Skocz do zawartości
  • 0

Dobór sprzętu satelitarnego i kilka pytań ...


przemek89k
 Udostępnij

Pytanie

Witam serdecznie,

mam kilka pytań odnośnie sprzętu satelitarnego - jestem zielony w tym temacie ...

Rozumiem, że aby odbierać kanały niekodowane (nie chcę nic płacić) to muszę posiadać telewizor, czaszę do anteny satelitarnej, konwerter oraz tuner telewizyjny.

 

I teraz mam kilka pytań - co mi daje w takim przypadku np. większa czasza, bo widziałem na aukcjach np. allegro czaszę 60cm, 80 cm itp... czy 60 wystarczy ?

 

Czy tunery czym się bardzo różnią między sobą - jeżeli tak to doradźcie jakie są najlepsze i dlaczego je wziąć ...- rozumiem, że mogą to być takie opcje jak np. zapamiętywanie kanałów ?

 

Za co odpowiada konwerter i czy najważniejszym jego parametrem jest współczynnik szumów - z tego by wynikało, że chodzi o to że on filtruje obraz tak aby na ekranie telewizora był czysty ...? Czy współczynnik szumów im mniejszy tym lepszy czy im większy tym lepszy tzn. czy 0,1dB wystarczy ?

 

Czy do kanałów niekodowanych należą min. Polsat 2 ? Czy będę mógł go oglądać w ten sposób - bo przeglądałem listę kanałów niekodowanych i tam nie było tej stacji .... czy ktoś mógłby podać aktualną listę co będę mógł w ten sposób oglądać..?

 

CO myślicie o zestawie - http:// :censored: , czy warto kupić - czy w tej cenie będzie coś lepszego ?

 

Moja cena to tak do około najlepiej 200 zł za kompletny zestaw satelitarny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Gość Anonymous

Im większa czasza tym lepszy sygnał. Np. jeśli pada deszcz to na większej czaszy zgubisz dużo później sygnał niż na mniejszej.

O, tunerów jest od groma. Jedne kosztują nieco ponad 100 zł, a inne nawet kilka tysięcy złotych. Wszystko zależy od Twoich wymagań, a Ty raczej masz je niewielkie. Wszystkie współczesne tunery zapamiętują listy z kanałami. Nawet możesz je sortować wedle własnego uznania.