Skocz do zawartości

Zarobki konsultantów platform cyfrowych


andyg
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość PawelU1981
Ta... KFC w swoich ogłoszeniach też podaje 1500zł netto... A jak już złożysz papiery to mówią, że mają dla Ciebie stanowisko ze stawką 900zł brutto :lol: Kumpel chciał dorobić, bo studiuje i go zabili takim tekstem... Ogłoszenia sobie a płace sobie... Dobrze, że ja nie narzekam na zarobki :P

 

Teraz nie da rady ,bo minimalna krajowa brutto wynosi od 1 stycznia 1126 zł :wink:

 

Ja pisałem o roku 2007 :lol: Poza tym jak chcą to wszystko zrobią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

 

Tak sobie czytam te Wasze rozważania na temat pracy konsultantów i postanowiłem się zalogować. Może jakieś dokładne info od obecnego konsultanta C+ Was zainteresuje :wink:

 

W call canter C+ pracuję od ostatnich wakacji. Na początku stawka rzeczywiście wynosiła 8zł/h. W październiku podnieśli stawkę do 9zł/h, w grudniu do 10zł/h, a od stycznia płacą 11zł/h (przynajmniej mi :lol: ). Jestem studentem i mam umowę zlecenie więc po odjęciu podatku 14-15% obecnie nie jest tak tragicznie. Do tego doszła do pensji listopadowej premia świąteczna (w moim przypadku 400zł) i można też wziąć premię 100zł przychodząc do pracy na przynajmniej 6h w takie dni jak 1 listopada czy 1 stycznia.

 

Ogólnie praca i sama atmosfera jest w porzadku. Liderzy są bardzo w porządku, wszystko z nimi można załatwić. Są to ludzie młodzi, którzy też siedzieli na słuchawkach więc potrafią Cię zrozumieć. Majac umowę zlecenie samemu w połowie miesiąca ustala się grafik na następny miesiąc i jest on ułożony dokładnie tak jak się chce (ilość godzin też samemu się wybiera; od 5h do 12h dziennie). W każdej chwili można sobie dobrać godziny, albo zadzwonić dzień wcześniej i powiedzieć, że się nastepnego dnia nie przyjdzie. Rzeczywiście pracują przede wszystkim studenci. Jest kilka osób po studiach i kilku emerytów, ale jest to nie więcej niż 5% całości.

 

Ktoś napisał że praca w call center jest prosta jak budowa cepa... Nie do końca bym się z tym zgodził. Też tak myślałem nim zacząłem tę pracę. Tak na prawdę sam system jak i wszystkie procedury i postępowania w najrozmaitrzych sytuacjach nie są w cale takie łatwe do ogrnięcia przez pierwsze tygodnie pracy. Potem już same rozmowy idą łatwo, ale trzeba się po prostu wdrożyć w samą atmosferę rozmów i nauczyć się jak z niektórymi abonentami rozmawiać. Jak nie pozwoli się im wejść sobie na głowę i samemu weźmię się od samego początku górę w rozmowie (do czego potrzebne jest zdecydowanie i pewność w tym co się mówi i jak się mówi) to zazwyczaj abonent nie ma nic do powiedzenia jeżeli miał na wstępie zamiar się postawić.

 

A co do obecnej sytuacji jeżeli chodzi o czas oczekiwania i wogóle przepuszczenie do kolejki to rzeczywiście nie jest fajnie. Czasami w niedzielę i święta popołudniami i pod wieczór zdarza się że na zmianie siedzi tylko... 8 osób. Najlepiej jest dzwonić w tygodniu ok. 13-16 kiedy na zmianie jest najwięcej osób (ponad 60), bo dużo osób kończy pracę o 15 albo 16, a dużo też zaczyna zmianę popołudniową właśnie o 15 czy 16. Dzisiaj np. od godziny 11 do 17 czas oczekiwania na połączenie wynosił od poniżej 1 minuty do max 3 minut.

 

Jeżeli macie jakieś pytania i będę mógł odpowiedzieć to słucham 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Peter Parker

Ja mam jedno - czy będzie TVP Sport i Comedy Central w C+ :lol:

Żarty na bok. Jesteś zadowolony ze swojej pracy, nie masz jej dosyć i co najważniejsze - nie boli Cię głowa po całym dniu słuchania abonentów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O TVP Sport i Comedy Central jak narazie nic konkretnego nie wiadomo. Natomiast jeżeli chodzi BBC Prime to będzie prawdopodobnie do ostatniego tygodnia stycznia. Co w zamian? Narazie nie wiemy...

 

Czy jestem zadowolny z pracy? Nie jest to praca moich marzeń, to na pewno, hehe :wink: ale ogólnie narzekać nie mogę. Studiuję dziennie, nie mam teraz czasu na szukanie czegoś nowego, przechodzenie szkoleń czy siedzenie 40h tygodniowo w pracy więc biorąc to wszystko pod uwagę to jestem zadowolony. Są dni kiedy nie chce się nawet iść do roboty, a czasem dzień pracy jest taki i rozmowy są tak miłe i przyjemne że mówię sobie nawet wracając do domu "lubię tę robotę" (czasami jednak, jest wręcz przeciwnie, a abonenci myślą że wszystko im wolną mimo że kombinują jak się tylko da albo nie płacą w terminie abonamentu...).

 

Głowa mnie nie boli, oczy też nie bo mamy świetny sprzęt, i nawet bardziej oczy mnie bolą od siedzenia kilka godzin przy własnym laptopie niż po 10 godzinach pracy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hugo - wielkie dzięki za ten post :)

To co napisałeś wygląda OK. Nastraszyli tutaj, że jest to 5,2zł netto w TP, a jednak są to całkiem przyzwoite pieniądze. Dla studenta - w sam raz myślę.

 

Właśnie tak myślałem, że grafik pracy jest dość luźny - to musi być wielki plus tej pracy.

Jednak fakt faktem - rodzinę z tego utrzymać jest ciężko, zwłaszcza w dużych miastach. Choć są tacy co mniej zarabiają.

 

A mam takie pytanko od siebie - Dostajecie od C+ jakieś informacje dużo wcześniej niż ogół abonentów? Czyli np. jeśli TVP Sport wszedłby do C+ od 1 lutego, to wiedziałbyś o tym powiedzmy na tydzień przed oficjalnym ogłoszeniem tej wiadomości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do utrzymania za te pieniądze rodziny to jasnę że nie ma o tym mowy. Ja natomiast jestem w takiej sytuacji że to co zarobię mogę przeznaczyć w całości na własne wydatki. Jeżeli nie siedzę w szkole, lub nie piszę pracy magisterskiej to siedzę w pracy, a jak jest jakiś wolny dzień to człowiek chce odpocząć przy piwku czy w kinie więc tym samym nawet nie ma czasu żeby te pieniądze wydać :wink:

 

Co do otrzymywania wcześniej jakichś wiadomości to do wszystkich konsultantów takie info idzie oficjalnie dzień przed wprowadzeniem konkretnych zmian lub rano tego dnia. Oczywiście wcześniej można się dowiedzieć czegoś konkretnego od liderów albo kierowników. Wystarczy zadać konkretne pytanie i jak wiedzą to powiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też pracuję dla Call Center, ale w Czechach i nie dla platformy cyfrowej. Zarobek jest wyższy niż w Polsce 13,5 zł za godzinę pracy. Praca jest męcząca kiedy dzwonią do nas mało zaawansowani klienci. W kółku trzeba powtarzać to samo... A praca jest czasem męcząca. Musisz słuchać narzekań klientów, wysłuchiwać jak się drą po tobie itp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hugo

Dzięki za informacje, nie ma to jak ze źródła :wink:

 

Mam pytanie z innej beczki. Wiesz może (albo ktoś z twoich kolegów) jaki jest rozkład abonentów na poszczególne pakiety?

 

Znaczy ilu, z powiedzmy miliona, ma Canal+, HBO. Ilu ma pakiet prestiżowy itd.? Z góry dzięki za odpowiedź.

 

PS

Ja napisałem o konstrukcji cepa dlatego, że po studiach przyjdą dużo cięższe prace, ale i lepiej płatne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej na to pytanie o ilość % abonentów to Hugo nie odpowie, bo takie dane są raczej w tajemnicy trzymane. Sojka na pytanie dziennikarzy też nie odpowiedział, gdy ten się zapytał jaki pakiet jest najchętniej kupowany.

Co najwyżej może oszacować zgodnie z tym kto się na infolinię zgłasza :)

 

Trochę szkoda, że tak późno Was informują. Moim zdaniem powinni to robić jakiś tydzień wcześniej :)

 

Jeszcze raz wielkie dzięki za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak są osoby pracujące w call center to mam kilka pytań :)

-Ile osób dziennie obsługuje 1 konsultant. Możecie sobie to jakoś ograniczać? Bo na jaką infolinie by nie zadzwonić to wszędzie się czeka a jakoś nie chce mi się wierzyć że wszędzie jest tak mało ludzi do odbierania telefonów.

-pracujecie po 8 godz. czy w jakimś innym systemie?

-wyświetla się numer dzwoniącego?

-najczęściej podaje sie numer abonenta. Czy są rejestrowane wszystkie telefony do BOK-u? Np. można sprawdzić kiedy i co reklamował dany człowiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z pracy wróciłem niedawno... :wink:

 

Wiesz może (albo ktoś z twoich kolegów) jaki jest rozkład abonentów na poszczególne pakiety?

 

Nie mam takich informacji. Natomiast jeżeli chodzi o to jakie zazwyczaj mają pakiety osoby dzwoniące to jest to raczej po równo. Najmniej ma oczywiście powitalny i prestiż, a najwięcej podst i komfort (standardowy rozkład rosnąco-malejący). Do podst i komfortu zazwyczaj jest podłączona jedna opcja premium i ogromna większość cały czas płaci najem dekodera (niektórzy nawet od 1999 roku! :lol: ).

 

 

-Ile osób dziennie obsługuje 1 konsultant. Możecie sobie to jakoś ograniczać? Bo na jaką infolinie by nie zadzwonić to wszędzie się czeka a jakoś nie chce mi się wierzyć że wszędzie jest tak mało ludzi do odbierania telefonów.

-pracujecie po 8 godz. czy w jakimś innym systemie?

-wyświetla się numer dzwoniącego?

-najczęściej podaje sie numer abonenta. Czy są rejestrowane wszystkie telefony do BOK-u? Np. można sprawdzić kiedy i co reklamował dany człowiek.

 

-Może powiem w ten sposób - najczęściej rozmowy trwają od 3 do 5-8 minut. Zdarzają się takie do 2 minut (szybka zmiana pakietu albo info o uregulowanym saldzie i cześć), ale też rozmowy po 20-30 minut (moja koleżanka dzierży rekord na ponad 1h30 minut 8) ), więc na godzinę jest to średnio 10-15 rozmów. Po zakończeniu rozmowy jest 15 sekund do wpadnięcia kolejnej rozmowy (jeżeli trzeba coś dłuższego zapisać w kontakcie po rozmowie to można włączyć się na specjalny rodzaj przerwy do tego przewidziany). Natomiast jeżeli chodzi o przerwy przysługujące (te dodatkowe między rozmowami nie są do tych przerw właściwych wliczane oczywiście) to na 6h pracy jest 45 minut przerwy i pracując każdą godzinę dłużej jest 10 minut więcej, czyli pracując np. 10h jest 85 minut przerwy do wykorzostania.

 

-Numer się wyświetla jeżeli nie jest zastrzeżony oczywiście (ale i tak na to się nie patrzy, bo po co...).

 

-Każda rozmowa jest nagrywana i trzymana ze względów prawnych 12 miesięcy. System rejestrowania jest tak skonstruowany że można wyszukać rozmowę po dacie, po numerze abonenta czy po nazwisku konsultanta który rozmowę odebrał. Nic nie przepada. Dodatkowo każda rozmowa powinna zostać odnotowana przez konsultanta w sytemie na kontrakcie abonenckim (zaznacza się temat rozmowy i podane informacje/dokonane zmiany) więc od razu widać kto jak często dzwoni, kiedy dzwonił i w jakich sprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potem już same rozmowy idą łatwo, ale trzeba się po prostu wdrożyć w samą atmosferę rozmów i nauczyć się jak z niektórymi abonentami rozmawiać. Jak nie pozwoli się im wejść sobie na głowę i samemu weźmię się od samego początku górę w rozmowie (do czego potrzebne jest zdecydowanie i pewność w tym co się mówi i jak się mówi) to zazwyczaj abonent nie ma nic do powiedzenia jeżeli miał na wstępie zamiar się postawić.

Calkiem niewykluczone,ze trafilismy na siebie.Ale to Wy dzwoniliscie do mnie 17 grudnia :) .Musze sie nie zgodzic z tym wchodzeniem na glowe.Owszem,dzwoniacy przejal inicjatywe,ale zaspokoil moja potrzebe...Mianowicie chcialem13 miesieczna umowe,przez 12 miesiecy taniej o 25%,zrezygnowac z HBO i Discovery,no i placic zblizone pieniadze do tego co wczesniej(adekwatnie do posiadanych pakietow).I tak sie stalo...byc moze gdyby mi bardzo zalezalo byloby jeszcze z 5 zl taniej,ale jako ze bylo milo i szybko,to nie chcialo mi sie zrec.W dodatku postanowilem wczesniej,ze jeszcze raz przedluze umowe z Cyfra.Jednak gdybym mial nastawienie,jak we wrzesniu 2006 roku-to ZADNA sila by mnie tam nie zatrzymala,a z konsultantem robilbym co chcial i niczym by mnie nie zagial i nie przekonal.Co najwyzej moglby jedynie szybko zakonczyc rozmowe,twierdzac,ze On nic nie moze.Jak klient jest na cos zdecydowany,to zadne szkolenia i Wasze agumentacje nic nie dadza...Sa sytuacje,ze tak Was mozna zamotac(mowie ogolnie,bo sa i wyjatki),ze nie wiecie o czym mowicie,ciagle przerywacie rozmowe,konsultujac kazde zagadnienie z kims ciut wyzej postawionym(liderem?).Nie mowie tego zlosliwie...ale jak klient jest swiadomy,to nie macie szans.Omotac mozecie jedynie ciemnote,ktorej faktycznie jest wiekszosc,co zreszta widac po wynajmie sprzetu.

Dobrze i milo,ze ktos taki pojawil sie na tym forum...PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal218, na pewno nie rozmawiałeś ze mną bo ja nie zajmuję się odratowywaniem abonentów którzy mają zaplanowane rozwiązanie umowy.

 

Co do możliwości ewentualnego utargowania dodatkowej zniżki na 5zł to nie byłoby to możliwe, bo to co oni proponują to stałe oferty zależnie od tego jaki się chce mieć pakiet po przedłużeniu umowy. Jakbyś próbował dalej się targować (nawet wchodząc mu na głowę :wink: ) to powiedziałby Ci że jest to jedyne co może Ci zaproponować i wcale nie musisz przedłużać umowy, a więc to czy nie dałbyś się zagiąć nic by Ci i tak nie dało. Jeżeli konsultant nic nie może w pewnych sprawach zrobić bo ma z góry określone procedury i promocje które może dać to nic abonent nie może poradzić.

 

Jeżeli chodzi o przerywanie rozmowy i konsultowanie z przełożonymi to niestety zdarząją się sytuacje kiedy jest to niezbędne. Tak jak mówiłem, zdarzają się bardzo różne i zagmawane sytuacje u niektorych abonentów i czasami nie wiadomo co z tym zrobić. Czasem nawet konsultanci chcą pomóc i dać jakąś promocję, idą pytają czy coś mogą dać, ale nic z tego nie wynika. Więc jeżeli jest sytuacja że ktoś prosi Was o cierpliwość to po to żeby przekazać Wam pełną i najrzetelniejszą informację.

 

I z ciekawości zapytam - w jakiej sprawie zdarzyło Ci się dzwonić że ktoś z kim rozmawiałeś nie wiedział o czym mówi? Może jakiś nowy konsultant. Przyznam się szczerze że mi taka sytuacja żebym nie wiedział co odpowiedzieć rozmówcy nie zdarzyła się od kilku dobrych miesięcy... (no może za wyjątkiem wściekłego pana który powiedział mi że przez 3 miesiące nie mógł się do nas dodzwonić :lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczylo to przechodzenia uprawnien na sprzecie innym niz z Cyfry+.Nie chce Cie oszukiwac,wiec nie napisze o co dokladnie chodzilo,ale to bylo ponad rok temu.Podobnie bylo,kiedy kanaly HD wchodzily do oferty...Owszem piszesz,ze dowiadujecie sie tuz przed,ale caly internet o tym huczal,w dodatku z kims tam to konsultowano i dalej nie bylo zadnej odpowiedzi.To dzialo sie 2 dni przed wprowadzeniem HD.Sa rozni ludzie i sytuacje,ale nieznajomosc pewnych zagadnien przez konsultanta,nie zwalnia od udzielenia odpowiedzi przez kogos zorientowanego w tej materii w Cyfrze...Ja nie pytalem o zagadnienia wyssane z palca.Bylo minelo...Wiem,ze inni uzytkownicy tego forum tez miewali jakies problemy,ale na razie nikt nie dolaczyl do tego tematu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michał218 - Oni nie mogą podawać nieoficjalnych wiadomości, bo mogliby wprowadzić abonenta w błąd. HBO w N miało być za 16-24zł, a jest za 25zł. I co - w necie był news wcześniej, ale fałszywy.

Największy błąd to chyba pamiętna promocja Neostrady, kiedy to wszystkie serwisy aż huczały o tym, że TP by zatrzymać swoich klientów (to było wtedy kiedy można było rozwiązywać umowy) wprowadza przyspieszenie prędkości dla wszystkich abonentów. Potem TP musiała to dementować na swojej stronie internetowej. Mówi się, że ta plotka nie była do końca wyssana z palca i że to były tylko plany wprowadzenia tej promocji, ale fakt faktem - okazało się to bzdurą...

 

TVP Sport w CP pamiętasz?? Do dziś nie ma tego kanału :P

 

To właśnie z takich źródełek nieoficjalnych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hugo - wielkie dzięki za ten post :)

To co napisałeś wygląda OK. Nastraszyli tutaj, że jest to 5,2zł netto w TP, a jednak są to całkiem przyzwoite pieniądze. Dla studenta - w sam raz myślę.

 

 

Niesety tak właśnie w Tp jest, wiem, bo kupa moich znajomych i rodziny tam pracuje. Dokładniej chodzi mi o Olsztyn, który obsługuje klientów neostrady TP z północnej Polski. Aktualnie potrzebuja mnóstwo pracowników, bo biuro w Olsztynie ma obsługiwać wszystkich kilentów neostrady Tp w Polsce. Te zarobki na prawdę sa takie niskie, jak na Olsztyn to stanowczo za niskie, skoro za malutki mieszkanie trzeba przynajmniej zaplacić 180 tys.

 

ak są osoby pracujące w call center to mam kilka pytań

-Ile osób dziennie obsługuje 1 konsultant. Możecie sobie to jakoś ograniczać? Bo na jaką infolinie by nie zadzwonić to wszędzie się czeka a jakoś nie chce mi się wierzyć że wszędzie jest tak mało ludzi do odbierania telefonów.

-pracujecie po 8 godz. czy w jakimś innym systemie?

-wyświetla się numer dzwoniącego?

-najczęściej podaje sie numer abonenta. Czy są rejestrowane wszystkie telefony do BOK-u? Np. można sprawdzić kiedy i co reklamował dany człowiek.

 

 

W przypadku neostrady dziennie odbiera się około 50 telefonów, z czego wszystkie niemalże trwają 20-30 minut. Jeśli chodzi o ilość pracowników, to podobnie jak Hugo najwięcej jest po południu. W wekendy dodzwonić jest naprawdę cięzżko, bo na sali jest 8-10 pracowników. System pracy wygląda tak: Pracuje się 8 godzin i są dwie zmiany - 7-14 i 14-22. Pracownikowi przysługuje 1 płatna godzina przerwy w ciągu dnia. Roznowy w przypadku Tp nie są wszystkie nagrywane, a tylko kilkanaście od danegeo pracownika, aby sprawdzić w jaki sposób pracuje. Umowa jest o pracę na czas 3 miesięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca jest idealna dla studentów, bo mają dość o[beep]i styl życia (nie będą się przejmować krzykiem dzwoniącego 8) ) i praca wydaje się dość elastyczna...
Ja cały czas myślałem ze rozmawiam z maszyną jak rozmawiałem o sprawach technicznych. Za każdym razem. :) Takie mają drętwe odpowiedzi i są niewrażliwi na argumenty. Chyba zrobię im test Turinga następnym razem. :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...