Skocz do zawartości
  • 0

Problem : monoblock - hotbird + astra


rygi
 Udostępnij

Pytanie

Witam,

Jestem calkowitym amatorem w technologii tv sat, zaczalem grzebac przed

dwoma dniami gdy tato kupil zestaw :). Mam antene offsetowa (85),

konwerter monoblock (10,7-12,75GHz) i tuner Globo 1006. Problem polega

na tym, ze metoda macajewa krecac wszystkim co sie dalo znalazlem w

koncu Hotbirda, niestety wyglada to tak, ze (patrzac w kierunku czaszy)

konwerter jest zaczepiony za prawa "glowke" natomiast lewa zamiast byc

obok niej jest przekrecona nad nia (niemalze w pionie). Elewacja jest

ustawiona na ~~30stopni. Hotbird odbiera bardzo ladnie, z tego co

czytalem, aby odbierac astre wystarczy zlapac hotbird a drugi konwerter

obok od razu zlapie astre (o ile jest poziomo, a u mnie niestety tak

nie jest). Wnioskuje ze hotbirda odbiera ten wyzszy konwerter, bo gdy

tylko go przekrece trace sygnal. Co w takiej sytuacji powinienem

zrobic? Tzn. jak przekrecic czasze? Na chlopski rozum wydaje mi sie ze

powinienem ja odgiac w pionie jednak wtedy nie bedzie 30 stopni... i

dlatego mi tu cos nie pasuje... prosze o pomoc bo juz sie gubie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Udalo mi sie juz znalezc hotbirda w normalnym (poziomym) ustawieniu

monoblocka ale niestety lapie go ten konwerter ktory mial lapac astre

(lewy patrzac na czasze) a drugi nic... krecac czasza przez chwile

lapalem prawym satelite A/bird3/5W. Krecac czasza dalej na wschod nie

potrafie zlapac hotbirda prawym konwerterem... Nie jestem tez pewny

ustawien czestotliwosci konwertera w tunerze (obie ustawilem na 10600)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0