Skocz do zawartości

Programatory Phoenix - pytania ogólne


jackmax
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowy w świecie telewizji satelitarnej (to jest mój pierwszy post :) ) i mam parę pytań na temat używania programatora Phoenix jako taniego "substytutu" modułu CAM.

 

Po pierwsze - jaka częstotliwość pracy programatora (3,57 czy 3,68 MHz) jest potrzebna do odczytu kart polskich dostawców TV SAT (głównie interesują mnie TnK HD i Cyfra+)?

Po drugie - wiem, że do takiego czytnika potrzebny jest jeszcze plugin do programu DVB, który będzie emulował moduł CAM. Czy takie emulatory działają dobrze, czy raczej średnio (zacinający obraz, plugin się zawiesza, itp.)? Czy systemy Conax (od TnK) i Mediaguard 3 (od C+) są obsługiwane?

Po trzecie - czy przy używaniu takiego czytnika trzeba coś dodatkowo kombinować? Chodzi mi o rzeczy w stylu wkładanie karty do "prawdziwego" dekodera w celu aktualizacji kluczy lub inne takie "rytuały".

 

Z tego co widziałem, to moduły CAM są dosyć drogie (jednosystemowe zależnie od systemu i szczęścia 50-200 zł, wielosystemowe od 250 zł w górę), a programator da się dostać już za 50 zł. Można więc sporo oszczędzić, tylko nie wiem, jak to wpłynie na wygodę użytkowania. Dlatego więc pytam się bardziej doświadczonych użytkowników ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1. W przypadku Cyfry+ i Phoenixa zupełnie wystarczy częstotliwość 3,57 MHz i nie ma potrzeby jej zwiększania. Używam Phoenixa podłączonego przez port COM na karcie z kontrolerem tegoż w gnieździe PCI (moja płyta z chipsetem Z68 niestety już nie ma wbudowanych portów szeregowych).