Skocz do zawartości

Monitor i dobór tunera DVB-C do niego- problem.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W najbliższym czasie stanę się posiadaczem monitora BenQ GW2760HS lub BenQ GW2760HM. W domu posiadam telewizję kablową. Do tej pory miałem monitor z wbudowanym tunerem. Teraz jednak się to zmieni. Jednak jest jeden duży problem. Mianowice monitory nie obsługują HDCP na wejściu HDMI. Gdyby obsługiwały to nie byłoby żadnego problemu. HDCP jest za to na wejściu DVI. Monitor posiada następujące złącza HDMI,DVI(HDCP),VGA, słuchawkowe, jack(dźwięk). Na tunerach nie znam się w ogóle. Przedstawię wam swoją propozycję. Otóż rozważałem podłączenie tunera kablem HDMI>DVI. I tutaj już mamy obraz bez dźwięku. Dobrze piszę? Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość podłączenia dźwięku poprzez kabel 2xchinch na jack. I tu jest moje najważniejsze pytanie. Czy są tunery, które po podłączeniu kabla HDMI będą wysyłały również dźwięk poprzez chinche. Proszę o pomoc, ponieważ ten monitor bardzo mi odpowiada, tylko boje się, że nie będę mógł oglądać na nim kablówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że każdy dekoder wysyła dźwięk do gniazd 2xRCA jeśli takowe posiada (audio out L+R) niezależnie od tego czy jest coś podpięte do HDMI czy nie. Jeśli dekoder nie ma gniazd audio L+R out dźwięk powinno dać się "wyciągnąć" z eurozłącza kablem euro-6xRCA wykorzystując odpowiednie dwa z 6 wtyków RCA (tzw. cinch). Można ewentualnie samemu zrobić kabel euro-audio L+R out. W Twoim konkretnym przypadku trzeba by tylko ten układ zmodyfikować a mianowicie zamiast dwóch wtyków RCA użyć minijack.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze. Dziękuję za odpowiedź. Jutro najprawdopodobniej spotkam się ze znajomym z kablówki, który najwyżej "wypożyczy" mi dekoder na godzinkę. Kolejny problem. Nie wiem czy to nadaje się na to forum, ale zapytam. Czy jest coś co pozwoli mi na podłączenie dwóch źródeł sygnału do jednego wejścia DVI?