sytuacji? Potrzebuję szybkiej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam troszke inny problem, może mi ktoś z Was podpowie. A mianowicie, po rozwiazaniu umowy miała w ciagu 30 dni odesłac dekoder. Dekoder odesłałam znacznie później. Jednak nadal każą mi zapłacic karę 350 zł za nie odeslanie dekodera w terminie i nalicza kolejne odsetki jak nie zapłacę tych 350 zł i wpisana zostane do BIK. Poradźcie czy faktycznie zapłacic czy jest jakies inne wyjście z tej sytuacji? Potrzebuję szybkiej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@igamas zażądać potwiewrdzenia dostarczenia pisma do abonenta z terminem zwrotu, dołączyć kopię poświadczenia nadania dekodera do CP, żądać natychmiastowego zaprzestania uporczywego nachodzenia, poinformować że w przypadku dalszego nękania o sprawie zostanie poinformowana policja, ciekawe co zrobią :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@CSA - w polskim prawie (i nie tylko polskim) istnieje coś takiego jak milcząca akceptacja i takie podchody przez Ciebie sugerowane nic nie zmienią, a tylko kogoś w wieksze kłopoty wpędzą. Regulamin obowiązje od 2009 roku a skoro dekoder był udostępniony to już za czasów regulaminu, na który się CP powołuje była zawarta umowa. Czyli klient nie otrzymał go pocztą tylko otrzymał go wraz z umową co poświadczył podpisem w umowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas zawierania i podpisywania umowy przedstawiciel CP nie przedstawia regulaminu świadczenia uslug do zapozonaina sie z nim. Oczywiście my klienci nie czytamy dokładnie umów gdzie małym drukiem jest napisane "zapoznałem się z regulaminem uslug". Tylko gdzie ten regulamin? To jest jawne wprowadzanie w bład klienta i na tym żeruje CP i ich windykacja!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulamin zawsze jest dostępny na stronie internetowej Cyfrowego Polsatu. Po drugie Cyfrowy Polsat wysyła list z instrukcją i datą do kiedy należy dostarczyć na własne ryzyko i koszt dekoder (jest o tym mowa w tym liście). Nie został dotrzymany termin wskazany w liście (i masz tego świadomość) stąd została naliczona kara.

 

Tutaj działa ta sama zasada: Nie znajomość prawa nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania i ponoszonia konsekwencji z braku jego przestrzegania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matthías skąd wiedziałeś że jakieś PWU w ogóle istnieją, skoro Ci ich nie podano to znaczy że ich nie powinieneś otrzymać ;) Sytuacja jest inna niż piszesz, przedstawiciel powinien przekazać wszystko co powinien klientowi bez szemrania i bez jego żądania.

 

@swojadroga milcząca akceptacja dotyczy kpa a nie kpc, poza tym tu nie ma w ogóle zastosowania. Klient występuje o wnioskiem o rozwiązanie umowy i CP musi udzielić mu odpowiedzi

 

Natomiast główne pytanie do @igamas jest czy dostałeś pismo z odpowiedzią na wniosek o rozwiązanie umowy i informacją o terminie zakończenia umowy i konieczności zwrotu wypożyczonego sprzętu? Termin musi być znany obu stronom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak otrzymałam pismo, w którym jest napisane: że wraz z kartą i akcesoriami klient ma obowiązek zwrotu dekodera w terminie 30 dni po rozwiązaniu umowy. Jednak informację o tym, że mam zapłacic karę za zwrot dekodera po terminie otrzymałam telefonicznie. Nie otrzymałam pisma z CP z informacją o wysokości kary itp. danych. Wydaje mi sie, że najpierw powinnam dostac pismo a nie że ktos do mnie dzwoni i mi mówi, że ja mam kare zapłacic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matthías skąd wiedziałeś że jakieś PWU w ogóle istnieją, skoro Ci ich nie podano to znaczy że ich nie powinieneś otrzymać.

W przeciwieństwie do Ciebie czytam umowy. W części B, w punkcie 2 było napisane i nadal jest:

 

Cyfrowy Polsat świadczy Usługi zgodnie z:

I. Regulaminem świadczenia usług (zwanym dalej "Regulaminem");

II. Cennikiem dla Abonentów (zwanym dalej "Cennikiem");

III. Promocyjnymi Warunkami Umowy (zwanymi dalej "PWU");

które stanowią integralną część Umowy.

 

I stąd właśnie wiem, że oprócz regulaminu, cennika powinienem dostać także PWU.

Uważam, że odpowiedź jest wyczerpująca. :wink:

 

Jeszcze jest 11. punkt w części, w której wyrażamy zgody i oświadczamy.

A ten punkt brzmi:

 

Oświadczam, że otrzymałem (-am), zapoznałem (-am) się i akceptuję:

1) Umowę Abonencką,

2) Promocyjne Warunki Umowy,

3) Regulamin świadczenia usług,

4) Cennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@CSA - przedsiębiorca składając ofertę swoijemu klientowi, może traktować milczenie klienta jako akceptacja nowej oferty. Ta sytuacja miała miejsce np. ostatnio w związku z likwidacją pakietu Mini i zastąpieniem go pakietem Mini HD. Poza tym już w pierwszym poście igamas zasygnalizowała, że pismo dostała.

 

 

@igamas - ja nie napisałem, że w piśmie masz informację o karze tylko, że masz oddać sprzęt w terminie na własne ryzyko i koszt. Reszta jest w regulaminie i cenniku. Ta sama zasada obowiązuje w Cyfrze+, n, UPC, Vectra, TP SA, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha! wiedziałęm że nie będzie reakcji na słowa że przedstawiciel jest zobowiązany do przekazania wszystkich dokumentów bez żądania klienta tylko na wykaz dokumentów umowy. A ja powiem tak, wcale nie muszę czytać umowy, bo po co? Sprzedający przedstawia ofertę, kupujący ją akceptuje albo nie, jeśli ją akceptuje, spisuje się umowę i następuje jej realizacja. Klient nie musi czytać umowy bo wszystko zostało wcześniej ustalone. Nie ma zapisów prawa zobowiązujących klienta do czytania umowy. Dwie zasady prawa domniemanie niewinności i domniemanie uczciwego działania są zapewnione konstytucyjnie. Jeśli klient wykaże że został wprowadzony w błąd, lub zostały wprowadzone do umowy zapisy o których klient nie był informowany to prawo jest po jego stronie.

 

Natomiast co do kar, to po zakończeniu umowy chyba nie ma żadnych powiązań cywilno prawnych klienta z Cyfrowym Polsatem? Więc CP powinien odbierać sprzęt na własny koszt. Ewentualnie powinien zabezpieczać się kaucją. Natomiast sytuacja że ktoś dzwoni i domaga się pieniędzy jest niedopuszczalna. Wszystko musi być udokumentowane, musi przyjść faktura VAT z opisem należności. Wydaje mi się że takim rozwiązaniem sprawy jak u koleżanki powinien się zająć Urząd Skarbowy. Firma chce od byłego klienta by na bliżej nieokreślone konto wpłacił pewną kwotę nie wynikającą z żadnego zobowiązania.

 

Poza tym jak już zauważyliście zawsze lubię się kłócić i szukać wyjścia. I parę razy byłem przekonywany, że zapisy umowy są wiążące i parę razy okazywało się że w związku z danym zapisem operator dostał karę z UOKiK albo UKE :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HA! Wykręcasz kota ogonem. Zapytałeś się skąd wiedziałem to Ci odpowiedziałem. Opracowanie odpowiedzi zajęło Ci niemal dwie godziny, a mi 26 minut, bo musiałeś znaleźć umowę, aby móc zacytować jej fragmenty.

Ciekawe jak klient wykaże, że został wprowadzony w błąd skoro nie był? Przedstawiciel nie jest w stanie przedstawić wszystkich szczegółów umowy po to, więc jest umowa na papierze. Poza tym jest punkt 11., który powyżej zacytowałem. Jeśli zapoznanie z umową, cennikiem, PWU, regulaminem nie jest obowiązkowe to na co ten punkt?

Po co w ogóle podpisywać umowę? Przecież przedstawiciel słownie może mi przedstawić warunki, a ja zgadzam się na nie też słownie. Po takiej miłej konwersacji Cyfrowego Polsatowi nic innego nie pozostaje, jak rozpoczęcie świadczenia usługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, stąd ten uśmieszek na końcu pierwszej odpowiedzi. Tak naprawdę Tobie zajęło to 26 minut a ja 26 minut wcześniej wiedziałem co odpowiesz :] Oczywiście nie bierz tego na serio. To raczej luźna dyskusja nad problemem i jego przyczynami koleżanki @igamas

 

Przedstawiciel MUSI przedstawić wszystkie szczegóły umowy! Jeśli ktoś przychodzi coś kupić to sprzedający musi udzielić mu pełnej i rzetelnej informacji o oferowanej usłudze. Jeśli coś ukryje. To po prostu popełnia oszustwo. I faktycznie nie trzeba podpisywać umowy jak już wspomniałeś. Konsultant przedstawia warunki, klient się zgadza, po miłej konwersacji pyta czy wprowadzić umowę w życie i warunki umowy wchodzą w życie. Oboje odkładają słuchawkę i sprawa załatwiona. To akurat w CP mi się bardzo podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyfrowy Polsat jest spólką akcyjną, więc żadne pieniądze na konto Cyfrowego Polsatu nie moga sobie ot tak wpłynąć ani wypłnąć z konta. Na wszystko MUSI być papier.

 

Do całej tej dyskusji i zarzutów wobec Pełnomocników Handlowych w APS-ach to niechaj komentarzem do tego bedzie treść mojego podpisu. Takie są niestety realia. Można dac klientowi wszystkie regulaminy a i tak przyjdzie po kilku miesiącach, ze on nic nie wiedział. Nie było mówione. A wszystko ma albo pozakreslane, albo dopiski ma.

 

PS. CSA nadal mi wisisz ośmiopaka. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

×
×
  • Dodaj nową pozycję...