Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dekoder Wifibox+ nc+ problem z HDMI


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 bucum

bucum

    Niedoświadczony

  • Użytkownicy
  • 20 postów
  • Od: 26 mar 2008

Napisano 10 lipiec 2018 - 18:40

Witajcie,

 

pojawił się u mnie dosyć dziwny problem i chciałbym zasięgnąć Waszych opinii.

 

Sytuacja jest następująca:

Instalacja sat w bloku mieszkalnym. Mieszkam tu od 5 lat. Dotychczas mój sprzęt działał bez zarzutów w konfiguracji:

TV LG 55la620s + dekoder Ferguson Ariva 120e (przez pierwsze 4 lata było wszystko ok).

 

Niestety w zeszłe wakacje nc+ zmusili mnie do wymiany dekodera na ich Wifibox+. Po pół roku używania Wifibox+ awarii uległ port HDMI w TV (tylko ten, do którego ów dekoder był podłączony). Początkowe objawy: migający obraz, po chwili port padł całkowicie (czarny obraz). Żaden inny sprzęt (PS4, Xbox 360, kino domowe) nie działał już na tym porcie. Czyli port nr 2 uszkodzony. Pozostałe 2 porty HDMI bez zarzutu póki co.

Przepiąłem dekoder na port HDMI nr 1. Po miesiącu objawy te same - miganie obrazu... Nie kontynuowałem przygody z tym egzemplarzem dekodera. W punkcie serwisowym został mi on wymieniony.

 

Od tego czasu mój LG działał z nowym egzemplarzem Wifibox+. Zaledwie przez 2 miesiące. Po czym cały TV padł. Nagle się wyłączył. Diagnoza: uszkodzone podświetlanie matrycy. Zdecydowałem się kupić nowy TV, trudno.

 

Teraz po miesiącu używania nowego TV (Samsung) z drugim (wymienionym) dekoderem Wifibox+ objawy zaczynają być te same. Dzisiaj miga obraz z dekodera. Oczywiście odłączyłem dekoder, bo prawdopodobnie awaria nowego TV to kwestia czasu w tej sytuacji. Oczywiście pozostałe urządzenia (konsole, kino domowe) działają bez zarzutów.

 

Pytanie - co i jak mogę tu zdiagnozować? Jakie kroki sugerujecie?

Czy kabel HDMI sam w sobie może być tutaj generatorem problemów (jak go sprawdzić skutecznie)? Zaznaczam, że kabel jest cały czas ten sam od 5 lat i pierwsze 4 z nich problemów nie sprawiał.

A może zasilanie sieciowe, nieprawidłowe napięcia?

 

Rozmowa z nc+ i punktami serwisowymi zazwyczaj do niczego nie prowadzi (proponują resetować dekoder...).

Będę wdzięczny za wszelkie rady :-)

Gdyby coś z mojego opisu było niejasne to oczywiście wytłumaczę.

 

Dzięki!



#2 swojadroga

swojadroga

    Support Team

  • Support Team
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6563 postów
  • Od: 19 lip 2010
  • LokalizacjaRybnik

Napisano 10 lipiec 2018 - 20:36

Wymieniasz dekoder z zasilaczem?

Aktualne oferty dla nowych klientów w Autoryzowanych Punktach Sprzedaży CP i Plus.

Usługa wymiany konwertera w Autoryzowanych Punktach Sprzedaży CP.

34057.png

Nie udzielam porad przez PW! Jeśli czcionka jest za mała, to nie udzielam porad przez PW!


#3 bucum

bucum

    Niedoświadczony

  • Użytkownicy
  • 20 postów
  • Od: 26 mar 2008

Napisano 10 lipiec 2018 - 21:10

Tak, wymienili dekoder nc+ w całości z zasilaczem.

#4 lecho

lecho

    Rozpisany

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 326 postów
  • Od: 25 maj 2011

Napisano 10 lipiec 2018 - 21:14

To jest ich wypasiony sprzęt. Zadzwoń na infolinię, żeby ci wymienili na inny dekoder lub moduł cam. To ty opłacasz abonament. Ja jak jeszcze nie miałem swojego sprzętu, to ich dsi 83 czy 87 nie był kompatybilny z telewizorem Sharp, tylko był głos. Jeszcze raz to jest szrot nie warty dopłaty z ich strony.

SUPERPREMIUM+ HD, ELEVEN SPORTS, MULTI MAN PACK, MULTIROOM
Dekoder Golden Media Uni-box 9080,Pace HD PVR 500 GB


#5 bucum

bucum

    Niedoświadczony

  • Użytkownicy
  • 20 postów
  • Od: 26 mar 2008

Napisano 13 lipiec 2018 - 11:08

Instalacja elektryczna w mieszkaniu sprawdzona szczegółowo. Nie stwierdzono nieprawidłowości.



#6 swojadroga

swojadroga

    Support Team

  • Support Team
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6563 postów
  • Od: 19 lip 2010
  • LokalizacjaRybnik

Napisano 13 lipiec 2018 - 11:55

W jaki sposób sprawdzałeś instalację elektryczną?

Przewód HDMI ciągle ten sam?


Aktualne oferty dla nowych klientów w Autoryzowanych Punktach Sprzedaży CP i Plus.

Usługa wymiany konwertera w Autoryzowanych Punktach Sprzedaży CP.

34057.png

Nie udzielam porad przez PW! Jeśli czcionka jest za mała, to nie udzielam porad przez PW!


#7 bucum

bucum

    Niedoświadczony

  • Użytkownicy
  • 20 postów
  • Od: 26 mar 2008

Napisano 13 lipiec 2018 - 12:07

Był elektryk, rozbierał rozdzielnię i wszystkie gniazdka + robił pomiary.

 

Sprawdzane na 3 kablach HDMI, objawy te same na każdym z nich.



#8 swojadroga

swojadroga

    Support Team

  • Support Team
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6563 postów
  • Od: 19 lip 2010
  • LokalizacjaRybnik

Napisano 13 lipiec 2018 - 12:50

Teraz wymiana przewodu nic nie zmieni. Port HDMI jest już uszkodzony. Przynajmniej tak to wygląda.

Aktualne oferty dla nowych klientów w Autoryzowanych Punktach Sprzedaży CP i Plus.

Usługa wymiany konwertera w Autoryzowanych Punktach Sprzedaży CP.

34057.png

Nie udzielam porad przez PW! Jeśli czcionka jest za mała, to nie udzielam porad przez PW!


#9 bucum

bucum

    Niedoświadczony

  • Użytkownicy
  • 20 postów
  • Od: 26 mar 2008

Napisano 13 lipiec 2018 - 14:35

Myślisz, że po wymianie dekodera (planuję dziś wizytę w punkcie serwisowym nc+) warto wymienić przewody HDMI też?

Czy przewód sam w sobie może generować jakiś problem i przyczyniać się do uszkodzeń portów?