Skocz do zawartości

Echostar DSB 717


andrzej-sk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hammer

 

Wczoraj sprawdziłem mój dekoder na innej antenie. Przyglądałem się przez pół godziny i ani razu obraz się nie zachwiał. Nie wiem czy to przypadek czy pech czy może jednak coś z anteną. Różnica pomiędzy moją instalacją jest taka, że tam antena wisi blisko telewizora (ok 3-4m kabla) a u mnie jest na dachu (jakieś 25m kabla). Poza tym tam kabel jest gruby i twardy a mój jakiś taki cienki i miękawy. Co do sygnału, to jest podobnie (88%, 58%). No i jeszcze zauważyłem, że na tamtym dekoderze (najtańszy Samsung) obraz jest lepszy niż na moim. Nawet TVP1 da się oglądać.

Jak się tak zastanowić, to sygnał cyfrowy albo jest albo go nie ma. Jakość kabla nie powinna mieć tu znaczenia. Te nasze zniekształcenia są ewidentnie "cyfrowe" więc raczej problem nie tkwi w antenie. Chyba, że problem leży w konwerterze. Może to być?

 

Zrobiłem jeszcze inny eksperyment. Jak wiadomo nasze Echosie nieźle się grzeją. Ochłodziłem więc go trochę takim 12cm wiatrakiem z zasilacza komputerowego. Po paru minutach dekoder był zimny. Potrząsanie obrazem znacznie się zmniejszyło (ale jednak było). Może tu jest problem. Może ten dekoder po prostu się przegrzewa? Takie profrsjonalne chłodzenie wymagało by otwarcia obudowy więc na gwarancji nie wchodzi w grę. Wiatrak ochłodził tylko obudowę, a w środku pewnie nadal było ciepło.

 

Generalnie - jeżeli czyta to ktoś kto jeszcze nie ma dekodera - nie kupujcie tego szmelcu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paranoic, dluk

 

komunikatu o braku sygnału na różnych częstotliwościach nie mam. Konwenter jest nowy. Kabel mam gruby i dość krótki bo 6m. Sprawdzałem też na innych konwerterach i co ciekawe konwenter "strong" co najmniej dziesięcioletni daje sygnał ok. 10% większy niż ten nowy. Próbę z wiatraczkiem też robiłem oczywiście nie otwierając obudowy i potrząsanie nie ustało. Może rzeczywiście strumień nie dociera do grzejącego się miejsca. Ale jeśli tak, to oznaczałoby, że taki element dostawałby dużej temperatury natychmiast po włączeniu tunera do sieci, bo to potrząsanie obrazu czasami występuje natychmiast po włączeniu. Potwierdzam też, że kiedy robiłem próbę na instalacji antenowej u szwagra, to obraz był również o wiele leprzej jakości na jego starym tunerze niż na moim. Był po prostu wyraźniejszy. A przecież to przekaz cyfrowy. Albo jest sygnał albo go nie ma. Wskaźnik sygnału na jego tunerze również był większy o 15% niż na 717. A tak swoją drogą, ciekawe ile kosztowała by naprawa tego tunera w innym punkcie serwisowym.

 

Tak na koniec wydaje mi się , że kupując dekoder echostar otrzymujemy wcale nie nowe ale już używane, po "naprawie" , które tak naprawdę mają właśnie częściowo uszkodzone głowice lub zasilanie konwertera, np. przy uszkodzonych instalacjach antenowych. Może właśnie to napięcie jest niestabilne? :idea: Spróbuję jeszcze to skontrolować. Jakaś przyczyna musi przecież być. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paranoic, dluk

 

Wykonałem pomiar napięcia zasilania konwentera. Okazuje się, że jest ono stabilne. Waha się nieznacznie, ok 0,01V.

A więc nie tu jest przyczyna potrząsania obrazem. Zauważyłem też, że na zatrzymanym celowo obrazie to potrząsanie nie występuje.

Mam jeszcze do Ciebie dluk pytanie. Czy telewizor Twój i ten drugi, gdzie robiłeś próbę są podobnej marki? Bo tak sobie pomyślałem może ma jakieś znaczenie czy telewizor jest nowoczesny czy stary. Może na plaźmie czy na LCD nie byłoby tych usterek? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hammer,

 

Mój telewizor to 10 letni kineskopowy Grundig. W sumie to nie miałem z nim żadnych problemów więc póki się nie zepsuje to nie zamierzam go wymieniać. Ten drugi to też Grundig kineskopowy tyle że roczny 100 Hz płaski. Kabel euro mam ten, który dostałem z dekoderem więc dosyć kiepski. Ten drugi na oko był grubszy.

Jutro będę miał pożyczony dekoder Samsung (ten najtańszy) więc się okaże czy moja antena czy telewizor czy kabel mają jakiś problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem Samsunga na mojej instalacji. Chodził kilka godzin, obraz jak żyleta, żadnego potrząsania.

Teraz nie mam już wątpliwości, że te wszystkie problemy to wina dekodera. Tylko co dalej?

 

Przy okazji pytanie. Czy jak kupię inny dekoder, włoże w niego moją kartę to będzie działać? Trzeba jeszcze coś z Polsatem uzgadniać?

Nie mam już siły użerać się z tym . Chyba odżałuję te 100 zł i kupię na allegro inny dekoder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem Samsunga na mojej instalacji. Chodził kilka godzin, obraz jak żyleta, żadnego potrząsania.

Teraz nie mam już wątpliwości, że te wszystkie problemy to wina dekodera. Tylko co dalej?

 

Przy okazji pytanie. Czy jak kupię inny dekoder, włoże w niego moją kartę to będzie działać? Trzeba jeszcze coś z Polsatem uzgadniać?

Nie mam już siły użerać się z tym . Chyba odżałuję te 100 zł i kupię na allegro inny dekoder.

W takich sytuacjach jeżeli macie dekodery na gwarancji to je reklamujcie. Nie może być tak że gdy dekoder szwankuje to my użytkownicy mamy to znosić i na dodatek ponosić wszystkie koszty. To cyfrowy polsat wciska nam ten szajs zwany dumnie dekoderami a w rzeczywistości są to w większości wadliwe dekodery których przyzwoita firma nie dopuściła by na rynek. Tak więc jeżeli macie sprawny sprawdzony układ antenowy chociażby innym tunerem to oznacza że dekoder polsatu jest wadliwy a wszelkie usterki przy odbiorze np. zawieszanie się obrazu lub dżwięku brak możliwości korzystania z funkcji dekodera jakie są przewidziane w instrukcji obsługi tego sprzętu lub inne dziwne działania dekodera oznaczają tylko to że dekoder i jego oprogramowanie jest wadliwe i obowiązek usunięcia tych wszystkich usterek spoczywa na cyfrowym polsacie. Ja też miałem z nimi do czynienia, za wszelką cenę chcieli mnie spławić i ignorować moje reklamacje. Miałem Echostara 616 który okazał się zwykłym szmelcem i po dwóch rklamacjach wyrwałem Samsunga DSB-S305G który od blisko roku działa bez zarzutu. Cały przebieg mojej reklamacji opisałem na tym forum viewtopic.php?f=7&t=1464 przeczytajcie całość a wiele to wam wyjaśni i jeszcze raz to powtórzę że w takich sytuacjach to nie klient ma ponosić koszty lecz cyfrowy polsat który świadomie wprowadza szajs na rynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dluk bardzo prosta jest ta reklamacja. Na początek dzwonisz do nich, opisujesz problem a oni na pewno skierują cię do najbliższego dystrybutora aby potwierdził złe działanie tunera. Każde zawieszanie się tunera czy też jak to opisałeś potrząsanie i to tak często jest wadą tunera bądż jego oprogramowania. Ja u dystrybutora siedziałem trzy godziny aby zobaczył niedomagania tunera. Następnie reklamujesz go czyli zostawiasz u dystrybutora niech on załatwia naprawę przez cyfrowy polsat przy tym powinni dać tobie tuner zastępczy abyś mógł oglądać telewizję. Nie daj sobie wcisnąć że to tak ma być to jest wada sprzętu i każdy elektronik ci to potwierdzi. Zakładam że antenę dokładnie sprawdziłeś drugim tunerem i działał prawidłowo. Podpisując z CP umowę zobowiązali się dostarczyć ci tuner w 100% sprawny i nowy a tak nie jest. Jeżeli te działania nie pomogą udaj się od razu do rzecznika praw konsumenckich z prośbą o interwencję on wyśle do nich pismo którego na pewno nie zlekceważą jak ich postraszy sądem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kacper 0058 i inni

 

A co zrobić jeżeli dystrybutor wygląda i zachowuje się jak mumia. Jednego dnia przywiozłem tuner do sprawdzenia i potrząsanie wystąpiło. Jednak w tym dniu nie miałem ze sobą potrzebnych dokumentów. Następnego dnia zrobiliśmy próbę i akurat nie potrząsał skubaniec. No i ta "mumia" mówi mi: "....no ale teraz proszę pana nie ma usterek i ja panu nic nie potwierdzę. Możemy wysłać tuner do naprawy ale jeżeli nie zobaczą tej usterki to obciążą pana sumą 120zł..."I co w takim wypadku pisać do polsatu pismo czy iść odrazu do rzecznika? Zaznaczam, że już raz tuner był w naprawie w Gdyni o odpisali że przyczyna - słaby sygnał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hammer skoro jednego dnia szwankował drugiego nie to ten dystrybutor powinien to napisać. Jeżeli te usterki występują w twoim tunerze często a zestaw antenowy masz na pewno sprawny i sprawdzany np. innym tunerem który na tej instalacji działa bez zarzutów i ma dobrą moc sygnału (min 65 %) to tylko i wyłącznie oznacza że twój tuner lub jego oprogramowanie jest wadliwe. To jest ich "normalne" postępowanie w takich sprawach, za wszelką cenę chcą nam wcisnąć wadliwy sprzęt. Ja jeszcze raz udałbym się do tego gościa posiedziałbym ze dwie , trzy godziny żeby zobaczył usterkę i jeżeli by nie wydał opinii satysfakcjonującej ciebie udałbym się do pierwszego lepszego zakładu gdzie naprawiają sprzęt satelitarny na sprawdzenie tunera to kosztuje grosze a będziesz miał opinie od fachowca w tej dziedzinie z którą udał bym się do rzecznika a on zrobi swoje. Jest tylko jedno ale jeżeli te niedomagania występują bardzo rzadko np raz na miesiąc to nie maco zawracać sobie głowy bo wówczas mogą to być przyczyny związane z warunkami atmosferycznymi lub innymi zakłóceniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kacper0058

 

To nie są sporadyczne usterki, występują codziennie. Ja już pisałem w swoich postach, że mam już oczopląsy od tego potrząsania :shock: U dystrybutora raczej już nie posiedzę dłużej bo posłałem już w nerwach za dużo Ku...bip.

Zrobię tak jak mi podpowiedziałeś pójdę do serwisu "n" i zobaczymy co dalej. Dzęki za radę. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już będziesz miał pewność że to szajs (chociaż według mnie to na pewno jest wielkie g...o nie dekoder) wal od razu do rzecznika praw konsumenckich on odpowiednio pokieruje dalszą reklamacją. Na pewno będzie kazał ci wysłać reklamacje listem poleconym w której opiszesz usterki i zachowanie CP i dystrybutora na twoje reklamacje do tej pory. Koniecznie musisz mieć kopie tej reklamacji i dowód nadania. Jak znam życie CP zignoruje i tą reklamację i nie odpisze ani nie oddzwoni w terminie bodajże jednego miesiąca wówczas wal znów do rzecznika z dokumentami i już on załatwi resztę. W moim przypadku mało się nie po[beep]i dzwonili , przepraszali za opieszałość i tym podobne bzdury zwalając winę na tych biedaków z biura obsługi. Perypetie z moją reklamacją są tu viewtopic.php?f=7&t=1464 wielu na forum twierdziło że nic nie zwojuję - a jednak. Wystarczy dokładnie przeczytać całe te forum i postąpić tak jak ja ,bo nie może być tak że wciskają nam takie buble - śmiem twierdzić że po naprawach a nie jak piszą w umowie że nowe i w 100% sprawne z którymi nie można dojść do ładu a człowieka szlak trafia oglądając TV. To CP powinien się wstydzić i ponosić wszystkie koszty związane z tym szajsem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem posiadaczem dekodera Echostar DSB 717 od listopada 2007 i jakoś nie mam z nim problemów. Nie wiesza mi się, nie grzeje jakoś bardzo mocno, nie ma żadnego potrząsania, skakania obrazu itp. Jedyny problem, który z nim miałem to taki, że po zmianie listy kanałów CP nie można było włączyć dekodera po jego dłuższym czuwaniu, ale po jakimś tygodniu czy dwóch tygodniach ten problem ustąpił (kiedy CP wprowadził tzw."łatkę"). Także śmiem twierdzić, iż w każdym sprzęcie trafiają wadliwe egzemplarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bloo411

 

A ile % masz sygnału i jakości?. Tak pomyślałem sobie, że Ty mieszkasz bliżej zachodu Polski niż ja. A im bliżej zachodu tym sygnał satelity silniejszy. Może dla tego nie masz naszych problemów. Już wcześniej pisałem, że ten tuner prawdopodobnie ma małe wzmocnienie i dlatego nie radzi sobie przy mniejszym sygnale. To poprostu szajs jak ktoś tu go nazwał.

Podczas próby, sygnał na nim przy porównaniu ze starszymi tunerami był mniejszy o ok.15%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie i pomóżcie, nie chciałam zawracać głowy, ale czytam forum już ze 2 godziny i nie widzę odpowiedzi na nurtujące pytania.

1.czytałam w instrukcji, że można włączyć oryginalny dźwięk i polskie napisy. Próbowałam na HBO i dzwięk faktycznie angielski, ale napisów jak nie było tak nie ma. Zaznaczę, że w ustawieniach zaznaczyłam, że chcę, żeby one się pojawiały.

 

2.nieszczęsne listy kanałów ulubionych. a więc mam dsb717 (bez A) i nie można utworzyć tych list, ale i tak nie o to chodzi do końca tylko o to, że mam na kanale 1-polsat, na 2-tv4, na 3-tvp1 itd. a mnie chodzi o to, żeby na 1 była tvp1, na 2 tvp2 itd. udało mi się dojść do tego, że można przenieść program, ale .... zaznaczam tvp1 przenieś na kanał 1 i się przenosi, ale wtedy polsat ląduje na kanale 205 bodajże i jego już nie da się z powroem przenieść np na kanał 3.

czy macie jakąś radę? bo pomyślałam też żeby zrobić sobie taką istę ulubioną z kanałami które oglądam i w odpowiedniej kolejności, ale tego też nie mogę rozgryźć. mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mieszkam koło Wrocławia na echoszajsie mam sygnał około 75% a jak podepne do tej samej instalacji dekoder samsung hd to sygnał wzrasta do jakichś 90%. Coś jest nie tak z tym echoszajsem.

 

Ja mam podoną sytuacje. Na Echostarze CP mam sygnał 65%, a na Philipsie Cyfry+ 38-42%. Oba dekodery są podłączone do tej samej anteny satelitarnej (konwerter Twin).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...