Skocz do zawartości

Rezygnacje z Cyfry+


deejay.m
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Coś ściemniasz.

Na 100% tak nie zrobili jak piszesz. W żadnym wypadku nie ma mowy o naliczaniu rabatów i upustów.

Wygląda na to, ze jednak naliczyli! Bo oprócz 299 zł za rzekome "zerwanie umowy" (które miało miejsce na 3 tygodnie przed wejściem tej umowy w życie!) doliczyli mi 139 zł jakichś opłat (aktywacja, abonament?), chociaż ta umowa w ogóle w życie nie weszła!

Niezależnie od tego, przysyłali mi faktury za abonament jeszcze przez następne miesiące, aż do kwietnia włącznie.

Dla pełnej jasności: Przedmiotową umowę na pakiet programów za 60 zł zawarłem 1 grudnia ub.r., odstąpiłem od niej 8 grudnia, natomiast jeszcze do końca grudnia miałem podpisaną starą umowę na pakiet Prestiżowy za ponad 140 zł!

 

Jedyne co dodatkowo mogą naliczyć to odszkodowanie za sprzęt (chyba 230 zł za dekoder SD i 899 za PVR oraz 100 zł za kartę) - ale to tylko, jeżeli sprzętu nie zwrócisz w ogóle.

Żadnego sprzętu nie brałem!

Sprawa rozbiła się głównie właśnie o sprzęt, bo ja potrzebowałem dekoder na 2 satelity, a dystrybutorzy oferowali mi tylko dekodery na 1 satelitę, lepsze rezerwując sobie dla własnych klientów.

I właśnie dlatego odstąpiłem od umowy zawartej przez telefon i zawarłem nowa umowę bezpośrednio z dystrybutorem, który dał mi dekoder na HB + Astrę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci radzę podjąć rozmowy w tej sprawie z Cyfrą+. Wypisywanie swoich racji tutaj niewiele zmieni. Doczekasz sie tylko sprawy i komornika. I prawdopodobnie wyjdziesz na tym, jak Zabłocki na mydle. Spróbuj się dowiedzieć, jakie jest ich stanowisko. Na razie piszesz tylko czym cię obciążyli, ale nie jestes pewien, na jakiej podstawie. Moim zdaniem szkoda na to Twoich nerwów. Chyba, że lubisz iść z zaparte. Jeśli tak - Twoja wola.

 

Podam Ci przykład z zycia wzięty. Nie bierz go bezpośrednio do siebie, gdyz trudno te przypadki do siebie jednoznacznie przyrównać. Znajomi nie płacili gminie czynszu za wynajmowane mieszkanie. Udawało się Szły ponaglenia. Czasami odrobili to w systemie prac interwencyjnych. Generalnie szło dobrze. Okazało się, że do czasu. Potem pojawił sie komornik i nie dość, że musieli uregulować zaległości o odsetkami, to jeszcze dorzucili prawie drugie tyle na koszty komornicze. Z tego, co wiem, teraz płacą bez zastanawiania.

 

ArtS :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rumburak2 nie zawarłeś umowy przez telefon, tylko przedłużyłeś starą i tu nie ma możliwości rozwiązania umowy w terminie 10 dni od zawarcia umowy. Podpisując umowę w punkcie miałeś 2 aktywne umowy, które musiałeś opłacać. Kwota 139 jest prawdopodobnie za abonament.

Proponuje Ci żebyś napisał pismo do c+ z prośbą o anulacje kary 299zł z racji tego, że masz drugą umowę (w piśmie opisz dokładnie sytuacje) i opłacił zaległą kwotę za abonament. Tylko najpierw zadzwoń na infolinię i dowiedz się dokładnie jakie kwoty, poproś o wyjaśnienie wszystkiego, czego nie rozumiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko: czy wystarczy napisać w wypowiedzeniu Wypowiadam umowę zawartą w dniu ............. w trybie regulaminowym.

Nr abonenta: .......... nr karty aboneneckiej ...........czy trzeba uzasadniać powoływać się na jakieś pkt. umowy. Czy takie wypowiedzenie mogę wysłać już w listopadzie jak umowa kończy się w styczniu 2010?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko: (...) Czy takie wypowiedzenie mogę wysłać już w listopadzie jak umowa kończy się w styczniu 2010?

TAK, możesz... a i treść jest odpowiednia.

 

Ja Ci radzę podjąć rozmowy w tej sprawie z Cyfrą+. Wypisywanie swoich racji tutaj niewiele zmieni.

Opisuję swój przypadek przede wszystkim po to, żeby by ostrzec ludzi przed praktykami Cyfry+.

Posłuchaj sqnka i ArtS007

Co do praktyk Cyfry, to są one dokładnie opisane w ich regulaminie, jeśli masz jakieś wątpliwości albo czegoś nie rozumiesz... Posłuchaj sqnka i ArtS007

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rumburak2 nie zawarłeś umowy przez telefon, tylko przedłużyłeś starą i tu nie ma możliwości rozwiązania umowy w terminie 10 dni od zawarcia umowy.

Mamy to do czynienia z dwoma różnymi umowami:

1. Umowa o abonament zawarta w punkcie sprzedaży w 2007 roku,

2. Zawarta na odległość umowa z dnia 1 grudnia ub.r., w której Cyfra+ zaoferowała mi specjalne warunki, znacznie korzystniejsze od dotychczasowych, a ja w zamian zobowiązałem się wycofać swoje wypowiedzenie.

Moje odstąpienie od umowy, dotyczy tylko tej drugiej.

Druga umowa również powinna mieć postać pisemną, ale operator tego warunku nie spełnił, gdyż wówczas jawnym by się stało, że swoim postępowaniem łamie postanowienie Art. 9. ust. 1. pkt. 11) Ustawy z dnia 2 marca 2000 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do praktyk Cyfry, to są one dokładnie opisane w ich regulaminie

Regulamin nic nie wspomina o tym, że umowy zawarte z Cyfrą+ są wyłączone spod działania Ustawy z dnia 2 marca 2000 r.

o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

A praktyki Cyfry+ są właśnie takie, jakby ich ta ustawa nie obowiązywała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rumburak2 nie zawarłeś umowy przez telefon, tylko przedłużyłeś starą i tu nie ma możliwości rozwiązania umowy w terminie 10 dni od zawarcia umowy.

Mamy to do czynienia z dwoma różnymi umowami:

1. Umowa o abonament zawarta w punkcie sprzedaży w 2007 roku,

2. Zawarta na odległość umowa z dnia 1 grudnia ub.r., w której Cyfra+ zaoferowała mi specjalne warunki, znacznie korzystniejsze od dotychczasowych, a ja w zamian zobowiązałem się wycofać swoje wypowiedzenie.

Moje odstąpienie od umowy, dotyczy tylko tej drugiej.

Druga umowa również powinna mieć postać pisemną, ale operator tego warunku nie spełnił, gdyż wówczas jawnym by się stało, że swoim postępowaniem łamie postanowienie Art. 9. ust. 1. pkt. 11).

 

Nie, umowa, o której piszesz w 2 punkcie, nie jest nową umową. To tylko aneks przedłużający umowę na promocyjnych warunkach na czas określony. Nie mają zastosowania te artykuły. Taki aneks nie musi mieć formy pisemnej, wystarczy, że zostanie ci odczytany i powiesz wyraźnie 'zgadzam się'. Nawet jeśli wysłałeś wypowiedzenie w ciągu 10 dni, to i tak rozwiązanie umowy zostało zaplanowane na koniec okresu minimalnego, na który przedłużyłeś umowę, więc jeśli nie płaciłeś, to naliczenie kary jest słuszne.

Tak jak pisałem, jedyne co możesz zrobić to wysłać prośbę o wyksięgowanie kary, jeśli nadal jesteś abonentem, to nie powinno być z tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, umowa, o której piszesz w 2 punkcie, nie jest nową umową. To tylko aneks przedłużający umowę na promocyjnych warunkach na czas określony.

Aneks do umowy jest niczym innym, jak dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy odnośnie zmiany treści już istniejącej umowy i nie ma żadnych podstaw do uważania, że aneksów do umowy nie obejmują przepisy dotyczące umów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aneks jest potwierdzeniem dokonania zmian w umowie, ale nie jest zawarciem nowej umowy, więc przepisy odnośnie podpisania nowej umowy nie mają tu żadnego zastosowania. Zresztą poradź się prawnika, udaj się do UOKiK albo rzecznika praw konsumentów, powiedzą Ci to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam przed sobą tylko regulamin tej akcji promocyjnej...ale nie ma w nim napisane to dokładnie, ale okres podstawowy kończy się

u mnie jak napisałem wyżej, więc o ile wyślę im wypowiedzenie do końca listopada to zakończy się ten aneks pod koniec grudnia

a jeżeli dopiero w grudniu to w styczniu 2010 :jupi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aneks do umowy jest niczym innym, jak dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy odnośnie zmiany treści już istniejącej umowy i nie ma żadnych podstaw do uważania, że aneksów do umowy nie obejmują przepisy dotyczące umów.

 

Posłuchaj, chyba nie jesteś prawnikiem, nas zresztą nie musisz przekonywać, choć jak mi się zdaje, wszyscy uważamy, że nie masz racji.

Będziesz do tego musiał przekonać sąd, jeżeli - tak jak piszesz - będziesz czekał spokojnie z założonymi rękami.

Jeżeli chcesz tego uniknąć, a sprawa raczej jest z góry przegrana (jeżeli wygląda tak jak napisałeś) to musisz działać - dobre rady już otrzymałeś.

 

Wycofanie wypowiedzenia jest czynnością, która NIE WYMAGA formy pisemnej. Przyznanie przez operatora zniżek w zamian za to - też nie wymaga. Taka sytuacja miała miejsce - forma pisemna NIE BYŁA wymagana. Nie zmienił Ci się numer umowy -prawda ? Ani numer karty - NIC się nie zmieniło, poza tym, że wyraziłeś zgodę na przedłużenie umowy i wprowadzenie nowego okresu minimalnego. Konsultanci mają gotowe formułki, które "odklepują", ty odpowiadasz "TAK" a oni to nagrywają.

 

Jeżeli jesteś dalej ich abonentem - podpisałeś nową umowę - to pisz do nich puki nie jest za późno. Wyjaśnij pomyłkę (że myślałeś, że zawierasz nową umowę, a nie przedłużasz starą, że masz już drugą), oddaj sprzęt - każą ci na pewno zapłacić wszystkie zaległości, ale prawdopodobnie odstąpią od naliczonych kar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oddaj sprzęt - każą ci na pewno zapłacić wszystkie zaległości, ale prawdopodobnie odstąpią od naliczonych kar.

Przecież pisałem, że żadnego sprzętu nie pobrałem, gdyż pomimo, że podczas zawierania umowy obiecywano mi dowolnie wybrany dekoder spośród będących w ofercie (potrzebowałem dekoder na 2 satelity), to w punktach sprzedaży oferowano mi tylko Thompsony na jednego satelitę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt to też karta, którą po rozwiązaniu umowy należy zwrócić do dystrybutora.

Oczywiste, że kartę zwróciłem.

 

Thompsony, jak i inne dekodery z C+ mają możliwość odbioru kanałów z Astry.

Ani Thomson TS4P, ani Philips DSR-3201 nie obsługują standardu DiSEqC 1.0, co jest niezbędnym do odbierania sygnału z dwóch konwerterów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się. Sygnał DISEqC nie jest niezbędny do podłączenie dwóch konwerterów. Są również inne rozwiązania, które umożliwiają Thomsonowi odbiór sygnału z Astry. Z tego co pamiętam to Philips DSR3201 po zmianie oprogramowania obsługuje DISEqC 1.0. Ponadto w ofercie Cyfry od dłuższego czasu są jeszcze Strong i Pace. A te juz na pewno spełniaja te wymagania. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...