Umkwatata Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 (edytowane) Witajcie Sadzilem kilka dni temu, ze padl mi znow sygnal z transpondera BBC Brit i Boomerang kilka dni temu, czasami tak mialem i wracalo po krotszej lub dluzszej chwili. Sprawdzilem na sprzecie mamy (tuner od nC+) i tez jednak byl "brak sygnalu" vel. "zakodowane". Wiec to jednak co innego - wszedlem dzis na forum z ciekawosci i wpisalem BBC Brit, po kilku minutach juz rozumiem co sie stalo. Wiadomo, chodzi wylaczanie Nagra 1813. Bardzo mi zalezy, zeby dokonczyc kolekcje Top Gear (sezony 2-22) z polskim lektorem z BBC Brit, zostalo mi zaledwie kilka odcinkow do nagrania i nie zdazylem jednak przed wylaczeniem ... Niemniej w dalszym ciagu chce w domu odbierac na wlasnym sprzecie - oto obecny: Multiroom (stary po Cyfrze+, bezprzewodowy) 2x Cameleon Ferguson Ariva 120 Combo (mój, z niego korzystałem od samego poczatku) - w systemie widnieje wydany Box+/HD SAGEMCOM DSI83(S) (MR) WiFi PremiumBox+ / ADB NCP-4740SF - sprzet wynajmowany za 5 zl/mc od operatora (moja mama taki dostała przy przedluzaniu umowy, zgodzila sie i jej odpowiada, korzysta z niego od momentu otrzymania) Jakie są zasady odnośnie wymiany Cameleonów na moduły CI+? Przepraszam ale czytalem o tym wiele razy na forum i juz sam nie wiem. Świetnie by było gdyby była możliwość zaniesienie do Canal+ obu kart Cameleon w celu wymiany na 2 moduły. Nie jestem pewien czy to bedzie mozliwe w przypadku wymiany obu kart, ze wzgledu na to, ze moja mama wziela sobie wtedy ten ADB i jest to sprzet operatora - mogą się nie zgodzić i wymusić wymiane na sparowanego z ich sprzetem Caymana. Tak czy siak - naturalnie tego ADB bedzie trzeba oddac wziac nowy zestaw, jezeli bedzie wymuszenie sparowania, tak? Nie wiem tylko czy koszt najmu odejdzie czy co sie w ogole stanie. Wymiana 1 karty na moduł to absolutnie kluczowa sprawa, w dalszym ciągu chcę być na niezależnym sprzecie i nagrywac interesujace mnie materialy na wlasny dysk, tak by miec je zarchiwizowane i moc odpalic w dowolnym momencie na czymkolwiek chcę. Juz wczesniej sie w tym orientowalem - jezeli chcę dalej odbierac i nagrywać na własnym sprzęcie to pomoże tu zakup tunera E2 z modulem CI+, zalatwienie wymiany Cameleona/Cameleonów na moduł/y od operatora i powinno hulać z powrotem. Mojej mamie wystarczy raczej moduł wrzucony bezposrednio do gniazda w telewizorze. Tylko chyba nie wyglada to jednak tak łatwo - nigdy nie mialem stycznosci jeszcze z tunerami na Linuxie, oczywiscie nie wazne co - ogarne to, zeby moc odbierac na wlasnym sprzecie, za wszelka cene. Czy po wlozeniu karty z modulem do zakupionego tunera z E2 będzie taki zestaw od razu działał czy trzeba bedzie jeszcze robic pewne operacje? Mam tu na myśli jakies zmiany w OSCAM. Nie wrzuce tu bezposrednio linku z innego forum satelitarnego o jakie operacje chodzi, regulamin zabrania. Edytowane 21 Sierpnia 2020 przez Umkwatata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelTSW Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Gołą kartę wymienisz na moduł raczej bez problemu, choć czasem wciskają kit, że się nie da. Możesz spróbować oddać drugi dekoder i też wziąć moduł. Do modułu nie musisz mieć tunera z linuksem, wystarczy np.ariva 204 (bo ma gniazdo ci+) i to jest najważniejsze. Tuner z linuksem potrzebujesz tylko wtedy, gdy dalej chcesz działać na obecnych kartach - na nich są się obejść znikajace kanały (choć nikt nie wie jak długo). Co do nagrywania nie powinno być problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ircios Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 @Umkwatata Cameleony bez problemu działają w sprzęcie jak Wifipremiumszrot, którego posiada Twoja mama. Ty masz Sagemcoma wydanego, tak system pokazuje. Wiec gdzie go masz? W tym dekoderze też karty Cameleon działają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelTSW Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 (edytowane) Używa swojego by nagrywać, tak to rozumiem Edytowane 21 Sierpnia 2020 przez PawelTSW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ircios Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Nie interesuje mnie do czego ma swój sprzęt, bo to oczywiste. Pytałem gdzie jest dekoder operatora, bo to może mieć znaczenie gdy będzie chciał wymienić na moduł CI+ . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meckbar Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 (edytowane) 3 godziny temu, Umkwatata napisał: Jakie są zasady odnośnie wymiany Cameleonów na moduły CI+? Wystarczy cofnąć się o 4 strony i tego pytania byś nie zadał. Tutaj i Tutaj Edytowane 21 Sierpnia 2020 przez meckbar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack777 Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Pytanko, czy na bezterminówce też można wymienić gołą kartę na moduł CI+. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meckbar Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Teoretycznie tak bo przecież nie masz sprzętu, który pozwala Ci oglądać ofertę. Tylko obawiam się, że wtedy opłata 10,-/mies. Cię już nie ominie. Przynajmniej u mnie w momencie zakończenia okresu oznaczanego jest zwyżka o rzeczone 10 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack777 Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Cenę Ci podnieśli za wynajem sprzętu czy za abonament pakietowy? Ja już jestem na bezterminówce od roku i po zakończeniu umowy terminowej cena wzrosła o 8zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meckbar Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Przed wymianą na CAM było w prognozie + 15,- zł. Po wymianie prognoza od razu wzrosła o 10,- zł., a po złożonej reklamacji dano mi promocję na moduł do końca czasu oznaczonego. Już mi się nie chciało szarpać z nimi i tłumaczyć, że wymiana i użytkowanie było pisemnie zapewnione za 0,- zł. Po ostatnich doświadczeniach z ich „ekspertami” z BOK zacząłem się zastanawiać czy płacą im za bycie takimi ograniczonymi czy po porostu to wada wrodzona. Czyli gdybym został na czasie nieoznaczonym to mam ofertę o 25,- zł. droższą niż teraz. „Cyrografu” nie podpiszę bo ich obecne działania są tak niespójne, że niewiadomo czego się spodziewać. Jeżeli nie anulują mi dopłaty za CAM na czasie nieoznaczonym to się z nimi pożegnam i tyle. Te 15,- zł. więcej mnie nie zbawi (mogę wypowiedzieć umowę bez kopania się z nimi przez 2 lata), ale 25,- więcej dla zasady im nie dam. To tylko telewizja, a nie chleb lub woda (ewentualnie papier toaletowy ). 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkosol Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Przed końcem umowy wymieniłem camela na moduł. Od miesiąca jestem na nieoznaczonym i nie mam opłaty za moduł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorenson Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 (edytowane) 2 godziny temu, meckbar napisał: Przed wymianą na CAM było w prognozie + 15,- zł. Po wymianie prognoza od razu wzrosła o 10,- zł., a po złożonej reklamacji dano mi promocję na moduł do końca czasu oznaczonego. Już mi się nie chciało szarpać z nimi i tłumaczyć, że wymiana i użytkowanie było pisemnie zapewnione za 0,- zł. Po ostatnich doświadczeniach z ich „ekspertami” z BOK zacząłem się zastanawiać czy płacą im za bycie takimi ograniczonymi czy po porostu to wada wrodzona. Czyli gdybym został na czasie nieoznaczonym to mam ofertę o 25,- zł. droższą niż teraz. „Cyrografu” nie podpiszę bo ich obecne działania są tak niespójne, że niewiadomo czego się spodziewać. Jeżeli nie anulują mi dopłaty za CAM na czasie nieoznaczonym to się z nimi pożegnam i tyle. Te 15,- zł. więcej mnie nie zbawi (mogę wypowiedzieć umowę bez kopania się z nimi przez 2 lata), ale 25,- więcej dla zasady im nie dam. To tylko telewizja, a nie chleb lub woda (ewentualnie papier toaletowy ). Witam. Jak pisałem wcześniej od stycznia na nieokreślonym też 8 zł więcej. I jak pisałem wcześniej (dwa tygodnie temu) oddałem Peace i wziąłem dwa moduły, miałem Peaca i dwa Camele teraz ma dwa moduły z Caymanami za 0 zl także życzę odpowiedniego punktu APS, albo być bezczelnym upartym( jak zwał tak zwał) i walczyć o swoje podpowiadając im że albo niech dzwonią na swoją infolinię albo że jest takie coś jak reklamacyjne przyjęcie dekodera. Edytowane 21 Sierpnia 2020 przez sorenson literówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tail# Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Dziwna decyzja - mając umowę na czas nieokreślony trzeba było trzymać camele, a jak brać moduły to negocjować niższa cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umkwatata Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 9 godzin temu, PawelTSW napisał: Gołą kartę wymienisz na moduł raczej bez problemu, choć czasem wciskają kit, że się nie da. Możesz spróbować oddać drugi dekoder i też wziąć moduł. Do modułu nie musisz mieć tunera z linuksem, wystarczy np.ariva 204 (bo ma gniazdo ci+) i to jest najważniejsze. Tuner z linuksem potrzebujesz tylko wtedy, gdy dalej chcesz działać na obecnych kartach - na nich są się obejść znikajace kanały (choć nikt nie wie jak długo). Co do nagrywania nie powinno być problemu. Ahh, rozumiem - dziekuje bardzo za opisanie. Pogubiłem się, jeżeli samo gniazdo CI+ jest potrzebne to w ogóle luz. 7 godzin temu, ircios napisał: @Umkwatata Cameleony bez problemu działają w sprzęcie jak Wifipremiumszrot, którego posiada Twoja mama. Ty masz Sagemcoma wydanego, tak system pokazuje. Wiec gdzie go masz? W tym dekoderze też karty Cameleon działają. Tak pod moja kartę podlega Sagemcom - powinien leżeć w garażu. Rozumiem o czym mowisz - to moze miec znaczenie przy wymianie na modul. Coz, postaram sie go znalezc w takim razie. 6 godzin temu, meckbar napisał: Wystarczy cofnąć się o 4 strony i tego pytania byś nie zadał. Tutaj i Tutaj Dziękuję bardzo Tu naprawde panuje lekki rozgardiasz i pomimo uważnego czytania czasami łatwo przeoczyć istotne informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prawns Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Pogubiłem się już. Jak chce oddać sagemcoma i zostawić gołego camela to działać jeszcze w trakcie trwania okresu minimalnego umowy, czy dopiero jak przejdzie na nieoznaczony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meckbar Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 (edytowane) Jeżeli chcesz wymienić to im szybciej tym lepiej. Kto wie co jeszcze wymyślą, a na razie się da. Edytowane 21 Sierpnia 2020 przez meckbar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krispl Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 (edytowane) Ja mam dwa Sagemy ale ich nie używam bo obie karty Cameleon pracują aktualnie w Technisacie DigyBoxx HD. Planuję w najbliższym czasie oddać jednego Sagema na początek i zostawić samą kartę bez wymiany na moduł. Aktualnie mam pierwszy miesiąc na umowie bezterminowej. Po wizycie w punkcie opiszę czy poszło gładko. Edytowane 21 Sierpnia 2020 przez Krispl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prawns Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Czy mógłby ktoś jeszcze potwierdzić, czy jest możliwość zwrotu sprzętu jeszcze w trakcie trwania umowy? Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerstwy Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Pierwsze słyszę o możliwości zdania dekodera i zachowania samej karty. Swojego czasu próbowałem tego poprzez infolinię APS i reklamacyjnie.Wszędzie była odmowa. Chyba że ostatnio coś się zmieniło ale szczerze to nie chce mi się wierzyć w taką możliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krispl Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 (edytowane) Według mnie sprzęt możesz zwrócić zawsze. A już na pewno jeśli masz go w bezpłatnym użytkowaniu za 0 zł a karta nie jest parowana. Ostatecznie wysyłasz sprzęt pocztą na adres Canal+ . Jeśli płacisz za najem to znaczy że masz umowę i trzeba ją rozwiązać. A do czego jest mi potrzebny sprzęt Canal+ skoro karta działa na moim własnym i jest to zgodne z umową ? Edytowane 21 Sierpnia 2020 przez Krispl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerstwy Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 (edytowane) Swojego czasu było o tym sporo nawet na forum. Teoretycznie była taką możliwość ale punkty miały zakaz przyjmowania sprzętu. Mało tego punkty które to robiły dostawały spore kary. Dekorder masz przypisany na umowie skoro zdasz to sa zmiany w umowie. Mi w dwóch miastach w żadnym punkcie nie przyjeli ale to było juz jakiś czas temu. Edit Dziś działa jutro nie musi.Obecnie nie ma w C+ karty która jest nie parowana bo 1813 to też już jest parowane tylko nie z konkretnym boxem. Edytowane 21 Sierpnia 2020 przez czerstwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krispl Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 (edytowane) Ja podpisywałem umowę jakieś 10 lat temu na samą kartę z wykupionym na własność dekoderem więc na umowie nie miałem przypisanego żadnego odbiornika. Potem dostałem słynny Multiroom z dwoma dużymi kartami elektronicznymi, które co parę godzin trzeba było ze sobą łączyć. System się nie sprawdził, często wieszał i psuł więc Platforma wymieniła wszystkim ten nieszczęsny multiroom na dwie karty Cameleon, które mam do dziś. W międzyczasie zaproponowano mi bezpłatne użytkowanie najpierw jednego o potem drugiego Sagecoma. Nie pamiętam dokładnie ale chyba tylko kwitowałem odbiór. Jeśli mam gdzie jakiś "papier" to sprawdzę czy to jest jakaś zmiana umowy. Szczerze mówiąc nie wiem za co punkt obsługi miałby być ukarany jeśli klient zmienił zdanie i np. zakupił sobie lepszy sprzęt w którym działa poprawnie karta dekodująca. Edytowane 21 Sierpnia 2020 przez Krispl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerstwy Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Skoro masz odbiorniki to zapewne sa w systemie i sa własnością operatora. Już byli kiedyś tacy co zdali w trakcie umowy przez błąd pracownika w APS a następnie zapłacili za dekoder kończąc umowę bo box był dalej na umowie i w systemie. wątpię by przyjeli sprzęt skoro karty dostają dodatkowe zabezpieczenia. Operatora nie będzie odpowiadał za Twoj prywatny sprzęt i możliwości odbioru na nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meckbar Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 (edytowane) 29 minut temu, czerstwy napisał: Pierwsze słyszę o możliwości zdania dekodera i zachowania samej karty. Swojego czasu próbowałem tego poprzez infolinię APS i reklamacyjnie.Wszędzie była odmowa. Chyba że ostatnio coś się zmieniło ale szczerze to nie chce mi się wierzyć w taką możliwość. Przeczytaj tutaj. Od pracownika APSu lub konsultanta na infolinii wiele zależy. Nie zawsze (czytaj: rzadko) trafia się na tych dobrych. 7 minut temu, czerstwy napisał: Już byli kiedyś tacy co zdali w trakcie umowy przez błąd pracownika w APS a następnie zapłacili za dekoder kończąc umowę bo box był dalej na umowie i w systemie. Zawsze bierz kwit! Tylko trzeba jeszcze ze zrozumieniem przeczytać co jest na nim napisane. Edytowane 21 Sierpnia 2020 przez meckbar 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek1234 Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 (edytowane) Zgodnie z regulaminem umowy: "Odbiór niektórych usług przy użyciu Sprzętu własnego Abonenta może wymagać spełnienia przez Sprzęt własny Abonenta wymagań technicznych Dostawcy usług. Dostawca usług nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe funkcjonowanie Sprzętu własnego Abonenta oraz brak możliwości odbioru lub wadliwy odbiór usług, z przyczyn wynikających z właściwości użytkowanego Sprzętu własnego Abonenta. Szczegóły co do wymagań technicznych Sprzętu własnego Abonenta określone są w Szczegółowych Warunkach, dostępnych w Biurze Obsługi Klienta, na stronie internetowej Dostawcy usług." W tym wypadku wymagania techniczne to możliwość pracy z kartą w trybie Nagra (w przypadku kart Cameleon) lub gniazdo CI+ (w przypadku modułów + karta Cayman). Ponadto: "Korzystanie z usług Dostawcy usług przy użyciu Sprzętu własnego Abonenta spełniającego wymagania techniczne Dostawcy usług może odbywać się wtedy, gdy Dostawca usług udostępnia ofertę przewidującą możliwość wykorzystywania Sprzętu własnego Abonenta." Takiej możliwości nie przewiduje (nowy) multiroom. A odnośnie spliterów: "Zasadą jest korzystanie z jednego Dekodera i jednego Odbiornika dla jednej Umowy, z zastrzeżeniem przypadków, gdy Abonent korzysta z Opcji dodatkowych umożliwiających korzystanie z więcej niż jednego Dekodera/Odbiornika, chyba że co innego wynika ze Szczegółowych Warunków, Warunków Promocji." Czyli korzystanie ze spliterów jest zabronione regulaminem, nawet jeśli możliwość techniczna istnieje. Edytowane 21 Sierpnia 2020 przez przemek1234 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.