Skocz do zawartości

Umowa na Polsat Box - pytania, problemy i komentarze


Condor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wracając w takim razie do mojej sytuacji. Jeśli wypowiedzenie wyślę w tym tygodniu, to dojdzie do CP około 18 sierpnia. Czyli liczone będzie od ostatniego okresu rozliczeniowego (umowę mam do 8 października), czyli będzie trwało 3 miesiące do 8 grudnia, tak? W tym okresie będę musiał zapłacić raz 9,90 i 2 x 14,90zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze i dobrze rozumujesz ale nigdzie nie znajduje potwierdzenia tego, prosze o wypowiedz kogos kto moze lepiej ogarnia to zagadnienie zeby jasno i rzeczowo stwierdzic ktora wersja jest prawidlowa.

 

Czytajac regulamin nie znalazlem nigdzie takiego zapisu, ktory stwierdzalby ze wypowiedzenie calej umowy musialo dotrzec do CP najpozniej w przedostatnim miesiacu okresu podstawowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając w takim razie do mojej sytuacji. Jeśli wypowiedzenie wyślę w tym tygodniu, to dojdzie do CP około 18 sierpnia. Czyli liczone będzie od ostatniego okresu rozliczeniowego (umowę mam do 8 października), czyli będzie trwało 3 miesiące do 8 grudnia, tak? W tym okresie będę musiał zapłacić raz 9,90 i 2 x 14,90zł?

 

3 okresy wypowiedzenia będą liczone od kolejnego okresu po wpływie dokumentu. Tak wszystko się zgadza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze i dobrze rozumujesz ale nigdzie nie znajduje potwierdzenia tego, prosze o wypowiedz kogos kto moze lepiej ogarnia to zagadnienie zeby jasno i rzeczowo stwierdzic ktora wersja jest prawidlowa.

 

Czytajac regulamin nie znalazlem nigdzie takiego zapisu, ktory stwierdzalby ze wypowiedzenie calej umowy musialo dotrzec do CP najpozniej w przedostatnim miesiacu okresu podstawowego.

 

Uważam się za osobę bardzo dobrze to ogarniającą. Potwierdzenie tych słów znajdziesz choćby na umowie / wzorcu umowy. Za to Ty za bardzo nie ogarniasz tego co piszę.

 

 

Jeżeli chcesz, żeby umowa Ci się nie zrollowała i chcesz ją rozwiązać to wypowiedzenie musi dotrzeć najpóźniej ostatniego dnia przedostatniego okresu rozliczeniowego. Jeśli tego nie zrobisz to umowa Ci się rolluje na 12 m-cy. I jeśli wyślesz wypowiedzenie albo rezygnację z rollowania w ostatnim miesiącu albo już po rozpoczęciu zrollowanego okresu, to:

 

a) umowa zostanie rozwiązana z końcem 12 m-ca lub zgodnie z okresem wypowiedzenia (jeśli wypowiedzenie dotrze w 10 lub 11 m-cu). I tutaj analogicznie, jeżeli nie wyślesz

wypowiedzenia/rezygnacji z rollowania do ostatniego dnia 11 m-ca trwania okresu zrollowanego to znowu umowa przedłuża Ci się na 12 m-cy i tak w kółko.

B) umowa przejdzie na czas nieoznaczony też po 12 m-cach okresu zrollowanego

ostatnia możliwość

c) chcesz wypowiedzieć umowę bez względu na to czy Ci się umowa zrollowała, wysyłasz wypowiedzenie, że chcesz wypowiedzieć wcześniej umowę. umowa jest rozwiązywana zgodnie z okresem

wypowiedzenia, oczywiście abonament w okresie wypowiedzenia musisz opłacić + kara z tytułu przyznanej ulgi wyliczona na ostatni dzień okresu wypowiedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze ostatnie pytanie, może trochę głupie, ale kto wie jak tam interpretowane są te ich zawiłe regulaminy ;)

Czy te 14,90zł trzeba płacić, czy po prostu jak nie zapłacę to mi wyłączą sygnał czy jednak będą się domagać zapłaty?

 

Powinieneś opłacić. Jeżeli nie to może dopaść Ci na początku windykacja wewnętrzna CP albo sprawa może być przekazana do firmy zewnętrznej typu Kruk itp. Poza tym jakbyś chciał w przyszłości znowu podpisać umowę z CP to może Ci się to nie udać jak będziesz miał zaległość na jakimś wcześniej posiadanym kontrakcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vinyl_

Może nie jestem wielkim znawcą umów i regulaminów, ale @pucis ma rację.

Jeśli złożysz całkowite wypowiedzenie umowy przed końcem przedostatniego okresu rozliczeniowego to będzie ono nieważne. W tym momencie możesz złożyć tylko wypowiedzenie z rollowania. W momencie, gdy umowa przejdzie na czas nieokreślony to możesz ją wypowiedzieć całkowicie z zachowaniem trzy miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wyjaśniłem to w dalszej części postu. :-)

Ale spróbuję wyjaśnić jeszcze raz. Przy "nowym" regulaminie/umowach jeśli wyślesz całkowite wypowiedzenie umowy przed końcem przedostatniego okresu rozliczeniowego to jej nie wypowiesz albo dostaniesz karę za zerwanie umowy. Jeżeli np. podpisałeś umowę na 29 miesięcy i chcesz, aby Twoja umowa skończyła się z końcem tego 29 miesiąca to wypowiedzenie umowy musi dotrzeć do CP przed końcem 26 miesiące trwania umowy. Jeżeli chcesz, aby umowa przeszła na czas nieokreślony do wypowiedzenie możesz wysłać przed końcem 28 miesiąca, a z końcem 29 miesiąca umowa stanie się umową na czas nieokreślony.

W tym momencie piszę o umowach, które obowiązuje nowy regulamin. Jeśli obowiązuje Cię stary regulamin to jak najbardziej tak możesz zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EMTi akurat tutaj się z Tobą nie zgodzę ;) w jednym piśmie można zawrzeć wypowiedzenie rollowania i całej umowy. Tak samo jak wyśle się rezygnację bez wyszczególniania, że na początku chce się zrezygnować z rollowania a później rozwiązać umowę, ale pismo wpływa w dobrym terminie to CP nie robi takich problemów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pucis

Wcale nie kwestionuje tego ze ogarniasz ten temat - chodzilo mi tu o wypowiedz jakiejs osoby trzeciej w celu rozjasnienia sytuacji (wiec nie napinaj sie tak od razu bo nie mialem zamiaru cie obrazac i wcale tego nie uczynilem). Jak rowniez czytajac mojego poprzedniego posta napisalem ze mozesz miec racje (twoje rozumowanie wydaje mi sie logiczne aczkolwiek nie potwierdzone odpowiednim paragrafem - ale nadal nie upieram sie twardo przy swoim tylko bipore pod uwage ze mozesz miec racje - nie rozumiem skad to napiecie w twoim poscie.

 

Przy okazji poruszenia tego tematu zapytam cie o taka rzecz (nie jest to test sprawdzajacy tylko pytanie nurtujace mnie)

 

W przypadku kolegi piszacego wczesniej potwierdziles mu wersje ze zaplaci 1x 9.90 i 2x 14.90. (cena 14.90 bierze sie z cennika dla uzytkownikow na pakiet mini). Tu moje pytanie. Czy czasami wypowiedzenie umowy jakie on wysle automatycznie nie wypowie rollowania przez co te 2 pozostale miesiace nie bede mu liczone jako p. mini na czas nieokreslony? tzn 1x 9.90 i 2x 11.90?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EMTi akurat tutaj się z Tobą nie zgodzę ;) w jednym piśmie można zawrzeć wypowiedzenie rollowania i całej umowy. Tak samo jak wyśle się rezygnację bez wyszczególniania, że na początku chce się zrezygnować z rollowania a później rozwiązać umowę, ale pismo wpływa w dobrym terminie to CP nie robi takich problemów ;)

Przecież napisałem, że nie jestem znawcą umów/regulaminów, więc nie możesz ode mnie oczekiwać Bóg wie jakiej wiedzy. :wink: Do połowy października muszę wysłać wypowiedzenie umowy, więc każda wiedza na ten temat mi się przyda. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku kolegi piszacego wczesniej potwierdziles mu wersje ze zaplaci 1x 9.90 i 2x 14.90. (cena 14.90 bierze sie z cennika dla uzytkownikow na pakiet mini). Tu moje pytanie. Czy czasami wypowiedzenie umowy jakie on wysle automatycznie nie wypowie rollowania przez co te 2 pozostale miesiace nie bede mu liczone jako p. mini na czas nieokreslony? tzn 1x 9.90 i 2x 11.90?

A czym się różni 11,90 od 14,90 (poza 3zł ;)) bo właśnie w rozmowie z konsultantem dowiedziałem się, że będę płacił 9,90 + 2 x 11,90 a nie 14,90 jak podaje cennik na stronie CP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak napisales post-paid i pre paid.

Ogolnie obowiazuja 2 cenniki dla abonentow (czyli osob z trwajaca umowa - przyrownales to do post-paid i w zasadzie dopre porownanie tylko ze w CP placi sie za kazdy miesiacz gory wiec jak by ktos sie chcial przyczepic to nie jest post-paid :wink: )

-cennik dla abonentow posiadajacych umowe na czas okreslony

-cennik dla abonentow posiadajacych umowe na czas nieokreslony

 

Jest rowniez cennik dla uzytkownikow czyli dla osob korzystajacych z pakietow wybiorczo bez zobowiazania abonentowego czyli typowy pre-paid

 

@pucis

dzieki za wyjasnienie sytuacji, jest to logiczne rozumowanie :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi, czy jest możliwe, aby umowa na p. familijny-24 mies. podpisana w sierpniu 2008 r, była już z opcją +12 o ile nie wypowiem umowy?

Bo tego samego dnia wziąłem pakiet mini, i tam już płacę te 2zł więcej (czas nieokreślony już obowiązuje).

 

Trochę się wkurzyłem, bo byłem przekonany że mam umowę na starych zasadach. Cóż muszę ją odnaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie dostałeś nowego regulaminu, cennika i wzorca umowy z informację, że jeśli nie wypowiesz umowy w wyznaczonym terminie z powodu zmiany regulaminu to nie. A jeśli dostałeś i nie wypowiedziałeś to tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostsze - zadzwoń na infolinie i dowiedz się czy na tym kontrakcie był wysłany nowy regulamin w czy po okresie podstawowym. Jeśli w okresie to umowa się rolluje. A pozatym już jest sierpień to możesz nawet na icoku zobaczyć czy Ci się zrollowała. A jak wejdziesz na icoka po 24 m-cu to już na 100% zobaczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku sierpnia podpisałem nową umowę na Relax Mix + pakiet HD. Od początku świecił mi też HBO i Cinemax. Dziś włączam TV a tu zonk, HBO i Cinemax zgasły - takiego kanału nie ma w Twoim abonamencie. Jak to jest z CP przy nowych umowach? Kiedyś jak brałem CP to miałem HBO + Cinemax przez okrągły miesiąc, a teraz wyłączyli po niecałych dwóch tygodniach. Dają nowym abonentom pełny pakiet przy nowych umowach czy po prostu miałem jakiś błąd i żadnego z tych kanałów nie powiniem mieć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z umową to ja się zapoznałem już dawno i wiem jakie mam gratisy 8)

Po prostu, jak już mówiłem wcześniej, kiedy 2 lata temu brałem umowę z CP na 13 mcy to mimo pakietu familijnego + relax mix w gratisie odbierałem HBO i Cinemax przez cały miesiąc, mimo że na umowie nic o tych kanałach nie było 8)

Myślałem, że CP nowym abonentom włącza na początku wszystko, żeby co niektórych zachęcić na wyższe pakiety. Chyba że już 2 raz mam farta na HBO. Może powinienem grać w lotka? :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...