Skocz do zawartości

Dyrektywna audiowizualna (AVMSD) w stosunku do social media - tak czy nie?


przemek1234
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W 2018 roku Parlament Europejski przyjął nową wersję dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych, która stopniowo jest implementowana przez państwa członkowskie.

Jedną ze zmian jest objęcie jurysdykcją regulatorów audiowizualnych już nie tylko kanałów liniowych i platform VOD, ale też platform udostępniania wideo (takich jak YouTube czy Facebook Watch).

Konkretnie chodzi o ochronę małoletnich (czyli np. oznaczenia wiekowe czy weryfikację wieku), zakaz treści będących mową nienawiści, a także ograniczenia czasu trwania i treści reklam, sponsorowania i lokowania produktu + oznaczenie tego ostatniego.

Ma to dotyczyć nie tylko platform europejskich, ale także tych spoza Europy, jeśli firma ma filię w kraju członkowskim. To którego kraju członkowskiemu jurysdykcji ma podlegać serwis zależy od tego, gdzie ulokowana filia firmy jest najdłużej dostępna (przy kilku).

 

I teraz mam do was pytanie i zarazem temat do dyskusji: jesteście za czy przeciw i dlaczego? Bo na samym YouTube można się ze strony użytkowników nasłuchać sporo złego na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...