Skocz do zawartości

Miernik MEZON DSM-100


MIKOLA
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kolejne pytanie dotyczące tym razem baterii w Mezonie DSM100

czy ktoś Wie jaką pojemnośc aH mają owe paluszki??

 

chcę wstawic zamiennik, lecz nie chcę, by mi układ ładowania padł z niemocy doładowania...

Miernik wskazuje pustą baterię przy napięciu około 8,4V a pełną przy 10,4V

W środku są paluszki , 7sztuk...

I teraz pytanie:

 

7 x 1,2V ????

czy 7 x 1,5V ???

 

Nie ma ładowalnych akumulatorków o napięciu 1,5V!

są tylko 1,2 V lecz , 7x1,2V = 8,4V (i pełne akku pokazują na mierniku że są rozładowane!)

gdyby były 1,5V , to 7x1,5=10,5V czyli tyle, ile miernik potrzebuje (i wtedy wskazuje że bateria naładowana)

 

Gdzie zdobyc akku 1,5V ładowalne?

 

9 bateryjek po 1,2V nie mieści się w obudowie (było by wtedy 10,8V)

 

Ładowarka impulsowa 15V

 

Czym zastąpic owe baterie?

 

Nie znam się na elektronice! Sumując np. bateryjki 1,2 x 7 mamy 8,4V --- ale, jak to jest z pojemnością??? jeśli jedna ma 800mAh to x 7????? 4,8aH?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś szukał porady na temat wymiany baterii w tym mierniku to sprawa wygląda tak:

 

potrzebne 9 sztuk akumulatorków NI-MH o pojemności minimum 1200mah , max 1800mah o napięciu 1,2V (1,5 o których wcześniej wspomniałem nie ma)!

Max 1800mAh ponieważ, przy 2100 ładowarka dołączona do miernika niedomaga !!!!!!! Ładuje zbyt długo, grzeje się, często wywala błąd (mruganie diodki)

Przy bateryjkach 1800mAh działa ok, nie widzę błędów od 3,4dni!

 

9 sztuk akumulatorków daje razem 10,8V oraz pojemnośc około 16,2aH

Taki komplecik pozwala na bezproblemowe działanie miernika bez podświetlenia (podczas pracy z konwerterem 100mA) przez około 6godzin! ciągłej pracy

Z podświetleniem, czas pracy ciągłej spada do około 4,5godziny! Baterie formatowane 3,4razy...

 

Koszt naprawy = około 44zł ( użyłem akumulatorków Philips za 4,9zł szt)

Czas wymiany około godzinki...

Odnośnik do komentarza