Jump to content

Recommended Posts

Był komunikat, że wyłączają z końcem roku gdzieś na necie. I tak wygasili ok. 6 stycznia. Były to chyba kanały niegwarantowane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, kingofsouth napisał:

Serio, kablówki udostępniają kanały całodobowe od 23:00. To robienie ludzi w konia.

Multimedia powołuje się na art. 18 ustawy o radiofonii i telewizji:

https://www.multimedia.pl/getattachment/0e3e401c-a95e-4587-a551-0d0f2a2c8175/Pakiety-telewizyjne-(cyfryzacja).aspx

 

Natomiast w przypadku Netii to bardzo dziwne. Skoro Hustler i Private są 24/7 to czemu BH nie?

Swoją drogą - te kanały są w HD w Netii?

Edited by Yakuzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Yakuzzi napisał:

Natomiast w przypadku Netii to bardzo dziwne. Skoro Hustler i Private są 24/7 to czemu BH nie?

Swoją drogą - te kanały są w HD w Netii?

Nie, nie są.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojawiła się u mnie na osiedlu ostatnio oferta Netii na pakiety np. 150Mbit/s + TV za 45pln i mocno zastanawiam się nad rezygnacją z obecnej Vectry w której płacę teraz ponad 80pln za 24Mb i TV (wiem, to wina abonenta którym nie jestem bo nigdy nie negocjował i nic nie zmieniał z Vectra). Abonentowi to nie zależy za bardzo bo z netu prawie nie korzysta a TV działa bez problemów. Nawet ten transfer 24Mbit mi starcza w zupełności tyle, że stabilność się pogorszyła i czasami, np. w weekendy wieczorem potrafi się przyciąć co widać na Netflix a najbardziej na Playstation Now. Serwisant z Vectry przyjechał i stwierdził, że to wina 20 letnich kabli w lokalu i że trzeba je wymienić itp (choć działały tyle czasu i nagle jakoś zaczęły się problemy). Wymienił router na obsługujący 5Ghz, wymienił jeden kabel i trójnik i jest zdecydowanie lepiej ale czasem potrafi się przyciąć i to podobno kwestia tego, że na jednym kablu jest wpięte pół albo cały blok czy klatka... i że tak mają kablówki. Netia twierdzi, że mimo iż nie oferują na razie u mnie światłowodu tylko też koncentryk to każdy abonent ma swój port. I nie ma potrzeby wymieniać kabli w lokalu bo dekodery TV są bezprzewodowe. Ponieważ byłby spory problem z wymianą jednego kabla do najważniejszego pokoju czyli salonu bo teraz jest wmurowany na krótkim odcinku a właściwy abonent jest przeciwny jakimkolwiek 'wierceniom i pruciom' to taki dekoder wifi zabrzmiał super ale po chwili zacząłem zastanawiać się czy to w ogóle działa i jak działa ??? Ma ktoś jakieś doświadczenie ? Rozumiem, że jest to zwykła transmisja w warstwie tcp/ip ?? WLAN z tego samego routera/sieci co internet ?? Podobno zabiera 10Mbit z przyznanej transmisji co przy nawet 150Mbit/s nie wydaje się dużo ale już w paśmie bezprzewodowym to może być sporo. Co jak zapcha się sieć WiFi ?? Nawet dla testu ?? Albo całe pasmo internetu ?? Dla przetestowania choćby ? Siądzie telewizja ? Czy są jakieś priorytety poustawiane od strony ISP/urządzeń ? Mi TV nie jest zupełnie potrzebna ale dla właściwego 'abonenta' tylko to się liczy, dlatego nie chce wprowadzać rewolucji która jeszcze się nie sprawdzi czy coś..... No i jak działa sam internet ? Najbardziej latencja/opóźnienia itp mnie interesuje. Przez wiele lat byłem korporacyjnym klientem Netii i miałem od nich kilka łączy synchronicznych i było super ale to co innego...

Dostępni są u mnie praktycznie wszyscy dostawcy obecnie: Vectra (której jestem abonentem), UPC, Netia, Orange i nawet jacyś lokalni..  Pomyślałem też o Orange bo mają światłowód i w cenie 79pln mam chyba 300/50+TV+telefon stacjonarny. Pomyślałem, że gdybym przeniósł do Orange 3 numery komórek z Play to mógłbym chyba liczyć na ciekawą ofertą. Tyle, że mam sceptyczny stosunek do TPSA....znaczy Orange ;)

Pomoże ktoś ?? Pytałem o to samo na Elektrodzie ale tutaj jest wątek stricte o Netii więc może dowiem się więcej. Jutro mam spotkanie z handlowcem z Netii i chciałbym być w miarę zorientowany co z tym TV po wifi ? Czy się wiesza jak mówią co niektórzy ? I  czy net stabilny w weekendy ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dewille

Telewizja Netii to jest zwykły adaptacyjny streaming lecący przez Intenret, nie ma żadnego vlanu. W przypadku zapchania wifi spadnie profil jakościowy obrazu, a ewentualnie jak już nie będzie z czego zejść to padnie w ogóle.

Przedstawiciele Netii z chęcią reklamują możliwość podpięcia dekodera po wifi, ale jak przychodzi co do czego to  "Działanie telewizji na dekoderze połączonym poprzez WiFi nie jest gwarantowane." więc gdybyś miał problemy to raczej nie będzie to powód do reklamacji.

10 Mbps podawane jako potrzebne na tv to przyjmuj z dużą górką, większość kanałów nie ma więcej niż 6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kumam.. dzięki. Czyli pewnie ten ich dekoder ma tylko interfejs ethernet i wlan i nie da sie do niego podłączyć i wykorzystać starego kabla koncentrycznego z obecnej instalacji? W kablówce teraz dekoder jest podpięty do koncentryka a innym koncentrykiem router. Jedno nie ma wpływu na działanie drugiego. Gdyby dekoder Netii 'brał' sygnał z koncentryka i można było by korzystać z kabli innych dostawców to byłoby fajnie. W każdym razie skoro jakoś działaja te dekodery tv bezprzewodowe to może się zdecyduje. To jeszcze kwestia czy przeciągną mi kabel do jednego z pokoi gdzie musi stać router do którego muszę się wpiąć ethernetem. Jest tam teraz kabel Vectry poprowadzony, bez wmurowania w ścianę jak to ma miejsce w salonie więc wystarczy tylko wyciągnąć stary i położyć nowy.

Zadzwonię jeszcze do Orange i zapytam o FTTH - jak wygląda sprawa dekodera u nich choć myślę że podobnie jak w Netia po warstwie TCP/IP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netia nie używa koncentryka do TV. @dewille Co do osobnego vlan @bugmenot uwierz mi,że w przypadku unicastu nie jest on potrzebny przy sprawnej sieci ;) Nawet jest utrudnieniem dla końcowego użytkownika. Z tego się rezygnuje.

2 godziny temu, dewille napisał:

Zadzwonię jeszcze do Orange i zapytam o FTTH - jak wygląda sprawa dekodera u nich choć myślę że podobnie jak w Netia po warstwie TCP/IP.

W Orange tylko sat, albo IPTV. A na świetle chyba tylko IPTV. Chyba już wszędzie u każdego ISP na FTTH masz IPTV. Koncentryk jest wyjątkiem ze względu na wyższą cenę CPE. I trzeba jednak stawiać całą infrastrukturę pod DVB.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.12.2019 o 11:29, djadijos napisał:

Powinni mieć w utrzymaniu 25 zł za 100 Mbps.

 

Coś nie chcą dzwonić mimo wypowiedzenia, zadzwoniłem:

:arrow:  12 miesięcy, 2x1zł, 10x39,90zł 100Mbps

:arrow:  24 miesiące, 6x1zł, 18x39,90zł 100Mbps

:arrow:  24 miesiące, 35zł 100Mbps

:arrow:  24 miesiące, 30zł 50Mbps

:arrow:  24 miesiące, 1x1zł, 23x43zł 100Mbit + TV (Na Start, TVN, Rozrywka)

 

Jak wspomniałem o ofercie 25zł / 100Mbps to konsultant najpierw powiedział, że za 25zł tylko na miedzi. Jak zacząłem drążyć temat to wycofał się z tego, wezmę ich na przeczekanie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 zł za internet 300Mb/s i do tego 3 miesiące gratis, wygląda całkiem nieźle jak na ofertę dla nowego klienta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol... od tygodnia jestem abonentem Netia 150Mbps + TV które to zamieniłem za poprzednią Vectrę 24Mbps z TV. No i jestem strasznie zawiedziony bo wychodzi na to, że stara i "wolna" Vectra działała lepiej tzn. stabilniej niż ta 'super' Netia. Chodzi o to, że od godz. tak 18:30-19 do 22-22:30 parametry łącza spadają bardzo i połączenie skacze od 30Mb do 100Mb. Mijają godziny szczytu, zbliża się północ i wszystko wraca do normy, tz. łączę wyciąga w różnych testach prawie równe 150Mbps. Prawie bo są dwa dekodery IPTV które według operatora zajmują 10Mb pasma każdy ale w/g moich testów jest to sporo mniej i bardziej 10Mb oba. Pewnie górką dla pewności to zakładają. W każdym razie, jako że od ponad 20 lat robię w IT to potrafię sobie sprawdzić dosyć dobrze, czy problem leży po mojej stronie. I jestem pewien na 99% że nie. Jestem oczywiście wpięty ethernetem do routera. Robiłem certyfikowany test prędkości, testowałem z wypiętymi wszystkimi urządzeniami, mam oczywiście interfejs w notebooku ustawiony na 1Gbps Full [beep]lex (na auto też sprawdzałem). Wszystkie aplikacje pozamykane. W godzinach szczytu zaczyna się skakanie na downlinku (uplink jest bardzo dobry czyli zawsze stałe 10Mbps). Ping stały od 7 do 9ms. Teraz (w przeciwieństwie do Vectry) mam pełen dostęp do routera i widzę jakie są parametry zestawionego połączenia do Netia. I wychodzi na to, że całkiem niezłe tzn. przy QAM256 SNR jest prawie cały czas równy 42.5dB. Mam 8 Downstreamowych kanałów i 4 Upstreamowe. Technicy Vectry któregoś razu twierdzili (bo też były skoki na łączu ale mniejsze..bo może i mniejsze pasmo..) że to wina moich starych, 20 letnich kabli w lokalu i że są do wymiany itp. Przestawili mi router w nowe miejsce, wymienili trójniki, końcówki i zaczeło wtedy działać lepiej ale teraz widzę, że generalnie parametry sygnału wcale nie są złe. Więc moim zdaniem nie wyrabia najbliższa centrala operatora albo jakieś jego urządzenia brzegowe....nie dają rady przerobić tego całego ruchu.... Wszyscy operatorzy zaczeli udostępniać usługi takie jak 1Gbps za jakieś śmieszne pieniądze a raczej wątpie, żeby równocześnie upgrejdowali centrale, CMTSy i inne elementy sieci po swojej stronie. Pewnie wcześniej, parę lat temu, jak były łącza max. 60Mbps to te współdzielone 'nitki' jakoś dawały radę ale teraz to są takie kwiatki jak ten. I jak czytam fora Orange, UPC itp to wszędzie jest to samo. Operatorzy mają tego pełną świadomość tylko wiedzą, ze takie problem wyłapie 1-2 na 100 abonentów. A pewnie jeden zrobi większą afera tzn. wymówi umowę albo coś w necie ponarzeka... Ja sam pewnie bym tego tak szybko nie wyłapał (bo łącze działa, nie zrywa połączenia, nie stopuje zupełnie transferu, nie ma timeoutów na stronach itp) gdyby nie usługa Playstation Now która umożliwia granie w gry PS bez posiadania konsoli via streaming i jakaś wirtualną maszynę/remote desktop po stronie usługi. I to jest wrażliwe bardzo - na tyle, wifi nie styka i trzeba być wpiętym ethernetem do routera, bo wymaga najmniejszych opóźnień. I na 24Mbps Vectra działało mi to bez problemu żadnego! A na Netii pierwszy dzien, wieczór, widzę pogorszenie jakości streamowanego sygnału po czym nastąpiło rozłączenie usługi ze względu na słabą jakość internetu. Wtedy sprawdziłem speedtesta i zobaczyłem rollercoaster na wykresie.

Wczoraj poszło zgłoszenie problemu do Netii. Zostało przyjęte i przekazane do działu technicznego i czekam na kontakt ale szczerze to wątpię co mogli by tutaj naprawić..... Mam jeszcze tydzien na wymówienie umowy ale jak pisałem to pewnie byłoby u wszystkich operatorów w moim rejonie (Wawa Praga Płd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz internet po HFC czy inaczej? Jaki router Ci dali do nowej umowy? Kiedyś czytałem, że na starych kablach ludzie się często skarżyli, że w godzinach jak klienci wrócą z pracy czyli wieczorami często są problemy z zapychaniem sieci. Ja mam Netię na Bemowie po HFC, którą przejęli od Aster i ogólnie problemów nie ma jeśli chodzi o internet. Kiedyś miałem problem z działaniem DNS i trasowaniem przez router ale jakoś ogarnęli problem.
Natomiast jakoś obrazu w usłudze TV to już inna bajka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, dewille napisał:

lol... od tygodnia jestem abonentem Netia 150Mbps + TV które to zamieniłem za poprzednią Vectrę 24Mbps z TV. No i jestem strasznie zawiedziony bo wychodzi na to, że stara i "wolna" Vectra działała lepiej tzn. stabilniej niż ta 'super' Netia. Chodzi o to, że od godz. tak 18:30-19 do 22-22:30 parametry łącza spadają bardzo i połączenie skacze od 30Mb do 100Mb....

 

 

Mój znajomy ma identyczny problem z osiedlową kablówką zarządzaną i obsługiwaną przez spółdzielnię mieszkaniową. Przy okazji testów prędkości internetu wyszło, że tak po prawdzie, to Netia. Modem bardzo stary, bo Motorola SB510, ale co ma modem do skakania transferu? Owszem, maksymalne wartości DL i UP są w tym modemie mocno ograniczone jednak nie w tym problem. Problem jest wspomniany skaczący transfer. W dzień OK, stała prędkość, wieczorami sinusoida. Wciskają nowy modem za 150 zł jednak jestem pewny, że nadal będzie lipa, a pieniądze zostaną wyrzucone w błoto. Sieć się zapycha i tyle. 

Edited by glaca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostałem modem/router Technicolor TC7200 (wersja softu STCF.01.42, standard DOCSIS 3.0 - myślałem, że będzie 3.1 bo podobno się upgrejdowali jakiś czas temu). Generalnie gdyby to była kwestia routera to rano nie działało by na 100% non-stop. Działa elegancko, jak w reklamie poza godzinami szczytu a dokładnie 19-19:30-22:22-30. W tych godzinach czasem lepiej, czasem gorzej. Znaczy jak pisałem - 95% abonentów tego by w ogóle nie wyłapało i pewnie nie wyłapuje. Bo nie zrywa, wszystko, na pierwszy rzut oka działa. Mało kto ma jakieś usługi on-line które wymagają minimalnej latencji itp. Zwykły Kowalski nawet jakby puścił sobie speedtesta to pewnie by się nie kapnął, że nie zajmuje tyle pasma ile mu test wykazuje. Jednak mi to przeszkadza i tyle. Szczególnie, że starczało mi nawet wcześniejsze 24Mbps tyle że raz na tydzień potrafiło się delikatnie przydławić...więc zmieniłem na coś co miało być super stabilne... no i jest gorzej niż wcześniej. Zgłosiłem sprawę do działu technicznego, dzisiaj dzwoniła dziewczyna poinformować, że zakładają monitoring na router i jutro dadzą znać. I żebym zrobić iperfa...ale iperf działa na zasadzie klient-serwer a IP iperfa Netii nie znam ani nie wspomniano o nim..... Ktoś zna adres tej usługi na serwerach Netii ?? No bo chyba do UPC mam tego nie sprawdzać ;)

Tutaj jeszcze zrzut parametrów połączenia mojego modemu.

https://imgur.com/a/RnCNXtx

Parametry wyglądają chyba całkiem nieźle więc to raczej nie wina kabli itp.
Generalnie nie widzę jak mogłoby to zostać naprawione... chyba, że awanturującym klientom poprawiają coś na ich routerach brzegowych i dają ciut więcej niż reszcie...a reszta i tak nie zauważy.. Dla mnie to ewidentnie problem po tamtej stronie.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otóż to. Gdyby to był router czy modem, to miałby zawsze transferową czkawkę, a nie zależną od pory dnia. Człowiek o którym piszę jest zapatrzony w spółdzielnię mieszkaniową jak w święty obrazek. Szkoda, bo w jego bloku jest również Toya i Multimedia, i zero takich problemów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po prostu im się wysycają DS-y i ot cała tajemnica. Trzeba dołożyć kartę do Cmts i zrobić nowy obszar w RF management. Ale to już są koszta i wyższa szkoła jazdy i olewają temat, omamiając Wam oczy jakimiś [beep]ołami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli oni wiedzą ocb doskonale, pewnie powołają się na regulamin i jakieś minimalne dzienne wartości które raczej na bank wyciągam...szczerze mówiąc dzisiaj było sporo lepiej niż wczoraj ale nie sądzę by miało to związek ze zgłoszeniem. Zresztą tak już było. No i jak mówię: ciężko narzekać jak się ma transfer 100Mbps. Z tym, że powinno być ze 140... Jak komuś nie przeszkadza, że mu znika 1/3 czasem 1/2 pasma to spoko. No i przy okazji rwie co na bardziej delikatnych usługach już można poczuć...choć znowu i Netflix i HBO-Go działają w 1080p bez problemu... Cieszę się, że nie wziąłem 300Mbps które mi wciskali za 7pln więcej bo tam pewnie było by podobnie z tym, że większe straty. Tak naprawdę to się nie dziwię, że to tak śmiga u wszystkich pewnie operatorów po kolei. Pamiętam jak miałem w 98r w firmię 128kbps za 2000pln/msc a później 1Mbps od ippartnersów na 70-sięci (ale to było łącze.... gwarantowane całe 1 mega ; - najlepszy wtedy operator w Wawie, a jeszcze nawet w 2010-2014 miałem takie 10Mbps symetryczne za 2000pln też na jakieś 100 osób - w firmie gdzie wysyłano tony mail, prezentacji po 500Mb, tiffy po 2GB itp. A teraz proszę - do domu ile ?? 500, 600 ?? A może 1000 ? A w Poznaniu zwariowali i Inea oferuje 10Gbps za 199pln :) lol.... przecież tutaj trzeba na "dzień dobry" zainwestować w sprzęt do pociągnięcia tego.. jakieś karty pci-e 10Ge pewnie z 500pln kosztują... a switch ?? lol.. 2 porty za 1000 to chciałbym znaleźć. Zeby mieć te 10Gb do operatora bo dalej to wiadomo.. I jak wciskają takie rozwiązania gigowe po 60-80pln ludziom którzy tego w ogóle potrzebują a nawet nie będą wiedzieli jak im jakiś syf czy inny bot będzie wysysać te łącze a centrale będą padać... Bo same przyłącza abonenckie to nie wszystko

EDIT:

BTW - północ, leci Netflix 1080p + jeden dekoder chyba jest włączony więc pewnie też leci coś w 1080p i wszystko śmiga aż miło

https://www.speedtest.net/result/9030586003

Edited by dewille
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielu dostawców przeszło na gigantyczne prędkości tylko po to, by zlikwidować tańsze, wolniejsze pakiety. Weźmy na tapetę Toyę o której wcześniej napisano. Najniższy pakiet 50zł/ 100 - 20 Mb/s. Najniższy. Jeszcze niedawno mieli pakiet za 3 dychy. Przez 2  lata korzystałem z pakietu 40 Mb/s. Internet stabilny jak skała. Nigdy mniej, czasami nawet więcej. Prędkość wystarczała z nawiązką dla 2 osób. Cena  21zł u lokalnego dostawcy. Również poszedł po rozum do głowy, tzn przyśpieszył i każe sobie płacić razy 2,5. Wolniejszych pakietów brak.

Edited by śmiechu warte

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie czekam ja jakiegoś technika, który ma do mnie przyjść i coś sprawdzać :) Co, to nie wiem, bo dla mnie jest oczywista w miarę sprawa. Oczywiście teraz net działa bardzo dobrze - tzn. mam całe 100% swojego wkupionego pasma. Ale jest dopiero 20 po 18. Koło 20 będzie już gorzej. Generalnie nie jest tak, że byłaby tragedia. Nic mnie nie rozłącza, przez większość czasu działa to dosyć stabilnie - na Netflix nie skacze mi jakość, i leci 1080p/4K, to samo HBO-Go. Nawet idzie grać w PSnow. Z tym, że ten cały wieczór "ginie" mi 30  do 50% pasma a płacę za 100%. A inna sprawa, że zarzekali się, że mają to najlepiej na rynku rozwiązane, każdy abonent własny port ma (ale te porty to chyba w xDSL są a nie w kablu ?? :) Handlowiec usłyszał gdzieś co ma mówić to tak powtarza ;)) I jak kolega wyżej pisał, miałem 24Mbps wcześniej i tak naprawdę to mi starczało... Netflix, YT, czasem jakiś film pociągnać - 5-6Gb leciał 20-25min.... może ja za bardzo pamiętam stare czasy SDI, pierwszych neostrad czy 0202122 i jak mam transfer 3MBs to jestem zadowolony. Z drugiej strony rozumiem, takie nawet 100Mbps jak większa rodzina, każdy swój profil na Netflix, każdy min. 1080p, Spotify, YT HD itp. Ale 100Mbps to też max.

Czekam na typka i mam otwartego posta kolegi parę pięter wyżej o wysyceniu DSów, CMTS i takie techniczne sprawy to mu pokażę jak mi będzie wmawiać, że jest OK, albo wina po mojej stronie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na opiniuj jest mnóstwo wpisów w temacie internatu od Netii. Dużo szamba, że rżną ich na rachunkach, ale można wyłowić bardzo dużo postów z problemami o których piszemy. Także to nie jest anomalia tylko norma. Być może nie u wszystkich, jak napisała osoba podająca się za handlowca. 

 

zezol.jpg

 

Mnie osobiście sprawa nie dotyczy. Nigdy nie miałem takich problemów. Trzeba samemu zdecydować czy zostać, czy szukać czegoś innego.

Edited by glaca

Share this post


Link to post
Share on other sites

był serwisant, od razu zadzwonił do kolegi gdzieś tam z centrali, żeby sprawdził wysycenie u mnie na bloku. Faktycznie było 30% wysycenia (na każdym kanale tak powiedział) i faktycznie powinienem mieć zaniżone transfery (choć akurat jak był było nawet całkiem ok. czyli tak 110-120Mbps). Bez zbędny ceregieli mi to powiedział i wymienił router na Technicolor CGA2121 który ma 24 kanały a ten TC7200 miał 8. Więc teraz jak wysyci się 30% to na tych 24 kanałach zawsze te moje 150Mbps będzie - no i teraz jest :) 21 wieczorem i leci równo 150Mbps - tak jak miało być :) Normalnie #jprdl... ile trzeba się na ku*** męczyć, żeby otrzymać tylko to co Ci sprzedali! Od tygodnia mam ich usługę i już drugi raz ktoś jest...nawet trzeci z początkową instalacją bo też dali mi dwa różne dekodery - jeden nowszy z obsługą YouTube i smartcasta a drugi nie.... A handlowiec zaklinał, że Netii bardzo zależy na tym, żeby w multiroomie była wszędzie taka sama jakość i usługi.. dlatego drugi dekoder kosztuje 12 czy 15pln extra no ale jest wszystko to samo.... Pani na infolinni spokojnie mi odpowiedziała, że widocznie dostałem dwa różne. I tyle. Ja że mam jeszcze tydzien na wymówienie usługi to usłyszałem "OK, już zlecam wymianę" ;) To samo z routerem. A ten sam model tj. CGA2121 miałem z Vectry do łącza 24Mbps więc serio...mogli by dawać coś lepszego niż ten TC2700 do tych 150Mbps - na bank nie ja pierwszy się skarżyłem. No ale muszę też im przyznać, że nie robili jakiś problemów z tymi reklamacjami i wszystko od reki mi pozmieniali. Zgłoszenia z internetem chyba mogli mi nie uznać bo jak był serwisant to transfery były powyżej minimum które jest podobno w umowie.... Ale wymienili więc luz. Teraz jest prawie cały czas równe 150Mbps...bo jak się jeszcze okazało, handlowcy nie wiedzą co sprzedają i IPTV zabiera pasma netu... to jest jakoś inaczej rozwiazane itp. Handlowcy twierdzili, że 10Mbps zabiera z pasma każdy dekoder :)

Na razie działa - zobaczymy dalej

Edited by dewille
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stary numer... Wymiana modemu nie rozwiązuje przyczyny problemu. Jeśli mają więcej niż 8 DS to rozdając modemy 24x8 prędzej czy później problem wysycenia powróci. Jest to rozwiązanie tematu na chwilę bo modem skorzysta z większej ilości kanałów downstreamowych i uzupełni sobie braki w transferze. Tylko jeśli serwis tak rozwiązuje problemy z wysyceniem łącza to za pół roku temat wróci. Tak jak wspomniałem, trzeba dołożyć kartę do cmts i rejony gdzie jest dużo zalogowanych modemów podzielić na mniejsze obszary i tak zbudować RF-a.
Póki co korzystaj z full prędkości i sprawdzaj w szczycie czy działa jak należy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, dewille napisał:

Z tym, że ten cały wieczór "ginie" mi 30  do 50% pasma a płacę za 100%.

Nie, Ty płacisz DO 150 Mbps. Sam piszesz, że jesteś z IT więc powinieneś wiedzieć że to łącza współdzielone i nie jest to łącze biznesowe, gdzie masz gwarancję pasma. Na łączach typu HFC czy GPON nie masz gwarancji 100% transferu cały czas. Po to są podawane prędkości gwarantowane i zazwyczaj osiągane...

 

O ile straty pakietów jeszcze rozumiem reklamować to uzyskiwanie prędkości 30% , niższych w szczycie to trochę przyp...anie się dla zasady. Przez taką głupią politykę tylko rynek Soho traci bo myśli że na łączu za 50 zł będzie miał super hiper łącze biznesowe...

3 godziny temu, dewille napisał:

każdy abonent własny port ma (ale te porty to chyba w xDSL są a nie w kablu 

W ETTH ma.

 

W GPON nie.

 

HFC też nie. Nie zajmuje się w ogóle projektami i administracją HFC, więc mogę się mylić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, kfm877 napisał:

Stary numer... Wymiana modemu nie rozwiązuje przyczyny problemu. Jeśli mają więcej niż 8 DS to rozdając modemy 24x8 prędzej czy później problem wysycenia powróci.

Jeśli sieć jest dobrze zarządzana to nie wróci.

Tutaj po prostu Netia poskąpiła nowszego modemu i nie zważając na stan sieci dała starszy, który wysycił już utylizowane kanały.

Zapewne pomyśleli, że jak taryfa tylko 150 Mbps to będzie to jakoś działać, a przecież trzeba wykorzystać stare modemy, które do wyższych taryf na pewno się nie nadadzą :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...