Marko 345 Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 (edytowane) https://niebezpiecznik.pl/post/nie-daj-sie-naciagaczom-zablokuj-uslugi-premium-rate-radzimy-jak-to-zrobic/ Może artykuł stary, ale ważne, aby przestrzec każdego właściciela telefonu komórkowego, aby sobie zablokował wszystkie usługi premium u operatora komórkowego. Żebyście nie zostali obciążeni kwotami 35 zł co jakiś czas. Znajomi ostatnio się o tym przekonali, jak bez ich wiedzy dostali wyższe rachunki oraz pobrano kwoty z kont prepaidów. Edytowane 3 Lutego 2020 przez Barti Usunięto ostatnie zdanie w poście, napisane bełkotliwie. Na forum piszemy poprawnie po polsku, z poszanowaniem zasad polskiej pisowni, gramatyki, ortografii i interpunkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaszek Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 Najlepiej jest ustawić limit premium na "0" oraz zablokować połączenia międzynarodowe (u operatora). Za granicę i tak najlepiej dzwonić za pomocą komunikatorów. W rejonach przygranicznych zaleca się też ręczny wybór sieci lub - jeśli ktoś nie jeździ często za granicę - wyłączyć roaming międzynarodowy. Wówczas żadne koszty nam nie grożą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomPL Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 Autorzy artykułu trochę mieszają. Ten "najgorszy rodzaj automatycznego ściągania kasy" (direct billing) faktycznie jest niebezpieczny i warto (jeśli nie korzysta się z jakichś usług) ustawić blokadę na tę usługę, a o tym bardzo mało napisali. Natomiast SMS/MMS Premium same się nie wyślą. Musisz osobiście, więc tylko gdy ktoś jest beztroski albo zapominalski to warto to blokować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaszek Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 10 minut temu, TomPL napisał: Natomiast SMS/MMS Premium same się nie wyślą. Często są próby oszustwa. Oszuści potrafią do złudzenia podszyć się w SMS-ach pod operatora. I tak przychodzi SMS, że coś tam (usługa znana i faktycznie istniejąca) zostało włączone i żeby wyłączyć należy odpowiedzieć. I potem wiadomo. Pół biedy jak zostanie naliczony jednorazowy koszt za dany SMS. Gorzej jak włączona zostanie jakaś subskrypcja. Potem znalezienie odpowiedniego regulaminu z informacjami jak to wyłączyć (jeśli w ogóle takowy istnieje) nie jest łatwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.