Skocz do zawartości

nBox i nBox Recorder - problemy, oceny, komentarze


LukWil
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wypadałoby powiedzieć o jaki nBox chodzi. Jeśli jest to świeża aktywacja i pojedyńcza (jednoprzewodowa) instalacja antenowa, to trzeba trochę czasu zanim załaduje się cały EPG.

Po wymianie swojego turbacza (dysk się zapchał i coś się na nim rozjechało) i ponownej aktywacji czekałem ok. 2 godzin na aktualizację EPG.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

mam zwykłego NBOXA HD i mam taki problem.. otóż... na niektorych kanałach HD pomniejsza mi obraz na TV... Po prostu nie wypełnia całego ekranu jest sporooo obciety z gory, dołu, z prawej strony i lewej...

 

TV mam podłaczony z dekoderem poprzez kabel HDMI, na nBOX-sie wybrałem tryb panoramiczny próbowałem tez inne i to samo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanały są w formacie w jakim nadaje je nadawca. Jeżeli jest to 4:3 to nBox domyślnie daje na środku jako "znaczek" i w OPT można albo zrobić grubasów (rozciągnąć) albo obciąć po bokach. Napisałeś jednak, ze dzieje się to na kanałach HD a takie 4:3 nie nadają i to by było dziwne. Napisz na jakich kanałach masz taki efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś jednak, ze dzieje się to na kanałach HD a takie 4:3 nie nadają i to by było dziwne. Napisz na jakich kanałach masz taki efekt.

Ależ oczywiście że nadają. Nie tylko 4:3, ale i windowbox i wtedy faktycznie czarne pasy występują dookoła. Najczęściej jest to na TVP1 pseudo HD :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wypadałoby powiedzieć o jaki nBox chodzi. Jeśli jest to świeża aktywacja i pojedyńcza (jednoprzewodowa) instalacja antenowa, to trzeba trochę czasu zanim załaduje się cały EPG.

Po wymianie swojego turbacza (dysk się zapchał i coś się na nim rozjechało) i ponownej aktywacji czekałem ok. 2 godzin na aktualizację EPG.

 

Pozdrawiam,

Chodzi o nbox recorder i mam go juz jakieś pół roku, wcześniej nie miałem takiej usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Od pewnego czasu mam sporadyczne problemy z odbiorem. Bez względu na pogodę dekoder wyświetla info o braku audio/video lub oczekiwanie na aktualizację karty. Pomaga tylko manualna aktualizacja. Ale po przełączeniu na inny kanał problem powraca. Zauważyłem również, że miernik sygnału "dostaje kota" i co parę minut podaje różne parametry dla obu anten lub wręcz brak sygnału jednej, drugiej lub obu. Antena jakiej używam to zwykła "oryginalna" polsatu i konwerter quattro, do którego podłączone są jeszcze dwa tunery, na których nie ma żadnego problemu z odbiorem. Problem zaczął się pojawiać nagle, bez przyczyny ( żadnych wiatrów, śnieżyc, itp.) Są dni kiedy wszystko jest ok a czasem jak wspomniałem zaczynają się ww problemy po czym wszystko wraca do normy po godzinie... albo na drugi dzień. Proszę o poradę jak sobie poradzić z tym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej coś nie tak jest z dekoderem. Możliwe że doszło do jakiegoś spięcia i dekoder (wariuje).

Czy wyłączasz go z prądu na noc, albo czy przed tym problemem nie było u ciebie prądu?

Jeżeli tak było to najlepiej jest wymienić dekoder w APS albo może pomóc wyłączenie go na okres 5-10 min z zasilania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Od pewnego czasu mam sporadyczne problemy z odbiorem. Bez względu na pogodę dekoder wyświetla info o braku audio/video lub oczekiwanie na aktualizację karty. Pomaga tylko manualna aktualizacja. Ale po przełączeniu na inny kanał problem powraca. Zauważyłem również, że miernik sygnału "dostaje kota" i co parę minut podaje różne parametry dla obu anten lub wręcz brak sygnału jednej, drugiej lub obu. Antena jakiej używam to zwykła "oryginalna" polsatu i konwerter quattro, do którego podłączone są jeszcze dwa tunery, na których nie ma żadnego problemu z odbiorem. Problem zaczął się pojawiać nagle, bez przyczyny ( żadnych wiatrów, śnieżyc, itp.) Są dni kiedy wszystko jest ok a czasem jak wspomniałem zaczynają się ww problemy po czym wszystko wraca do normy po godzinie... albo na drugi dzień. Proszę o poradę jak sobie poradzić z tym problemem.

To jest błąd oprogramowania. Na pewno pomoże (przynajmniej na jakiś czas" całkowity reset EPG+REC+ strzałka w górę. Ale to kasuje cały dysk, czyli VOD jak i nagrania. Również soft turbo, który powraca do 24 h. W najbliższym czasie ma być wydany soft niwelujący ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

krystian00707

Spróbuje odłączyć z prądu na 10 min. Może pomoże. Nie wyłączam dekodera z prądu, a ostatni raz prądu nie było w nowy rok. Więc może tu leży przyczyna, skoki napięcia itp...

polarnik29

Wolał bym uniknąć tej opcji, z uwagi na utratę nagrań. A orientujesz się kiedy będzie aktualizacja softu. Może poczekam...

Jeżeli wyłączenie na dłużej z prądu nie pomoże, to czeka mnie wycieczka do APS.

A w ostateczności reset lub wymiana.

PS

W tej chwili, od paru godzin wszystko działa. Nic nie rozumiem.

Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie i pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy niemożliwość korzystania z usługi nie jest podstawą do wymiany sprzętu bez względu na przyczynę awarii? Przecież nie mam wpływu ani na usterki mechaniczne ani związane z oprogramowaniem. Skutek jest jednoznaczny - TV sat nie działa, nie mogę korzystać z całości albo części usług za które płacę. Na tym etapie nie będę się przejmował tym problemem. Po wczorajszym odłączeniu od prądu na 15 min. do chwili obecnej wszystko działa, łącznie z nagrywaniem programów po wyłączeniu dekodera. Ale poczekam parę dni zanim zacznę kombinować. Tak jak wspomniałem wcześniej reset albo wymiana to ostateczność. Może dociągnę do aktualizacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanały są w formacie w jakim nadaje je nadawca. Jeżeli jest to 4:3 to nBox domyślnie daje na środku jako "znaczek" i w OPT można albo zrobić grubasów (rozciągnąć) albo obciąć po bokach. Napisałeś jednak, ze dzieje się to na kanałach HD a takie 4:3 nie nadają i to by było dziwne. Napisz na jakich kanałach masz taki efekt.

 

 

Witam, taki efekt występuję chyba tylko na TVP1 HD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biały Nbox, oraz stary Recorder 250GB, nie są już aktualizowane, nie są wprowadzane nowe funkcjonalności. Telewizja N wspiera najnowszy recorder TURBO, oraz ADB 2850ST czyli dekoder TNK HD. Tylko te dekodery dostają nowe aktualizacje, wraz w nowymi funkcjonalnościami, jako sztandarowe produkty.

Już za kilka dni oba nowsze dekodery dostana nowy soft wraz z nowymi funkcjonalnościami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...