Skocz do zawartości
  • 0

Ustawienie anteny


david134
 Udostępnij

Pytanie

Witam! Od razu na początku chciałbym powiedzieć iż jestem "laikiem" w sprawach telewizji satelitarnej itp. :oops: Mam zamiar kupić antenę satelitarną i chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość ustawić jednej anteny na HotBirda (13E), Astre (19,2E), Nilesat (7W) i Turksat(42E)? Poczytałem trochę na necie i dowiedziałem się o jakimś zezie, ale jak wcześniej mowilem malo wiem na ten temat... Jeżeli nie dało by się tak ustawić to myślalem o 2 antenach. Jedna na Hotbirda, Astre i/lub Nilesat, a druga na Turksat i myślalem też o Badr(gdyby nie udało się na Nilesat). Mam tez pytanie czy da sie podlaczyc 2 antenty do 1 tunera? Jezeli chodzi o kanaly to glownie interesuje mnie sport, a zwlaszcza piłka nożna. Proszę o wasze propozycje, podpowiedzi itp. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Hot Bird i Astrę (19,2E) można "załatwić" na jednej antenie, a pozostałe pozycje na osobnych. Dom trochę się upodobni do centrum lotów NASA. Tutaj jest także ważny rozmiar czaszy, Badr czy Nilesat to są bardzo słabe sygnały na terenie Polski.

Zacznij rozważać jedną antenę z obrotnicą lub siłownikiem.

 

Przejrzyj wątki w dziale Początkujący oraz dziale DX, parę spraw było już poruszanych, także lektura wskazana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Może będziesz w stanie odebrać jedną z wiązek. O zezie zapomnij.

 

Chyba porywasz się z motyką na słońce, Twój obecny stan wiedzy jest niewystarczający aby zabierać się za odbiór z odległych bądź "egzotycznych" pozycji. Niektóre satelity będą widoczne ale nie wszystkie wiązki, także odbiór danej pozycji może być niepełny.

 

Moja rada: jeśli chcesz to szybko i teraz - wybierz zestaw obrotowy i a montaż zleć montażyście z jakimś doświadczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji