Shadowriver Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 N chce do cyfrowych sieci kablowychŁukasz Roguski, 25 października 2007, godz. 9:54 Maciej Sojka - prezes ITI Neovision - powiedział podczas konferencji prasowej platformy "n", że ITI Neovision - właściciel platformy cyfrowej "n" oraz programów tematycznych - myśli nad wprowadzeniem specjalnej oferty dla sieci kablowych. Ze wstępnych informacji wynika, że "n" chce mieć swój udział w "ucyfrowieniu" sieci kablowych. Wszystko wskazuje na to, że ITI Neovision chce wprowadzić swoje kanały tematyczne (np. nSport, nTalk, Religia.tv itd.) tylko do tych sieci kablowych, które zgodziłyby się na sprzedaż usług cyfrowych pod marką "n". Oznacza to, że nieprędko w polskich sieciach kablowych zobaczymy ofertę kanałów tematycznych "n". Prezes Sojka co prawda nie chciał rozwinąć myśli mówiąc, że "chcemy mieć swój udział w cyfryzacji sieci kablowych" - należy więc wnioskować, że w grę wchodzi jedynie sprzedaż "n" jako "osobnego" pakietu cyfrowego - podobnie jak Cyfra Plus w ofercie Telekomunikacji Polskiej. Być może także możliwe jest sprzedawanie usług "n" w sieciach, które do tej pory w ogóle nie miały oferty cyfrowej. Przy wsparciu ITI Neovision - takie sieci mogłyby szybciej zbudować i wprowadzić do swoich sieci telewizję cyfrową. Model ten jest jednak bardzo ryzykowny, bo niemal wszyscy duzi gracze na rynku kablowym pracują lub mają ofertę telewizji cyfrowej. Skazywałoby to "n" na bardzo małe sieci, których nie stać zakup dekoderów dla swoich abonentów oraz przystosowanie stacji czołowych. Źródło: http://media2.pl Widzę tu trzy możliwości: 1. UPC ;p lider rynku kablówek... analogowych ;p No ale wątpię by zamaskowali swoją markę inną. 2. Multimedia, jako jedyna cyfrówka ma możliwość pracy kanałów SD w MPEG4, już nie mówiąc że ich dekodery to praktycznie nbox'y z inną głowicą. Mimo takiego zaplecza ich oferta cyfrowa jest słaba ;p nadal 70% kanałów siedzi tylko w analogu. Doładowanie od strony n na pewno im na dobre wyszło. 3. IPTV :> jeżeli liczymy to jako kablówkę ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiant Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 No i co tak temacik ucichł ? Ważna sprawa się tu dzieje, a nikt nie pisze Na moje, to jeśli nie wejdą do przynajmniej dwóch największych kablówek (UPC, Multimedia, Vectra, Aster) to nie mają szans na powodzenie. Najłatwiej chyba będzie im wejść do UPC (bo tam najpierw zmieniają zarząd, potem ofertę ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shadowriver Opublikowano 29 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Ja uważam że Multimedia by najbardziej pasowała ;p UPC ma swoją wyrobioną markę coś mi się mało wydaje by dali tak łatwo zamaskować ją inną marką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mefisto Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Multimedia też już ma swoją markę - są coraz lepiej wycenianą spółką giełdową. Nie chce mi się wierzyć aby kablówka, która buduję swoją markę nagle zacznie sprzedawać dtv pod marką eNki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shadowriver Opublikowano 29 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Vectra też raczej nie, po drugie już z mocno rozbudowaną cyfrówką ;p a po 3 miejscu jakim zajmuje Multimedia pozostają kablówki mniejszego zasięgu np. Astra lub Toya która też mają cyfrówki, dalej są już małe regionalne, może by tak n zebrała małe kablówki i wystartowała z własną ^^. Co do multimedii jako że mają dekodery ADB-5800C, są jedyną kablówką zdolną wdrążyć kanały MPEG-4 SD co ułatwiło by wprowadzenie N ;> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.