Skocz do zawartości

Umowa na Polsat Box - pytania, problemy i komentarze


Condor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale jest napisane, że to jest promocyjna cena - o uldze nie było mowy w umowie. Trzeba trzymać się terminologii powiedziałbym "pojęciowej". Ustawa mówi o ulgach w opłatach udzielonych abonentowi. Ja nie zamawiałem relax mix tylko familijny- więc ten relax mix to jest tzw bonus od firmy, żebym przedłużył umowę. Żadnej ulgi w opłatach nie otrzymałem, tylko więcej programów na jakiś czas. To nie jest ulga, to jest zakup promocyjny lub jakiś bonus. Ulga by była wtedy gdybym podpisał umowę na 24 mies. a np. dostałbym 4 miechy gratis. lub jak pisałeś wcześniej ulga na dekoderze.

 

Cytuję zapis w porozumieniu:

 

" W ramach promocji Opłata Abonamentowa z tytułu korzystania z Wybranego Pakietu należna w odniesieniu do pierwszych sześciu Okresów Rozliczeniowych po wejściu w życie Porozumienia obejmuje Opłaty Abonamentowe z tytułu korzystania z Pakietu Dodatkowego Relax Mix przez okres pierwszych sześciu Okresów Rozliczeniowych."

 

pisownia dużych liter wg oryginału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam jak to było wtedy, ale teraz jak przedłużasz umowę na FAM HD i dostajesz na kilka miesięcy 2 Pakiety Dodatkowe to ich wartość wlicza się do ulgi, co oczywiście oznacza, że przy wyliczaniu kary za przedwczesne zerwanie umowy także są liczone.

 

No czyli @swojadroga dobrze pisze. W promocji dostałeś RelaxMIx w zamian, że wywiążesz się ze zobowiązania. Zerwałeś wcześniej więc się nie wywiązałeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Promocja = Ulga przyznana abonentowi. Potem zerknij do cennika i porównaj ceny na czas określony i na czas nieokreślony. W umowie masz również zapis o karze umownej. O odszkodowaniu za rozwiązanie przed czasem również jest w Regulaminie świadczenia usług. O sposobie obliczania kary umownej (o którym tutaj wielokrotnie już pisaliśmy) mówi ustawa o prawie telekomunikacyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem, pytałem już kilka razy. Pytałem również o karę umowną. Mówili, że w moim przypadku kara umowna nie ma zastosowania więc jej nie będzie. Rozmawiałem z infolinią, utrzymaniem klienta, windykacją.

Nie rozumiem dlaczego promocja = ulga. Wydaje mi się, że ustawowo tak nie jest. Czemu mam porównywać ceny na czas określony i nieokreślony?

 

Przeczytałem dokładnie moją umowę z 10.2009 r. Nie ma tam ani jednego słowa o karze umownej. Są tylko odniesienia do regulaminu.

 

W regulaminie nie ma pojęcia "ulga" czy też "promocja". Jest mowa o karze umownej, którą oblicza się z ulg udzielonych abonentowi proporcjonalnie do końca okresu podstawowego umowy.

 

Poza tym w nowych umowach (różnych) występuje pojęcie ulgi (np. patrz na neostradę) Tam piszą wyraźnie, że na cały okres umowy ulga wynosi tyle i tyle - ładnie poukładane w tabelkach. I w takim przypadku prawidłowo można naliczać kary umowne. Tylko taki sposób dopuszcza ustawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem Ci to ja, napisał Ci to CSA. Ulgą dla abonenta jest różnica w cenie pomiędzy cennikiem na czas nieokreślony a określony. Skoro Ci się tylko wydaje, to przeczytaj Prawo Telekomunikacyjne.

 

Jeśli chcesz wyjaśnień konkretnych to zeskanuj swoją umowę (jeśli masz możliwość), zasłoń swoje dane osobowe i nr sprzętu i umieść tutaj lub prześlij mi na PW.

 

PS. Masz obecnie n i tam tez jest ta sama zasada masz obecnie cenę promo (na czas określony) pakietu. Sprawdź jaka jest cena tego pakietu po promocji (na czas nieokreślony). Różnica pomiędzy tymi cenami jest kwotą kary umownej pomniejszona o proporcjonalny okres kiedy jesteś abonentem. Gdzie byś nie poszedł ta zasada obowiązuje i wynika z polskiego prawa (dostosowanego do prawa obowiązującego w Unii Europejskiej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jestem w stanie zrozumieć dokładnie o co Ci chodzi. Być może tak jest. Zobaczę co mi odpiszą i czy naliczą jakąś karę. Czyli gdyby była kara to wchodziło by w grę zestawienie różnicy w cenach na czas określony i nieokreślony? A jak by rozliczyli te 6 mies relax mix w cenie familijnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umowę zawarłeś na 24 miesiące. 24 x 2zł (różnica pomiędzy familijnym na czas określony a nieokreślony) + 6 x 19,90 (pakiet Relax Mix na 6 m-cy). Tyle wynosi Twoja ULGA PRZYZNANA ABONENTOWI dzielisz przez 24 miesiące. Iloraz działania mnożysz przez ilość miesięcy do końca umowy (z moich wyliczeń wychodzą 4 miesiące). To jest według nas Twoja kara umowna za rozwiązanie umowy przed końcem okresu podstawowego (wyszło mi 27,90zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poświęconą uwagę, rozumiem Twój tok myślenia lecz myślę, że kara nie ma zastosowania.

Napiszę tutaj na forum jak zakończyła się ta moja umowa.

 

Czytam prawo telekomunikacyjne :)

Z polsatem nie kończę bo mam jeszcze jeden stary tuner na własność Samsung HD z familijnym z możliwością przejścia do Mini HD. Wybrałem Mini HD.

Jeszcze dodam, że w tej mojej nowej umowie (z lutego 2011) na Mini HD na pierwszej stronie umowy jest napisane jak byk, że przyznano mi ulgę 245 zł. Więc w przypadku rezygnacji będzie kara obliczana na podstawie tej ulgi.

W starej umowie nigdzie nie ma informacji, że dali mi jakąś ulgę i dlatego jestem pewien, że kara umowna nie będzie miała zastosowania. :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie będę uchylał od żadnej kary umownej, jeśli taka będzie. Jedno mnie tylko wkurzyło, że jak miałem swój sprzęt, który mi się spalił to mnie olali i żądali przedłużeń umowy i płacenia. To jest nie w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego na tamten czas należało schować sentymenty do swojego urządzenia i przy przedłużaniu umowy zamiast na dekoderze po gwarancji brać nowy na udostępnienie (ewentualnie nowy na własność z gwarancją).

W tej chwili już nie ma takiego problemu, ponieważ każdy abonent ma możliwość bezpłatnej wymiany uszkodzonego elektrycznie dekodera (własnościowego i udostępnionego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umowę zawarłeś na 24 miesiące. 24 x 2zł (różnica pomiędzy familijnym na czas określony a nieokreślony) + 6 x 19,90 (pakiet Relax Mix na 6 m-cy). Tyle wynosi Twoja ULGA PRZYZNANA ABONENTOWI dzielisz przez 24 miesiące. Iloraz działania mnożysz przez ilość miesięcy do końca umowy (z moich wyliczeń wychodzą 4 miesiące). To jest według nas Twoja kara umowna za rozwiązanie umowy przed końcem okresu podstawowego (wyszło mi 27,90zł).

Pozwolę sobie wtrącić moje trzy grosze.

Zawarłem umowę na familijny HD na 29 miesięcy. W tym jest 6 miesięcy Extra HD i Sport HD za free. Skąd w takim razie wzięła się ulga przyznana na umowie w wysokości 1638 zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mentoris - weź umowę poczytaj co dostałeś gratis i na jak długo. Potem cennik sobie otwórz (masz w PWU) i policz według podanego wzoru tutaj wielokrotnie i dodaj różnicę w cenie pomiędzy ceną dekodera, za która dostałeś Twój egzemplarz a tą, która jest w cenniku (cennik dla abonentów - strona druga).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze. Te 1638 zł, to ulga przyznana w okresie podstawowym. Czyli jak zakończę umowę z jego ostatnim dniem, nie płacę żadnej kary. A jak to będzie wyglądało jeżeli wejdę w okres dodatkowy? Przypuśćmy, że chciałbym zerwać umowę w jego połowie - ile wtedy płacę kary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnicę pomiędzy cennikiem na czas określony a na czas nieokreślony pakietów TV. W wypadku Twojej umowy masz prawo mieć 1 lub 2 pakiety dodatkowe i od tego będzie uzależniona ewentualna kara umowna pomniejszona proporcjonalnie o ilość miesięcy, kiedy byłeś abonentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wartość dekodera w cenniku CP określona jest na 600zł, przy czym dekodera nie kupuje tylko użycza, więc powinna być różnica do użyczenia, zatem podana kwota jest z kosmosu :)

 

najlepiej zapytać bezpośrednio CP skąd wzięła się kwota, z wyszczególnieniem, w przypadku stwierdzenie ceny dekodera innej niż podanej w cenniku zagubionego sprzętu złożyć zawiadomienie do Urzędu Skarbowego i tak nic Polsatowi nie zrobią ale będzie satysfakcja ze spełnionego obowiązku obywatelskiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podpisałem umowę z CP przed Bożym Narodzeniem 2010 z 6 miesięcznym okresem darmowym. Później jednak nadarzyła się okazja na rozwiązanie umowy (kanały BBC) z czego skorzystałem. Umowa została rozwiązana a dekoder odesłany.

 

Właśnie przed momentem otrzymałem wezwanie do zapłaty o treści:

 

Należność w kwocie 2,60 wynika z niedotrzymania warunków umowy zawartej w dniu 2010-12-22 z Polsatem Cyfrowym zgodnie z którą zobowiązał się Pan do wnoszenia opłaty abonamentowej.

 

Pytanie jest następujące: skąd te 2,60 i gdzie znajdę jakąś podkładkę pod te wezwanie oraz dlaczego odzywają się po tylu miesiącach od rozwiązania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...