frankie1905 Opublikowano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2022 Cześć, zakładam tutaj nowy wątek, bowiem nie mam pojęcia co robić. Od wielu lat korzystam z różnych serwisów oferujących usługi SMART DNS lub VPN. Internet światłowodowy, lokalny dostawca internetu, 50mb/s, ping 5ms, brak utraty pakietów danych. Problem polega na tym, że od jakiegoś czasu pojawiły się problemy z rozdzielczością obrazu takich usług jak Netflix USA czy DAZN Kanada lub Japonia, ale i nie tylko ich. Obraz jest niestabilny, nie potrafi się załadować na FULL HD, a jeśli już się załaduje to szybko traci jakość, tak jakby internet po zmianie adresów DNS mojego dostawcy ISP na te SMART DNS spowalniał, choć przy ich użyciu na speedtestach żaden z parametrów się nie pogarsz (poza VPN, ale to naturalne). Myślałem, że to utrata pakietów danych, ale mój dostawca ISP twierdzi, że problem nie leży po jego stronie, lecz po stronie serwerów dostawcy usług SMART DNS czy VPN. Z kolei dostawca VPN czy SMART DNS wskazuje, że problem leży po stronie ISP. Dodam, że przez wiele lat nie było żadnych spadków jakość obrazu. Testowo korzystałem z usług innych dostawców VPN i Smart DNS, aby zweryfikować czy problem też będzie się pojawiał i jest ten sam. Obstawiam winę ISP, ale pewności nie mam. Może ktoś z Was ma jakieś wskazówki, co w tej sytuacji można zrobić? Problem musi gdzieś leżeć. Dziwi mnie tylko, że pojawił się nagle nieco ponad miesiąc temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bgmnt Opublikowano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2022 (edytowane) Te "smart" dns to zazwyczaj działają tak, że Twój ruch do usług VOD, żeby uzyskać IP z danego kraju, które nie będzie blokowane tak jak zwyczajowe IP z datacenter idzie przez łącze jakiegoś (nie)świadomego usera darmowego VPNa, który przy okazji udostępnia swoje łącze (opis tutaj: https://hiddenrouter.com/how-is-nordvpn-unblocking-disney-it-is-likely-using-your-own-ip-for-that-so-be-careful/). Cała reszta "normalnego" ruchu idzie inaczej. Więc jeśli chodzi o przyczynę problemu to raczej stawiałbym na dostawcę usługi smart dns, zwłaszcza, że te proxy do "residental IP" udostępniają wszystkim większym dostawcom 2 czy 3 te same firmy, a ruch idzie przez domowe łącza z uploadem kilkunastu Mbps. Edytowane 29 Stycznia 2022 przez bgmnt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackpol Opublikowano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2022 (edytowane) Puść speedtest na zagraniczne serwery ,ale raczej tak jak kolega napisał winna po stronie dostawcy DNS i umiejscowienia ich serwerów. Ponadto Netflix i inne serwisy wymagają już krótszego czasu odpowiedzi , więc musisz mieć niski ping. Edytowane 29 Stycznia 2022 przez jackpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frankie1905 Opublikowano 29 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2022 OK. Dzięki za sugestie. Tylko zastanawiam się dlaczego przez 5 lat było ok, a nagle od miesiąca coś nie gra... Dodam, że przed momentem testowałem usługę SMART DNS na telefonii komórkowej T-Mobile i obraz jest stabilny...mimo, iż prędkość łącza to 25 mb/s, a pingi od 27 ms do 50 ms... może to jednak wina mojego ISP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bgmnt Opublikowano 30 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2022 Jeśli w tym samym momencie co na T-Mobile jest ok, na łączu stacjonarnym tnie to sprawdź sobie na Netflixie z jakich adresów IP od dostawcy smart dnsa tam wchodzisz. Czy to ten sam provider itd. Sprawdź ping/traceroute do tych IP bo to są Twoje "bramki" do tych serwisów przez które jest przepuszczany ruch. Może tu wypatrzysz jakąś prawidłowość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frankie1905 Opublikowano 30 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2022 Jak dokładnie sprawdzić z jakich adresów IP od dstawcy Smart DNS wchodzę na Netflix lub inne strony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bgmnt Opublikowano 30 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2022 https://www.netflix.com/YourAccount i recent streaming device activity. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frankie1905 Opublikowano 30 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2022 Niczego specjalnego nie zauważyłem. Zrobiłem restart modemu ISP i póki co jakość obrazu się poprawiła. Zdarzają się oczywiście jakieś jej "tąpnięcia", ale na pewno jest lepiej niż było. Sprawdzałem jeszcze na stronie dnsleaktest.com po zmianie DNS na te od ich dostawcy i żadnego "przecieku" nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.