Besciakos Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Ja zadałem takie pytanie i dostałem odpowiedź Tak. Umowa na 24 miesiące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
support458 Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 (edytowane) W regulaminie ogólnym świadczenia usług NC+ jest stwierdzenie, że operator gwarantuje poprawny odbiór oferty tylko na wyszczególnionym przez niego sprzęcie lub jego własnych dekoderach i to zamyka temat. Użytkownik w momencie akceptacji warunków umowy niezależnie od tego co usłyszał wcześniej, akceptuje to co jest w regulaminie świadczenia usług. Niejako regulamin aktualizuje to co usłyszał abonent w trakcie rozmowy z konsultantem. Tak to będzie interpretował prawnik. Obowiązek zapoznania się z regulaminem i warunkami umowy spoczywa po stronie abonenta. Dlatego przy zakupie przez telefon masz 10 dni na odstąpienie od umowy. Otrzymujesz zazwyczaj mailem warunki umowy i promocji w celu zapoznania się z nimi i ewentualnego odrzucenia. Konsultant może w trakcie rozmowy zaproponować natychmiastowe wprowadzenia nowej umowy. Po wyrażeniu zgody na natychmaistowe wprowadzenie nowej umowy, nie ma możliwości jej wypowiedzenia w ciągu 10 dni. Edytowane 26 Stycznia 2019 przez support458 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zymkas Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 (edytowane) Własnie chyba niezbyt precyzyjnie dopytałem.Zapytałem czy przez ten okres umowy będe odbierał od nich sygnal na tych samych warunkach i nic nie bede musial wymieniac to dostałem potwierdzenie.Ponadto oswiadczyła że gdyby cos nc chciała zmieniac to ona jest zobligowana do poinformowania mnie teraz.Ale faktycznie nie doprecyzowałem mojego pytania czyli "karta i wlasny sprzet".Wiec jak za pare dni zadzwoni i to potwierdzi to jak to zinterpretowac.Rozmowe nagram. Przeczytalem kol.support458 a jak do umowy zazycze sobie wpisanie mojego warunku to jest wiązące? Edytowane 26 Stycznia 2019 przez Zymkas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
support458 Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 (edytowane) Nikt nie zmieni strategii firmy z powodu braku zrozumienia Twojego pytania przez konsultanta. Za jakiś czas wyślą na kartę modyfikacje FEDC, po czym stwierdzą że Twój sprzęt nie współpracuje i każą wymienić kartę na dekoder z kartą. W najlepszym wypadku jak obronisz się przed FEDC pooglądasz na niej do końca roku. Złożysz reklamacją, a oni odpowiedzą, że w związku z ogólnym złamaniem zabezpieczenia systemu kodowania należy wymienić kartę na dekoder z kartą i to będzie zgodne z prawem. Ty oczywiście masz prawo do wypowiedzenia umowy, ale raczej z karą... Dlatego osoby, które posiadają tylko karty Camelon nie powinny negocjować nowych ofert z samą kartą Cameleon. Korzystniej jest pozostać na umowie bezterminowej i poczekać na koniec 2019 roku. Wtedy łatwiej będzie podjąć decyzję, czy pozostajemy z NC+ i ich dekoderem w korzystnej promocji, czy wypowiadamy umowę. Edytowane 26 Stycznia 2019 przez support458 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zymkas Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Przedstawicielem Nc+ jest konsultant, jak z nim ustalam warunki umowy.Umowa jest wiążąca.Nie bardzo mnie obchodzi strategia firmy. " Karta cameloon ,własny dekoder i umowa na 12 miesięcy" jezeli to formalnie potwierdzi to wg.mnie jest to wiażące. Co to znaczy ze konsultant tego nie zrozumial/.To problem firmy ktora reprezentuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
support458 Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 (edytowane) Mylisz się, ważne są dokumenty. To co akceptujesz, a akceptujesz to co otrzymujesz w dokumentach. Człowiek mógł się pomylić, nie zrozumieć Twojego pytania itd. Oczywiście, że możesz wysłać zapytanie do NC+ dla potwierdzenia słów konsultanta. Nikt ich nie potwierdzi. Ponadto zgodnie z regulaminem, w przypadku złamania systemu kodowania operator może podjąć działania zmierzające do ponownego zabezpieczenia systemu i wszystko w temacie. Tego akurat konsultant już Ci na pewno nie powiedział, a to masz w regulaminie który zaakceptowałeś wyrażając zgodę na nową umowę. Regulamin Świadczenia Usług: Rozdział IV pkt 7 i 8. Czytajcie dokumenty przed, a nie po podpisaniu jakiejkolwiek umowy. Regulaminy NC+ są na ich stronie. Edytowane 26 Stycznia 2019 przez support458 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zymkas Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 (edytowane) Wszystko się zgadza. Ale mówiąc już ogólnie, jest jakaś umowa i strony zmieniają, czy modyfikują jej zapisy w formie aneksu do umowy ogólnej. Czy tutaj można coś takiego wprowadzić? Edytowane 26 Stycznia 2019 przez Barti Mając "polską" klawiaturę stosujemy poprawnie polskie znaki diakrytyczne, tzw. "ogonki". Poprawiono post. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roberttosat Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 3 godziny temu, support458 napisał: W regulaminie ogólnym świadczenia usług NC+ jest stwierdzenie, że operator gwarantuje poprawny odbiór oferty tylko na wyszczególnionym przez niego sprzęcie lub jego własnych dekoderach i to zamyka temat. Użytkownik w momencie akceptacji warunków umowy niezależnie od tego co usłyszał wcześniej, akceptuje to co jest w regulaminie świadczenia usług. Niejako regulamin aktualizuje to co usłyszał abonent w trakcie rozmowy z konsultantem. Tak to będzie interpretował prawnik. Obowiązek zapoznania się z regulaminem i warunkami umowy spoczywa po stronie abonenta. Dlatego przy zakupie przez telefon masz 10 dni na odstąpienie od umowy. Otrzymujesz zazwyczaj mailem warunki umowy i promocji w celu zapoznania się z nimi i ewentualnego odrzucenia. Konsultant może w trakcie rozmowy zaproponować natychmiastowe wprowadzenia nowej umowy. Po wyrażeniu zgody na natychmaistowe wprowadzenie nowej umowy, nie ma możliwości jej wypowiedzenia w ciągu 10 dni. Widzę przyzwyczajenia z CP. W nc+ jest 14 dni, kiedyś natychmiastowe uruchomienie rzeczywiście pozbawiało abonenta możliwości odstąpienia ale bodajże UOKIK się z tym nie zgadzał. @Zymkas Umowę akceptujesz w momencie dostania jej na maila czy ICA nc+ a tam masz odesłanie do regulaminu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mara68 Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 3 godziny temu, support458 napisał: W regulaminie ogólnym świadczenia usług NC+ jest stwierdzenie, że operator gwarantuje poprawny odbiór oferty tylko na wyszczególnionym przez niego sprzęcie lub jego własnych dekoderach i to zamyka temat. Mam wrażenie że cytujesz warunki umów z dekoderami od nc+. U mnie na samym cameleonie takiego zapisu nie widzę. W warunkach odbioru jest zapisane - karta dekodująca + dekoder własny abonenta. W dalszych zapisach jest to że nc+ może w każdej chwili wymienić kartę lub dokonać aktualizacji oprogramowania i o takich zmianach abonent ma zostać poinformowany w trybie jak przewiduje umowa.(elektronicznie lub listownie). I dalej w przypadku braku akceptacji abonent może złożyć wypowiedzenie w ciągu 30-tu dni od momentu wprowadzenia zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
support458 Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Regulamin ulegał zmianom. Jeśli zawarłeś umowę wiele lat temu i nie zmieniałeś warunków to obowiązuje Ciebie zapis w dokumentach z Twojej umowy. Jednak jeśli zmieniałeś w międzyczasie umowę to obowiązują Ciebie warunki regulaminu z dnia podpisania każdego upgrade. Regulamin Świadczenia Usług jest integralną częścią każdej umowy. Co najmniej od 2016 roku regulamin zawiera zapisy umożliwiające podjęcie działań przez operatora, zmierzających do likwidacji naruszenia bezpieczeństwa usługi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mara68 Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Dlatego warto czytać swoje własne umowy a zwłaszcza ci którzy mają tylko camele na stanie. Te umowy są w Moje NC+ - szczegóły mojej oferty - zestawienie ofert. I jeżeli np. w tej umowie jest zapis o poinformowaniu abonenta o aktualizacji oprogramowania jego karty a nie zrobił tego i załadował mu FEDC to znaczy że ta konkretna umowa została złamana przez nc+. Wtedy możesz takie praktyki zgłaszać nawet do UOKiK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Karta dekodująca jest własnością operatora a nie abonenta. Operator może dokonywać na niej jakichkolwiek zmian tłumacząc je jako ochrona nadawanych treści. UOKIK nic tu nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mara68 Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 A kto twierdzi, że nie mogą tego robić? Czytaj ze zrozumieniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekzosp Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 Bardzo proszę o poinformowanie mnie o co chodzi z tym FEDC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SatExpert Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 Chodzi o to, żeby abonenci używali tylko dekoderów od nc+, a nie własnych - to tak w skrócie, resztę dowiesz się jak przejrzysz ten wątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ARTIPAPK Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 Tak na chłopski rozum to inaczej sparowanie karty do dekodera operatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 14 godzin temu, mara68 napisał: A kto twierdzi, że nie mogą tego robić? Czytaj ze zrozumieniem... Przecież to Ty chcesz zgłaszać wszelkie modyfikacje na karcie do UOKIK. Napisałem, że operator zawsze się z nich bez problemu wytłumaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekzosp Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 2 godziny temu, ARTIPAPK napisał: Tak na chłopski rozum to inaczej sparowanie karty do dekodera operatora. Dziękuje. Mam 2 karty cameleon i stary multirrom, to mam sie czegoś obawiać przy ewentualnym przedłużaniu umowy, bo wnet mi się kończy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tweed77 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 @tomekzosp tak że ci karty przestaną działać w spliterze i będziesz musiał kombinować albo przejść na sprzęt dedykowany od operatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SatExpert Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 (edytowane) @tomekzospPodpiszesz nową umowę, to twoje karty zostaną zainfekowane grypą świń z nc+. Edytowane 27 Stycznia 2019 przez SatExpert 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ircios Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 13 godzin temu, ARTIPAPK napisał: Tak na chłopski rozum to inaczej sparowanie karty do dekodera operatora. Parowana karta jest przypisana do dekodera. Tak więc, żadnym parowaniem FEDC nie jest. Tylko ograniczeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tail# Opublikowano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 (edytowane) W dniu 25.01.2019 o 18:28, support458 napisał: Widocznie nie ma to znaczenia. Moje doświadczenie jest inne. Co nie ma znaczenia? Przejrzyj ten wątek lub inne fora i oceń ile ludzi otrzymało FEDC mając w posiadaniu tylko kartę operatora. Z resztą tak jak kiedyś pisał @ircios w tym watku - można było zgłosić reklamację. Jeżeli tego nie zrobiłeś, a zależało Ci aby mieć kartę bez FEDC, to możesz mieć pretensje tylko do siebie. Jakie jest twóje doświadczenie o którym piszesz wyżej - nie wiem, bo piszesz bardzo ogólnie ale nie potwierdza to tego co piszą tu i nie tylko tu ludzie - użytkownicy tych kart. Tak na "chłopski rozum" - FEDC ma na celu wymuszenie korzystania z dekodera operatora - więc ma to sens jeżeli użytkownik taki dekoder posiada. Przy założeniu że użytkownik posiada tylko samą kartę, to w przypadku otrzymania FEDC do czego ma sobie tą kartę włożyć, skoro takiego sprzętu nie posiada i taki sprzęt nie widnieje również w umowie? Jeżeli w takim przypadku, mając tylko kartę poszedłeś do punktu ją wymienić i pobrać sprzęt, to niestety ale dałeś się nabrać. Edytowane 28 Stycznia 2019 przez tail# Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaspar Hauser Opublikowano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 (edytowane) Witam. Dotychczas byłem tylko biernym uczestnikiem tego forum. Do postu skłoniła mnie "zaraza" FEDC. Uprzedzam, że wątek na forum przeczytałem dosyć dokładnie. U mnie było tak: Platforma nc+ od lat, karta Cameleon nieparowana, dekoder Ultrabox+, splitter Clone+, dedykowany do nc+ Philips i 2 Fergusony. Do niedawna wszystko jako tako hulało. W 2018 roku operator dał mi w użytkowanie Ultraboxa+, choć specjalnie nie rozumiałem dlaczego (miałem wcześniej od operatora tylko kartę i dedykowanego Philipsa, który był moją własnością). Po zainstalowaniu wszytko śmigało jako tako, ale do czasu... W grudniu 2018 przestało działać wszystko. Przekładanie kart, restarty nic nie pomogły. 1. Fergusony i Philips nie działały na Cameleonie. 2. Ultrabox+ też przestał działać na Cameleonie (jak się później okazało, trzeba było go zrestartować). Nie mając wiedzy, co to FEDC, poszedłem do punktu nc+, gdzie udało mi się wymienić Ultraboxa. Wszystko znowu zaczęło hulać, ale tylko kilka dni, a potem objawy, jak wyżej. Obecnie działa mi tylko Ultrabox na Cameleonie. Umowę mam jeszcze jakieś 1,5 roku i nie wynegocjuję korzystnego multiroomu. Mam pytanie: czy kupno blokera (jest link w tym wątku) lub aktualizacja Clone+ (też widziałem tu link) odblokuje to ustrojstwo? A może jakieś inne pomysły? Gdzieś widziałem na forum wypowiedzi, że to nie są objawy FEDC. Moim zdaniem są. Edytowane 28 Stycznia 2019 przez Barti Każde zdanie kończymy odpowiednim znakiem przestankowym. Nazwy własne piszemy wielką literą. Poprawiono post. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zymkas Opublikowano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 (edytowane) Wracam do problemu przedłużenia umowy. Wg mnie przedstawiciel operatora proponując mi przedłużenie umowy, nic nie wspomniał o tym, że może zaistnieć sytuacja, że wygaszą mi sygnał. Większość abonentów skoncentrowana jest na korzystnej ofercie, a mało kto wnika w zawiłości umowy. Czy zatem nie powinien abonent mieć informacji, że w trakcie umowy mogą się zmienić warunki odbioru? Co wtedy, jak zmienią nadawanie, powiedzmy, we wrześniu? Czy powiadomią mnie miesiąc wcześniej o tym? I co wtedy? Mogę zrezygnować z kontynuowania umowy? Czy nie powinni przysłać informacji do abonenta o tym, co dokładnie zamierzają? Nie każdy czyta w internecie. Edytowane 28 Stycznia 2019 przez Barti Post napisany niechlujnie, jednym ciągiem, chaotycznie. Na forum piszemy poprawnie po polsku, z poszanowaniem zasad polskiej pisowni, gramatyki, ortografii i interpunkcji. Wyjątkowo poprawiono post. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roberttosat Opublikowano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 Nikt Ci sygnału nie wygasił, ani nie wygasi. Po prostu Twoja karta nie będzie dekodować kanałów. Zwał, jak zwał, ważne, że wiadomo o co chodzi. Jak masz dekoder od operatora to o niczym Cię nie musi informować. Dekoder, jak i karta może w każdej chwili zostać zaktualizowana i tak było np. z Pace i Cameleonami. Najpierw puszczono aktualizację dekodera, a gdzieś za 2 miesiące aktualizację na kartę. Jak ktoś korzystał z karty w tym dekoderze to nawet nie zauważył zmian. Co innego, jak karta wylądowała w spliterze, a w dekoderze karta od splitera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.