Jump to content
  • 0
bucum

Dekoder Wifibox+ nc+ problem z HDMI

Question

Witajcie,

 

pojawił się u mnie dosyć dziwny problem i chciałbym zasięgnąć Waszych opinii.

 

Sytuacja jest następująca:

Instalacja sat w bloku mieszkalnym. Mieszkam tu od 5 lat. Dotychczas mój sprzęt działał bez zarzutów w konfiguracji:

TV LG 55la620s + dekoder Ferguson Ariva 120e (przez pierwsze 4 lata było wszystko ok).

 

Niestety w zeszłe wakacje nc+ zmusili mnie do wymiany dekodera na ich Wifibox+. Po pół roku używania Wifibox+ awarii uległ port HDMI w TV (tylko ten, do którego ów dekoder był podłączony). Początkowe objawy: migający obraz, po chwili port padł całkowicie (czarny obraz). Żaden inny sprzęt (PS4, Xbox 360, kino domowe) nie działał już na tym porcie. Czyli port nr 2 uszkodzony. Pozostałe 2 porty HDMI bez zarzutu póki co.

Przepiąłem dekoder na port HDMI nr 1. Po miesiącu objawy te same - miganie obrazu... Nie kontynuowałem przygody z tym egzemplarzem dekodera. W punkcie serwisowym został mi on wymieniony.

 

Od tego czasu mój LG działał z nowym egzemplarzem Wifibox+. Zaledwie przez 2 miesiące. Po czym cały TV padł. Nagle się wyłączył. Diagnoza: uszkodzone podświetlanie matrycy. Zdecydowałem się kupić nowy TV, trudno.

 

Teraz po miesiącu używania nowego TV (Samsung) z drugim (wymienionym) dekoderem Wifibox+ objawy zaczynają być te same. Dzisiaj miga obraz z dekodera. Oczywiście odłączyłem dekoder, bo prawdopodobnie awaria nowego TV to kwestia czasu w tej sytuacji. Oczywiście pozostałe urządzenia (konsole, kino domowe) działają bez zarzutów.

 

Pytanie - co i jak mogę tu zdiagnozować? Jakie kroki sugerujecie?

Czy kabel HDMI sam w sobie może być tutaj generatorem problemów (jak go sprawdzić skutecznie)? Zaznaczam, że kabel jest cały czas ten sam od 5 lat i pierwsze 4 z nich problemów nie sprawiał.

A może zasilanie sieciowe, nieprawidłowe napięcia?

 

Rozmowa z nc+ i punktami serwisowymi zazwyczaj do niczego nie prowadzi (proponują resetować dekoder...).

Będę wdzięczny za wszelkie rady :-)

Gdyby coś z mojego opisu było niejasne to oczywiście wytłumaczę.

 

Dzięki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

To jest ich wypasiony sprzęt. Zadzwoń na infolinię, żeby ci wymienili na inny dekoder lub moduł cam. To ty opłacasz abonament. Ja jak jeszcze nie miałem swojego sprzętu, to ich dsi 83 czy 87 nie był kompatybilny z telewizorem Sharp, tylko był głos. Jeszcze raz to jest szrot nie warty dopłaty z ich strony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Instalacja elektryczna w mieszkaniu sprawdzona szczegółowo. Nie stwierdzono nieprawidłowości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Był elektryk, rozbierał rozdzielnię i wszystkie gniazdka + robił pomiary.

 

Sprawdzane na 3 kablach HDMI, objawy te same na każdym z nich.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Teraz wymiana przewodu nic nie zmieni. Port HDMI jest już uszkodzony. Przynajmniej tak to wygląda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Myślisz, że po wymianie dekodera (planuję dziś wizytę w punkcie serwisowym nc+) warto wymienić przewody HDMI też?

Czy przewód sam w sobie może generować jakiś problem i przyczyniać się do uszkodzeń portów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×