Jump to content
Tokić

Problemy z odbiorem i sprzętem w Platformie CANAL+

Recommended Posts

W dniu 26.12.2018 o 17:55, shark napisał:

@mniam

Konkretnie na tym modelu dekodera Tobie nie wskaże rozwiązania, ale miałem podobny przypadek z Technisatem (dwa dekodery tego samego operatora). W tym przypadku istnieje funkcja SAT1, SAT2, które nie reagują na siebie wzajemnie i można mieć te dwa dekodery w ciągłym użyciu bez wyłączania z prądu.

 

Przejrzałem jeszcze raz instrukcję i niestety kicha, nic nie ma odnośnie kodowania pilota.Rozmawiałem dzisiaj z infolinią techniczną. Niestety nie ma możliwości zmiany kodowania pilota bo tunera pewnie jest w FW. Popełnili błąd za który płacą teraz klienci brakiem komfortu.

Edited by mniam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy macie problemy z odbiorem niektórych kanałów TVP? Np. TVP INFO, TVP SERIALE? U mnie pikselosa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem gdzie mieszkasz, ale w części kraju są teraz obfite opady śniegu. Może oblepił Ci antenę lub konwerter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie,  że nie ma opadów.  Oświęcim. 

Przeszło już. Może kosmici???

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mam problem z odbiorem.  5 dni temu nagle ustał sygnał.  Po włączeniu TV pojawia się ekran aktywacja i informacja 0 moc sygnału 0 jakość. Zastanawiam się, czy to na pewno antena i instalacja, bo już kiedyś tak było, że przyjechał technik (a mieszkam baardzo "daleko od szosy" i jest to dla mnie duży problem ściągnąć kogoś, żeby zobaczył, co i jak) okazało się, że na jego mierniku sygnału śmiga, ale dekoder pokazywał 5 procent. Teraz jest zero. Nie było śniegu, nie było wiatru... Nie wiem. Dzwoniłam do obsługi klienta, obstawiają zepsuty kabel HDMI, ale chyba nie bo na zdrowy rozum, czy kabel może być zepsuty, jak mogę oglądać wszystkie nagrania? Mam mediaboxa z dyskiem i wszystko nagrane się odtwarza... Jak myślicie: dekoder się psuje, czy raczej antena? Mieszkam za granicą i wieźć dekoder w walizce do Polski to jest ryzykowna sprawa, bo nie wiem czy on to przeżyje... :). A umowa podpisana na 2 lata...

Edited by Barti
Poprawiono pisownię w poście.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Masz instalację jedno czy dwukablową? Mediabox ma wbudowane dwa tunery.Na obu jest brak sygnału? Poszukaj kogoś ze sprawną instalacją antenowa i na niej sprawdź Mediaboxa. Inna możliwość to wpięcie do obecnej anteny innego tunera i sprawdzenie, czy będzie odbierał. W pierwszej kolejności trzeba ustalić, czy to wina tunera czy instalacji antenowej. Wtyki złącza F przy tunerze się nie poluzowały?

Edited by Barti
Po każdym znaku interpunkcyjnym, przestankowym itp. wstawiamy jeden odstęp (spację). Poprawiono post.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mam instalacje jednokablową. Sprawdziłam konfigurację w dekoderze i wydaje się, że OK. Podłączyć do innej instalacji nie ma jak, jako że mieszkam w dziczy i najbliższa znana mi antena w punkcie nc+ w Polsce. Nie mam tez innego dekodera, żeby sprawdzić . Będę sprawdzać na dachu, czy antena się nie ruszyła.

W konfiguracji było ustawione bez DiSEqC. Wcisnęłam "skonfiguruj ponownie",  wyświetla się "antena Hot Bird LNB1, konfiguracja niekompletna, pewne funkcje dekodera mogą być niedostępne".

Edited by Barti
Mając "polską" klawiaturę stosujemy poprawnie polskie znaki diakrytyczne, tzw. "ogonki". Poprawiono post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może jakaś przeszkoda przed anteną lub uszkodzony konwerter lub kabel antenowy. Zazwyczaj jeśli antena jest obrócona to mamy siłę, tylko brak jakości. Trzeba koniecznie kogoś z miernikiem sygnału. Jeśli nikogo nie znajdziesz to próbuj sam. Wymień konwerter, złącza, żeby wykluczyć wszystkie ogniwa. Nie wykluczone, że sam dekoder padł. Żeby się upewnić, musisz podjechać do Centrum nc+.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Niestety jestem zielona w temacie kabli, konwerterow i instalacji....na dachu wszystko wyglada normalnie...niedlugo jade do pl wiec zabiorę dekoder do punktu niech sprawdzą. Jestem tylko kilka dni ..jakie są opcje jesli dekoder zepsuty..naprawiają , wymieniają ...jak to wygląda..?

Edited by paqui8

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, paqui8 napisał:

jesli dekoder zepsuty..naprawiają , wymieniają ...jak to wygląda..?

Wymieniają.

3 godziny temu, paqui8 napisał:

Mam instalacje jednokablową.

Podobny problem - https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2968954.html

 

Możesz jeszcze spróbować  przywrócenia ustawień fabrycznych |(domyślnych).
 

Cytat

 

Reset możesz wykonać z poziomu menu tj. SETUP -> Instalacja -> Ustawienia domyślne
Tylko w szczególnych przypadkach potrzebne jest wykonanie resetu wprowadzając kody za pomocą pilota (płynnie, z niewielkimi przerwami między nieciśnięciem kolejnych klawiszy). Są dwa sposoby resetowania różniące się zakresem wprowadzanych zmian.

  • SETUP, a następnie czerwony czerwony i kolejno cyfry 2 7 3 7 3 8 - pozostawia nagrania na dysku
  • SETUP, a następnie czerwony czerwony i kolejno cyfry 7 3 7 3 8 - kasuje przy tym zawartość dysku.


Reset przywraca domyślne ustawienia antenowe, ustawienia sieci, ustawienia telewizora, ustawienia grup oraz statusu, kasuje listy ulubionych kanałów i ustawienia blokady rodzicielskiej (ale nie przywraca domyślnego kodu PIN), czasowo kasuje aktywacje obu rodzajów multiroom.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zrobiłam reset. Teoretycznie  ten co zostawia nagrania.  Teraz po włączeniu  automatycznie włacza sie pobieranie listy kanałów a potem konfiguracja anteny i juz nie mozna isc nigdzie dalej ,a przycisk list ani setup  juz nie działa...:((((( czyli straciłam prawdopodobnie 50 filmow które miałam do obejrzenia:((((. Jest gorzej niz było ......

Edited by paqui8

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, kerpen napisał:

Właśnie,  że nie ma opadów.  Oświęcim. 

Przeszło już. Może kosmici???

To tylko świadczy że masz nie najlepiej wykonaną instalację antenową albo kiepsko ustawioną antenę. Właśnie najczęściej wtedy przy gorszej pogodzie wychodzą problemy na dwóch częstotliwościach albo na tej gdzie masz tvp info seriale albo w drugim przypadku gdzie są tvny na 11508. Też miałem identyczne problemy po ustawianiu przez instalatora, kupiłem sobie miernik i sam ustawiłem lepiej i od tej pory działa normalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wybrałaś opcje bez formatowania dysku to masz wszystko na nik co było nagrane. Po prostu nie możesz przejść dalej bo box nie widzi sygnału z anteny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, krajes napisał:

Jak wybrałaś opcje bez formatowania dysku to masz wszystko na nik co było nagrane. Po prostu nie możesz przejść dalej bo box nie widzi sygnału z anteny.

Tez  mam taką nadzieję bo drżę o.moja długo kompletowaną kolekcję....ale dlaczego przed formatowaniem  mogłam oglądac a teraz juz nie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jeżeli dekoder "wyzionął ducha", to wymieniając go, także stracisz wszystkie nagrania.

Edited by K63

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cóż , byle działał bo jezdze do Polski dwa razy w roku a umowy nie mozna rozwiazac ani zamrozic i jak sie zepsuje to bede płacic za nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, paqui8 napisał:

Tez  mam taką nadzieję bo drżę o.moja długo kompletowaną kolekcję....ale dlaczego przed formatowaniem  mogłam oglądac a teraz juz nie ...

Bo zrobiłaś fabrykę, a po takich ustawieniach dekoder się uruchomi i wczyta listę kanałów dopiero jak dostanie sygnał SAT. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe jako całkowicie zielona w temacie robię co mi mówią forumowicze..... No nic możne się uda odzyskać, a jak nie to wymienię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj wieczorem zauważyłem brak programu Cinemax HD - wyświetlił się napis "Brak sygnału" i brak programu Filmbox Premium HD - wyświetlił się napis "Program niedostępny". Pozostałe programy działały bez zarzutu. Co to może być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filmbox Premium HD wczoraj zmienił transponder - pewnie dlatego Ci nie działa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki.

A pomoc techniczna napisała:

Informuję, że komunikat, który wyświetla się na Pana/Pani odbiorniku pojawia się w sytuacji, kiedy wskaźnik jakości sygnału jest na poziomie 0%. Jest to bezpośrednio związane z nieprecyzyjnie ustawioną anteną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie coś podobnego działo się z mediabox i to kilka czy kilkanaście dni temu. Z obydwu anten pokazywało brak sygnału. Jedyne co pomagało to w informacjach fabrycznych wybranie opcji ponownego uruchomienia. Stwierdziłem, że może dekoder się psuje, miałem go 4 lata. Przy przedłużeniu umowy wymienilem go na 4k, głównie skusił mnie dwa razy większy dysk twardy. No i wszystko byłoby pięknie gdyby nie to, że gdy mam ustawiony diseq z drugą anteną, to pojawia się ekran "obecnie program nie jest nadawany" czy coś w tym stylu. Na forum nc plus pisali o tym pół roku temu i widać, że to za krótki okres dla platformy aby wysłać update. Ogólnie słabo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...