volcan Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Na dole tego wypowiedzenia jest taki fragment: "Egz. nr 1 – adresat Egz. nr 2 – ……………………….." Czy w miejsce adresat, należy wpisać "Canal+ Cyfrowy S.A. Skr. pocztowa nr 8 02-100 Warszawa", a w miejsce kropek moje dane? W miejsce adresat wpisać "adresat" W miejsce kropek np. A/A lub swoje imię i nazwisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
melania Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 @GoldSat - a na jakiej podstawie tak wnioskujesz? Ja nawet wierzę,że taki punkt widzenia jako prawomocny może nam wmawiać nc+. Ale to nie zmienia faktu, że wymówienie, które otrzymali w kwietniu i jest to potwierdzone i weryfikowalne, bo nadano je listem poleconym, skutkować ma na koniec kwietnia niezależnie od tego, kiedy je sobie zarejestrują. Regulaminowy termin "data otrzymania" oznacza w świetle przepisów zawsze to samo (w wypadku pisma nadanego jako polecone) - jest to data złożenia podpisu przez pracownika firmy na dokumencie pocztowym czyli pokwitowanie otrzymania przesyłki poleconej (do tego dochodzi ew. detal czy polecony był za potwierdzeniem odbioru czy nie ale to nie ma tu znaczenia). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rwijpaputy Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Witam wypowiedzenie zlożone w punkcie NC+ dziś godz. 13:30 Moje pytanie jak długo czeka się na rejestrację wypowiedzenia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mekko Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Na dole tego wypowiedzenia jest taki fragment: "Egz. nr 1 – adresat Egz. nr 2 – ……………………….." Czy w miejsce adresat, należy wpisać "Canal+ Cyfrowy S.A. Skr. pocztowa nr 8 02-100 Warszawa", a w miejsce kropek moje dane? W miejsce adresat wpisać "adresat" W miejsce kropek np. A/A lub swoje imię i nazwisko. Rozumiem, że jedną kopię wypowiedzenia wysyłam do nich, a druga zostaje u mnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DamPrz Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Propozycja: Universe+ 6x Canal+ Multiroom (taki jak do tej pory z 2 niezależnymi kartami Cyfry+) =49zł Bez jaj To co wypisałeś ma wartość 179,00 zł i oddają za 49,00 zł Universe+ wg cennika kosztuje 89,00 złOpcja dodatkowa C+Platinum 70,00 zł Multiroom 2x Cameleon pewnie 20,00 zł RAZEM 179,00 zł Czyli jak rozdają za 69,00 zł + 10,00 zł MR to rozumiem, że na fakturce będzie napisane np. Universe+ ..... 89,00 zł ...... rabat 50,00 zł ...... 39,00 zł C+Platinum ..... 70,00 zł ....... rabat 40,00 zł ...... 30,00 zł Multiroom ..... 20,00 zł ....... rabat 10,00 zł ...... 10,00 zł SUMA ..... 179,00 zł ....... rabat 100,00 zł ...... 79,00 zł No jak widać co niektórzy mają nawet 130,00 zł i z 179,00 zł zjeżdżają na 49,00 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychooo Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Ale jak to jest, przecież jeśli oni wypowiedzenie dostaną 30 kwietnia. Znaczy że dotrzymałeś terminu. Ale już w systemie będzie ono zarejestrowane w maju więc jak?? Umowa kończy się z końcem maja? Jak dostaną 30 kwietnia to umowa kończy się 30 kwietnia. Ale logiczne jest, ze nie odczytają pisma więc 1 maja w ICA pojawi sie kwota za kolejny miesiąc. Wówczas z chwilą wprowadzenia do systemu wypowiedzenia kwota z maja zostanie wyksiegowana i sygnał wyłączony. Zwrot sprzetu do C+ ma nastapić w ciągu 30 dni liczone od 30 kwietnia. I kończąc nie piszcie mi co google mowi. Idzcie do pierwszego lepszego prawnika, adwokata (...) i zapytajcie się kiedy oni wysyłają pisma do Sądu, np. apelacje, kasację itp. Otrzymacie odpowiedź, że w ostatni dzień. Tak samo w przetargach oferty wysyła się w ostatni dzień, aby wcześniej nie było wiadomo kto startuje itp. Zamiast pisać co w google wyszukaliście (gratuluje umiejętności szukania) to POMYŚLCIE ! To ja się pytam po co jest termin 1 miesiaca kalendarzowego na skorzystanie z art.7 par. 1 ? Po to, że można wysłac pismo od 1 do 30 (lub 31-go) włącznie. Więc jak sobie spece wyobrażacie, aby wysłac pismo poleconym zgodnie z regulaminem w dniu 30 kwietnia (bo taki termin też daje mi regulamin) i aby Cyfra otrzymala je 30 kwietnia ? Nie ma fizycznej możliwości (chyba że nadacie w placówce, gdzie Cyfra ma skrytkę pocztową założoną). Więc oni otrzymują to 2 maja. Umowa wówczas jest ważna do 31 maja (bo otrzymali przesyłkę w maju). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volcan Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Rozumiem, że jedną kopię wypowiedzenia wysyłam do nich, a druga zostaje u mnie? Najlepiej - też podpisujesz, przypinasz do tego dowód nadania listu i wrzucasz do koszulki z umową z C+. Kilka osób pisało tutaj, że "zagubione" pisma wraz z dowodem nadania skanowali i wysyłali do C+ na prośbę konsultanta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vojtas12 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Witam, Mam co prawda C+ Optimum + MR + Pace za 65zł. Czy aby na pewno nie wyłączą mi kanałów C+ z końcem czerwca? Otrzymałem Maila Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że CYFRA+ i platforma n łączą się w nową platformę nc+. Potwierdzamy, że obecne warunki Państwa Umowy z CYFRĄ+ nie ulegają zmianie. Zachęcamy do skorzystania z oferty nc+, gdzie z pewnością znajdą Państwo pakiet dostosowany do swoich potrzeb. Zapraszamy do oglądania 6 kanałów CANAL+ w nowej odsłonie na warunkach obecnej umowy oraz kanału nSport, który został udostępniony promocyjnie na warunkach obecnej umowy (nie krócej niż do 30 czerwca 2013 r.). Ale nie jest on do końca jasny!!! Może warto migrować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu28 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 ehh tak czytam Was.... i teraz mi powiedzcie jak ma się punkt 7 par1 regulaminu o abonament, który wyraźnie mówi - że rozwiązanie - w terminie 1 miesiąca od wprowadzenia zmian przy czym fizyczne rozwiązanie następuje w ostatnim dniu okresu rozliczeniowego w którym oświadczenie o rozwiązaniu DOTARŁO do Operatora (tu się kłania def. słowa 'dotrzeć' według SJP). Czyli teoretycznie wypowiedzenie możemy złożyć nawet 30 kwietnia (data stempla pocztowego). Jeżeli OPERATOR odbierze je (moment w którym pismo zostaje przekazane przez firmę wysyłkową na ręce przedstawiciela Adresata) już w maju to umowa rozwiąże się nam 31 maja - tak to Ja rozumię.... To co mówią konsultanci o terminie otrzymania przez nich Naszego pisma odnosi się raczej do kwestii terminu fizycznego zakończenia świadczenia usługi.... PS. Krzychooo dobrze pisze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigbaks Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Witam Mam pytanie-które kanały nie działają po migracji do nc+ jeśli pozostanie się na sprzęcie Cyfry+? Czy jeśli zostajemy na multiroomie Cyfry to jest możliwość dostania lub wynajęcia drugiego dekodera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mekko Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Wyślę to listem poleconym priorytetowym za potwierdzeniem odbioru (taki żółty druczek) - tak na wszelki wypadek, gdyby twierdzili, że wypowiedzenie do nich nie dotarło. Wtedy przypnę do tej kopi nie tylko potwierdzenie nadania, ale i potwierdzenie odbioru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kinoman Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Zadzwoniłem sobie do nich pod numer 22 310 45 61. Pani zapytała się mnie co bym chciał dostać to mówię, że Univerese z paczką c+, na co ona że nie ma czegoś takiego i oferuje mi platinium za 99zł i jest to najtańsza opcja. Widać zlewają na mnie. Była to już 3 rozmowa z konsultantem. Dopiero pierwszy raz sam do nich dzwoniłem. Coś czuję, że będę musiał się z nimi pożegnać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santamo Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Zadzwoniłem sobie do nich pod numer 22 310 45 61. Pani zapytała się mnie co bym chciał dostać to mówię, że Univerese z paczką c+, na co ona że nie ma czegoś takiego i oferuje mi platinium za 99zł i jest to najtańsza opcja.Widać zlewają na mnie. Była to już 3 rozmowa z konsultantem. Dopiero pierwszy raz sam do nich dzwoniłem. Coś czuję, że będę musiał się z nimi pożegnać Masz złożone wypowiedzenie? To jest najważniejsze. Mnie dopiero satysfakcjonującą ofertę złożyli po jakimś 15 telefonie,więc czekaj cierpliwie. To im zależy bardziej. I tak patrząc na to co ludzie dostają to mogłem odmówić i poczekać na jeszcze jeden telefon ale ja jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kinoman Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Mam wypowiedzenie zarejestrowane już od prawie dwu tygodni. Posiadam obecnie CANAL+ START HD. Odnoszę wrażenie, że im coraz mniej zaczyna zależeć bo sporo ludzi jednak migrowało. Dobre oferty się już kończą. Oczywiście o ile prawdą są w ogóle post pisane w tym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcadius Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Czy po migracji do nc+ dostał ktoś dekodery PVR (w moim przypadku Pace i Philips) na wynajem za mniej niż 20zł ?? Konsultant wmawia mi, że nie ma takiej możliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miniek Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 @kinoman - Wypowiedzenie zarejestrowane w lutym,umowa do końca kwietnia,do tej pory 4 telefony -ostatnia propozycja platinum+HBO+pace 109zł.Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz5891 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Czy po migracji do nc+ dostał ktoś dekodery PVR (w moim przypadku Pace i Philips) na wynajem za mniej niż 20zł ??Konsultant wmawia mi, że nie ma takiej możliwości. Daj se siana z tym philipsem, kup sobie jakąś arive za 200 zł i wyjdzie Cie taniej niż miałbyś te opłaty ponosić co miesiąc. Tym bardziej, że dostałeś dobrą propozycję jeśli chodzi o cenę pakietu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurek1 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Mam pytanie ,czy nikt z was nie pytał w info. nc+ do kiedy można wysłać wyp. czy 30.04. jest datą nadania wysyłki czy otrzymania przez nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcadius Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Chodzi o to, że kompletnie się nie znam na tych dekoderach. W zasadzie w jednym PVR mi jest zupełnie niepotrzebny i może faktycznie to dobra opcja. Jakie dekodery polecasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ircios Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 WitamMam pytanie-które kanały nie działają po migracji do nc+ jeśli pozostanie się na sprzęcie Cyfry+? Czy jeśli zostajemy na multiroomie Cyfry to jest możliwość dostania lub wynajęcia drugiego dekodera? działają wszystkie z wyjątkiem Polsat hd,History hd,PSN,ESPN AMERICA. jest możliwość wynajęcia drugiego dekodera 20zł .......................Jakie dekodery polecasz? coś z opticuma(od 220zł nówka),albo ferdka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz5891 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Chodzi o to, że kompletnie się nie znam na tych dekoderach. W zasadzie w jednym PVR mi jest zupełnie niepotrzebny i może faktycznie to dobra opcja.Jakie dekodery polecasz? To zależy czego oczekujesz od dekodera i co za tym idzie ile możesz na niego wydać? http://www.ceneo.pl/13619731#tab=click http://www.ceneo.pl/12419980#tab=reviews http://www.skapiec.pl/site/cat/3322/comp/3020704 i wiele wiele innych... Ale to nie jest temat do takiej dyskusji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam słodowy Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Zamiast pisać co w google wyszukaliście (gratuluje umiejętności szukania) to POMYŚLCIE ! To ja się pytam po co jest termin 1 miesiaca kalendarzowego na skorzystanie z art.7 par. 1 ? Po to, że można wysłac pismo od 1 do 30 (lub 31-go) włącznie. Więc jak sobie spece wyobrażacie, aby wysłac pismo poleconym zgodnie z regulaminem w dniu 30 kwietnia (bo taki termin też daje mi regulamin) i aby Cyfra otrzymala je 30 kwietnia ? Nie ma fizycznej możliwości (chyba że nadacie w placówce, gdzie Cyfra ma skrytkę pocztową założoną). Więc oni otrzymują to 2 maja. Umowa wówczas jest ważna do 31 maja (bo otrzymali przesyłkę w maju). Po raz ostatni się wpiszę bo widzę, że to przestaje mieć sens. Proszę przestać zwracać uwagę na datę stempla bo ta data nie ma znaczenia. Nie wiem skąd wniosek, że ma ona jakieś znaczenie. Regulamin nie mówi nic o dacie nadania. Podałem jasno podstawę prawną i wskazałem że skorzystanie z prawa do rozwiązania umowy następuje z dniem doręczenia do Cyfry oświadczenia. kluczowy fragment paragrafu 7 regulaminu "uprawniają Abonenta do rozwiązania Umowy w drodze pisemnego oświadczenia w terminie 1 miesiąca kalendarzowego od daty wprowadzenia takich zmian/zmiany ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego, w którym oświadczenie to dotarło do Operatora CYFRY+, " I tak samo jak bez znaczenia jest data stempla pocztowego potwierdzającego datę nadania, tak samo nie jest ważna data rejestracji - przetworzenia oświadczenia. Jeżeli na skorzystanie z prawa do rozwiązania mamy miesiąc ( a nie 30 dni co jest istotne o czym dalej) to do tego czasu musi dojść do doręczenia oświadczenia do operatora. Nie wiem na czym opiera się założenie że skorzystanie oznacza wysłanie listu, a nie jego dotarcie do adresata w oparciu o powołane wcześniej przepisy kodeksu cywilnego. I teraz najważniejsze co umyka wielu osobom z tego co widzę jeżeli pismo dotrze do operatora po upływie jednego miesiąca od dnia wprowadzenia zmian to oznacza, że upłynął nam termin do złożenia oświadczenia o rozwiązaniu umowy z powodu zmiany oferty programowej. Argument o postępowaniu reklamacyjnym wg mnie nie ma tutaj zastosowania ponieważ rozwiązanie umowy nie jest reklamacją. Cały tryb rozwiązania z powodu zmiany oferty programowej zawarty jest w paragrafie 7 regulaminu. Jest wg mnie jeden przypadek gdy rozwiązanie byłoby skuteczne z dniem 31 maja tj. wtedy gdyby oświadczenie o rozwiązaniu dotarło do cyfry w dniu 1 maja ponieważ zgodnie z paragrafem 7 regulaminu mamy miesiąc na skorzystanie uprawnienia. Zgodnie z art. 112 kc "Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu, a gdyby takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego miesiąca", co oznacza, że skoro termin rozpoczyna bieg 1 kwietnia to kończy 1 maja, a skoro oświadczenie doręczone byłoby 1 maja i to skutek byłby na koniec maja, tylko że w praktyce nikt 1 maja pisma do cyfry nie doręczy więc ta sytuacja odpada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artekkavs Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Doradźcie proszę. Dostałem właśnie taką ofertę: Comfort+, pozostanie na swoim dekoderze PACE PRV + multiroom na starych zasadach. Umowa na 12 miesięcy, 34 zł / miesięcznie. 1. Czy jest to dobra wg Was oferta 2. Rozumiem, że w tym wypadku odbieram multiroom na starych zasadach/sprzęcie, tzn mogę oglądać te same kanały na w 2 RÓŻNYCH mieszkaniach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu28 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Zamiast pisać co w google wyszukaliście (gratuluje umiejętności szukania) to POMYŚLCIE ! To ja się pytam po co jest termin 1 miesiaca kalendarzowego na skorzystanie z art.7 par. 1 ? Po to, że można wysłac pismo od 1 do 30 (lub 31-go) włącznie. Więc jak sobie spece wyobrażacie, aby wysłac pismo poleconym zgodnie z regulaminem w dniu 30 kwietnia (bo taki termin też daje mi regulamin) i aby Cyfra otrzymala je 30 kwietnia ? Nie ma fizycznej możliwości (chyba że nadacie w placówce, gdzie Cyfra ma skrytkę pocztową założoną). Więc oni otrzymują to 2 maja. Umowa wówczas jest ważna do 31 maja (bo otrzymali przesyłkę w maju). Po raz ostatni się wpiszę bo widzę, że to przestaje mieć sens. Proszę przestać zwracać uwagę na datę stempla bo ta data nie ma znaczenia. Nie wiem skąd wniosek, że ma ona jakieś znaczenie. Regulamin nie mówi nic o dacie nadania. Podałem jasno podstawę prawną i wskazałem że skorzystanie z prawa do rozwiązania umowy następuje z dniem doręczenia do Cyfry oświadczenia. kluczowy fragment paragrafu 7 regulaminu "uprawniają Abonenta do rozwiązania Umowy w drodze pisemnego oświadczenia w terminie 1 miesiąca kalendarzowego od daty wprowadzenia takich zmian/zmiany ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego, w którym oświadczenie to dotarło do Operatora CYFRY+, " I tak samo jak bez znaczenia jest data stempla pocztowego potwierdzającego datę nadania, tak samo nie jest ważna data rejestracji - przetworzenia oświadczenia. Jeżeli na skorzystanie z prawa do rozwiązania mamy miesiąc ( a nie 30 dni co jest istotne o czym dalej) to do tego czasu musi dojść do doręczenia oświadczenia do operatora. Nie wiem na czym opiera się założenie że skorzystanie oznacza wysłanie listu, a nie jego dotarcie do adresata w oparciu o powołane wcześniej przepisy kodeksu cywilnego. I teraz najważniejsze co umyka wielu osobom z tego co widzę jeżeli pismo dotrze do operatora po upływie jednego miesiąca od dnia wprowadzenia zmian to oznacza, że upłynął nam termin do złożenia oświadczenia o rozwiązaniu umowy z powodu zmiany oferty programowej. Argument o postępowaniu reklamacyjnym wg mnie nie ma tutaj zastosowania ponieważ rozwiązanie umowy nie jest reklamacją. Cały tryb rozwiązania z powodu zmiany oferty programowej zawarty jest w paragrafie 7 regulaminu. Jest wg mnie jeden przypadek gdy rozwiązanie byłoby skuteczne z dniem 31 maja tj. wtedy gdyby oświadczenie o rozwiązaniu dotarło do cyfry w dniu 1 maja ponieważ zgodnie z paragrafem 7 regulaminu mamy miesiąc na skorzystanie uprawnienia. Zgodnie z art. 112 kc "Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu, a gdyby takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego miesiąca", co oznacza, że skoro termin rozpoczyna bieg 1 kwietnia to kończy 1 maja, a skoro oświadczenie doręczone byłoby 1 maja i to skutek byłby na koniec maja, tylko że w praktyce nikt 1 maja pisma do cyfry nie doręczy więc ta sytuacja odpada. Jesteś tego pewien na 101%? To w taki razie co -? Wszelkie apelacje w sądach, zawiadomienia i odpowiedzi wysyłane w ostatnim dniu upływającego terminu powinny iść w [beep]u wg Ciebie? Aha ... i jak to jest jeszcze w takim razie z oświadczeniami podatkowymi wysyłanymi pocztą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clf Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Czyli masz tv w dwoch mieszkaniach z degoderem pvr za 17zl. Poczekaj jeszcze moze beda dwawac pakiety za darmo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi