Skocz do zawartości

Polsat dla odpornych / Reaktywacja


Wanderer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Oto pismo jakie wysłałem do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, opisuje ono dla wielu z Was znane praktyki Cyfrowego Polsatu.

Napisane w sposób prosty i zrozumiały także i dla urzędnika który nie musi być zorientowany w temacie, a także chyba dla każdego na forum SAT Kuriera, dlatego też tyleż wstępu.

O reakcji Urzędu oczywiście poinformuję.

Warszawa, 2011-05-20

 

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Plac Powstańców Warszawy 1

00-950 Warszawa

 

W sprawie:

Naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

 

W związku z tym, że Cyfrowy Polsat S.A. z siedzibą w Warszawie ul. Łubinowa 4a wyłudza od abonentów opłaty za usługi telewizji satelitarnej, których świadczyć nie może , wnoszę o wydanie orzeczenia, że:

 

1. nie zgodne z prawem są praktyki stosowane przez Cyfrowy Polsat S.A. polegające na zawieraniu umów z abonentami, w których to umowach abonent jest zobowiązany płacić za dodatkowe kanały telewizji satelitarnej jakości HD, podczas gdy duża część udostępnianych abonentom przez Cyfrowy Polsat S.A. dekoderów nie jest przystosowana do odbioru programów wysokiej jakości.

2. wadliwe umowy, o których mowa we wniosku 1. są nieważne z mocy prawa i powinny być przez Cyfrowy Polsat S.A. zmienione na prawidłowe, przy czym abonent może odstąpić od takiej umowy z winy CP.

 

Uzasadnienie wniosków:

Regulamin świadczenia usług przez Cyfrowy Polsat w zakresie telewizji satelitarnej nie przewiduje innej możliwości odbioru jak poprzez dekodery udostępniane przez tę firmę.

Oferowane dekodery są różnych typów i dostosowane do różnych funkcji, przy czym:

- najprostsze i najtańsze nie są przystosowane do odbioru programów w jakości HD,

- wszystkie dekodery są zaprogramowane tak, aby mogły odbierać tylko te kanały i w takiej kolejności jak to udostępnia CP (część kanałów jest nie kodowana),

- wszystkie dekodery są sparowane z kartą dekodującą, która nie działa w żadnym innym dekoderze,

- część dekoderów została abonentom sprzedana na własność, pozostałe są wypożyczane za stałą lub okresową opłatą.

 

Cyfrowy Polsat oferuje abonentom usługi telewizji satelitarnej jedynie w formie pakietów zawierających określone kanały TV. Za emisję kanałów jakości HD jest pobierana dodatkowa opłata. Cyfrowy Polsat systematycznie zmienia zawartość pakietów i ich cenę. Obecnie nie ma żadnego pakietu nie obciążonego dodatkową opłata za programy nadawane w wysokiej jakości.

 

Ja, od wielu lat jestem abonentem Cyfrowego Polsatu. Nabyłem od tej firmy dekoder na własność. W roku 2010 na ten dekoder (przystosowany jedynie do programów standardowej jakości - SD) miałem zawartą umowę na pakiet MINI z opłatą abonentową w wysokości 9,90zł. Dekoder uległ uszkodzeniu. W autoryzowanym punkcie serwisowym CP oświadczono mi, że wysoki koszt naprawy uzasadnia nabycie nowego dekodera. Wybrałem dekoder oznaczony symbolem M100 o podobnych właściwościach jak mój poprzedni. Na nowy dekoder Cyfrowy Polsat wymagał zawarcia nowej umowy, chociaż warunki świadczenia usługi miały być niezmienione. Zostałem jednak zaskoczony tym, że miesięczna opłata abonamentowa wzrosła do 14,90zł. ponieważ (jak mi oświadczono po mojej interwencji), obecnie nawet pakiet MINI jest dodatkowo obciążony opłatą za kanały wysokiej jakości.

Nie odniosły skutku moje argumenty, że:

a. przy zmianie dekodera uszkodzonego na sprawny domagałem się zachowania dotychczasowych warunków umowy,

b. otrzymany od Cyfrowego Polsatu dekoder nie jest przystosowany do odbioru programów jakości HD,

c. wymuszanie na mnie dodatkowej opłaty za usługę z której z winy Polsatu Cyfrowego nie mogę korzystać jest nie do przyjęcia.

Powyższe uzasadnia w pełni zgłoszone wnioski.

 

Zarzut dodatkowy:

Będąc zmuszony przez Cyfrowy Polsat do wnoszenia dodatkowej opłaty za kanały wysokiej jakości, aby korzystać z tej usługi otrzymałem od syna dekoder Polsatu (wykupiony przez niego na własność) przystosowany do odbioru programów HD, na który wygasła już umowa abonencka. Zmieniłem też telewizor na nowy przystosowany do odbioru sygnałów wysokiej jakości. Zgłosiłem wniosek do Polsatu Cyfrowego o przeniesienie praw do odbioru z mojego dotychczasowego dekodera SD na dekoder HD otrzymany od syna. Odmówiono mi dokonania takiego przeniesienia twierdząc, że jestem związany umowa terminową na dekoder SD, której nawet rozwiązanie za wypowiedzeniem z mojej strony jest zagrożone licznymi wysokimi pieniężnymi karami a na drugi dekoder to mogę zawrzeć następną umowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie bronie interesów CP, a wręcz przeciwnie uważam że są sprawy w których przeginają, ale to o czym tu piszesz to śmiech na sali.

 

1. KANAŁY HD NIE SĄ DODATKOWO PŁATNE!!!

Obecnie najmniejszy pakiet MINI HD posiada kanały SD za które płacisz 14,90. Dodatkowo jeżeli posiadasz dekoder HD lub go sobie wydzierżawisz (5zł/mies.) będziesz miał dostęp do kanałów HD znajdujących się w tym pakiecie BEZ DODATKOWYCH OPŁAT!

 

Rozumiesz to?

 

2. To że, przedłużyłeś umowę na Pakiet MINI HD (nie ma już MINI, ale to że dodali HD do nazwy nie znaczy, że powiększyli go tylko o kanały HD, za które w Twoim mniemaniu każą Ci dopłacać 5 zł - BZDURA!) z dekoderem SD to tylko i wyłącznie Twoja wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie wskórasz...

 

dziabolek7 jak czasami doda otuchy to tylko się pociąć :)

 

To jest sprawa dość ciekawa, przyjrzyjmy się sytuacji uzytkowników pakietu mini, od lipca muszą przejść na miniHD, jeśli chcą oglądać telewizje, muszą płacić więcej a część kanałów nie będą w stanie na swoich urządzeniach poprawnie odbierać, co więcej wielu z nich nie będzie mogło wymienić dekodera. Ale biorąc pod uwagę że ich mini HD to de facto minimax, który był droższy to powiedzmy jeszcze ujdzie.

 

Gorzej jak ktoś, powiedzmy Pan Jan chce wziąć najtańszy pakiet HD na rynku. Idzie do APSu, bierze dekoder przychodzi do domu i co się okazuje. Nie odbiera wszystkiego co powinien. Chce oddać, nie można, chce wymienić nie można. A jakby wziął HD to płaci 20zł, czyli tak jakby część opłaty abonamentowej została ukryta w kosztach wynajęcia.

 

W takiej sytuacji CP oferuje najtańszy pakiet HD za 14,90zł i dekodery od złotówki. To jest na afiszach i w reklamach ale jego cena rzeczywista to 19,90zł, bo dekoder HD kosztuje dodatkowe 5zł. Oczywiście mogliby te 100zł dodać do ceny aktywacji i wtedy mamy dekoder za 149zł. Ciekawe kto kupi cos takiego w takiej cenie i jak to będzie wyglądać na reklamach, biorąc pod uwagę że najtańszy w TnK jest za 250zł na własność, w tym 3 miesiące pełnego pakietu gratis, bez umowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient ma prawo wyboru. Sam decyduje, który sprzęt do odbioru wybiera (przynajmniej do poniedziałku tak będzie - dziobalek7 bedzie wiedział o czym mówię).

Ogląda wszystkie dostępne kanały na wypożyczonem sprzęcie za opłatą za wypożyczenie lub bez możliwości odbioru kanałów HD bez czynszu.

Nie mogą wymienić dekodera SD na HD klienci, którzy są aktualnie w okresie promocyjnym (gratis lub rabat) lub Multioferty. Po tym okresie będą mogli wymienić dekoder SD na HD (przy pakiecie Mini HD zawsze z czynszem). Czyli wszystko odbywa się zgodnie z obowiązującym prawem. Klient ma wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient ma prawo wyboru. Sam decyduje, który sprzęt do odbioru wybiera

 

Chwila chwila. To pisemko wysłane do uokiku właśnie mówi coś zupełnie innego - że klient nie ma prawa wyboru:

 

Zgłosiłem wniosek do Polsatu Cyfrowego o przeniesienie praw do odbioru z mojego dotychczasowego dekodera SD na dekoder HD otrzymany od syna. Odmówiono mi dokonania takiego przeniesienia twierdząc, że jestem związany umowa terminową na dekoder SD

 

Więc gdzie ten wybór ? Czy możecie mi zdradzić jak "skorzystać" z tego prawa wyboru ? Wprawdzie sam jeszcze na poważnie nie próbowałem ale już gdy wspominałem o tym w APS i przez telefon, zbywano mnie tekstami typu "to nie wchodzi w grę" lub "fizycznie niemożliwe". Więc nie twórzmy tutaj matrixa autorstwa pracowników APS i nie róbmy ludziom wody z mózgu, że można tylko ludzie nie korzystają. Jak mają korzystać jak postawiona jest ściana ogniowa i żeby skorzystać z możliwości wyboru to trzeba chyba do samego Dominika Libickiego zadzwonić :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy poza obowiązującym prawem handlowym są jeszcze zasady uczciwej konkurencji, które nawiasem też wywodzą się z obowiązującego prawa.

 

Równie dobrze CP mógłby dać Premium w kwocie 40zł ale nie poinformować że nalezy dopłacić jeszcze opłatę za transmisję międzygalaktyczną w wysokości 60zł, promocyjnie można mieć za 0zł ale oferta dotyczy tylko osób o imieniu Zygmunt mających udziały w CP. A będzie to wyraźnie zaznaczone w 4 punkcie PWU, dołączonego (lub nie) do umowy, która ze wszystkimi regulaminami i cennikami będzie liczyła 14 kartek.

 

Jesli CP podaje w reklamie najtańszy pakiet HD za 14,90zł i dekodery od złotówki, to można sądzić że że dostaniemy pakiet HD za 14,90zł dekoder za złotówkę i będziemy oglądać to samo co wszyscy. Jednak w praktyce jeśli weźmiemy taki dekoder to TVN+1 i TVP HD są dla nas niedostępne. A płacimy za nie i mamy je w umowie. I właśnie o to się rozchodzi w umowie są kanały, których nie można oglądać a którymi CP wychwala się w reklamach telewizyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj mój ostatni post i będziesz wiedział kto nie dostanie dekodera HD na podmianie.

 

Ci którzy są w okresie promocyjnym. Ale jak to się ma do dekoderów własnościowych ? Czy od poniedziałku coś się zmieni i na pytanie czy mogę odbierać pakiet Mini HD na moim dekoderze Samsung HD zamiast na Mini D1 (czyli skorzystać z prawa wyboru), usłyszę "zaraz aktywuję" zamiast "nie wchodzi w grę" ? Czy też przeszkadza to że jestem w Multiofercie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... oraz w regulaminie masz zapis, że kanały HD można odbierać za pomocą dekoderów tylko i wyłącznie odbierających kanały HD. Nie mając takowego dekodera pozbawiasz się możliwości odbioru kanałów HD. Poza tym nie podpiszesz umowy z CP (nawet na kontynuacji) z dekoderem SD na pakiet wyższy od Familijnego HD. Tylko jak się ludziom proponuje dekoder HD to go nie chcą bo nie mają TV HD, bo lubią swój dekoder, bo ich jest sprawny, bo jak zostaną przy swoim starym dekoderze dostana dwa miesiące więcej promocji.

 

Kontraktów nie można przenosić pomiędzy dwoma aktywnymi dekoderami klienta lub aktywnym i nieaktywnym dekoderem klienta.

 

Możesz na Samsungu aktywować pakiet Mini HD (umowa na Familijny HD z zejściem do mini HD przed upływem okresu promocyjnego) i nie płacić czynszu za dekoder HD (czyli 14,90zł). Natomiast na dekoderze Mini D1 wypowiedzieć umowę.

 

lub

 

Aktywny dekoder Mini D1 z pakietem Mini HD po okresie promocji (rabatu) podmienić na wypożyczony dekoder HD z czynszem 5zł. Samsunga HD pozostawić jako FTA nadal.

 

Ceny i zasady takich podmian poznasz w APS lub na Infolinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontraktów nie można przenosić pomiędzy dwoma aktywnymi dekoderami klienta lub aktywnym i nieaktywnym dekoderem klienta.

 

Możesz coś więcej na ten temat ? Gdzie leży przeszkoda ? Chodzi o to że dekoder jest zarejestrowany ? Na nowym ze sklepu się da ?

 

Możesz na Samsungu aktywować pakiet Mini HD (umowa na Familijny HD z zejściem do mini HD przed upływem okresu promocyjnego) i nie płacić czynszu za dekoder HD (czyli 14,90zł). Natomiast na dekoderze Mini D1 wypowiedzieć umowę.

 

Taki jest ból że chciałem a nie mogę (wypowiedzieć umowy) bo jestem w multiofercie.

 

lub

 

Aktywny dekoder Mini D1 z pakietem Mini HD po okresie promocji (rabatu) podmienić na wypożyczony dekoder HD z czynszem 5zł.

 

Też odpada bo będąc w multi jestem cały czas w okresie promocyjnym, prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... oraz w regulaminie masz zapis, że kanały HD można odbierać za pomocą dekoderów tylko i wyłącznie odbierających kanały HD. Nie mając takowego dekodera pozbawiasz się możliwości odbioru kanałów HD.

 

Ja akurat mam dekoder HD...

 

Brak ofert na przenoszenie kontraktu z jednego aktywnego dekodera klienta na inny nieaktywny dekoder klienta.

 

No cóż, będę się musiał spytać o przygotowanie dla mnie takiej oferty :oops: może im się uda, jak będą uczynni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonik litości. Pakiet z kanałami HD masz na dekoderze SD, dlatego ich nie odbierasz o czym mówi regulamin i nie przysługuje Ci z tego powodu ulga. Podpisałeś się pod umową. Tak? Nikt Ci broni do skroni nie przykładał, tak? Napisałem Ci i ja, i nie tylko ja, co możesz a czego nie możesz w Twojej konkretnej sytuacji. nie mam zamiaru się powtarzać kolejny raz. Czekasz do końca umowy i dokonujesz podmiany dekodera na HD lub wypowiadasz obecną i aktywujesz Samsunga 370. Wystarczająco jasno się wyraziłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...