Skocz do zawartości
  • 0

N(NC+), rozbudowa o Astrę.


ard
 Udostępnij

Pytanie

Witam,

 

Witam na forum, jestem tu nowy, z techniką nie jestem na zero, ale z Sat dużo musiałbym jeszcze się nauczyć.

 

Chciałbym w domu rozbudować instalację jak najmniejszym kosztem w taki sposób, by można było to w przyszłości rozbudować.

 

Jaki jest stan obecny?

 

Antena satelitarna na HB i 4-portowy konwerter na 3 dekodery. Antena będzie wymieniana bo ma chyba z 10 lat i jak, kiedyś był monter to mówił: "cud, że działa".

 

Co chciałbym osiągnąć?

 

Chciałbym rozbudować instalacje o "zez" na Astrę, ze względów problematycznych najlepiej bez ciągnięcie nowych kabli do pomieszczeń.

 

Problemy/Pytania/Co się dowiedziałem

 

Sytuacja wygląda tak, dowiedziałem się, że by odbierać kanały HD będę potrzebować anteny conajmniej 80 cm. By nie ciągnąć kolejnego kabla, to jeden z kabli z HB i kabel z Astry połączyć za pomocą DiSEqC i wyjście z tego istniejącym obecnie kablem do dekodera (Biały Nki). Czytałem też w internecie o dwóch możliwościach podłączenia zeza (jeden to jedna satelita jest pirotytetowa, i ma lepszy odbiór, a druga opcja to obie satelity mają równy obiór, którą wybrać?). Z Astry chciałbym by była możliwość odbioru kanałów ARD Digital w HD (Lista: http://pl.kingofsat.net/pack-arddigital.php ). W najbliższym czasie jest planowana migracja do NC+ (nie wiem czy to może mieć znaczenie). Nka jest na multiroom, ale Astra ma być tylko na jednym dekoderze, tym niegłównym.

 

Pytania:

1)Czy instalacja przez DiSEqC Astra i HB będzie działać wszystko przez biały dekoder nki, łącznie z kanałami ARD z Astry?

2)Czy zez nie spowoduje, że jakość z HB na pozostałych telewizorach będzie gorsza i np. nie będzie odbioru kanałów HD?

3)Jaki sposób podłączenia zeza jest najlepsze by odbierać dobrze HD zarówno z HB jak i Astry?

4)Czy kanały ARD Digital będą widoczne w dekoderze Nki?