Skocz do zawartości

Reklamacja i wymiana tunera CP


kacper0058
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy niektórzy abonenci CP zauważyli przy zakupie tunera na własność że najprawdopodobniej nie są to tunery nowe, a po naprawach, oczywiście nie wszystkie a tylko niektóre z nich. W moim przypadku świadczą o tym plomby (są dwie pierwsza jest rozerwana na której naklejona jest druga ale tak nieudolnie że ta pierwsza wystaje). Tuner ten nie działa tak jak powinien więc zgłosiłem się do dystrybutora w celu złożenia reklamacji i wymiany tunera na nowy - odmówiono mi twierdząc że jest to już szesnasty dzień trwania umowy a oni mogą wymienić go tylko do dziesiątego dnia. Zachowanie to uważam za niezrozumiałe, ponieważ z mojego punktu widzenia to ja zostałem wprowadzony w błąd żeby nie powiedzieć oszukany (w ofercie pisze nowy markowy tuner a dostaje po naprawie). Po odmowie dystrybutora złożyłem reklamacje w Cyfrowym Polsacie i czekam na odpowiedż. Ciekawi mnie czy ktoś z was miał taki przypadek i jak go załatwił?. :shock::?:

 

Edycja pitter: zmieniłem tytuł aby bardziej przedstawiał problematykę tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o rozwiązanie umowy , a o tuner nowy i sprawny zgodnie z umową. Idąc do sklepu kupując dany towar uważamy że jest on nowy nie naprawiany. W przypadku gdy jest to towar naprawiany powinni powiadomić, nie mówiąc już o cenie która jest taka jak sprzętu nowego. Wówczas zadecydowałbym czy chce tuner tańszy naprawiany , czy nowy droższy i nie byłoby problemu. A w moim wypadku nie liczy się kupujący a zysk CP.

 

 

RaPi to w takim razie skąd te dwie plomby na tym dekoderze. Po co był otwierany ten tuner - chyba nie po to żeby oglądnąć go w środku. A tłumaczenie tego dystrybutora że w czasie transportu musiał być uszkodzony lub od producenta przyszedł wadliwy i musiał być naprawiony stąd te dwie plomby, to nie oznacza nic innego jak tylko to że nie jest to sprzęt nowy a naprawiany. Są pewne zasady które dotyczą wszystkich nie tylko kupujących.

 

Edycja RafiX: Wkleiłem dwa posty w jeden. Pamiętaj o funkcji "Zmień".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie rozumiam w czym problem, chcsz wymienić dekoder, bo nie jest nowy, tylko używany? Czy ten dekoder jest w jakis sposób wadliwy? jeśli to pierwsze to muszę Ci powiedziec, ze większośc dekoderów sprzedawanych w ofercie CP jest albo nowa z fabryki, lub z naprawy. powinni lepiej przykleić nową plombę. Jeśli masz wadliwy dekoder to jak najbardziej zasługujesz na wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RaPi to w takim razie skąd te dwie plomby na tym dekoderze. Po co był otwierany ten tuner - chyba nie po to żeby oglądnąć go w środku. A tłumaczenie tego dystrybutora że w czasie transportu musiał być uszkodzony lub od producenta przyszedł wadliwy i musiał być naprawiony stąd te dwie plomby, to nie oznacza nic innego jak tylko to że nie jest to sprzęt nowy a naprawiany. Są pewne zasady które dotyczą wszystkich nie tylko kupujących.

 

A nie wystarczyło obejrzeć dekodera w przeciągu tego umownego okresu 10 dni. Niestety teraz idąc do sklepu teoretycznie po nowy sprzęt coraz częściej musimy uważać.

 

Jeżeli dekoder jest sprawny w 100% i posiada tylko te dwie plomby to nie sądzę aby udało ci się coś wywalczyć. Bo raczej nie można tego uznać za wadę ukrytą. Plombę zakłada producent aby wiedzieć czy nikt nie ingerował niepowołany nie ingerował w sprzęt i nie ma to żadnego wpływu na jego działanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiej firmy masz ten tuner? Jezeli jest to Sagmen, Thomson badz Samsung DSR 700 to w takim przypadku moze on byc uzywany natomiast jezeli masz nowego samsunga badz echostara to nie ma mozliwosci zeby bylo on uzywany. W ciagu dziesieciu dni od daty zakupu takiego dekodera jest on od reki wymieniany natomiast po tym terminie jest on NAPRAWIANY a nie WYMIENIANY. Ewentualna wyimana wchodzi w gre po trzech naprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym moim poście napisałem że tuner nie działa tak jak należy a mianowicie po około 2 do 3 godzinach od włączenia zanika dżwięk na około 15 sekund poczym wraca do normy , to samo dzieje się z wizją powstaje efekt stopklatki i po około 15 sekundach wraca prawidłowy obraz. Te objawy są z różną częstotliwością i na różnych programach, i nigdy nie występują razem. Podczas tch nieprawidłowości dochodzi dziwny dżwięk z tunera. Dodam że sygnał na pierwszym pasku mam 80% na drugim zaś 77%. Zestaw antenowy mam napewno dobry ponieważ dla pewności zamieniłem się z sąsiadem tunerami i jego u mnie działa dobrze a mój u niego szwankuje. Te nieprawidłowości nie zauważyłem zaraz po kupnie tunera ponieważ nie siedziałem po 2 godziny przed telewizorem a zaraz po włączeniu nie ma tych objawów. Wówczas obejrzałem dokładnie tuner i stwierdziłem że są dwie plomby. Są jeszcze inne ale mniej denerwujące usterki lecz nie występują przy każdym uruchamianiu, a mianowicie podczas włączania tunera w mgnieniu oka się wyłącza. Także przy włączeniu tunera fonia jest na bardzo niskim poziomie jakby nie pamiętał ostatnich ustawień i trzeba ponownie go uruchomić. Tak więc dla mnie sprawa jest jasna tuner nie działa tak jak powinien i na dodatek nie jestem pierwszym użytkownikiem tego tunera (echostar 616) o czym świadczą dwie plomby ( musiał być naprawiany) a zgodnie z ich umową i reklamą miał być to nowy markowy dekoder. Dlatego też domagam się wymiany na nowy nie naprawy. Czy to jest normalne że wciska nam się sprzęt po naprawach jako nowy i płaci się za niego jak za nowego - Według mnie i prawa nie. Praktyki takie trzeba nagłaśniać bo dojdzie do tego że nigdy nie będziemy wiedzieli kupując jakiś produkt czy jest on nowy , a tylko cena ma coś wspólnego z nowym produktem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesse-James czytaj uwaznie posty. Kolega ma 616 a nie 606. Ale ja powotrze swoje zdanie. Dekoder bedzie wymieniony dopiero po trrzeciej naprawie a nie sadze tez zeby byl on uzytkowany przez jakiegos klienta wczesniej. Mozliwe ze dystrybutor sie nim "bawił"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi sie cos zdaje ze paru ludzi nie wie o czym pisze.

 

1. Nie mozna rozwiazac umowy do 10 dni (chyba ze zostala podpisania po za siedziba firmy - prawo tylko dla sprzedazy door-to-door)

 

2. Jesli kupujesz jakis sprzet to musi byc na niego gwarancja wiec jesli dziala wadliwie dystrybutor powinien wymienic lub naprawic sprzet i nie wiem w czym problem nie dziala to wymieniam / naprawiam

 

3 Jesli sprzet jest uzywany i jest to jak udowodnic no i w umowie o tym nie pisze pierwsze poszedl bym do zecznika praw konsumenta i zapytal co mam robic i niech mi pomoze....

 

4. Chcialem tu jeszcze jedno powiedziec dosc glosno stalo sie ostatnio ze mozna kupic samochod z salonu ktory jest po naprawach blacharskich (np przy zaladunku stuknelo cos w drzwi) i bylo o to niezle batalie. Mysle ze to moze byc cos podobnego.... A sprawy do wygrania nie byly latwe przewaznie konczylo sie na odszkodowaniu..... A nie wymianie na nowy....

 

5. Moim tez zdaniem jak przyjdziesz do goscia w sklepie i zaczniesz mu wpierac ze to uzywaka i zadac ze ma Ci wymienic to nie dziwne ze potraktuje jak wariata...... Jednym slowem ciezko chyba bedzie bo to ze jest ploma o niczym nie swiadczy.

 

Krzychu

 

Ps. Cyfra przy dekoderach na wlasnosc w okresie gwarancji wyminenia od razu od reki a nie "naprawia"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi sie cos zdaje ze paru ludzi nie wie o czym pisze.

 

1. Nie mozna rozwiazac umowy do 10 dni (chyba ze zostala podpisania po za siedziba firmy - prawo tylko dla sprzedazy door-to-door)

 

Hehe, to ja sugerowałbym Ci zagłębić się w treści umowy, bo jest ta zapis, że klient ma możliwość odstąpienia od uowy w terinie do 10 dni od daty jej podpisania :) I nie ma znaczenia czy jest to umowa D2D, czy dekoder był kupiony u dystrybutora czy też zamówiony na infolinii :)

 

Więc tak mi się wydaje, że sam do końca nie wiesz o czym piszesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

wygląda to tak, że punkty sprzedaży nie mogą nic, bo pośredniczą jedynie w sprzedaży. dostają od dystrybutora dekoder + kartę którą muszą sprzedać. Nikt nie wie czy są to nowe sztuki, czy stare, czy używane czy wybrakowane, czy inne. masz je sprzedać. Jeśli umowa mówi o nowym sprzęcie, to w przypadku wykrycia, że sprzęt nie jest nowy, to chyba klient ma prawo walczyć o swoje prawa albo u dystrybutora albo u samego polsatu. A jeśli dowiedzie swoich racji, to bardzo dobrze, bo da sygnał innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Wszystkim którzy wątpili że uda mi się wywalczyć z cp wymianę dekodera na nowy i sprawny mogę teraz powiedzieć udało się. Trwało to dość długo ale to i troszkę z mojej winy ponieważ mogłem już w lutym udać się do rzecznika praw konsumenckich a nie czekać na odpowiedż na reklamację wysłaną listem poleconym której i tak się nie doczekałem. Tak więc w wielkim skrócie przebieg mojej reklamacji. Po odmowie wymiany dekodera przez dystrybutora wysłałem e-maila do cp - dostałem bzdurną odpowiedż że mam żle ustawioną antenę. Wysyłam drugiego e-maila żeby ustosunkowali się co do moich wątpliwości że jest to tuner po naprawie a nie nowy - twierdzą że jest to nowy dekoder. Postanowiłem skontaktować się z rzecznikiem praw konsumenta. Ten doradził mi abym wysłał reklamacje listem poleconym a w nim opisał moje wątpliwości i wyznaczył ostateczny termin wymiany. W styczniu wysłałem i nie dostałem żadnej odpowiedzi. W maju zadzwoniłem do cp powiedzieli że to niedopatrzenie że w ciągu dwóch tygodni dostanę odpowiedż - i po raz kolejny zero odpowiedzi. Ponownie udałem się do rzecznika napisałem podanie o interwencje w mojej sprawie. Rzecznik zapoznał się z przebiegiem mojej reklamacji i w ten sam dzień wysłał pismo do cp. Minął równy miesiąc dostaje telefon że cp uznał moją reklamację i że w ciągu dwóch tygodni otrzymam nowy i sprawny dekoder. Po czterech dniach od telefonu zjawia się kurier z nowym tunerem i zabiera ten felerny. Jak na razie tuner śmiga bez zająknięcia. Tak więc o swoje trzeba się upominać i skończyć z poglądem że stratnym musi być zawsze klient. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.Mam Cyfrowy Polsat od 2002 r. jestem na starej umowie, płace 35 zł. za pakiet Familijny, posiadam starego Thomsona który właśnie teraz zaczął się psuć i planuje go wymienić. W najbliższym punkcie dowiedziałem się że nie jest możliwe żebym w ramach wymiany dostał jakiś nowszy dekoder tylko muszę zadowolić się podobnym modelem (czarny) do mojego starego Thompsona . Żeby dostać jeden z nowszych powiedziano mi że musiałbym podpisać nową umowę. Jak było w waszym przypadku, czy to wszystko prawda. Czy rzeczywiście nie mogę dostać jakiegoś nowszego np. szarego Samsunga :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KwiateK nie do końca jest to prawdą co piszesz. Na wymianę mogą składać się różne przyczyny. Ja po moich perypetiach z wymianą tunera który sie zacinał i na dodatek miał dwie plomby czyli był używany dostałem taki sam tuner echostar 616 z początku jak to się mówi śmigał bez problemu. Ale to trwało bardzo krótko i zauważyłem że też się zacina dżwięk lub obraz faktycznie trochę rzadziej niż w poprzednim tunerze a jednak. A że działo to się w ósmym dniu od wymiany i jest to wada sprzętu lub jego oprogramowania zadzwoniłem do polsatu i zażądałem wymiany na nowy, ci z kolei podali mi adres dystrybutora w moim mieście gdzie mieli potwierdzić zasadność mojej reklamacji że faktycznie tuner się zacina. U dystrybutora po stwierdzeniu że tuner nie działa tak jak powinien zażądałem wymiany na nowy ale nie echostara 616 a na samsunga DSB-S305G. Dystrybutor nie miał nic przeciwko takiej wymiany za to polsat gdy dystrybutor wprowadził dane wymiany do komputera odrzucił taką wymianę. Więc ja dużo nie myśląc zacząłem pisać rezygnację z umowy z polsatem i zwrot pieniędzy za tuner takie miałem prawo bo nie minęło jeszcze 10 dni od wymiany tegoż tunera. Zrobiłem trzy kopie jedną złożyłem u dystrybutora a drugą miałem wysłać listem poleconym trzecia miała zostać dla mnie. Jednakże dystrybutor namówił mnie abym się wstrzymał z wysłaniem rezygnacji do polsatu listem poleconym na parę godzin i że on zadzwoni do nich i przedstawi im całą sprawę i wziął mój numer telefonu aby po rozmowie z polsatem powiadomić mnie o jej wynikach. Za trzy godziny dystrybutor do mnie dzwoni i zaprasza mnie po odbiór samsunga DSB-S305G. Od tamtej pory minęło trzy i pół miesiąca i samsung ani razu się nie zająknął . Globetrotter w twoim przypadku poczekałbym do końca umowy po czym podpisał nową i wziął samsunga w żadnym razie echostara bo to jest zwykły szajs produkowany w Chinach a wiem co mówię bo miałem dwa i oba były g...o warte. Pozdrawiam.

Edycja Burli: Większość sprzętu jest produkowana w Chinach. Miejsce produkcji nie przesądza o jakości wyrobu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Globetroter jeżeli zrezygnujesz z umowy po zakończeniu okresu podstawowego z CP a masz umowę z dekoderem na własność to ten twój dekoder zostaje już u Ciebie, jeśli miałeś umowę z dzierżawą dekodera to go oddajesz. Przy zawierani następnej umowy kupujesz następny dekoder i ty możesz zdecydować jaki dekoder chcesz. Nie musisz się godzić na ten który proponuje ci dystrybutor. Zazwyczaj wciskają echostary których nie polecam. Najlepszy jak na razie w ofercie CP jest Samsung DSB S-305G. I jeszcze jedno rezygnację z umowy wysyłaj listem poleconym do CP. Zrób ksero tego pisma i zachowaj dowód nadania. Wypowiedzenie w okresie podstawowym najlepiej jest wysłać na trzy miesiące przed zakończeniem tej umowy ponieważ okres wypowiedzenia trwa trzy miesiące. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...