Skocz do zawartości

Samsung DSB-H370G


mh_misiek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czyli co?

mam sobie kupić różne kable 1.3 i sprawdzić który będzie działał?___ :lol2:

 

Nie, okazało się że Sony jest 1.1 pomyliłem się ale faktem jest że TrueDolbyHD jest dopiero od HDMI1.3, przynajmniej tak pisze na necie :)

 

sęk w tym, że to nie chodzi o dolbytrueHD tylko o 'zwyczajne' dolby digital.

naprawdę nikt z Was nie ma tego problemu???

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem, że problem przycinania się Polsat HD na tym dekoderze występuje tylko wtedy gdy program jest emitowany w pełnym HD, tzn. docelowo nagrany w tym systemie. Na programach upscalowanych do HD tego problemu nie ma, albo występuje bardzo, ale to bardzo sporadycznie.

 

Też szukałem klucza do odpowiedzi, dlaczego akurat z tego tp się zacinają kanały? Raczej full HD oraz upscaling nie mają wpływu, bo np. na "Wydarzeniach" w pełnym HD nie zacięło się ani razu a np. na filmie "Braveheart" - który nie dość że był w 3:4 to jeszcze z paskudną jakością, obraz zacinał się co jakieś 5 minut.

 

Być może ma to związek z tym że Polsat HD, nadaje na częstotliwości z tzw. górnego pasma 11,7 - 12,75 GHz a np. Discovery HD który nadaje z n-ki jest z pasma dolnego 10,7 - 11,7 GHz. i się nie zacina. Znane są np. problemy z odbiorem całego górnego pasma przez Echostary, które nie współpracowały w tym zakresie z wieloma konwerterami, mimo że były typu FullBand (pełnozakresowe). Być może specyfika konwersji MPEG-4 i "delikatność" sygnału w standardzie DVB-S2 powodują że Samsung tak dziwnie reaguje na zmiany bitrate-u albo drobne wahania sygnału.

Miejmy nadzieję że nowy soft, o ile będzie, poprawi odbiór Polsatu HD i nie spowoduje "efektów ubocznych". :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za http://www.tvpolsat.info

– Oprogramowanie każdego z dekoderów jest raz na jakiś czas aktualizowane, tak aby dzięki swojej funkcjonalności jak najlepiej spełniało potrzeby widzów, dotyczy to także dekodera Samsung DSB-H370G. Nie odnotowaliśmy natomiast wspomnianej usterki uniemożliwiającej odbiór kanału Polsat HD. Jakiekolwiek kłopoty techniczne nasi abonenci powinni zgłaszać w Centrum Obsługi Klienta. Każdy z przypadków może mieć indywidualną przyczynę. Natomiast każdy z naszych klientów zostanie potraktowany z należytą troską – tłumaczy nam Olga Zomer, rzecznik prasowy Cyfrowego Polsatu.

 

Wiec pogloski o nowym sofcie to bajka?Ciekawe co z tego wyniknie,albo CP zmieni soft i nie bedzie o tym mowil zbyt glosno a jakosc Polsat HD "cudownie" sie nagle poprawi albo nic nie zrobia i cala wine beda zwalac na zle instalacje antenowe,konwentery itp.Ja zmienilem antene z 80 cm na 100 cm i dalej jest to samo.Po co uruchamiali ten kanal skoro teraz tylko garstka abonentow moze go ogladac.Ale jak glosno o tym krzycza ze...za free do stycznia 2010!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście!!!! Indywidualny problem!!! To jakaś PARANOJA!!!! To ja proponuję wszystkim zainteresowanym intensywne pisanie maili do CP w tej sprawie. Pani rzecznik to chyba z urlopu tyle co wróciła i nie jest na/bieżąco! W BOK-U sami konsultanci mówią, że problem jest im znany i że pracują nad usunięciem usterki. Dziwne tylko, że posiadacze Echostarów HD tego problemu nie mają. Wg. mnie Pani Rzecznik sama się ośmiesza swoją wypowiedzią.

 

Drodzy abonenci z problemem przycinania, Skoro Pani Rzecznik twierdzi, że sygnały do nich w tej sprawie nie docierają to solidarnie piszmy maile i dzwońmy w tej sprawie, aż do skutku! Skoro płacimy za te kanały to mamy prawo wymagac prawidlowego odbioru tych kanałów!

Ja bynajmniej nie odpuszczam, wykonuję do CP kilka telefonów dziennie w tej sprawie, a od dziś będę pisał maile.

 

Oto treść maila który przed chwilą wysłałem do CP. kto chce może skopiowac sobie i wysłac do CP.

 

Kiedy Cyfrowy Polsat zamierza coś zrobic z problemem poprawnego odbioru kanałów HD z tp 12.265? od pół roku jest problem na dekoderach Samsung DSB-H370G, obraz co chwilę się zacina na wszystkich kanałach z tego transpondera, wina na/pewno leży po państwa stronie. Tym/bardziej, że z odbiorem Discovery HD z transpondera "n" nie ma problemów. Na infolinii informują państwo, że problem tkwi w oprogramowaniu dekodera, więc dlaczego państwo przez taki długi okres czasu nic w tej kwestii nie robicie? Skoro Cyfrowy Polsat oferuje kanały w HD i pobiera za każdy kanał 6zł to obowiązkiem jest zapewnic abonentowi poprawny odbiór tych kanałów. Polsat HD też się zacina, ale tłumaczą państwo, że kanał jest jeszcze nadawany testowo i problem może występowac, czyli POLSAT SPORT HD, i pozostałe też są w takim razie nadawane TESTOWO? Wiem, że cały czas odbierają państwo sygnały od abonentów (infolinia, mail) i wielkie nic z państwa strony. Proszę o konkretną odpowiedź kiedy problem zostanie rozwiązany przez państwa i nie interesuje mnie gotowa formułka tylko wyczerpująca odpowiedź.

Piszmy panowie solidarnie wtedy CP nie będzie miał wyjścia. A kto ma starter Rodzinnej Telefonii CP może bezpłatnie dzwonic do Bok-u tak jak ja dzwonię. Nr tel to: 2222 (poł bezpłatne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Sprawa nieszczęsnego diseqc 1/4. Kupiłem nowy przełącznik VIPER S 164-D (1/4), teoretycznie powinien działać. Niestety jak poprzedni, działa tylko port A i B. Do portu A mam podpiętą Astrę 19E, do portu B mam podpiętego Hotbirda 13E, do nieszczęśliwego portu C mam podpięty Astra 28E. Konwertery ustawione ok, działają dobrze (manualnie) ale z DiSEqC niestety nic nie wychodzi z Astry 2 28E na porcie C Tuner DSB-H370G. Czwarte wyjście (port D) diseqc jest wolne, dodać czwarty konwerter? Tracę cierpliwość i ręce mnie bolą od zakładania i zdejmowania czaszy, a dostęp tragiczny :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest wazne ile konwenterow podlaczysz.Przelacznik tak samo obsluzy 1 jak i 4.Co do Astry 28E.Pamietaj ze sygnal z kilku transponderow jest w Polsce bardzo slaby lub wrecz niemozliwy do odbioru.Sa nadawane w wiazce punktowej.To sa m.in:

10714 H,10729 V,10744 H,10758 V,10773 H,10788 V,10803 H,10818 V,10832 H,10847 V,10862 H,10891 H,10906 V.

U mnie wyglada to tak ze kiedy wlacze skanowanie selektywne/wybiore Astra2,przez pierwsze pare chwil tuner nie znajduje mi zadnego kanalu.Dlatego ze w/w transpondery sa pierwsze na liscie transponderow tego satelity jaka jest w Samsungu.

Wiazka punktowa wyglada tak- http://www.lyngsat-maps.com/maps/astra2d.html

 

Prawidlowy odbior mam m.in z tr-11222 H,11224 V,11260 V,11261 H,11307 V,11343 V,11344 H,11426 V,11527 V,11546 H,11642 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z odbiorem kanałów HD to fakt i nie ma się co wypierać. Myślę że wysyłanie maili do CP to dobry pomysł, żeby pokazać jaka jest skala problemu, bo na pewno nie są to "pojedyncze przypadki". Dzięki takiej "zmasowanej kampanii informacyjnej" ze strony abonentów jest szansa że szybciej podejmą kroki w celu rozwiązania przyczyny problemu. W końcu jak głosi kampania Orange: "Together we can do more..." :)

 

Po co uruchamiali ten kanal skoro teraz tylko garstka abonentow moze go ogladac.Ale jak glosno o tym krzycza ze...za free do stycznia 2010!

 

P.S. Daj źródło informacji że Polsat HD będzie za free tylko do stycznia 2010.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zrodla.Tak gdzies wyczytalem w necie.Dla mnie moga sobie ten beznadziejny produkt zakodowac juz teraz.Kolejny produkt ze znaczkiem HD w ktorym nie ma nic do ogladania...w HD.Zamiast sciemniac ludzi i mamic ich zapowiadajac kanal HD od ponad roku :!::!::!: ,moze w koncu poszliby po rozum do glowy.Tak chwalono sie najlepszym sprzetem do realizacji programow,wozami transmisyjnymi,super studiem.I gdzie to wszystko widac?Mam gdzies taki kanal HD w ktorym przez 3/4 czasu antenowego ogladam programy w formacie 4/3 w formie kwadratowego lub prostokatnego obrazka na swoim telewizorze.To sa kpiny z klienta,tak samo jak wypowiedz pani rzecznik nt.problemow z odbiorem tego kanalu na tunerach Samsung.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii nękania CP to tutaj mój mail:

 

Szanowni Państwo,

Chciałbym się odnieść do artykułu na stronie internetowej Satkuriera: https://satkurier.pl/news/49181/problemy ... h370g.html

który dotyczy problemu z zacinamiem się obrazu HD na tunerach Samsung DSB-H370G.

 

Przytoczona w artykule wypowieć pani rzecznik Zomer:

 

"Oprogramowanie każdego z dekoderów jest raz na jakiś czas aktualizowane, tak aby dzięki swojej funkcjonalności jak najlepiej spełniało potrzeby widzów, dotyczy to także dekodera Samsung DSB-H370G. Nie odnotowaliśmy natomiast wspomnianej usterki uniemożliwiającej odbiór kanału Polsat HD. Jakiekolwiek kłopoty techniczne nasi abonenci powinni zgłaszać w Centrum Obsługi Klienta. Każdy z przypadków może mieć indywidualną przyczynę. Natomiast każdy z naszych klientów zostanie potraktowany z należytą troską."

 

naraża w najlepszym wypadku na śmieszność spółkę Cyfrowy Polsat a na pewno godzi w dobre imię klienta. Wspomniany problem występuje NA WSZYSTKICH dekoderach DSB-H370G (o czy świadczą wszelkie opinie zamiesznone na forum internetowym) i nie może być traktowany w sposób marginalny. Pragnę również zauważyć, że zjawisko klatkowania obrazu występowało w przypadku kanału Discovery HD - wtedy Państwa komenarz do tej sytuacji mówił o tym, że problem jest znany a dział techniczny pracuje nad jego rozwiązaniem. Do momentu kiedy kanal Discovery HD został zakodowany nic się w tej materii nie zmieniło. Utrwaliło to we mnie przekonanie, że dodatkowe płacenie za kanały wysokiej rozdzielczości jest zachowaniem daleko nieopłacalnym.

W przypadku kanału Polsat HD abonenci nie są zobowiązani do wnoszenia dodatkowych opłat za jego oglądanie pojawia się tylko pytanie w jakim celu go nadawać skoro gro jego potencjalnych odbiorców (na odbiór pozwalaja tylko dwa Państwa dekodery z czego Samsung jest wiodącym) ma z tym problem ? Pomijam fakt, że materiał jaki oferuje na obecną chwilę kanał, z materiałem HD ma wspólne tylko logo w prawym górnym rogu ekranu.

Szanowni Państwo nie oczekuję, że w materii nadawania kanału Polsat HD coś się w najbliższym czasie zmieni i że obraz przestanie się zacinać, nie oczekuję również, że Cyfrowy Polsat uderzy się w pierś i przyzna, że problem jest powszechny a nie odosobniony. Poprost jako klient nie mam zamiaru czytać nieprawdziwych komentarzy pani rzecznik. Postawa jaką przyjął Cyfrowy Polsat w tym przypadku to: "u mnie działa i jest ok". Takie zachowanie obraża klienta i jest dalece niestosowne.

 

Ciekawe czy jakkolwiek się do mojego maila odniosą :)

 

Pozdr. !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem z Samsungiem, z obrazem HD (przycina na wszystkich kanałach, za wyjątkiem MTVN HD). Po lekturze wypowiedzi rzeczniczki, postanowiłem wieczorem (koło 21.30) przedzwonić do COKu i przedstawić zaistniałą sytuację. Jakże wielkie było moje zdziwienie, gdy Pani z którą rozmawiałem najwyraźniej wie tyle o telewizji satelitarnej, co Gołota o malarstwie. (Czyli niewiele.)

 

Pani z którą rozmawiałem, nie dość że rozmawiała ze mną jak z jakimś niedorozwojem, to jeszcze nie znała podstawowych terminów, jak np. "oprogramowanie".

 

"- Dlaczego przycina mi obraz na Polsacie HD? Przycina mi zresztą na wszystkich od czasu do czasu, za wyjątkiem MTVN HD.

- Wie Pan, bo Polsat HD nadaje testowo, a w okresie testów mają prawo występować tego typu rzeczy, rozumie Pan?

- No tak, ale np. na Discovery HD nawet po zakończeniu emisji testowej występuje taki sam problem...

- No ale Panu przecież powiedziałam tak? Polsat HD nadaje testowo, i dopóki trwa test mogą występować tego typu problemu. Rozumie Pan? Potem będzie normalnie.

- ... a do kiedy planujecie testy?

- Nie jestem w stanie powiedzieć, mogą one trwać tydzień, dwa tygodnie, miesiąc, dwa miesiące, może pół roku albo i dłużej"

 

Widząc, że ta rozmowa nie zmierza do jakiegoś sensownego wniosku spytałem:

"- A może aktualizacja oprogramowania by pomogła?

- Ale że co? Ponowne zainstalowanie wszystkich kanałów?

- Nie. Aktualizacja oprogramowania.

- ...

- Oprogramowanie, software... Jest może opracowywane nowe oprogramowanie, które wyeliminowałoby ten błąd?

- Tak, może Pan spróbować jeszcze raz zainstalować wszystkie kanały. A jak problem się będzie powtarzał, to znaczy że wina leży po stronie nadawcy i trzeba czekać aż się testy Polsatu HD skończą"

 

Takie rozmowy potrafią zdemotywować. Na koniec zdumiony rozmową spytałem się:

"- Ale czy Pani nie miała wcześniej sygnałów od abonentów, że są problemy z dekoderami HD Samsunga? Bo w internecie całkiem sporo osób się skarży...

- Nie. Jest Pan pierwszą osobą, która zgłasza taki problem."

 

Ręce mi opadły. :( Ech, szkoda, że jeszcze został mi prawie rok w umowie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mclusky

świetna rozmowa, sam wiele takich już w przeszłości przeprowadziłem i zawsze twierdziłem i podtrzymuję, że powinno się wymienić 3/4 załogi BOK-u na ludzi mających chociaż blade pojęcie o telewizji satelitarnej :D

Rzadko udaje się natrafić na osobę kompetentną ale dlatego jest właśnie to forum, żeby sobie wzajemnie pomagać, gdy ma się problem a telefon odbiera tylko jakieś [beep]ie zombie :wink:

Miejmy nadzieję że mimo tego co mówiła pani Olga Zomer, doszli już do wniosku że ta usterka jest masowa a kanały takie jak Discovery HD czy MTVN HD mogą działać bez zacinania tylko dlatego że nadają z innego transpondera niż z feralnego 12.265 GHz V SR27500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez 3 dni wykonałem do BOK-u sporo telefonów, a konsultanci mówią jednogłośnie "problem jest nam znany, programiści pracują nad nowym oprogramowaniem i ma ono się pojawic ok. 15 września lecz nie później niż 17 września". Wychodzi na to, że pani Rzecznik mineła się z prawdą w swojej wypowiedzi.

Oczywiście dzwoniłem na infolinię z komórki CP (2222) i stwierdzam, że na tej infolinii są konsultanci bardziej kompetetni i nie ściemniają jak na infolinii ogólnokrajowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia EPG: wygląda na to, że po prostu TVN zrobił „psikusa” konkurencji. Wg mnie EPG jest nadawane w formacie: jedna pusta linia i dopiero informacja. Dekodery Polsatu wyświetlają tylko pierwszą linię, czyli tą pustą. Zauważcie, że jest informacja o godzinie, ale opis programu jest pusty - bo jest zawarty w linii, której dekodery Polsatu nie wyświetlają. Moim zdaniem wystarczy zmienić oprogramowanie dekoderów tak, by ignorowały puste linie (albo linie zawierające same „białe” znaki, czyli np. spacje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...