Skocz do zawartości

Splitter dla Cyfry +


Jovik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po zmianie firmware w splitterze można ponownie spróbować sparować karty klienckie z serwerem albo zamienić karty miejscami i spróbować jeszcze czy na oryginalnej karcie operatora ten tuner działa, dowiemy się wtedy czy sprzęt jest sprawny i czy karty są "zalogowane" do bazy (serwera). Jeśli sprzęt jest sprawny, to może okazać że zmieniło się coś w pobliżu tunera czyli mogło się pojawić jakieś urządzenie które powoduje powstawanie zakłóceń radiowych (router wi-fi, dect, czujnik ruchu, modem internetu sieci kom.) lub jeszcze pojawiła się jakaś fizyczna przeszkoda która tłumi sygnał radiowy. Można wtedy spróbować umieścić jeszcze serwer w innym miejscu być może sygnał się poprawi i poza tym kto powiedział że serwer ma stać w pobliżu tunera, czyli można spróbować umieszczenia serwera mniej więcej w "środku drogi" do kart klienckich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jeszcze sprawdzić czy karta która padła da się zaprogramować (dioda ma migać w sposób opisany w instrukcji, spróbuj kilka razy ale dokładnie przestrzegaj procedury, też mam jedną strasznie oporną kartę i jak choć o sekundę przekroczę czas programowania to nic z tego, ale jak już za którymś razem załapie to chodzi bez kłopotu) jeśli się to udało to będąc w pobliżu tunera podłącz się serwerem do kompa i uruchom SmartWiToolBox które jest do ściągnięcia za free ze strony producenta i zbadaj czy splitter "widzi" wszystkie karty, jeśli nie widzi tej podejrzanej to pewnie padło całkiem na niej "radio" a wtedy to tylko serwis albo wymiana. Jeśli ją widzi to spróbuj jeszcze włączyć wysyłanie ATR, sposób transferu ATR też jest w instrukcji na ich stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... A kłopoty przypuszczalnie mogły się pojawić ze względu na zmianę fec (zmieniła się korekcja) i dołożenie kanałów dla których też potrzebne są klucze więc splitter musi więcej danych wysyłać do kart klienckich. Rozumiem że Ariva jest w zasięgu nadawania splittera i tu nic nie było zmieniane.

Splitter i uprawnienia nie mają nic wspólnego z FEC, SR itd.

 

Co do karty to ja skontaktowałbym się z producentem/sprzedawcą, ale wygląda na jej uszkodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mylisz pojęcia.

Jakie klucze ze strumienia do karty dochodzą?

Tylko te z uprawnieniami - dajmy na to raz na miesiąc.

Inne dochodzą tylko do descramblera w tunerze, oraz dochodzi do niego klucz dekodujący z karty powiedzmy raz na około 10 sekund.

Porównaj sobie te 10 sekund i ilość danych w strumieniu w tym czasie.

Fec ma tylko wpływ na jakość/stabilność odbioru , pewność czyli prawdopodobieństwo odbioru dla danej instalacji i nie ma żadnego związku ze splitterem.

Powtarzam - karta , czyli również karta kliencka splittera nic ze strumienia dla normalnego odbioru nie dostaje - może dostać tylko aktualne EMM-y z uprawnieniami lub np. dezaktywacja, ale to nie ma nic wspólnego z procesem dekodowania obrazu.

Poza tym splter obsługuje w jednym czasie tylko ten jeden kanał za pomocą karty klienckiej i pojemność transpondera znów nie ma tu nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna się robić powoli OT i tylko czekać na Moda :lol2: Mieliśmy mówić o splitterach i co zrobić by działały a nie wyłuskiwać teorię dvb-s. A jak odbiór kiepski to i uprawnienia nie przejdą albo będą niepełne lub z jakimś błędem i wtedy albo ICA albo telefon do cyfry i reaktywacja, choć to też można by zrobić, pisał już chyba o tym ktoś w tym wątku ale zdaje się miał dwie różne wersje kart klienckich i po reaktywacji oryginalnej zadziałało a karty smartwi też ulepszała i teraz jest bodaj wersja 8.

W instrukcji do smartwi nic nie napisano o wersjach kart, numer wersji jest naniesiony na kartę więc łatwo porównać czy są zgodne, jak nie są to może i to jest przyczyną ale skoro gość nic nie zmieniał a zmieniły się parametry nadawania to widać że miało to wpływ więc niekoniecznie karta jest uszkodzona. Skoro karta paruje się z serwerem a toolbox ją widzi to co może być jeszcze nie tak. Ja sprawdził bym jeszcze karty klienckie na karcie np. conaxu z tnk, Arivy mają czytnik uniwersalny więc powinno wszystko chodzić jak wtedy nie zadziała to faktycznie mamy "padniętą" kartę kliencką, a kartę tnk może u kogoś ze znajomych pożyczyć .

A co do uprawnień to wysyłane są na pewno częściej (do końca nie wiemy z jaką częstotliwością i jakie bo to ustala operator), nikt nie ma włączonego tunera 24 godziny na dobę aby złapać swoje uprawnienia do karty, możesz nie używać tunera powiedzmy przez tydzień i to w momencie kiedy kończyła się ważność zapisana na niej, i w tygodniu w którym miałeś wyłączony sprzęt przesyłano uprawnienia dla twojej karty, to według Twojej teorii wszystko powinno przestać działać a w rzeczywistości dość szybko karta dostaje uprawnienia po włączeniu tunera i wszystko działa. Podejrzewam że reaktywacja przez ICA w trochę inny sposób aktywuje kartę bo nieraz okazuje się że po zgubieniu niektórych kanałów inicjacja z ICA przywraca je na nowo więc w pewien sposób odblokowuje kartę. Więc wygląda na to że uprawnienia do kart dla wszystkich abonentów wysyłane są w pętli na okrągło a nie raz w miesiącu jak piszesz. A przesyłanie danych do abonenta czyli poczta, uprawnienia karty jest tylko w jedną stronę czyli nie ma możliwości zweryfikowania czy tuner odebrał dane a jak odebrał to czy przebiegło to bezbłędnie. Więc karta/tuner nie może zgłosić żądania do systemu operatora że ma błędne dane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zaprogramowane elegancko wyprobowane na 2 softach (starszym i nowszym) na obu softach 2 z 3 kart dzialaja perfekcyjnie na 2 roznych arivach. Tylko ta 1 ciagle sie opiera !!!! Smartwiitoolbox mi ja czyta i pisze ze ATR jest w porzadku. Kodowanie karty jakie mi ciagle wyskakuje w Arivie to Viaccess na tej karcie nie wiem dlaczego , skoro paruje ja z karta Cyfry czyli SECA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@trtrtr

Nie będę dyskutował , bo to nie wątek o tym

P.S. Nigdzie nie napisałem, że uprawnienia idą raz na miesiąc , bo idą prawie non-stop, ale i tak nie zapisują się ciągle na karcie bo i po co?

 

Co do zasadniczego problemu:

@lukas70

Skoro Ariva rozpoznaje kartę jako viacess, a jest parowana jako seca, to żeby sprawdzić jak jest naprawdę można by taka kartę odczytać w phoenixie np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz sprawdziłem u siebie.

Na samym początku też 2x ATR Incorrect - być może związane z tym, ze ciężko wchodzi karta do slotu i styki niedokładnie pokrywały się z tymi w phoenixie.

Kolejny raz:

U mnie dla splittera przewodowego i niepodłączonego jest w dolnym okienku komunikacji

ComPort Otwarty

atr ->3BF711000140967070070E6CB6D69000

 

Oczywiście kartę wkładać należy chipem w dół, a w zależności od modelu phoenixa zasilanie do niego 9V lub przez usb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam, lub prawie - ja jak mówię, wkładam kartę bez kabelka - czyli niepodłączoną.

Dla karty C+ wyświetli jeszcze 3 linijki w białym polu z datami uprawnień itp.

Ty jak masz smartwi, to możesz włożyć kartę "działającą" i wtedy odczyt moim zdaniem powinien być identyczny jak oryginału.

Spróbuj jeszcze ściągnąć z innnego miejsca ten program fioletowy - czasem niektóre miały bugi.

I to co wcześniej pisałem - chip - jego pola muszą kontaktować się ze stykami w czytniku phoenixa - czasem nie należy dopychać do samego końca - pokombinuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz widać, że ATR jest OK dla karty działającej - taki sam jak dla oryginału.

Dla karty niedziałającej - tzn. niepodłączonej, czy tej, która nie działa? ATR nie ma/jest nieprawidłowy - dlatego żaden tuner tej karty nie rozpozna - bo nie ma jak.

Więc o ile dobrze rozumiem, ze jest to ta karta, która nie działa na żadnym tunerze , to problem jest z jej zaprogramowaniem lub jest w jakiś sposób uszkodzona.

Jak masz na gwarancji - lub nie minęły jeszcze 2 lata od zakupu to możesz reklamować u sprzedawcy na niezgodność towaru z umową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...