Skocz do zawartości

Platforma CANAL+ i przyszłość kart nieparowanych w Polsce


kepak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W regulaminie ogólnym świadczenia usług NC+ jest stwierdzenie, że operator gwarantuje poprawny odbiór oferty tylko na wyszczególnionym przez niego sprzęcie lub jego własnych dekoderach i to zamyka temat. Użytkownik w momencie akceptacji warunków umowy niezależnie od tego co usłyszał wcześniej, akceptuje to co jest w regulaminie świadczenia usług. Niejako regulamin aktualizuje to co usłyszał abonent w trakcie rozmowy z konsultantem. Tak to będzie interpretował prawnik. Obowiązek zapoznania się z regulaminem i warunkami umowy spoczywa po stronie abonenta. Dlatego przy zakupie przez telefon masz 10 dni na odstąpienie od umowy. Otrzymujesz zazwyczaj mailem warunki umowy i promocji w celu zapoznania się z nimi i ewentualnego odrzucenia.

Konsultant może w trakcie rozmowy zaproponować natychmiastowe wprowadzenia nowej umowy. Po wyrażeniu zgody na natychmaistowe wprowadzenie nowej umowy, nie ma możliwości jej wypowiedzenia w ciągu 10 dni.

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie chyba niezbyt precyzyjnie dopytałem.Zapytałem czy przez ten okres umowy będe odbierał od nich sygnal na tych samych warunkach i nic nie bede musial wymieniac to dostałem potwierdzenie.Ponadto oswiadczyła że gdyby cos nc chciała zmieniac to ona jest zobligowana do poinformowania mnie teraz.Ale faktycznie nie doprecyzowałem mojego pytania czyli "karta i wlasny sprzet".Wiec jak za pare dni zadzwoni i to potwierdzi to jak to zinterpretowac.Rozmowe nagram.

Przeczytalem kol.support458 a jak do umowy zazycze sobie wpisanie mojego warunku to jest wiązące?

 

Edytowane przez Zymkas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie zmieni strategii firmy z powodu braku zrozumienia Twojego pytania przez konsultanta. Za jakiś czas wyślą na kartę modyfikacje FEDC, po czym stwierdzą że Twój sprzęt nie współpracuje i każą wymienić kartę na dekoder z kartą. W najlepszym wypadku jak obronisz się przed FEDC pooglądasz na niej do końca roku. Złożysz reklamacją, a oni odpowiedzą, że w związku z ogólnym złamaniem zabezpieczenia systemu kodowania należy wymienić kartę na dekoder z kartą i to będzie zgodne z prawem. Ty oczywiście masz prawo do wypowiedzenia umowy, ale raczej z karą...

Dlatego osoby, które posiadają tylko karty Camelon nie powinny negocjować nowych ofert z samą kartą Cameleon.

Korzystniej jest pozostać na umowie bezterminowej i poczekać na koniec 2019 roku. Wtedy łatwiej będzie podjąć decyzję, czy pozostajemy z NC+ i ich dekoderem w korzystnej promocji, czy wypowiadamy umowę.

Edytowane przez support458
  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawicielem Nc+ jest konsultant, jak z nim ustalam warunki umowy.Umowa jest wiążąca.Nie bardzo mnie obchodzi strategia firmy. " Karta cameloon ,własny dekoder i umowa na 12 miesięcy" jezeli to formalnie potwierdzi to wg.mnie jest to wiażące. Co to znaczy ze konsultant tego nie zrozumial/.To problem firmy ktora reprezentuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się, ważne są dokumenty. To co akceptujesz, a akceptujesz to co otrzymujesz w dokumentach. Człowiek mógł się pomylić, nie zrozumieć Twojego pytania itd. Oczywiście, że możesz wysłać zapytanie do NC+ dla potwierdzenia słów konsultanta. Nikt ich nie potwierdzi. Ponadto zgodnie z regulaminem, w przypadku złamania systemu kodowania operator może podjąć działania zmierzające do ponownego zabezpieczenia systemu i wszystko w temacie. Tego akurat konsultant już Ci na pewno nie powiedział, a to masz w regulaminie który zaakceptowałeś wyrażając zgodę na nową umowę. Regulamin Świadczenia Usług: Rozdział IV pkt 7 i 8. Czytajcie dokumenty przed, a nie po podpisaniu jakiejkolwiek umowy. Regulaminy NC+ są na ich stronie.

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza. Ale mówiąc już ogólnie, jest jakaś umowa i strony zmieniają, czy modyfikują jej zapisy w formie aneksu do umowy ogólnej. Czy tutaj można coś takiego wprowadzić?

Edytowane przez Barti
Mając "polską" klawiaturę stosujemy poprawnie polskie znaki diakrytyczne, tzw. "ogonki". Poprawiono post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, support458 napisał:

W regulaminie ogólnym świadczenia usług NC+ jest stwierdzenie, że operator gwarantuje poprawny odbiór oferty tylko na wyszczególnionym przez niego sprzęcie lub jego własnych dekoderach i to zamyka temat. Użytkownik w momencie akceptacji warunków umowy niezależnie od tego co usłyszał wcześniej, akceptuje to co jest w regulaminie świadczenia usług. Niejako regulamin aktualizuje to co usłyszał abonent w trakcie rozmowy z konsultantem. Tak to będzie interpretował prawnik. Obowiązek zapoznania się z regulaminem i warunkami umowy spoczywa po stronie abonenta. Dlatego przy zakupie przez telefon masz 10 dni na odstąpienie od umowy. Otrzymujesz zazwyczaj mailem warunki umowy i promocji w celu zapoznania się z nimi i ewentualnego odrzucenia.

Konsultant może w trakcie rozmowy zaproponować natychmiastowe wprowadzenia nowej umowy. Po wyrażeniu zgody na natychmaistowe wprowadzenie nowej umowy, nie ma możliwości jej wypowiedzenia w ciągu 10 dni.

Widzę przyzwyczajenia z CP. W nc+ jest 14 dni, kiedyś natychmiastowe uruchomienie rzeczywiście pozbawiało abonenta możliwości odstąpienia ale bodajże UOKIK się z tym nie zgadzał. 

 

@Zymkas

Umowę akceptujesz w momencie dostania jej na maila czy ICA nc+ a tam masz odesłanie do regulaminu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, support458 napisał:

W regulaminie ogólnym świadczenia usług NC+ jest stwierdzenie, że operator gwarantuje poprawny odbiór oferty tylko na wyszczególnionym przez niego sprzęcie lub jego własnych dekoderach i to zamyka temat.

Mam wrażenie że cytujesz warunki umów z dekoderami od nc+. U mnie na samym cameleonie takiego zapisu nie widzę. W warunkach odbioru jest zapisane - karta dekodująca + dekoder własny abonenta. W dalszych zapisach jest to że nc+ może w każdej chwili wymienić kartę lub dokonać aktualizacji oprogramowania i o takich zmianach abonent ma zostać poinformowany w trybie jak przewiduje umowa.(elektronicznie lub listownie). I dalej w przypadku braku akceptacji abonent może złożyć wypowiedzenie w ciągu 30-tu dni od momentu wprowadzenia zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulamin ulegał zmianom. Jeśli zawarłeś umowę wiele lat temu i nie zmieniałeś warunków to obowiązuje Ciebie zapis w dokumentach z Twojej umowy. Jednak jeśli zmieniałeś w międzyczasie umowę to obowiązują Ciebie warunki regulaminu z dnia podpisania każdego upgrade.

Regulamin Świadczenia Usług jest integralną częścią każdej umowy.

Co najmniej od 2016 roku regulamin zawiera zapisy umożliwiające podjęcie działań przez operatora, zmierzających do likwidacji naruszenia bezpieczeństwa usługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego warto czytać swoje własne umowy a zwłaszcza ci którzy mają tylko camele na stanie.

Te umowy są w  Moje NC+ - szczegóły mojej oferty - zestawienie ofert.

I jeżeli np. w tej umowie jest zapis o poinformowaniu abonenta o aktualizacji oprogramowania jego karty  a nie zrobił tego i załadował mu FEDC to znaczy że ta konkretna umowa została złamana przez nc+.

Wtedy możesz takie praktyki zgłaszać nawet do UOKiK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2019 o 18:28, support458 napisał:

Widocznie nie ma to znaczenia.  Moje doświadczenie jest inne.

Co nie ma znaczenia? Przejrzyj ten wątek lub inne fora i oceń ile ludzi otrzymało FEDC mając w posiadaniu tylko kartę operatora. Z resztą tak jak kiedyś pisał @ircios w tym watku - można było zgłosić reklamację. Jeżeli tego nie zrobiłeś, a zależało Ci aby mieć kartę bez FEDC, to możesz mieć pretensje tylko do siebie. Jakie jest twóje doświadczenie o którym piszesz wyżej - nie wiem, bo piszesz bardzo ogólnie ale nie potwierdza to tego co piszą tu i nie tylko tu ludzie - użytkownicy tych kart. Tak na "chłopski rozum" - FEDC ma na celu wymuszenie korzystania z dekodera operatora - więc ma to sens jeżeli użytkownik taki dekoder posiada. Przy założeniu że użytkownik posiada tylko samą kartę, to w przypadku otrzymania FEDC do czego ma sobie tą kartę włożyć, skoro takiego sprzętu nie posiada i taki sprzęt nie widnieje również w umowie? Jeżeli w takim przypadku, mając tylko kartę poszedłeś do punktu ją wymienić i pobrać sprzęt, to niestety ale dałeś się nabrać.

Edytowane przez tail#
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dotychczas byłem tylko biernym uczestnikiem tego forum.

Do postu skłoniła mnie "zaraza" FEDC. Uprzedzam, że wątek na forum przeczytałem dosyć dokładnie.

U mnie było tak:

Platforma nc+ od lat, karta Cameleon nieparowana, dekoder Ultrabox+, splitter Clone+, dedykowany do nc+ Philips i 2 Fergusony.

Do niedawna wszystko jako tako hulało.

W 2018 roku operator dał mi w użytkowanie Ultraboxa+, choć specjalnie nie rozumiałem dlaczego (miałem wcześniej od operatora tylko kartę i dedykowanego Philipsa, który był moją własnością).

Po zainstalowaniu wszytko śmigało jako tako, ale do czasu...

W grudniu 2018 przestało działać wszystko. Przekładanie kart, restarty nic nie pomogły.

1. Fergusony i Philips nie działały na Cameleonie.

2. Ultrabox+ też przestał działać na Cameleonie (jak się później okazało, trzeba było go zrestartować).

Nie mając wiedzy, co to FEDC, poszedłem do punktu nc+, gdzie udało mi się wymienić Ultraboxa.

Wszystko znowu zaczęło hulać, ale tylko kilka dni, a potem objawy, jak wyżej.

Obecnie działa mi tylko Ultrabox na Cameleonie.

Umowę mam jeszcze jakieś 1,5 roku i nie wynegocjuję korzystnego multiroomu.

Mam pytanie: czy kupno blokera (jest link w tym wątku) lub aktualizacja Clone+ (też widziałem tu link) odblokuje to ustrojstwo?

A może jakieś inne pomysły?

Gdzieś widziałem na forum wypowiedzi, że to nie są objawy FEDC. Moim zdaniem są.

 

 

Edytowane przez Barti
Każde zdanie kończymy odpowiednim znakiem przestankowym. Nazwy własne piszemy wielką literą. Poprawiono post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do problemu przedłużenia umowy. Wg mnie przedstawiciel operatora proponując mi przedłużenie umowy, nic nie wspomniał o tym, że może zaistnieć sytuacja, że wygaszą mi sygnał. Większość abonentów skoncentrowana jest na korzystnej ofercie, a mało kto wnika w zawiłości umowy. Czy zatem nie powinien abonent mieć informacji, że w trakcie umowy mogą się zmienić warunki odbioru? Co wtedy, jak zmienią nadawanie, powiedzmy, we wrześniu? Czy powiadomią mnie miesiąc wcześniej o tym? I co wtedy? Mogę zrezygnować z kontynuowania umowy? Czy nie powinni przysłać informacji do abonenta o tym, co dokładnie zamierzają? Nie każdy czyta w internecie.

Edytowane przez Barti
Post napisany niechlujnie, jednym ciągiem, chaotycznie. Na forum piszemy poprawnie po polsku, z poszanowaniem zasad polskiej pisowni, gramatyki, ortografii i interpunkcji. Wyjątkowo poprawiono post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt Ci sygnału nie wygasił, ani nie wygasi. Po prostu Twoja karta nie będzie dekodować kanałów. Zwał, jak zwał, ważne, że wiadomo o co chodzi. Jak masz dekoder od operatora to o niczym Cię nie musi informować. Dekoder, jak i karta może w każdej chwili zostać zaktualizowana i tak było np. z Pace i Cameleonami. Najpierw puszczono aktualizację dekodera, a gdzieś za 2 miesiące aktualizację na kartę. Jak ktoś korzystał z karty w tym dekoderze to nawet nie zauważył zmian. Co innego, jak karta wylądowała w spliterze, a w dekoderze karta od splitera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...