Skocz do zawartości
  • 0

moduł CI / Cyfra+ / TV naziemna


toulouse
 Udostępnij

Pytanie

Witam,

 

Polecono mi na Waszym forum szukać rozwiązania mojego problemu.

Na wstępie zaznaczę, że nie znam się kompletnie na rzeczach związanych z TV/SAT, więc proszę wybaczyć pytania laika.

 

W ramach redukcji urządzeń w na półce pod TV (i kabli w gniazdku), chciałbym zastąpić chyba z 12 letni tuner Philipsa (jeszcze z czasów Wizji TV) modułem CI, bo takie wejście posiada mój Sharp Aquos (jeśli to istotne, to model LC-42X20E).

Jednak jedna rzecz mnie zastanawia -- teraz mam podpiętą do TV bezpośrednio naziemną (oglądam czasem kanał regionalny) i za pomocą eurozłącza Cyfrę+. Gdy zainstaluję moduł CI, to jak wepnę kabel z talerza zachowując naziemną? Domyślam się, że nie wystarczy po prostu zsumować sygnałów naziemnej i Cyfry na - przepraszam za określenie - chama (lutując kable ze sobą), więc pewnie dodatkowe urządzenie do tego potrzebuje? Czy dobrze myślę? I czy to urządzenie będzie pasywne, czy też kolejny kabel do gniazdka? Wtedy to chyba nie ma sensu, bo po co wywalać jeden sprzęt, żeby instalować inny w jego miejsce?

 

A może jeszcze inaczej -- gdzieś szukając w czeluściach internetu rozwiązań powyższych dylematów natknąłem się na informację, że za pomocą nowszych dekoderów Cyfry+ można odbierać polską TV naziemną w standardzie DVB-T. Jak mogę sprawdzić, czy program, który mnie interesuje (czyli ten regionalny TVP Rzeszów) nadaje cyfrowo w ogóle i w "moją stronę" w szczególe (mieścina Mielec)? No i czy to mi coś pomoże? Czyli, czy po zakupie jakiegoś wypasionego, uniwersalnego modułu CI do Cyfry+ wraz z DVB-T (są takie?) wystarczy, że podepnę kabel z talerza do TV i uzyskam to co chcę?

 

Bardzo będę wdzięczy za wszelkie porady, mając przy okazji nadzieję, że wystarczająco jasno opisałem w czym rzecz.

Pozdrawiam

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Widać, że wiedza żadna. :]