Jump to content
Tokić

Problemy z odbiorem i sprzętem w Platformie CANAL+

Recommended Posts

Witam, mój problem jest następujący: po jakimś czasie oglądania TV (godzina, dwie, różnie) obraz zaczyna śnieżyć, kratkować od dołu do góry na wszystkich programach. Dzieje się to na dekoderze głównym 4k i równocześnie na dekoderze dodatkowym, który jest połączony pod multiroom. Oba dekodery posiadają osobne podłączenie do gniazd antenowych, więc to raczej nie wina kabla. Sprawdzałem też HDMI, wszystko gra. Obraz wraca do siebie jedynie po wyłączeniu dekodera z gniazdka i ponownym uruchomieniu, samo wyłączenie dekodera na pilocie nic nie daje. Czy ktoś ma pomysł o co może chodzić? Kilka miesięcy korzystałem bez problemu i nagle zaczęło się tak dziać. Z góry dziękuję za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

mam problem z nowym dekoderem 4k, po przedłużeniu umowy i wymianie dekodera na nowy. Nie dziala nc go internet z dekodera. Mozna wybrać treść ale przy próbie odtwarzania nie uruchamia tylko w prawym gornym rogu kreci sie ikonka loadera i nic.

Zarowno na wifi jak i necie z kabla. 

Jest multiroom i na drugim dekoderze działa poprawnie.

Na starym dekoderze  tez dzialalo normalnie.

Cos mozna samemu jeszcze zadziałać  poza resetem?

Czy czeka mnie wizyta w punkcie:( i wymiana dekodera?

Aplikacja ncgo dziala normalnie.

 

Dzięki 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli uruchomiłeś go pierwszy raz mniej więcej w czasie, gdy piszesz post, to musisz jeszcze trochę poczekać, zanim wszystkie vody [beep]ody sukcesywnie załadują się. Może to kilka dni potrwać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie sęk w tym, ze już idą od świąt. Podobno mieli 'globalny' problem z tym ale niby juz usunęli. A tu nic caly czas. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po przejściu z Cp do Canał+ czy muszę robić korektę anteny żeby wzmocnić jakość.Antena CORAB 90 ,Unicable Inverto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam TV FHD i dekoder ultrabox 4k (ADB). Czy można coś zrobić (poza wymianą telewizora na UHD) by obraz z Canal+ 4k był poprawnie wyświetlany? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co się dzieje?

Po przejściu z Cp do Canał+ czy muszę robić korektę anteny żeby wzmocnić jakość.Antena CORAB 90 ,Unicable Inverto.
Jeżeli wcześniej nie było problemów z odbiorem to nie ma co szukać problemów. Jeżeli chodzi o parametr jakości to każdy dekoder może pokazać inną wartość że względu na czułość głowicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz spróbować na sztywno ustawić w dekoderze FHD. Sprawdzić na innym kablu HDMI.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4.01.2020 o 01:37, ircios napisał:

@Mr.Gringo Spróbuj niebieskim przyciskiem wejść w nc+go tv.

Platforma C+ - nie mam TV Polonia, manewry z pilota bezskuteczne! Wiem o zmianie parametrów - podpowiesz coś? Włod.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Od jakiegoś czasu mam problem z turbodekoderem (ITI-5720S), który ujawnia się tylko na jednym transponderze. Dotyczy transpondera, z którego nadawany jest kanał SuperTennis HD (kanał nr 316). Kanał ten transmituje cały australijski ATP CUP, w którym udział biorą Polacy. Właśnie jeden z nich gra teraz z Ciliczem. Problem polega na tym, że jeśli w czasie oglądania tego kanału przełączę dekoder na jakikolwiek inny kanał z innego transpondera, to gdy wrócę na SuperTennis HD mam kompletnie poszatkowany obraz, tak jakby jakość sygnału spadła kilkukrotnie. Oczywiście parametry sygnału z anteny są bardzo dobre. Jedynym, jaki dotąd odkryłem, sposobem na przywrócenie normalnego obrazu jest wyłączenie na moment dekodera z sieci. Wówczas po przełączeniu się na SuperTennis HD działa on bez zarzutu, oczywiście tylko do momentu gdy przełączę się na inny kanał i powrócę ponownie do SuperTennis HD.

 

Mam w związku z tym prośbę do posiadaczy turbodekoderów - sprawdźcie czy macie to samo i dajcie znać na forum.

Edited by Jacek3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam tak samo , też klatkuje na tym kanale. U mnie na tym dekoderze co podałeś to tam gdzie nadaje HBO  mam najsłabszy sygnał a jak zacznę nagrywać to zanika mi obraz i pokazuje brak sygnału i teraz nie wiem czy dekoder jest walniety czy konwenter do wymiany. Talerz mam dobrze ustawiony a mimo to jest słaby sygnał na tym transpoder gdzie nadaje HBO   :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 godzinę temu, XMAREKK30 napisał:

Mam tak samo , też klatkuje na tym kanale.

A jakie masz parametry sygnału z tego transpondera (z kanałem 316)?

Ja mam siłę 39, jakość 53.

I to w 100% wystarcza do idealnego odbioru dopóki nie przełączę na chwilę na inny transponder. Jeśli wyjmę antenę i włożę z powrotem, to też już tylko klatkowanie.

Klatkowanie to ma związek z pojawieniem się niezerowego BERu. Problem ustępuje po restarcie dekodera.

 

A mecz młodego Kacpra Żuka (448 na liście ATP) z Cilicem (38 na liście ATP)  jak dotąd jest świetny. Mało brakowało a tiebreak pierwszego seta byłby dla Żuka.

Edited by Jacek3

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, wlodek12 napisał:

Platforma C+ - nie mam TV Polonia, manewry z pilota bezskuteczne! Wiem o zmianie parametrów - podpowiesz coś? Włod.

Ale Platforma Canal+ już z początkiem roku zaktualizowała parametry TVP Polonia. Jeżeli kanał zniknął Ci z listy to musisz wgrać ponownie listę kanałów czyli wejść w USTAWIENIA -> INSTALACJA -> ANTENA -> METODA KONFIGURACJI i dalej postępować zgodnie z instrukcją na ekranie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie są prawidłowe wartości BER? Obraz mi kratkuje po ok. godzinie oglądania TV. Mam poziom na 80% jakość na 65-78% i skaczące wartości BER, obraz kratkuje, dopiero reset dekodera pomaga, po godzinie to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 6.01.2020 o 15:22, jupiter napisał:

Ale Platforma Canal+ już z początkiem roku zaktualizowała parametry TVP Polonia. Jeżeli kanał zniknął Ci z listy to musisz wgrać ponownie listę kanałów czyli wejść w USTAWIENIA -> INSTALACJA -> ANTENA -> METODA KONFIGURACJI i dalej postępować zgodnie z instrukcją na ekranie.

Kilka razy ponownie wykonałem czynności, o których piszesz  - bez efektu! Spróbuję jeszcze pokręcić konwerterem!

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, lfc1920 napisał:

Jakie są prawidłowe wartości BER? Obraz mi kratkuje po ok. godzinie oglądania TV. Mam poziom na 80% jakość na 65-78% i skaczące wartości BER, obraz kratkuje, dopiero reset dekodera pomaga, po godzinie to samo.

 

Prawidłowy BER powinien być  0E0

 

W międzyczasie wpadłem na to, że zamiast resetu (który trwa strasznie długo) wystarczy wejść do menu INSTALACJA / AKTUALIZACJA DEKODERA, kliknąć KONTYNUUJ i natychmiast wyjść ze sprawdzania aktualizacji. Błędy BER już nie występują, obraz nie klatkuje. Oczywiście do czasu gdy nie przełączę się na inny transponder i  z powrotem nie wrócę na ten z kanałem 316.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BER  0E0 chyba osiągalny przy sygnale 100/100 :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam odczyt BER 1,0E-9 przy idealnym obrazie poziom 85% jakość 78%. Po godzinie BER mi skacze do wartości: (1,6E-3)(2,5E-2)(4,3E-3). Nie znam się na tym kompletnie. Mieszkam w bloku deweloperskim i antena jest zbiorcza na dachu, może coś się przestawiło przez silny wiatr, opady itp. Zanim jednak to zgłoszę, to chciałbym mieć pewność, że to na pewno wina anteny, co wydaje mi się dziwne ponieważ obraz się psuje po godzinie oglądania, nie od razu i naprawia się zaraz po resecie dekodera, a przy skokach obrazu zakres poziomu i jakości anteny dalej pokazuje się na zielono.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tak ogólnie bo też korzystam z anteny zbiorczej to wartość jakość jest możliwa do osiągnięcia ok 100%?

Na razie jakość gdzieś w okolicach właśnie ok 78%, poziom ponad 80%.

Odpukać, poza zwarciem LNB, gdy musiałem poprawic instalację od gniazdka do dekodera jest całkiem dobrze.

Edited by lukimann

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, lfc1920 napisał:

Ja mam odczyt BER 1,0E-9 przy idealnym obrazie poziom 85% jakość 78%. ...

I to są prawidłowe wartości. Za wikipedią :

Bitowa stopa błędów BER jest parametrem decydującym o jakości i możliwości odbioru programów nadawanych cyfrowo (np. z modulacją QPSK, jaka jest stosowana w systemie DVB (ang. Digital Video Broadcasting). Praktycznie musi być ona większa od 10-3 by odbiór był w ogóle możliwy, natomiast wartość 10-9 gwarantuje odbiór idealny, co odpowiada orientacyjnie wartości C/N równej odpowiednio 7 dB i 12 dB. Bitowa stopa błędów równa 10-9 oznacza, że tylko jeden na miliard przesłanych bitów może być przekłamany. Ze względu na stosowanie FEC (ang. Forward Error Correction, korekcja błędów) wartość BER zapewniająca poprawną jakość odbioru jest zmienna. Pomiar jest dokonywany miernikiem ze specjalną funkcją pomiaru BER. Bitowa stopa błędów jest ściśle powiązana z odstępem C/N, tzn. jest możliwe przy znajomości C/N obliczenie BER, lecz praktycznie ze względu na tzw. straty implementacji. Ponieważ niedoskonałość urządzeń jest bardzo trudna do przewidzenia w teoretycznych rozważaniach, więc wynik takiego szacunku jest obarczony pewnym błędem.

 

Czyli 1,0E-9 oznacza , że jest to 10-9

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 A jak wyjaśnić to że np. na Ultraboxie (Technicolor) np. przy kanale Canal+ man BER 1,0E-9 a na WifiBox (Sagemcom) na tym samym kanale jest BER 4,0E-03 ? Jest podłączony do tego samego konwertera Inverto co Ultrabox ( Ultrabox do Unicable a Wifibox do Legacy). Dodam tylko że odbiór jest bez zakłóceń, poprawny a poziomy siły i jakości sygnału są w granicach 70-80%. Czy zatem można ufać temu parametrowi w Wifiboxach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...